Neurja 2023

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.304
10.607
113
Ali pa če pogledate tole od danes:
https://siol.net/novice/slovenija/hudourniki-toca-plazovi-pustosili-po-zrecah-video-613441

Še nedokončana hiša, komaj pod streho, krajša poletna nevihta, pa mu že hudournik skoraj skozi bodočo dnevno teče... :bonk: :zavijazocmi:
Kje se to folk spravi zidat??
to ni direktni problem hudournika in nevihte, ampak nekje zgoraj neka vlaka, neka pot vode ni bila sčiščena, voda našla drugo pot, in imaš sranje, ki ga prej recimo 50 let nisi imel. Sej vidiš da je tole kar po neki cesti, bregu prišlo, kjer ni potoka.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
Problem je v prostorskih občinskih aktih. Vse za rajo, pred volitvami.

In v tem, da zaradi razdrobljenosti občin, ni več pravih strokovnjakov, ki bi uspeli take nevarne prostorske akte in ostale “občinske” odločitve pravočasno ustaviti.
Ena neumnost je gradnja na poplavnoh (ozr. “ukinitev” poplavnih področij), nadaljuje se z neurejenimi vodotoki ozr. neustrezno urejenimi, pa do “malenkostih”, kjer se na asfaltu špara in se ne naredi ustrezni vozni sloj ampak se pusti vozni s prodom in nato se čudi zakaj folk leti iz ovinkov.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.624
15.673
113
to ni direktni problem hudournika in nevihte, ampak nekje zgoraj neka vlaka, neka pot vode ni bila sčiščena, voda našla drugo pot, in imaš sranje, ki ga prej recimo 50 let nisi imel. Sej vidiš da je tole kar po neki cesti, bregu prišlo, kjer ni potoka.
Sem ravno na Rogli (Resnik) te dni in sem se pogovarjal z domačini - tole včeraj je bil spet nek tak dogodek, da tudi starejši domačini ne pomnijo česa podobnega. Zemlja je enostavno preveč napita še od preteklih neviht poleg tega pa je tako kot si rekel - nekje nekaj ni bilo očiščeno. Tudi na temu koncu so gozdovi pokasirali svoje, veliko zdravih dreves je padlo in seveda še več starejših ter mrtvih, valda se je marsikatera vodna pot zabila ter posledično povzročila probleme tam kjer se jih sploh ni pričakovalo, podobno kot v Mengšu recimo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.304
10.607
113
ja, pač vem iz lastnih izkušenj pri zlahti, ko je voda prišla čez travnike, ker je 500 metrov gor nekje zabilo te "vodne prehode", ker noben ni čistil gozdov in podobno. Potem so sčistili in teh težav več ni, je pa res, da se hodi zdaj periodično pogledat gor , v kakšnem stanju so ti "kanali". Prej pač noben ni na kaj takega pomislil.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Matey

mr_

Guru
20. sep 2007
9.342
2.708
113
In v tem, da zaradi razdrobljenosti občin, ni več pravih strokovnjakov, ki bi uspeli take nevarne prostorske akte in ostale “občinske” odločitve pravočasno ustaviti.
Ena neumnost je gradnja na poplavnoh (ozr. “ukinitev” poplavnih področij), nadaljuje se z neurejenimi vodotoki ozr. neustrezno urejenimi, pa do “malenkostih”, kjer se na asfaltu špara in se ne naredi ustrezni vozni sloj ampak se pusti vozni s prodom in nato se čudi zakaj folk leti iz ovinkov.
Kaj je to vozni s prodom?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.342
2.708
113

Sicer ne povejo vzroka, ampak glede na napisano motorna črpalka ali agregat za črpalko?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
Kaj je to vozni s prodom?

