Ko se tele vključuje na avtocesto

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Imaš prav, očitno je strogo zakonsko tako (debilno) zapisano, upam pa, da ne bo noben policist napisal kazni za to (posebej poudarjam, da ne za prehitevanje po odstavnem pasu).
Sicer je pa četrti odstavek istega člena tudi precej jasen:
(4) Voznik, ki se z motornim vozilom vključuje v promet na avtocesti in hitri cesti, mora voziti po pospeševalnem pasu in se z ustrezno hitrostjo vključiti v promet, pri tem ne sme ovirati ali ogrožati vozil, ki vozijo po njej.
In če se ne morem vključiti brez ogrožanja ali oviranja na pospeševalnem pasu, potem pač se ne bom ustavil na koncu, saj je to še dodatno ogrožanje vseh. In pri tem ne vozim po odstavnem, temveč ga uporabim samo za vključitev. Eh... Pač naši zakonodajalci.
uf-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.658
6.702
113
pri taščici
Saj vcasih bi se precej rešilo, če bi recimo ob takem dogodku spregledali skozi prste, oziroma se raje pogovorili s tistim ki se je s 50kmh vključil pred tabo na AC. Tako pa bodo se bodo ukvarjal in s tabo ker si ga prehitel po desni. Najbrž je isto pri prehitevanju po desni sanjaca na prehitevalnem pasu ac. Namesto da bi sanjacu dali kazen za vožnjo po prehitevalnem pasu, jo bodo dali tebi za prehitevanje po desni.

Sem se pa v zadnjem času zalotil da se tudi sam kdaj vključim z 80 kmh na AC.
Ampak trafic z 90 konji in 3t teze v klanec več enostavno ne dobi. Recimo domzalski uvoz proti štajerski. Sem že ene dvakrat jo vlekel po odstavnem pasu, da sem ujel luknjo med kamioni.
 
Nazadnje urejeno:

gr69

Guru
15. dec 2009
11.571
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
Ne mtl, ne zakonodajalci - izvajalci in sodniki, ki so zgubili še tisto malo zdrave pameti.

V zakon(e) in pravila enostavno ne moreš čisto vsega zapisati, upoštevanje in morebitno kaznovanje pa naj sledi tistemu, kar je zakonodajalec želel doseči z določenim predpisom ozr. sklopom predpisov.

In to je v primeru ZPrCP, upam vsaj, večini jasno - to je varen promet.
K varnemu prometu pa stoječe vozilo, ki stoji tam kjer običajno poteka promet (pospeševalni pas) pač ne pripomore.

Zraven tega pa je na vozišču AC prepovedano ustavljanje, razen v primeru okvare. In zdaj se lahko gremo "povuci-potegni" kateri predpis bomo "kršili".
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
850
113
zadevo bi elegantno lahko rešil tudi DARS tako, da bi podaljšal pospeševalni pas za faktor recimo 2x, ker se očitno vsake toliko časa najde nekdo, ki ne uspe pospešiti do 100 pri obstoječi dolžini pasu. to je še posebej očitno pri tistih priključkih, ki so v klanec gor, recimo domžale v smeri CE ali vransko v obe smeri, kjer moram jaz kar konkretno pritisniti, da imam 100 pred koncem pasu.
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik sass pravi:
zadevo bi elegantno lahko rešil tudi DARS tako, da bi podaljšal pospeševalni pas za faktor recimo 2x, ker se očitno vsake toliko časa najde nekdo, ki ne uspe pospešiti do 100 pri obstoječi dolžini pasu. to je še posebej očitno pri tistih priključkih, ki so v klanec gor, recimo domžale v smeri CE ali vransko v obe smeri, kjer moram jaz kar konkretno pritisniti, da imam 100 pred koncem pasu.
Kako pa se uspe pravilno vključevati Italijanom, kjer imajo 2-3 krat krajše vključevalne pasove kot mi? Mislim (pa tudi vidim v praksi), da brez problema zapeljejo še naprej po odstavnem in se potem z neko normalno hitrostjo vključijo na AC. Čeprav srečaš tudi paciente, ki se ustavijo pred koncem vključevalnega pasu in čakajo, da se lahko vključijo na AC.
Torej nismo samo Slovenci taka teleta, ampak so v povprečju kar povsod.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.658
6.702
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik pablohasan pravi:
Ne smes it na odstavni pas, to je kot zid oz. Kolicki, glej ti temo o golovcu!
hysterical-1.gif

