Letos bom pa kar zimske zvozil

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Seveda...:) je pa važna štirimestna številka, ki pomeni, kdaj je bila narejena. Torej v tistem primeru so na avtu 11 let stare gume
smile-1.gif
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
se pravi vozil se boš okoli na gumah ki imajo sredi poletja duplo zavorno pot, v mokrem pa si ko na drsalkah? bravo, genialno si to pogruntal
zmaga.gif

bog mi pomagaj s kakimi možganskimi bolniki si jaz cesto delim. samo še z peciklom se bom okrog vozil
bonk.gif

Jaz bom isto vozil kar zimske, pravzaprav to počnem že deset let pa nikoli nisem imel prometne, nobenega izleta s ceste ali karkoli temu podobnega, če ste pa ostali idioti in mislite da lahko z letnimi gumami delate kar vam paše na cesti in divjate vam pa ni pomoči
bonk.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
klele si ga brcnu

02 guma je proti novi...kaj bi ti govoril..še enkrat daljšpa zavorna itd.

ne vem od kej vam ideja, da primerjate oprijem, kotalni upor in še kak parameter med staro in novo gumo in ugotovite, d aje stara OK, ker s ene vklaplja asr, ne cvili in ne vem kaj še vse.

a je kdo probal na kakem poligonu, vransko recimo, narest krog z novo in krog s staro gumo.

a teli podatki povejo kaj
nova guma v ovinek 40, avto vodljiv
stra guma 30 do 35, avto zdrsava

nova guma ustavlajnje x-0 20m
stara guma 35m

gume se pokažejo v kritičnih situacijah. za pot od lidla do hoferja je vse ok, če ti kaka alteraš ne prileti s piciklom z desne
 

Gamero

Majstr
13. avg 2007
5.079
137
63
okolica mesta
Kolega je ugotovil, da ima na avtu ki ga je kupil 8 let stare gume, ki sploh ne izgkedajo stare
smile-1.gif
Imajo tudi dosti profila (ne na minimumu)
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
sej pravim..eno je kako izgledajo, drugo je kok profila je..tretje je, kaj čutiš pod roko. potem kako se vozijo..in najtezje a najpomebnejse..kaj dajo od sebe če jih rbaiš.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.957
-8.676
113
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Benady: a žena si pa lahko vsak mesec kupuje šminko in cunje ti pa lastno življenje in življenja drugih riskiraš?

SI NORMALEN?
Na ulice, na ulice. Revolucija.
Slabšaš se, na glavno si pozabil
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Aja, za situacije stoječe vode na cesti so itak boljše tele zimske 205 kot pa letne Bridgestone 225, slednja občutno prej zaplava.

@ggg: da, o celoletnih sem že razmišljal in tudi to je opcija za jeseni.

Za vse ostale, ki imate denarja preveč ali pa pod havbami 200+ KM, ja vi pa le kupujte nove premium gume vsako leto
priden.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Mene bolj kot ljudje, ki vozijo nankang gume, skrbijo na cesti ljudje, ki ne cutijo razlike med 4mm in novo gumo z 8mm profila. In ce en tak pravi, da guma s profilom 2mm na vodi drzi isto kot nova guma je krog sklenjen. LOL

hysterical-1.gif


No pa mi povej fizikalno razlago zakaj bi po mokrem guma držala bolje z več profila? Edini namen profila je odvajanje vode, da vodo odvajaš pa potrebuješ približno toliko vode na cestišču kot imaš profila. Več imaš profila več vode teoretično odvedeš. Sedaj pa poglej naše ceste, ne samo da visijo (ni vode), imajo udarne jame (luknja z 10cm vode), struktura asfalta je podobna makadamu (voda je dejansko v asfaltu in ne po površini). Skratka več kot mm (oz. nm) vode na cesti NI oz. je samo v pasovih (potok čez cesto). Tole velja za 80% cest ki niso glavne prometnice; je pa res drugače je na AC (sem omenil) in na glavnih prometnicah.

Da gremo dalje, dežja v sloveniji je relativno malo, sploh v sezoni ko so letne gume v "uporabi". Med kakšnimi poletnimi nalivi (popoldne) je itak cesta mastna in bolj kot profil je pomembna zmes in pa previdnost voznika.

Manj profila, razen da odvaja manj vode ima ob enaki sestavi zmesi BOLJŠI oprijem. Skratka manj profila ima guma, bolje bo držala v večini cestnih situacij!
zmaga.gif


In da zaključim, z 1.6 mm profila (na solidni 2 sezone stari continentalki) sem se vozil lahko hitreje oz. čisto normalno po mokri cesti, kar z raznimi novimi savskimi gumami (& ostalo kitajsko ter podobno budget falango) ni možno oz. je vožnja muka.

