menjava pnevmatik doma

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.837
-1.063
113
145 km SZ od Opatije
Kdo bi si mislil, da bo ta tema imela (vsaj) 3 strani. Na začetku sem pomislil, da se nekdo zajebava ...
Na kratko:
- najprej s ključem odtegneš vse vijake (ampak samo za toliko, da jih potem lahko odvijačiš) OPOZORILO: vijakov ne odvij do konca :evil:
- potem je fino, da zategneš ročno zavoro
- pol pa z dvigalko dvigneš avto in zamenjaš feltne
- preden odstraniš dvigalko, na avto namesti novo gumo :evil: in jo privij z vsemi vijaki, pa vseeno ne toliko, da podreš dvigalko (do konca pač, dokler gre)
- ko odstraniš dvigalko, zategni vse vijake do predpisanega momenta (če pa ne veš, koliko je to, pa uporabi silo rok, ne skači pa z nogami na ključ :evil:
- pa še tole: pred sezono se ustavi na bencinski in gume napolni s predpisanim tlakom (recimo 2,2 bara ... če ti na pištoli pokaže 10 barov ni OK :evil: )
- in pa še:
če si "napumpal" vse 4 gume, ki so nameščene na avtu ne pozabi, da, če imaš tudi rezervno, "napumpaj" še to ... če ni dovolj napolnjena je škoda placa v prtljažniku zanjo :fredi:

P.S. Če ne znaš zamenjat ene pof***ne gume, potem vrni izpit, mater ti je**m :valjamse::valjamse::valjamse: vežbaj, pi**a ti materina :evil:
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.569
10.786
113
ded je zadevo že rešil, če bi tebe čakal, bi ga že nova zima dobla.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.837
-1.063
113
145 km SZ od Opatije
Preveč je hitel ... zima se bliža ... sicer pa, tole je Alter, torej MORA bit zapisano, če ne zaradi drugega, zaradi naslednje zime, ko se bo našel nov kandidat ... bolje 10 x kot nikoli :nazdravje:
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.682
-523
83
Pozabili ste še vsaj 100 literski kompresor (raje še več za ziher), ter pnevmatsko pištolo za vsaj 200EUR, ki ima minimalno 1000Nm navora v obe strani.
Po končanem delu pa vsekakor:nazdravje::nazdravje:
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Jaz ne vidim več smisla v kompresorju.. je baterijsko orodje toliko napredovalo, da dejansko vse odšraufam z udarnim vijačnikom..
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek in jello

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Če je zadeva prav zategnjena ni potrebe po preverjanju. Predstavljaj si, da bi šli vsi par dni po menjavi gum nazaj do vulkanizerja, da preverijo. To bi bla do konca decembra kolona tam :D
Praviloma je pri domačih mojstrih dosti preveč zategnjeno že v prvo.

Drži, in tudi sam nisem nikoli 2x zategoval šravfov, opozarjam pa, da to ni neumno. Kolega npr. pravi, da je to na avtobusih (kjer so sile in kolesa seveda popolnoma drugačna) nujno.

Sem pa tudi sam že dobil od mehanika avto, ki je imel en vijak privit samo z roko.

Še tale nasvet sem pogrešal v tej temi: ko daš "novo" feltno gor, najprej natakneš vse šravfe, nato jih priviješ z roko, nato pa križno/v obliki pentagrama/ zvezde priviješ s ključom (poguglaj shemo z neta)...

Hvala tudi za idejo za pak, vsakič me boli srce kaj vse počnejo vulkanizerji s pragovi...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.483
5.023
113
jello : hvala za konkretno izkušnjo. Če prav vidim, zmore 155 Nm. Ali je to dovolj, da odvije vijak na kolesu? Verjetno je treba kakega tudi ročno prej malo odviti.
Da razložim: iščem nekaj, kar bi lahko uporabil za odvijanje vijakov na napravah, kjer težko kaj podložiš, da preprečiš vrtenje in ročno z dovolj dolgo ročico rešiš problem. S pnevmatskim orodjem to gre brez problema. Mislim, da v bistvu tudi nikoli ni potrebna neka strašno velika sila. Če naprava zmore odviti pravilno zategnjen kolesni vijak zategnjen s 110 ali 120 Nm čez pol leta, bi rešila tudi 99 % problemov, ki jih jaz lahko doživim.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
jello Ti so za male vijake zavijat (inpact driver), imaš še močnejše za matice/hex vijake (inpact wrench) z 1/2" glavo - ti so primerljivi s kompresorskimi. Razlika v navoru je kar velika, ponavadi imajo tile za vijake okoli 150nm navora (profi brezkrtačni tja do 200nm), medtem ko "wrench" variante dosegajo 100-150nm večji navor.

