Kdo me bo omejeval kaj lahko vozim? A, A1, A2 kat

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
No, kakor pogledaš. Vsak mentalno in fizično zdrav osebek naj bi imel pravico do izpita. Nevem, jst sem fizično zdrav, mentalno pa očitno zadosti samo, da imam že dve leti izpit B kategorije, ne morem pa vozit okoli motorjev A kategorije.

Če že sprejmem, da so mladi vozniki po statistiki (a pa so res?) večkrat udeleženci prometnih nesreč, bi morali uvest tudi mlade voznike pri motorju. Recimo, zaostrit zakonodajo. V kolikor te dobijo, da prekoračiš hitrost za 15%, avtomatsko pobrat izpit. Nekaj v tem stilu. Ne more se pa kar prepovedat nekaj, samo na podlagi starostne omejitve.

Kaj pa če, ko smo že ravno pri tem, spustimo dovoljenje za vožnjo avtomobila na 12 let. Ne moremo kar tako otrokom prepovedat vozit avte, samo na podlagi starostne omejitve.

Toliko o mentalni zrelosti.
Nevem, kako ne razumeš? Pri 18ih letih je določena meja, ko naj bi oseba pridobila sposobnost odločanja o sebi in o stvareh okoli. Postane poslovno sposobna, dobi volilno pravico, možnost opravljanja vozniškega izpita itd. Če se država strinja, da sem pri tej starosti sposoben vozit avto, zakaj ne bi bil sposoben vozit motorja?

Sicer pa niti nevem zakaj ti odgovarjam, ker takšne argumente bi pričakoval od kake frizerke, ne pa od nekega dohtarja ali karkoli že si..

Zakaj ne bi bil sposoben? Poglej malo kaj dobiš za 1000 eurov za A kategorijo in kaj dobiš za 10000 eurov za B kategorijo. In ne, temu kar ti praviš argumenti, le-to niso.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
Citat:
Uporabnik ThaShizznitt pravi:
Omejitev more bit, ce ne mulc pr 18ih takoj jurja cestaka, pa u drvo.....policija pa pol modruje, da smo vsi nevarni in norci in nas lupjo, k smo se zivi.
In kje ti vidiš tukaj moj ali tvoj problem? Če je kre-ten, je kre-ten. Tukaj mu ne moreva pomagat, dirka in ubije se lahko tudi s Ciaotom, pa prav tako z enim 125kubičnim mopedom. Zato pa imaš izpit za motor, kjer moraš opraviti toliko in toliko ur vožnje, da se navadiš na vozilo.

Res me zanima, kako bi vi gledali na to zadevo v mojih letih. Sedaj ko ste vsi 30+ in vam dol visi za enega 'razvajenega' mulota, je lahko pametovat..

Navadiš na vozilo v avtošoli
hysterical-1.gif


Že s takim razmišljanjem dokazuješ, da še ne spadaš za krmilo A kategorije.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:

Resnejši prekršek je za moje pojme vsaka prekoračitev omejitve hitrosti za recimo 50%. Vožnja pod vplivom substanc, neustavitev policiji... itd.

Jst kot zakonodajalec bi šel po logiki dam-daš. Torej, omogočim ti, da voziš močan motor, a da obdržiš to možnost, moraš dokazati, da si odgovoren in spoštuješ predpise. Če greš čez mejo ti enostavno izpit odvzamemo in dodelimo en mesec družbenokoristnega dela v kaki poboljševalnici, zaporu, centru za odvisnike, centru za rehabilitacijo ipd. Ker če v štartu že prepoveš vse, potem pa dobiš paciente, ki si pri 24ih letih nabavi neko mašino in se ubije za prvim ovinkom. Podobno kot alkohol; zdej ko sm pa 18 ga lahko pa tudi uradno kupim...pravi najstnica in se napije, čez par ur pa jo pride mati iskat na urgenco, kjer so ji črpali želodec..

In ja, sem FDVjevec, čeprav ne študiram kake komunikologije, ipd. sranja. Študiram mednarodne odnose, poleg študija pa že dve leti delam in si služim lasten denar. Ne živim ne pri starših, niti od njih.

Prevzgoja pa ne deluje na vzvod represije, to je lahk jasno vsakemu, ki je poskušal svojega otroka na tak način vzgojit. Poznam kar nekaj zablodelega folka, ki ga je foter doma s pasom tepel ob prvi pizdariji.. No danes ta folk svoje starše tepe in je že po par let v zaporu..
nisem si mogel kaj da nebi prilepil celega citata... res...
edinko kar bom rekel je: še nisi videl pijanih 14 letnic? še štiri leta ne bodo smela piti alkohola. torej moramo znižati kdo nabavi alokohol na manj let. ziher potem ne bodo več pijane...
aja še nekaj bom rekel. ne primerjaj naroda z otročičkom. mogoče na mednaronih odnosih rabijo to primerjavo ampak je zgrešena.
 

sdpa

Fizikalc
29. mar 2012
1.377
0
36
London
Obišči stran
Alkohol sem dal samo za primer, kako potem nekdo takoj ko dopolni 'zakonsko' starost zlorabi to pravico. Prav tako jo bo (lahko)zlorabil tudi 24letnik, ki bo lahko končno naredil izpit A kategorije in se pri prvi vožnji zabil v drevo. Pač, shit happens in darwin dela non stop. Če nimaš v glavi pri 20ih, tudi pri 24ih ne boš imel kaj veliko več notri.. Pri kulturi vožnje po mojem mnenju dve ali štiri leta ne pomenijo nič. Si normalen ali pa nisi.