Pa kakšen Grosuplje (motel) smer ljubljana zna biti tudi kratek.
Mogoče pa je zaradi tega tam.zjutraj guzva
wink-1.gif
 

dTi

Fizikalc
5. avg 2007
340
31
28
Kako je prav v tem primeru. Levi pas je obvoznica, desni pas pa zaviralni za izvoz in hkrati pospeševalni za uvoz. V gužvi se obvoznica po polžje premika ali stoji, z desnega pa pritekajo vozila. Kar vidim je, da ljudje silijo na svoj pas takoj na začetku preko polne črte ali takoj za polno črto (oranžne puščice), redko kdo pa se pelje do konca pasu in tam vključi.
2496678-Breznaslova.png
 

Priponke

  • 2496678-Breznaslova.png
    2496678-Breznaslova.png
    8,2 KB · Ogledi: 222
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Prav je tako, da opazuješ tok prometa, nakažeš svojo smer in počakaš, da ti nekdo odstopi prostor ter se varno vključiš.
Oz. če ti ne menjuješ pasu, da komu odstopiš prostor. To se velikokrat pozablja.
Vsekekor pa na desnem pasu nisi tele in šibaš s 100km/h mimo, če na levem stojijo...
Ključ: strpnost, opazovanje in prilagajanje prometu.
 

dTi

Fizikalc
5. avg 2007
340
31
28
Tako nekako sam delam in se vključim nekje na polovici pasu oz ob prvi primerni luknji, ki je pa lahko tudi proti koncu pasu. Nisem pa ziher, kaj je najbolj učinkovita opcija oz kaj je zakonsko določilo.
 

pikapoka07

Pripravnik
6. dec 2013
212
3
18
Citat:
Uporabnik mtl pravi:

Vsekekor pa na desnem pasu nisi tele in šibaš s 100km/h mimo, če na levem stojijo...

Konkretno vprašanje: prideš po obvoznici iz smeri nove jarše proti zadobrovi in si na pospeševalnem/zaviralnem pasu. Na voznem in prehitevalnem je gužva/stojijo, ti pa greš na odcepu zadobrova dol. Ali bi se bilo treba ustaviti oz iti zelo počasi (kot je hitrost voznega pasu) ali se lahko normalno (seveda previdno) pelješ do konca in zaviješ dol? Mnenja?
smile-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
850
113
Citat:
45. člen

(hitrost vožnje)

(1) Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
torej, ne voziš z največjo dovoljeno hitrostjo, temveč z neko nižjo, pri kateri ne bi bil ravno masaker, če bi ti nekdo v zadnjem trenutku zapeljal pred tebe.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.048
5.654
113
Kaj pa ko se uvoz/izvoz kasneje razcepi na 2pasova (rondo Tomačevo pri Stožicah)... Ti se uspeš vkljucit že na prvi polovici tega pasu in hočeš nadaljevat po zunanjem pasu proti rondoju... Na zadnji tretjini pa uletavajo padalci direktno iz voznega na isti pas... Kdo je tu kriv če pride do karambola?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Prav je tako, da opazuješ tok prometa, nakažeš svojo smer in počakaš, da ti nekdo odstopi prostor ter se varno vključiš.
Oz. če ti ne menjuješ pasu, da komu odstopiš prostor. To se velikokrat pozablja.
Vsekekor pa na desnem pasu nisi tele in šibaš s 100km/h mimo, če na levem stojijo...
Ključ: strpnost, opazovanje in prilagajanje prometu.

467716-post_slo.gif
Pomemben premik v + v tej temi!
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.658
6.702
113
pri taščici
Ma, kaki, potegne do konca pasu, se ti ne uspe vključiti, podaljšas po 100m odstavnega, peljes 1km po pospesevalno zaviralnem pasu, greš na izvoz Šentjakob, naravnos čez , naprej proti Domžalam..pa narediš ene 3km po teh pasovih.
Sarkazem off Al kako že.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
In to obvezno s čimvečjo brzino, da pokažeš, kako intenzivno iščeš prosto mesto na voznem pasu.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
45. člen

(hitrost vožnje)

(1) Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
torej, ne voziš z največjo dovoljeno hitrostjo, temveč z neko nižjo, pri kateri ne bi bil ravno masaker, če bi ti nekdo v zadnjem trenutku zapeljal pred tebe.
tocno tako. To je pomojem prvo pravilo voznje, kjer vsak alteras pade.