Zakon seveda tega ne zahteva, niti ne bi odvetnik tega predlagal.narobe. odvetnik ti bo svetoval neživljenjsko in strogo po črki zakona. primer: recimo da bi v običajnem krožišču hotel zapeljati ven. ker se zaradi gostega prometa ne bi mogel takoj razvrstiti na zunanji pas, pa bi mogoče zapeljal na naslednjem izvozu ven. ampak s tem bi naredil prekršek, ker v zakonu jasno piše, da sem dolžan opraviti najmanj eno kroženje...
Predpriprava:Izziv za sarkastične avtorje: v zakonodaji mi najdite pojasnilo in pravila obnašanja za turbo krožišča.
Izpustite prosim subjektivna mnenja. Samo dejstva.
Pa ne pozabit na zahtevana teoretična znanja (poleg praktičnih) za pridobitev vozniškega dovoljenja.
Hvala.
ZPrCp 59. člen (vožnja na križišču)(1) Udeleženci cestnega prometa se morajo ravnati po prometnih pravilih, razen:
1. če je drugače določeno s prometno signalizacijo;
(2) Na križišču, razen na nekaterih krožnih, je menjava prometnega pasu prepovedana.
Menda ni sporno.(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.
Drži kot pribito. V Tomačevem, na primer, se razvrsti na notranji pas ali zunanji pas ali enega od dveh vmesnih pasov glede na prometno signalizacijo - informativne table nad vstopom.(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.
Tehnično gledano se v Tomačevski rondo vključuje iz štirih pasov; smiselno pa sledi temu, kar piše tukaj (iz najbolj desnega na zunanji, iz najbolj levega na notranji, iz drugega na zunanji vmesni in iz tretjega na notranji vmesni; podkrepljeno s talnimi oznakami)(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.
Prometna signalizacija ne omogoča razvrščanja znotraj turbo krožišča (no, znotraj konkretnega turbo krožišča), glej 27. člen ZPrCP in 59. člen ZPrCP. Če voznik dovolj dolgo vztraja, se znajde na zunanjem pasu ali na pasu, kjer prometna signalizacija omogoča zavijanje iz ne-zunanjega pasu. Torej do tega, da se zaradi gostote prometa ne more razvrstiti na zunanji pas, sploh ne more priti in zato voznik nikoli ni dolžan krožiti.(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.
Semaforji na krožišču so prometna signalizacija. Glej člen 27 ZPrCP.(5) Na krožnem križišču je prepovedano ustavljanje, razen ustavljanja zaradi omogočanja prečkanja pešcev pri izvozu s križišča.
57. člen (približevanje križišču in razvrščanje pred križiščem)
(1) Ko se približuje križišču, se mora voznik na zadostni razdalji pred križiščem razvrstiti:
...
4. kot je določeno s prometno signalizacijo, če je razvrščanje urejeno na tak način.
še to bi dodal:
Ker v turbo krožiščih menjavanje pasov načeloma ni dovoljeno, se morajo vozila obvezno razvrstiti še pred vstopom v krožišče, zato morajo biti pred krožiščem vedno postavljene obvestilne table, kam kateri pas vodi.
Danes sem po slili razmer ob 15:45 šel na krožišče Tomačevo iz smeri rondoja Žale. Kaj to folk dela, jao jao.
Vožnja čez polno črto, dirkanje po bolj praznem pasu in nato vrivanje, vožnja čez tiste male robnike,...Bom zvenel kot Jado "Naštimat kamere in sam položnice pošiljat". Najjači so tisti, ki šibajo po skrajno desnem pasu in nato preko polne črte na obvoznico smer BTC, vsak drugi na desnem pasu za smer Nove Jarše, Žale, Tomačevo je tak. Državi kar polzi denar iz rok (98.člen ZPrCP - kazen 160€). Jaz bi na 160€ dodal še 3pike, bi bil hitro red, ker ljudi je bolj strah pik kot višine kazni
Ne upam si pomislit, kaj bi bilo,če bi čez noč rondo Tomačevo spremenili na star sistem krožnenja.....pa to bi se folk pobil med seboj :O
Kaj te pa motijo ti najjači? Namreč, če greš po predpisanem pasu na obvoznico, čakaš v gužvi zaradi teh, ki gredo v črnuče. V primeru, da greš po omenjenem desnem pasu za Jarše in nato levo čez polno črto na obvoznico, ne oviraš (prej sproščaš promet). Seveda pa gre za prekršek, to ne zanikam.
Moteči iz strani žalskega rondoja so ti, ki gredo po desnem pasu pri avtobusni in notri za stožice - tam pa obrnejo nazaj ter se vrivajo pred ostalimi, ki čakajo v regularnih dveh pasovih. Ti pa dejansko delajo gužvo oziroma izkoriščajo.
Kaj te pa motijo ti najjači? Namreč, če greš po predpisanem pasu na obvoznico, čakaš v gužvi zaradi teh, ki gredo v črnuče. V primeru, da greš po omenjenem desnem pasu za Jarše in nato levo čez polno črto na obvoznico, ne oviraš (prej sproščaš promet). Seveda pa gre za prekršek, to ne zanikam.
Moteči iz strani žalskega rondoja so ti, ki gredo po desnem pasu pri avtobusni in notri za stožice - tam pa obrnejo nazaj ter se vrivajo pred ostalimi, ki čakajo v regularnih dveh pasovih. Ti pa dejansko delajo gužvo oziroma izkoriščajo.