Sicer počasi, ampak zanesljivo gre tale tema v drugo smer, pa vseeno; torej kaj je tvoj predlog? Še bolj represivna država? Več zakonov, več omejitev? Daj konkreten primer, kako bi pa ti zmanjšal število smrtnih žrtev, pijancev in ostale golazni na cestah?
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
Alkohol sem dal samo za primer, kako potem nekdo takoj ko dopolni 'zakonsko' starost zlorabi to pravico. Prav tako jo bo (lahko)zlorabil tudi 24letnik, ki bo lahko končno naredil izpit A kategorije in se pri prvi vožnji zabil v drevo. Pač, shit happens in darwin dela non stop. Če nimaš v glavi pri 20ih, tudi pri 24ih ne boš imel kaj veliko več notri.. Pri kulturi vožnje po mojem mnenju dve ali štiri leta ne pomenijo nič. Si normalen ali pa nisi.

Sicer počasi, ampak zanesljivo gre tale tema v drugo smer, pa vseeno; torej kaj je tvoj predlog? Še bolj represivna država? Več zakonov, več omejitev? Daj konkreten primer, kako bi pa ti zmanjšal število smrtnih žrtev, pijancev in ostale golazni na cestah?
pri 24 letniku ki se bo ubil smo vsaj poskušali nekaj narediti. če to naredi 18 letnik zajebemo na celi črti. po tvojem razmišljanju se skoraj nagibam temu, da bi volilno pravico odvzeli tam nekje do 30 leta. ali pa jo dali samo ljudem, ki bi naredili določene teste. ker to, da človek razmišlja pi 20-ih enako kot pri 24-ih in da se izkušnje pri kilometrih nič ne poznajo - to je najbolj neumna izjava ki sem jo slišal... ma ne vem najbolj neumna izjava letos. gotovo.
in kako bi zmanjšal? dosledno izvrševanje sankcij. žal je policajev premalo za kaj takega. pri doslednem izvrševanju bi lahko tudi kazni zmanjšali. bi jih pa dvignili za konstantne kršitelje. in ja delo v kakšnem rehabilitacijskem centru bi tudi bilo fajn.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
Nevem, kako ne razumeš? Pri 18ih letih je določena meja, ko naj bi oseba pridobila sposobnost odločanja o sebi in o stvareh okoli. Postane poslovno sposobna, dobi volilno pravico, možnost opravljanja vozniškega izpita itd. Če se država strinja, da sem pri tej starosti sposoben vozit avto, zakaj ne bi bil sposoben vozit motorja?

Sicer pa niti nevem zakaj ti odgovarjam, ker takšne argumente bi pričakoval od kake frizerke, ne pa od nekega dohtarja ali karkoli že si..
tako je. avtobus tudi pri 18-ih vozit! pri 18-ih je človek sposben vsega!
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.985
353
83
tam ko se terc po tori rola
Žal je v ljudeh globoko zakoreninjeno, da če znaš voziti avto, potem boš motor tudi. Ni isto, ljudje, ni. Avto odpušča drobne, pa tudi malo večje napake, na motorju je posledica precej verjeten padec.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.998
10.750
113
kod Džej-Zija
Ker si ravno odprl temo!

Vidim, da ti glede zakonodaje stvari niso jasne, ne glede na študij na FDVju, pa čeprav mednarodnih odnosov. Zakonodajalec ne more obravnavati vsakega posameznika posebej in tako prilagajati predpisov. Zato se stroka odloči, kateri ukrepi so potrebni za zagotavljanje minimalne varnosti in postavi neke bolj ali manj smiselne omejitve. Sicer bi lahko rally voznik glede na vozniško znanje zahteval zase popolnoma drugačne pogoje in predpise kot za nekega upokojenca z utrujenimi refleksi. Vendar tako ne gre, ker
[*] je to diskriminacija;
[*] je to v praksi neizvedljivo;
[*] naredi prakso popolnoma nepredvidljivo. Kako naj posamezen udeleženec v prometu ve, kateri predpisi veljajo za ostale in kakšni so ostali vozniki? Enaka pravila za vse zagotavljajo predvidljivost ravnanja vseh udeležencev.
Zato morajo nujno veljati za vse enaki predpisi, čeprav se sam sebi zdiš že mentalno strašno dozorel in se zato postavljaš nad svoje vrstnike, ki ste mimogrede res najbolj rizična skupina v prometu.

