Letalo se skoraj zruši - vihar v Nemčiji

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Tudi ti nimaš prav. Pilot lahko pri ATC naredi request za drugo stezo. Potem pa ATC odobri ali pa zavrne njegov requrst, čisto odvisno od situacije (promet, stanje VPS itd). Sigurno je vedel kakšno je stanje spodaj in je imel že pri approchu precej dela in je švical ko svinja
priden.gif


Kakorkoli že, pravi čas je izbral za ponovno pristajanje in vse se je izteklo dobro.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
Potem pa ATC odobri ali pa zavrne njegov requrst,

No, oni prej je povedal, da bo pilot že sam povedal, kje mu paše pristati in da bo zaradi tega najebal, ker ni šel drugam. Tako da dekca ima prav.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
Potem pa ATC odobri ali pa zavrne njegov requrst,

No, oni prej je povedal, da bo pilot že sam povedal, kje mu paše pristati in da bo zaradi tega najebal, ker ni šel drugam. Tako da dekca ima prav.

Potem sem narobe razumel kontekst vsega. ATC mu pove kam, sam pa lahko zaprosi za spremembo ...
 

mitja

Pripravnik
29. jul 2007
430
0
16
nima smisla.....ne razumeste konteksta....če niste piloti ali kontrolorji leta nima smisla tukaj razglabljat.....
sem obdelal oragnizacijo heathrow-va in ne mi sedaj tukaj pametovat če jaz mislim da pilot prosto po prešernu izbira stezo kam bo pristal.....velikokrat čaka v zračnem krogu sploh da dobi stezo za pristat.....

v glavnem, sledile bodo sankcije...in medalje se ne bodo podeljevale.....
saj vam bodo prisotni piloti povedali sploh kako potekajo te stvari z licenco pilota.....
njaprej je potrebno vedet sploh kaj je vps in njena zgradba...pol pa mi pametuj kaj si jaz mislim.....jaz vem točno kaj mislim.....pilot je zadolžen za letalo in vso posadko, tako kot kapitan za ladjo.....
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.127
657
113
Veter je pihal iz desnega boka z hitrostjo 40vozlo z sunki do 55vozlov. kar je skor za 100% več kot je dovoljena bočna komponenta vetra za A320. Pilot je kriv da ni že prej prekinil approacha. Kontrolni stolp nima nč pri tem. Kontrolorji samo posredujejo info o vremenskih pogojih, pilot se pa sam odloči ali bo pristal ali ne. Prav tako se vedno steza izbira glede na smer vetra ker mora veter pihati v nos letala (headwind) s tem da pri bočnem vetru se določi steza ki ima najmanjši kot smeri vetra glede na os steze. Pilot lahko tudi zaprosi za drugo stezo (če jo seveda letališče ima) vendar ko kontrolor pove vse podatke o vremenu, vidnosti, stanju steze in zahteva da mu pilot ponovi je vsa odgoovrnost na strani pilotov. Drugače pa si pilot ne more prosto po prešernu izbirat kje bo pristal. mora spoštovati standardne procedure za prihod (ali odhod)
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Pomiri se ... noben ti nič noče. Najprej bluziš in kritiziraš mene (namreč mene si naslovil), potem pa poveš na koncu to, kar sem napisal jaz? WTF?!?!!?!? V čem je point?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Sorry, samo kar si napisal, je razumeti, da pilot sam izbira steze po spisku.
 

mitja

Pripravnik
29. jul 2007
430
0
16
ja no, mogoče sem preveč posplošeno govoril........samo sem takoj bil nek psihopat, ki misli to in ono.....
ko ti celo leto pri varnosti v zr. prom. vcepujejo nekaj v glavo ti postane veliko stvari samoumevnih....
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Kapetan letala je odgovoren in on odloca. Ce je tko kot je nekdo napisal da je bil bocni veter premocan za tip aviona, ne sme it pristajat.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Kapetan letala je odgovoren in on odloca. Ce je tko kot je nekdo napisal da je bil bocni veter premocan za tip aviona, ne sme it pristajat.

citat:
Hätte der Pilot bei dem Sturm überhaupt Hamburg anfliegen dürfen? Seine Maschine hatte bei der Landung aus Nord-östlicher Richtung Windböen von bis zu 120 Stundenkilometern - von der Seite.