Vse napisano ne velja za zimsko gumo! Sicer da ne bom zgledal kot divjak, ki špara tam kjer ni potrebno, do sedaj sem letne gume menjal pri cca. 3mm profila, lani sem pač proti koncu poletja malce "potegnil" ker se mi je zdelo škoda menjat gume sredi sezone.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Mesas jabuka in zaseko. Tukaj nankang gum sploh ne omenjam, ampak razlika med uteceno novo gumo z 8mm in staro (isti model) z 2mm profila je ogromna. Na dezju. 2mm profila zdrsne ze precej hitro, sploh pri zaviranju pred ovinkom. 3-4mm je po mojih izkusnjah spodnja meja. Z manjso globino profila je treba biti v nalivih ze prekleto previden, da aquaplaninga sploh ne omenjam. Nase avtoceste so nazalost tako skonstruirane, da se mariskje nabira voda in se vsako leto zgodi nekaj nesrec na to vižo. Lahko pa pazis tudi z 2mm profilom. Ni problema. Da si dinamicen ne dvomim, saj je povprecna hitrost vsled povecanega prometa na nasih najbolj obremenjenih cestah v zadnjih 10letih padla za faktor 2.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
se pravi vozil se boš okoli na gumah ki imajo sredi poletja duplo zavorno pot, v mokrem pa si ko na drsalkah? bravo, genialno si to pogruntal
zmaga.gif

bog mi pomagaj s kakimi možganskimi bolniki si jaz cesto delim. samo še z peciklom se bom okrog vozil
bonk.gif

Jaz bom isto vozil kar zimske, pravzaprav to počnem že deset let pa nikoli nisem imel prometne, nobenega izleta s ceste ali karkoli temu podobnega, če ste pa ostali idioti in mislite da lahko z letnimi gumami delate kar vam paše na cesti in divjate vam pa ni pomoči
bonk.gif

V koliksnem casu pa znucas zimske, ce jih vozis celo leto in koliko km delas letno. Resno me zanima, ker tudi sam razmisljam v tej smeri.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Me prav zanima razmerje. Zadnji dve leti vozim celo leto zimske in jih bom tudi letos. Upam, da mi jih ne bo preveč pobiralo, ker imam nove. Delam pa cca 12000km v celem letu.
 
Nazadnje urejeno:

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
No jaz sem ravno v soboto nabavil nove letne. Pred časom sem tu spraševal kaj vzeti..., na koncu sem se odločil za Yokohamo c.drive2.
Glede na teste zelo dobro guma, pa še za zelo dobro ceno sem jih dobil. 225/45/17 - 100€/kos, so pa letošnje izdelave.
 

mm46

Pripravnik
5. sep 2007
597
7
18
40
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
se pravi vozil se boš okoli na gumah ki imajo sredi poletja duplo zavorno pot, v mokrem pa si ko na drsalkah? bravo, genialno si to pogruntal
zmaga.gif

bog mi pomagaj s kakimi možganskimi bolniki si jaz cesto delim. samo še z peciklom se bom okrog vozil
bonk.gif

Jaz bom isto vozil kar zimske, pravzaprav to počnem že deset let pa nikoli nisem imel prometne, nobenega izleta s ceste ali karkoli temu podobnega, če ste pa ostali idioti in mislite da lahko z letnimi gumami delate kar vam paše na cesti in divjate vam pa ni pomoči
bonk.gif

V koliksnem casu pa znucas zimske, ce jih vozis celo leto in koliko km delas letno. Resno me zanima, ker tudi sam razmisljam v tej smeri.
Na cliotu sem znucal eskimo do 3mm v enem letu (~12k km), potenza mi je pa trajala 3 sezone...
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Delam okrog 8-9 ticoč letno, večinoma mestna vožnja. Zimske gume skurim v treh letih vozim jih čez celo leto. Pa še to jih vržem stran, profila imajo dovolj po zakonu. Nevem zakaj bi moral metati denar še za letne, pač držim se CPP, po omejitvah gum še skuriti nemoreš.

LP
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Pa dejansko ne vidim težavo, če voziš zimske poleti. Le radirajo se bolj. Če se ti voziš po omejitvah in NAŠIM cestam primerno, nimaš kaj falit.
V moji okolici še nisem zasledil, da bi bile gume problem v nesteči/karambolu/prevračanju. Je vedno kak cviček dejavnik ali speed. Jaz imam letne gor, zato ker jih imam, ker sem zelo ugodno dobil litke. Se pa počasi nagibam, da sem kr na zimskih, ker za dobrih 10 jurjev prevožnih na let oz na drugem še manj, se ne splača met oboje, ker jih ne uničim. Se same prej.
Problem je pri stari gumi, to mislim 7 let+, ker je res plastična in bulasta ratuje.

Pa še to. Prijatli in znanci, ki kupujejo dobre gume, se ne sprašujejo, kakšna je zavorna pot, ampak da se čim hitreje zvozi ovinke
grin1.gif
. Tak sem bil tudi jaz.
 
Nazadnje urejeno:

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Citat:
Uporabnik smoukar pravi:
Pa dejansko ne vidim težavo, če voziš zimske poleti. Le radirajo se bolj. Če se ti voziš po omejitvah in NAŠIM cestam primerno, nimaš kaj falit.

Precej lahko fališ. Zimska guma ima precej daljšo zavorno pot.
vir - Avto Magazin
Največja razliko, izmerjeno na asfaltni podlagi, smo zabeležili v suhem vremenu in pri temperaturi - 7 stopinj Celzija. V teh pogojih je Intensa s hitrosti 100 km/h Modusa ustavila v le 40, 4 metra, kar je mimogrede odličen rezultat, medtem ko smo z Eskimom zabeležili za 21, 3 odstotka daljšo zavorno pot in smo se ustavil šele po 51, 3 metra.

Če se znajdeš v kritični situaciji je 10m lahko usodnih.