Kljuka - cena?

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
Drugače pa tukaj, KLIK
hahahah navadna na 2 vijaka za vw t5 350€, pri SLO trgovcih z avtodeli imaš tako za 150€
da ne govorim, da imajo vse eno slabost, namreč široke so le med obema zadnjima luknjama, pa ti potem, ko stopiš na odbijač, se le-ta zacvika na rob kljuke
original in mislim da tudi oris ima levo-desno od luknje še dodaten pleh, pa gor stiropor, tako da obijač nalega in ni bojazni, da ga uničiš
 

Fusionn

Majstr
5. sep 2007
2.174
482
83
Se da skriti enako kot če vzameš original, ki se skrije pod odbijač?
jaz sem imel na vw tako, da se je vertikalno nasadila, priklop za elektriko pa se je tudi dal "zavrtet" in porinit višje pod odbijač. Tako, da se skoraj ni nič videlo. razen en košček železa.

Posnetek zaslona 2024-11-17 105230.jpg
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
tako, jaz s kljuko BOSAL ORIS enako, J kljuka, pritrditev na gor, nosilec priključka se postrani skrije, montiral sam
 

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
691
51
28
Vsaka se lahko zmontira. Samo kablov čez cel avto ni treba vlečt. Za vw vestfalia/oris.

V mb mate formula avtoshop v hočah.
Ali lahko kot n00b ugotovim, ce ima moj avto (6 let star Sharan) "predpripravo za vlečno kljuko"?
Ali je mogoce odprtina v zadnjem odbijacu kaksen indikator, ali imajo vsi tako?
1731956262083.png
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Predpriprava je en konektor nekje v boku na katerega štrom priklučiš.
99% kljuk na trgu se itak monitira v tovarniške luknje oziroma se zadnji železni nosilec pod odbijačem dol vzame in namesto tega kljuka gor pokne.
Ni več to nekega vrtanja kot včasih.
 
  • Haha
Reactions: ptice

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
691
51
28
Se ena glede kljuke in prtljaznika za kolesa:
V pometni pise, da lahko kljuko vertikalno obremenim s 100 kg (Sharan 2018).
V navodilih od avta pa pise, da so prtljaznik za kolesa (ki se montira na kljuko) + kolesa (max 3) lahko skupaj tezki max 75 kg. Vprasanje - ali mislite, da to velja samo za originalno kljuko, ali kar za vse, generalno? Nikjer na spletu nisem nasel posebnih (dodatnih) omejitev glede nosilnosti, ce je na kljuki montiran prtljaznik za kolesa.

Poleg tega naj bi se lahko uporabljali samo s strani VW odobreni prtljazniki. Wtf, saj ne, da bi me to slednje skrbelo pri priznanih znamkah, ampak, kje pa teoreticno lahko vidim, katere je VW odobril?
1731967151407.png
 

Fusionn

Majstr
5. sep 2007
2.174
482
83
Mal po mglenem spominu pišem, da sem nekje za mojo kljuko videl, da je obremenitev samo 60kg. Tako, da si še dober:)) Če nimaš 3x ebike, potem nimaš skrbi.
 

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
691
51
28
Pri prevazanju koles na kljuki je treba upostevat vsaj 3 omejitve:
- koliko lahko obesis na kljuko (pri mojem avtu 100 kg)
- koliko zdrzi sama kljuka (ni problema dobiti za 100 kg)
- koliko zdrzi prtljaznik za kolesa (gledam Thule, vecina ima 60kg oz. tudi do 66kg)

Omejitev, katero sem vceraj prvic zasledil (pri mojem avtu - WV Sharan): ce na kljuki vozis kolesa, je vse skupaj lahko tezko max 75kg. Pa Max 3 kolesa so lahko.
Tukaj se mi racunica "podre": Nosilec sam vzame 22-25kg, torej za kolesa ostane okoli 50-53km (namesto pricakovanih up to 66kg).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
V navodilih od avta piše en kup bedarij, če ne drugega so navodila unverzalna za vse motorje in modele in se že tam pojavijo tehnične razlike. Drugače je 75kg včasih bila normalna vrednost obremenitve vlčene kljuke oz. je bila to minimalna zahteva, zato so imeli vsi avti to vpisano. Najbrž je od tam prišlo tudi v navodila (copy/paste iz starih navodil).