Sam imam Hitachi inpact driver z 145nm navora in nastavek hex v 1/2" + 1/2 nastavek za platišča in je ravno na meji za odvijanje. Večinoma odvije, včasih ne, odvisno koliko je zategnjeno in zarustano. Tako da sam vedno na roke (noge) popustim vijake, dvignem avto in potem do konca odvijam z vijačnikom. Enako privijam z vijačnikom dokler ne začne "skrtat" kakšno sekundo in na koncu ko spustim avto zategnem z moment ključem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.354
9.596
113
EU
Uporabljam Hoferjev udarni vijačnik. Tisti Workzone. Menjamo komplete gum na štirih avtih doma. Do sedaj vse odvije brez zadržkov.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.878
113
Niti nisem probaval koliko zategnjeno še lahko odvije, bom za hec jeseni. Vsako feltno odvijem, ko je še na tleh, potem dvignem in odvijem z mašinco. Ponavadi avto, ki je bil vmes na servisu, odtegujem z nogo, s polmetrskim vzvodom, sploh na tistih dveh, ki sta tudi pozimi na alu platiščih.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Jaz vidim, da ima veliko MB profi vulkanizerjev ročne baterijske "udarne vijačnike", al kak se pač temu reče. Če je za njih dobro,...
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Kaj konkretno pa se obnese? Ali kdo uporablja električni udarni vijačnik (230 V)?

Ne maram kablov, ker se skos spotikam in zapletam.. osebna prefernca pač. Imam tudi kompresor ter udarni vijačnik in pnevmatsko ragljo ampak se ne spomnem kdaj sem ju nazadnje uporabljal.

Baterije so zakon. Imam 2 makitina vijačnika da lahko uporabljam baterije na enem in na drugem. pol colski je za bolj hardcore zadeve, 6bit pa za drobnarije. eden ima 1000nm, drugi 160. in ne, 160 nm ni dovolj za odvijačenje feltne. včasih še z 500 ne gre..

bigboy: https://www.makita.co.nz/products/model/DTW1002

shitboy: https://www.makita.co.nz/products/model/DTD152
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Ne maram kablov, ker se skos spotikam in zapletam.. osebna prefernca pač. Imam tudi kompresor ter udarni vijačnik in pnevmatsko ragljo ampak se ne spomnem kdaj sem ju nazadnje uporabljal.

Baterije so zakon. Imam 2 makitina vijačnika da lahko uporabljam baterije na enem in na drugem. pol colski je za bolj hardcore zadeve, 6bit pa za drobnarije. eden ima 1000nm, drugi 160. in ne, 160 nm ni dovolj za odvijačenje feltne. včasih še z 500 ne gre..

bigboy: https://www.makita.co.nz/products/model/DTW1002

shitboy: https://www.makita.co.nz/products/model/DTD152

Tale je hardkore, v bistvu preveč momenta za kolesa!;)

Pa tole stane 500EUR+, mase ima pa tudi za neko baterijsko štemarco.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Jaz uporabljam kompresor in pištolo. Je itak doma in zelo na komot. Za odtegnit/zategnit imam "križni" ključ, če kdaj ne gre, dodam še podaljšek (cev). Zategujem vedno samo z križnim ključem - z obema rokama. Sem testiral tudi z moment ključem in je bilo ok zategnjeno (je pa v planu tudi nabava ključa).

Za dvignit imam krokodila, za podložit pa neke lidlove podpornike z nastavljivo višino.

Še največ dela je da se vse nastavi, potem gre hitro.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Utisevalec : Za odšraufat je namenjena tavelka, za prišraufat oz. približat tamala.. ampak bolj ali manj delam vse z tavelko. Ima različne nastavitve, izberem najšibkejšo, približam in nato na tleh zategnem na predpisan moment. Orodje res ni poceni, je pa kvalitetno, kupiš enkrat in imaš mir. Tudi workzone oz. parkside zna bit okej, jaz pač preferiram makito, ker imam od njih še vse ostalo in mi je pač lažje kupit samo prazno orodje brez kovčka in baterij. Prazna orodja niso predraga, če najdeš kakšno akcijo se dobi za popolnoma normalen denar. dtw je z 5ah kar konkreten kos ampak se hitro navadiš..