Euro NCAP testi so delani za primerljivost s trkom vozila približno enake teže in dimenzij. Se je pa izkazalo dejstvo, da so se avti z boljšimi rezultati po EuroNCAP, dobro ali boljše odrezali tudi od večjih in težjih bratov s slabšimi EuroNCAP rezultati. En primer je zgornjega Volva proti Modusu. V praksi pa se tudi vidi pri trkih kakih avtov z 5 zvezdicami in precej večjimi in težjimi dostavniki, kateri se sploh ne testirajo po EuroNCAP in je posledično varnost na enem x mestu pri dizajnu. Marsikdo si v velikem dostavniku ali malem tovornjačku polomi noge, med tem, ko voznik varnejšega in celo nekajkrat lažjega avta preprosto odide iz nesreče nepoškodovan. Velikost in teža nista vse.
V zgornjem primeru bi jaz rekel, da bi BMW5 in Kia Pro Ceed pri trku drug v drugega verjetno odnesla približno iste posledice. BMW je malce slabši v varnosti, vendar težji, pri Kii je obratno.
Je pa treba tudi računati, da se večina prometnih nesreč ne zgodi s trkom med avtomobili, temveč z izletom s ceste in prevrnitvami, trkom v drevo in podobno, torej gre za scenarije, ki se jih ne testira. Velja pa praviloma, težji kot je avto, večja je jeba. V ZDA so statistično dokazali precej večjo smrtnost nesreč potnikov v velikih terencih in tovornjačkih napram navadnim avtomobilom. Posledica višjega težišča in večje teže takšnih avtomobilov / vozil.
Ogo