Edini merodajen podatek je zapisan v homologaciji kot "Navpična obremenitev vlečne naprave / sedla (kg)".
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
691
51
28
Dvomim, da je 75kg ostalo notri po nesreci. Tudi fizikalno gledano, je razlika, ce je tezisce bremena naravnost nad bunko, ali 0,5m zadaj.
V bistvu se najbolj sprasujem:
-Ali to velja specificno samo za tovarnisko vgrajen model kljuke?
-Kateri sibki clen najprej varujejo s to dodatno omejitvijo?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Varnostni faktor kljuke je precej visok, ne skrbi. Koneckoncev če vlečeš 2 tonsko prikolico imaš nihanja oz. občasne obremenitve ki so nekaj razredov večje kot je tistih 100kg biciklov. Pa tista z 2mi bicikli ali pa 3mi je tudi zelo fizikalna, je nekaj razlike ali daš 3 karbonske specialke ali pa 2 električna hard gorca. Jasno pa je da s stališča optimalne obremenitve daš lažji bicikel na konec oz. težjega na začetek (bližje osi kljuke).
 

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
691
51
28
Varnostni faktor kljuke je precej visok, ne skrbi. Koneckoncev če vlečeš 2 tonsko prikolico imaš nihanja oz. občasne obremenitve ki so nekaj razredov večje kot je tistih 100kg biciklov. Pa tista z 2mi bicikli ali pa 3mi je tudi zelo fizikalna, je nekaj razlike ali daš 3 karbonske specialke ali pa 2 električna hard gorca. Jasno pa je da s stališča optimalne obremenitve daš lažji bicikel na konec oz. težjega na začetek (bližje osi kljuke).
Ko so kolesa na kljuki, so sile precej drugacne, kot pri vleki (pravilno obtezene) prikolice.
Ce malo peonostavim in zaokrozim navzgor. 100 kg koles (vklj. prtljaznik) s teziscem 50 cm od kljuke, povzroca okoli 500 Nm navora v mirovanju! Kaj sele, ko kaj zaniha. To mora zdrzati sila lepenja na okrogli bunki. Pri prikolici taksnega problema ni.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Sile s prikolico so ravnotako dinamične, a misliš da (pravilno) enakomerno obremenjena prikolica pa ne niha med vožnjo? V praksi sem sam recimo zvil štango pomožnega kolesa na prikolici, ko sem hotel dvignit prikolico ki je bila na par stopinjskem klancu (dovoz) in avto na ravnem -> to je 100kg+ navpične obremenitve ki je bila vsa na kljuki.

Če te skrbi za silo lepenja na bunki imaš večje/težje prikolice ki imajo protinihajne priklope, v teh so torne obloge ki blokirajo spoj pod določenimi pogoji (nihanje) in kugle na vlečnih kljukah so narejene da to zdržijo. Glede na to da so iste kugle (dimenzijsko) za par tonske prikolice (3.5tone vsaj) se nima vlečni kljuki in avtu, sploh ranga kot ga ti omenjaš, nič zgodit.
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.782
1.613
113
Iskajoč brata
kolega, sosed, je imel težavo, da je šel kampirat, s tovorno prikolico (mali gumenjak) in je hotel še peljati kolesa. Si je doma naredil tak nosilec s kljuko, na katerega je potem priklopil nosilec za kolesa, za na kljuko. Sem prav naredil skico, ker vem da ne bom mogel dobro razložiti.... skica je še slabša :)

1732015496963.png


V prikolico je vse spakiral, šotor, gumenjak,.... potem je na ta nosilec ruknil Thule in nanj normalno kolesa.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Jason

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.185
2.485
113
Če ima prikolica trden pokrov daš gor navadne nosilce za na streho pa je pol lažje vse skupaj, tudi če ni trden rabiš pač neke prečke in na njih nosilce.
 

Jason

Fizikalc
20. avg 2009
691
51
28
kolega, sosed, je imel težavo, da je šel kampirat, s tovorno prikolico (mali gumenjak) in je hotel še peljati kolesa. Si je doma naredil tak nosilec s kljuko, na katerega je potem priklopil nosilec za kolesa, za na kljuko. Sem prav naredil skico, ker vem da ne bom mogel dobro razložiti.... skica je še slabša :)



V prikolico je vse spakiral, šotor, gumenjak,.... potem je na ta nosilec ruknil Thule in nanj normalno kolesa.

Ce imas dosti robe in ljudi, je prikolica edina resitev, sicer je problem ze nosilnost avta. Res pa je, da se moras potem sprijaznit s 100 km/h.