Ceste se delajo i več plasti - tudi več plasti asfalta. Končuje se z "nosilnim" slojem asfalta - za katerega se uporaljablja "ceneješa" osnova (gramo, pesek ...) in ta pesek je lahko apnenec iz kamnoloma ali pa rečni pesek - prod. V obeh primerih je pa tak asfalt podležen večji obrabi in hkrati ima manjše trenje. Pri "produ" se sčasoma "obrabi" asfalt in ostane na površju lep gladek kamen - dodaj malo vode in imaš drsalnico.
Zato se na ceste polaga vrhnji sloj asfalte, kjer je osnova "trd - vulkanski" pesek, ki ima visko tornost, a je drag. Občine pa imajo omejena sredstva - cenejši asfalt = več asfaltiranih cest, a te so pač nevarne, ker so gladke ....
edit: pač voznik ni prilagodil hitrost razmeram ...
 

giovanotti

Fizikalc
20. dec 2012
181
103
43
Se je internetni strokovnjak že javno opravičil za FB novico, da v soboto 5. 8. popoldne prihaja nov val in se je množično bežalo v Mengšu in ob Kamniški Bistrici?
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Ceste se delajo i več plasti - tudi več plasti asfalta. Končuje se z "nosilnim" slojem asfalta - za katerega se uporaljablja "ceneješa" osnova (gramo, pesek ...) in ta pesek je lahko apnenec iz kamnoloma ali pa rečni pesek - prod. V obeh primerih je pa tak asfalt podležen večji obrabi in hkrati ima manjše trenje. Pri "produ" se sčasoma "obrabi" asfalt in ostane na površju lep gladek kamen - dodaj malo vode in imaš drsalnico.
Zato se na ceste polaga vrhnji sloj asfalte, kjer je osnova "trd - vulkanski" pesek, ki ima visko tornost, a je drag. Občine pa imajo omejena sredstva - cenejši asfalt = več asfaltiranih cest, a te so pač nevarne, ker so gladke ....
edit: pač voznik ni prilagodil hitrost razmeram ...
A lahko tole skrpucalo za šank prihraniš?
Vozni sloj ne obstaja, tako kot večina napribližnih stvari iz tvojega posta ne.
Pri asfaltu v Sloveniji poznamo nosilno (spodnjo), vezno (vmesno) in obrabnozaporno (zgornjo, vrhnjo) plast.
V nosilni in vezni (zadnja je uporabljana skoraj izključno na avtocestah) plasti je kamniti material vedno apnenec ali dolomit, kar je pač na razpolago.
V obrabnih plasteh pa je za razrede prometnih obremenitev od srednje do izredno težke predpisana uporaba kamnitih materialov z lastnostmi, ki jih dosegajo le materiali eruptivnega izvora. Teh v Sloveniji ni na razpolago v komercialnih količinah, zato jih vsi proizvajalci afaltnih mešanic uvažajo.
Prodec je v pripravi asfaltnih mešanic prepovedan že kake pol stoletja.
Za gradnjo javnih cest se morajo upoštevati predpisi (cel kup je zakonov, predpisov in obveznih smernic), ni to neka osebna odločitev referenta na občini.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
A lahko tole skrpucalo za šank prihraniš?
Vozni sloj ne obstaja, tako kot večina napribližnih stvari iz tvojega posta ne.
Pri asfaltu v Sloveniji poznamo nosilno (spodnjo), vezno (vmesno) in obrabnozaporno (zgornjo, vrhnjo) plast.
V nosilni in vezni (zadnja je uporabljana skoraj izključno na avtocestah) plasti je kamniti material vedno apnenec ali dolomit, kar je pač na razpolago.
V obrabnih plasteh pa je za razrede prometnih obremenitev od srednje do izredno težke predpisana uporaba kamnitih materialov z lastnostmi, ki jih dosegajo le materiali eruptivnega izvora. Teh v Sloveniji ni na razpolago v komercialnih količinah, zato jih vsi proizvajalci afaltnih mešanic uvažajo.
Prodec je v pripravi asfaltnih mešanic prepovedan že kake pol stoletja.
Za gradnjo javnih cest se morajo upoštevati predpisi (cel kup je zakonov, predpisov in obveznih smernic), ni to neka osebna odločitev referenta na občini.

Thx za popolno obrazložitev.
 

Sicer ne povejo vzroka, ampak glede na napisano motorna črpalka ali agregat za črpalko?
jp agregati, delovni stroji itd kateri za delovanje uporabljajo motor na notranje zgorevanje. K temu dodaj slabo prezračevanje oz omejen dotok svežega zraka in dobiš kar dobiš...hvala bogui jim ni bilo hujšega, so jih rešili
 
Med žledolomom je en civil umrl zaradi tega ker je vleklo v klet izpušne pline.
drži, tudi električni udar je povzročil smrt mladeniča, ki je prostovoljno pomagal. Moja trditev se nanaša na situacijo, katera se je zgodila nedavno in so vse vpletene uspeli oskrbiti. Pri žledolomu pa so žal bile tudi smrtne žrtve
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.252
6.087
113
IMG-2631_agregati.JPG


Policist z več agregati in nekaj deset litri goriva več dni skrbel za delovanje oddajnika.

