Level 3 je realnost

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.163
2.474
113
:fredi: bi se lahko reklo kako na to temo ja.

Ni ga lepšega kot poslati kamion iz Berlina v luko Koper (vemo da ne pride prazen), ga naložit s kontejnerjem da ga pelje v Berlin.
Če bi pa lahko naložil tovornjak na vlak in ga peljal v Berlin.

Samo se postavi vprašanje..čemu ne bi že prvotni tovor iz Berlina naložil na vlak, ga peljal v luko Koper in potem drug kontejnar naložil direkt na vlak in peljal v Berlin..čemu nalagat zraven še kamion? Razen če gre kamion z vlakom do Kopra in potem z vlakom nazaj do Berlina. Hm.

To bi bil Level 4.
Dal si slabo primerjavo, roba iz/za Berlin ne gre v luko Koper, pač pa že v osnovi na severnonemška pristanišča - no pa nima veze, ostanimo v Sloveniji in bližnji okolici: vožnja kamiona iz Kopra do MB (cca 250km), brez resnih zastojev okoli 3 ure. Avtovlak s čakanjem povprečno eno uro na odhod, pol ure nakladanja in pol ure razkladanja = 6-7 ur. Če vkalkuliramo še vožnjo recimo do Budimpešte - še nadaljne 3 ure po cesti in 5-6 ur na vlaku.
Pa še nekaj - trenutne obremenitve slovenskih prog s carko vlaki so blizu maksimuma - vsaj za KP-Divača pravijo, da ni šans še kakega gor obesit.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Kje ti vidiš popolnost v brezalkoholnem viskiju? :fredi:

Leta 1980 je bilo napovedovano da bomo čez 50 let letali po zraku (vsak s svojo raketico).
Kje smo realno? Električna ročna zavora, ker smo uporabniki preneumni, da bi sami presojali kdaj jo je treba potegnit in kdaj ne..zato se sama zateguje (smo pa zato vsi vsaj magistri farmacije).

Avtonomnost vožnje...lep modni dodatek, ki bo morda celo uporaben na določenih odsekih ceste v premium vozilih.
Gre za sarkazem. Sicer pa hocete faks masino spremeniti v samsung s22. Za avtonomnost je treba filozofijo spremeniti ne pa delati na parnih masinah, dinozavrih.
Letal po zraku pa nikoli ne bos, niti 99% ljudi, ker ne znamo niti zmigavcev uporabljati v prvi vrsti, rabimo pa ogrevan volan.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tale slika pa ni točna? Ali ni ta L3 oglaševan ravno v mislih na to, da voznik ne rabi ničesar, nikoli prevzeti nadzor?

L3 sistem deluje avtonomno samo v omejenem okolju, torej ko ti sistem reče "sedaj znam vozit sam", takrat mu lahko prepustiš vse in odgovornost je na avtu, ko ti sistem sporoči "prevzemi nadzor" je odgovornost spet na vozniku.

Najbolj trivialen L3 sistem je "traffic jam assist" na AC kjer ni nobenih odcepov. Torej sistem po GPS ve kje se nahaja (geofencing), po zemljevidu ve da ni odcepov, križišč in podobnega, pred sabo ima avto, ki mu lahko sledi in dokler ta avto ne vozi več kot XX kmh je možnost 100% avtonomne vožnje z odgovornostjo proizvajalca. Takoj ko ti avto pred tabo pobegne ali pride ven iz Geofencinga, bo avto začel piskat, da ne zna več vozit sam.

V bistvu je to lahko zelo primitivna zadeva, ki na koncu vozniku ni v neko blazno pomoč. Vseeno pa je treba imeti j*** da rečeš da prevzemaš odgvornost v primeru nesreče.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
L3 sistem deluje avtonomno samo v omejenem okolju, torej ko ti sistem reče "sedaj znam vozit sam", takrat mu lahko prepustiš vse in odgovornost je na avtu, ko ti sistem sporoči "prevzemi nadzor" je odgovornost spet na vozniku.

Najbolj trivialen L3 sistem je "traffic jam assist" na AC kjer ni nobenih odcepov. Torej sistem po GPS ve kje se nahaja (geofencing), po zemljevidu ve da ni odcepov, križišč in podobnega, pred sabo ima avto, ki mu lahko sledi in dokler ta avto ne vozi več kot XX kmh je možnost 100% avtonomne vožnje z odgovornostjo proizvajalca. Takoj ko ti avto pred tabo pobegne ali pride ven iz Geofencinga, bo avto začel piskat, da ne zna več vozit sam.

V bistvu je to lahko zelo primitivna zadeva, ki na koncu vozniku ni v neko blazno pomoč. Vseeno pa je treba imeti j*** da rečeš da prevzemaš odgvornost v primeru nesreče.
Hm, zanimivo. Vedel sem, da deluje le na določenih odsekih in do določene hitrosti. Nisem pa pomislil, da je to "samo" radarski tempomat z lane assist. Ajde, mogoče še zamenja pas, ampak ja, niso presežki.

To, glede prevzemanja odgovornosti, pa se meni zdi skoraj mus. Ampak na koncu itak ni pomembno. Ali oni prevzamejo odgovornost in oni plačajo zavarovanje, ali pa ga mi. V vsakem primeru plačaš ali v ceni izdelka ali pa posebej zavarovanje.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Hm, zanimivo. Vedel sem, da deluje le na določenih odsekih in do določene hitrosti. Nisem pa pomislil, da je to "samo" radarski tempomat z lane assist. Ajde, mogoče še zamenja pas, ampak ja, niso presežki.

To, glede prevzemanja odgovornosti, pa se meni zdi skoraj mus. Ampak na koncu itak ni pomembno. Ali oni prevzamejo odgovornost in oni plačajo zavarovanje, ali pa ga mi. V vsakem primeru plačaš ali v ceni izdelka ali pa posebej zavarovanje.
Samo da pojasnim, jaz nisem pisal o zmožnostih MB, jaz sem pisal na splošno. Kaj MB zna s tem sistemom naj pa kdo drug pove.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
pac sej te stvari znajo zdaj vsi drazji moderni avtomobili, stopnicka visje je pač to, da zna tolk zanesljivo, da je kriv avto oz proizvajalec, ce bi v tem sistemu zakrivil nesrečo.
Teslin autopilot to pač ni, sicer neke stvari zna, a kriv pa si ti, to je glavna razlika.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85