Nemčija - proti vrtenju kilometrov (V Nemščini)

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.896
113
63
štajerska
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
Zakaj pa ne bi za zakonom predpisali, da morajo biti nova vozila takšna, da so kilometri v avtu shranjeni na način, da jih ni možno spreminjat?

Ker je to praktično nemogoče.

in zakaj bi to bilo nemogoče ? frimware v čipu lahko brez težav kriptira in zapisuje v nvram, ne da bi uporabniki - serviserji - hackerji imeli spljoh teoretično možen dostop do tja.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
... in zakaj misliš, da to še ne obstaja ter da hkrati še ni "shackano"?
grims-1.gif


Pozabljate nekaj. Ljudje uspešno vdirajo v spletne banke, vladne organizacije in podobno, kjer je potrebna bistveno večja stopnja varnosti in je za slednjo namenjen sorazmerno velik kos finančne pogače. Pri avtomobilih pa se pojavi še bistveno večji problem - in to je - napadalec ima neposreden dostop do strojne opreme, pri kateri je zagotavljanje varnosti bistveno bistveno težja in dražja naloga. Nenazadnje - absolutne varnosti ni.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
In kaj bi z AES enkripcijo kriptiral? Število kilometrov?

Zamislil sem si takole: Za zapisovanje kilometrov bi bil v avtu samostojen modul. Ta bi imel dva "vhoda". Servisni, preko katerega bi bil mogoč vstop s ključem, shranjenim na centralnem serverju proizvajalca in delovni vhod, preko katerega bi potekala komunikacija z drugimi moduli, ki bi bila šifrirana po sistemu javnega/zasebnega ključa.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
To se recimo da lepo sliši, če stvar vzameš kot črno škatlo s kriptiranimi vhodi/izhodi (sicer mi ni jasno, zakaj bi ostali moduli uporabljali sistem javnih/zasebnih ključev, ker so itak vedno isti, zato je bolj primeren PSK) ... če pa imaš dostop do celotnega vezja, pa se hitro najde varnostna luknja. Varnostnih lukenj pa seveda ne išče sosedov Francelj z budgetom 500€, ampak podjetja, ki proizvajajo orodja za nastavitev števcev .... tam je pa budget zelo zelo velik.
grims-1.gif
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.235
1
38
In ko pri 10 let starem avtu za 1000 ta modul ali števec crkne greš potem do uradnega serviserja in plačaš 500€ za popravilo?
cheer.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Vsi predvidevajo, da bi se števci na tehničnih popisovali zaradi poštenosti do naslednjega kupca. Mislim, da so tako misleči zelo naivni. Ali se nepremičnine vrednotijo zato, da bi po "realni" ceni kupovali nepremičnine?
Če se bo podatek zbiral, se bo slej ko prej uporabljal na področju, ki vsem ne bo všeč, bo pa všeč državi. Kot denimo osnova za dodatno plačilo cestnine ob registraciji, ker si padel nekam višje po lestvici, kot osnova za doplačilo zavarovanja itd...
Za naslednjega kupca se ne bo noben sekiral. Edino ta bo verjetno obsojen na reševanje problemov z državo in zavarovalnico, če bo prišel na tehničnega z avtom, ki ima manj km kot prejšnje leto.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.650
9.861
113
40
MB
sploh pa, že na tehničnih ma vsak koga, bojo še pač kilometre prirejeno zabeležli
wink-1.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Vsi predvidevajo, da bi se števci na tehničnih popisovali zaradi poštenosti do naslednjega kupca. Mislim, da so tako misleči zelo naivni. Ali se nepremičnine vrednotijo zato, da bi po "realni" ceni kupovali nepremičnine?
Če se bo podatek zbiral, se bo slej ko prej uporabljal na področju, ki vsem ne bo všeč, bo pa všeč državi. Kot denimo osnova za dodatno plačilo cestnine ob registraciji, ker si padel nekam višje po lestvici, kot osnova za doplačilo zavarovanja itd...
Za naslednjega kupca se ne bo noben sekiral. Edino ta bo verjetno obsojen na reševanje problemov z državo in zavarovalnico, če bo prišel na tehničnega z avtom, ki ima manj km kot prejšnje leto.
Tako ja. Edino tu si se zmotil, da "vsem ne bo všeč". Se bo našlo tu par butastih modelov, ki bodo že našli kak brezvezen razlog, da bodo hvalili, čeprav bodo več plačali. (danes pa hvalijo satelitsko cestninjenje, pa nov zakon ki je prinesel višje kazni in več mrtvih....)
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik reality pravi:
v normalni državi dobiš kontrolo, ki se predstavi kot stranka, a mi lahko prevtite števc nazaj...


Dvomim da bodo lahko meni prepovedali da na svojem avtu lahko vrtim števec nazaj... Na svoji lastnini (avtu) lahko delam jaz
kar hočem dokler s tem ne spremninjam voznih lasnosti ala nižanje, širše gume, spojlerji, ker zaradi 300k prevrtenih nisem nič bolj nevaren v prometu; nenazadnje pa zato imamo tehnične.


In bodite prepreičani, vsi avti ki pridejo iz .fr, .it, .de., imajo zavrtene števce, sem pred letom kupoval pasata 07/08, si jih ogledal
kakšnih 50 komadov po celi sloveniji, tudi avte ki so še bli na šleperjih, da bi ja bil prvi pri koritu in kot začarano so imeli popolnoma
vsi 125-150k km, večina je bila na magičnih 133.700, razlike v notranjosti pa seveda enormne, in če se je že našel kak z recimo 170k km
je bil po notranjosti gledan daleč najlepši, čudno...
smirk-1.gif



Sicer pa če bodo kakorkoli že preprečli vrtenje števcev; mater se je težko zapeljat tričetrt ure do Graza al pa slabo uro do Zagreba.

Nevem zakaj bi to blo kakorkoli kaznivo, da na svojem avtu jaz sebi nastavim št. kilometrov tako kot meni paše. Če pa je koga strah
da bo nafukan in gor in dol, nova Dačija karavan dizl se dobi za cca letno plačo, nevem zakaj se je treba v rabljene zaganjat, če
pa nova bela prosidka stane 9 jurjev, če pa hoče jeepa, pa ima Dusterco za 12k...