 
22. jul 2007
13.382
1.641
113
124

:valjamse:Še 5 miljonov bo treba dat:bonk:

vir:Dnevnik​

Vlada bo mobilnim operaterjem namenila “več milijonov evrov”​

Že plačana in pripravljena platforma za učinkovitejše obveščanje državljanov pred neurji in nesrečami ne more začeti delovati brez znatnega javnofinančnega vložka za – mobilne operaterje.
Ne glede na to, da je vzpostavitev platforme za obveščanje prebivalcev pred ujmami in nesrečami že stala dobrih sto tisoč evrov, bo morala država za vzpostavitev učinkovitejšega sistema obveščanja nameniti še »nekaj milijonov evrov«, da bi sistem dejansko lahko zaživel in deloval.


V Dnevniku smo razkrili, da je uprava za zaščito in reševanje že lani naročila in plačala platformo za učinkovitejše obveščanje prebivalcev pred ujmami, neurji in nesrečami. Platforma je pripravljena, a ne deluje zaradi rigidne slovenske zakonodaje, smo pisali. Izkazalo pa se je, da ni težava le v zakonodaji. Ne glede na to, da je vzpostavitev platforme že stala dobrih sto tisoč evrov, ki jih je zagotovilo ministrstvo za obrambo, bo morala država, tokrat iz proračuna ministrstva za digitalno preobrazbo, za vzpostavitev učinkovitejšega sistema obveščanja nameniti še »nekaj milijonov evrov«, da bi sistem dejansko lahko zaživel in deloval.

Platformo imamo – a ne deluje​

Da bomo tudi v Sloveniji kmalu uvedli sistem obveščanja preko SMS-sporočil, je za Dnevnik razkril takrat še vršilec dolžnosti direktorja uprave za zaščito in reševanje Leon Behin. Uprava je namreč že junija lani, torej pred več kot letom dni, vzpostavila »platformo za obveščanje«, ki bi ji omogočila pošiljanje sporočil na različne komunikacijske kanale. Ministrstvo za obrambo (pod okrilje katerega spada uprava za zaščito in reševanje) je februarja lani podpisalo pogodbo s špansko družbo Genasys, ki je za upravo za zaščito in reševanje ustvarila platformo in aplikacijo, jim dala programsko opremo in izobrazila uslužbence. Za vse to je ministrstvo plačalo 89.000 evrov (brez DDV, 108.580 evrov z DDV). Platforma poleg pošiljanja SMS-sporočil in celičnega oddajanja omogoča tudi pošiljanje obvestil na elektronske table (denimo nad avtocestami, op. a.), radio, televizijo in družbena omrežja. Na upravi so jo tudi že testirali.
Platforma bi tako pošiljala opozorila pred neurji in nesrečami vsem, ki so v nekem trenutku na ogroženem geografskem območju, tudi gostujočim uporabnikom, ki so v Sloveniji le začasno. Sistem ni namenjen le obveščanju o izrednih vremenskih dogodkih, temveč tudi o drugih aktualnih ali bližajočih se naravnih in drugih nesrečah, kot so recimo množične prometne nesreče na avtocesti. Platforma bi torej ljudem posredovala tako predhodna opozorila kot tudi obvestila o dogodkih, ki so se že zgodili in zahtevajo posebno pozornost.
»Vendar platforma trenutno ni operativna, saj čakamo na prilagoditve mobilnih operaterjev, ki bodo vzpostavili infrastrukturo za pošiljanje na mobilne telefone,« je nedavno za Dnevnik povedal Behin. Pri uvajanju takega sistema obveščanja mora namreč kot ključni člen sodelovati mobilni operater, a slovenska zakonodaja in manko tehnične podpore pri mobilnih operaterjih tako sodelovanje pri obveščanju zaenkrat preprečujeta. Za dejansko izvajanje in financiranje javnega obveščanja ter alarmiranja bo poskrbela vlada – s tistimi uvodoma omenjenimi »nekaj milijoni evrov«.