Kolikšna pa je lahko stranska hitrost za ta tip letala ?

glede preiskave pa:


Die Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung (BFU) hat nun eine routinemäßige Untersuchung eingeleitet und mit der Auswertung der Flugschreiber begonnen. "Wir werden die Frage stellen müssen, warum das Flugzeug nicht auf der Landebahn 33 gelandet ist, sondern auf der 23, wo der Seitenwind viel stärker war", sagte Lothar Müller von der BFU. "Wir suchen die Ursache, wir verurteilen niemanden."
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Tko sm najdu na netu za A320


X wind: max demonstrated for takeoff 29 Kt
X wind: max demonstrated for landing 33 Kt
X wind: max demonstrated gust 38 Kt
max tail wind 10 Kt
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.200
1.204
113
www.adriamedia.si
38 kts je 70 na uro ...
Torej je šel pristajat v pogojih, ki skoraj za 2x presegajo dovoljene? To se zna zanj zelo slabo končat ...

EDIT: Po nekaterih virih /recimo Spiegel) so bili sunki samo 90+ km/h (kar je pa še zmeraj krepko nad mejo).
Letalski eksperti: a se šteje samo čisto bočna (po kotom 90 stopinj glede na os trupa) komponenta hitrosti vetra ali kompletna hitrost???
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Tukaj sem to pobral http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3869593/


A comment from apparently an ATC staff on http://www.aviation-community.de/forum-nord/

At the tower we do have for all runways at all times head-, cross- and tailwind components of course. For this we have two wind gauges at our disposal, one at rwy 23, the other at rwy 15. The wind is represented digitally and gets updated every 15 secs. At the same time a moving average of the last 23 minutes is available. At the moment of the incidence with D-AIQP the crosswind component for the 23 as well as for the 33 was exceeding 20 kts. These data were continuosly available to the pilots. In this case the pilot opted for rwy 23...

(Selbstverständlich haben wir auf dem Tower für alle Bahnen jederzeit die Head, cross und tailwindkomponenten für jede Bahn. Dafür stehen uns zwei Windmesser (einer an der 23 ,einer an der 15) zur Verfügung. Der Wind wird digital dargestellt und alle 15 Sekunden aktualisiert. Gleichzeitig wird ein gleitender Durchschnitt der letzten 23 Minuten dargestellt. Zum Zeitpunkt des Vorfalls mitz der D-AIQP war die Querwindkomponente sowohl für die 23 als auch für die 33 mehr als 20 Knoten. Diese Daten werden den Piloten laufend zur Verfügung gestellt. In diesem Fall hat der PIC sich für die RWY 23 entschieden....)
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.549
36
48
44
Ja, dobro sta se rešila.
Pojavljajo pa se vprašanja, zakaj so ju spustili pristajati na to stezo, če je bilo na ostalih baje precej manj vetra. Ampak zdej je kar je..Unih 130 potnikov al kolko jih je bilo, so se ponovno rodili..
 

dekca

alter gentleman
25. jul 2007
3.964
0
36
123
Citat:
Uporabnik mitja pravi:
ja no, mogoče sem preveč posplošeno govoril........samo sem takoj bil nek psihopat, ki misli to in ono.....
ko ti celo leto pri varnosti v zr. prom. vcepujejo nekaj v glavo ti postane veliko stvari samoumevnih....
Če ti en nekaj nazaj reče, ker si se dvoumno izrazil, še ne pomeni, da te je proglasil za psihopata
crazy1.gif

Eni ste pa res občutljivi...
crazy1.gif

Če zadeve dobro poznaš, jih tudi podrobno obrazloži laikom, pa ne bo prihajalo do nesporazumov.