Pet milijonov?​

Na ministrstvu za digitalno preobrazbo so zato junija letos pripravili osnutek uredbe o vzpostavitvi in zagotavljanju sistema javnega obveščanja in alarmiranja, ki naj bi odpravila vse trenutne zakonodajne, birokratske pa tudi finančne omejitve. Do konca avgusta bo v javni obravnavi, vlada pa pričakuje, da jo bodo v državnem zboru sprejeli zgodaj jeseni. Na vladi si obetajo, da bo sistem javnega obveščanja in alarmiranja ob neurjih in nesrečah prek SMS-sporočil zaživel »v kratkem«, po neuradnih informacijah naj bi bilo to prihodnje leto. »V osnutku je predvideno, da bo storitev posredovanja opozorilnih obvestil zagotavljal operater na vseh območjih, ki jih pokriva s svojim signalom, in s sredstvi, ki jih bo prispevala država,« je rekel Behin.
Ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh je pred dnevi dejala, da bo SMS-sistem za obveščanje pred neurji stal (še) »nekaj milijonov evrov«, ki jih bo zagotovilo njeno ministrstvo. Po neuradnih ocenah naj bi šlo za pet milijonov evrov. Na ministrstvu zneska niso komentirali, potrdili so le, da bo za vzpostavitev sistema potrebna večmilijonska investicija države. »Točnega zneska v tem trenutku še ni mogoče opredeliti, saj je odvisen od cen na trgu opreme oziroma tehnologije, potrebne za vzpostavitev sistema, ter pristopa operaterjev k implementaciji sistema,« so dejali.

Milijoni – za tujce in zasebnike​

Te milijone bodo dobili – mobilni operaterji, so za Dnevnik odgovorili na ministrstvu za digitalno preobrazbo. Zgolj eden od v državi delujočih mobilnih operaterjev je medtem v državni lasti, to je Telekom. Ostali, recimo A1, Telemach, T-2 ..., pa ne. A1 denimo obvladuje skupina Telekom Austria Group, Telemach je v lasti naložbenega sklada BC Partners, T-2 pa je v lasti družb Garnol in Gratel, ki ju lastniško obvladuje poslovnež Jurij Krč.
»Za dejansko implementacijo sistema javnega obveščanja in alarmiranja v praksi, ki bo omogočilo obveščanje prebivalcev o aktualnih ali bližajočih se naravnih in drugih nesrečah, je treba zagotoviti tako sistem obdelave opozorilnih obvestil in njihovega pošiljanja operaterjem (omenjeno platformo zagotavlja in vzdržuje uprava za zaščito in reševanje, op. a.) kot tudi vzpostavitev in vzdrževanje sistema na strani operaterjev. Platforma, ki bo omogočala priključitev različnih vmesnikov in tehnoloških rešitev operaterjev, je nujni sestavni del, a ne zadostuje za delovanje celotnega sistema,« pojasnjujejo na ministrstvu.
Toda zakaj samega sistema ne plačajo operaterji, država pa bi jim plačala zgolj javno storitev, recimo preko koncesijskega razmerja? Na ministrstvu se v razlagi zatekajo v določila zakona (ki so ga pripravili): zapisali so, da je »zakon o elektronskih komunikacijah predvidel financiranje sistema javnega obveščanja in alarmiranja, ki ga morajo vzpostaviti in vzdrževati operaterji, iz javnih sredstev, saj gre za zagotavljanje storitve v javnem interesu, namenjene reševanju človeških življenj in preprečevanju večje premoženjske škode«. Izpostavili pa so, da operaterji sistema, ki ga bo financirala država, ne bodo smeli uporabljati za druge, komercialne namene.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.163
1.172
113
Operaterji tega nočejo plačat, ker država narekuje rešitev. Če rešitve narekuje država, naj jih država tudi plača.
Ko delajo to operaterji za lastne namene, naredijo enakovredno rešitev za 10x manj denarja. Razen Telekoma seveda. Tle je pomembno, da se vrtijo provizije.
Ko država dela neko rešitev, se jaz primem za denarnico.