Vse skupaj pa začiniš še z nerazumevanjem razlike med pravico in privilegijem. Vožnja ni posameznikova pravica, je privilegij, ki si ga mora vsak sam izboriti, ko z opravljenim izpitom dokaže, da je dovolj socializiran za varno funkcioniranje v skupnosti. Stroka je pri motoristih presodila, da so do določenih let zaradi splošnih lastnosti te rizične skupine potrebne dodatne omejitve. Tako kot so vsaj nekoč, nisem na tekočem, kako je s tem danes, bile omejitve tudi za mlade avtomobiliste, ko je bila predpisana maksimalna moč motorja za posamezne vozniške skupine.

Tvoja prizadetost in agresivnost, da ne rečem aroganca, te pa postavljata v rahlo nezavidljivo luč, ko sam zelo lepo dokazuješ lastno nezrelost in s tem upravičen dvom v tvoje sposobnosti. Ravno zaradi primerkov, ko si ti, so ti predpisi potrebni, zaradi tvoje in naše varnosti.
wink-1.gif
 

sdpa

Fizikalc
29. mar 2012
1.377
0
36
London
Obišči stran
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Ker si ravno odprl temo!

Vidim, da ti glede zakonodaje stvari niso jasne, ne glede na študij na FDVju, pa čeprav mednarodnih odnosov. Zakonodajalec ne more obravnavati vsakega posameznika posebej in tako prilagajati predpisov. Zato se stroka odloči, kateri ukrepi so potrebni za zagotavljanje minimalne varnosti in postavi neke bolj ali manj smiselne omejitve. Sicer bi lahko rally voznik glede na vozniško znanje zahteval zase popolnoma drugačne pogoje in predpise kot za nekega upokojenca z utrujenimi refleksi. Vendar tako ne gre, ker
[*] je to diskriminacija;
[*] je to v praksi neizvedljivo;
[*] naredi prakso popolnoma nepredvidljivo. Kako naj posamezen udeleženec v prometu ve, kateri predpisi veljajo za ostale in kakšni so ostali vozniki? Enaka pravila za vse zagotavljajo predvidljivost ravnanja vseh udeležencev.
Zato morajo nujno veljati za vse enaki predpisi, čeprav se sam sebi zdiš že mentalno strašno dozorel in se zato postavljaš nad svoje vrstnike, ki ste mimogrede res najbolj rizična skupina v prometu.

Vse skupaj pa začiniš še z nerazumevanjem razlike med pravico in privilegijem. Vožnja ni posameznikova pravica, je privilegij, ki si ga mora vsak sam izboriti, ko z opravljenim izpitom dokaže, da je dovolj socializiran za varno funkcioniranje v skupnosti. Stroka je pri motoristih presodila, da so do določenih let zaradi splošnih lastnosti te rizične skupine potrebne dodatne omejitve. Tako kot so vsaj nekoč, nisem na tekočem, kako je s tem danes, bile omejitve tudi za mlade avtomobiliste, ko je bila predpisana maksimalna moč motorja za posamezne vozniške skupine.

Tvoja prizadetost in agresivnost, da ne rečem aroganca, te pa postavljata v rahlo nezavidljivo luč, ko sam zelo lepo dokazuješ lastno nezrelost in s tem upravičen dvom v tvoje sposobnosti. Ravno zaradi primerkov, ko si ti, so ti predpisi potrebni, zaradi tvoje in naše varnosti.
wink-1.gif
Najprej pohvale za strukturiran in kolikor toliko argumentiran komentar.

Če bi prebral moje poste natančneje bi ugotovil, da nikjer nisem zahteval individualnega obravnavanja, temveč zgolj spremenitev splošne zakonodaje.

Meni se zdi diskriminacija, da sem pri 20ih letih označen kot bolj rizičen voznik v primerjavi z 24letnikom. Se ti ne zdi, da bi potem bile potrebne podobne omejitve tudi drugje? Za začetek že kar pri izpitu B kategorije, pa potem seveda še pri mnogo drugih stvareh. Lahko bi se spomnili, da s(m)o mladi do 21ga leta nezreli sprejemati posledice pitja alkohola in bi enostavno prepovedali alkoholne pijače z več kot 10promili alkohola mlajšim od 21let. Nevem, meni se zdi ukrep enako nesmiseln in enako diskriminatoren. Da ne omenjam, avtomatska volilna pravica ob dopolnjenih 18 letih - brez kakršnegakoli preizkusa poznavanja politike in stanja v državi...?

Sicer pa še enkrat, prosim bolje beri moje prispevke v tej temi. Se popolnoma strinjam, da je potrebno sprejeti dodatne varnostne ukrepe za rizične skupine, a ne strinjam se z ukrepom popolne prepovedi vožnje določene skupine vozil. Kot omenjeno, morda bi lahko sprejeli strožje zakone za mlade voznike motoriste, morda dodali kak preizkus znanja vsako leto, nevem, nisem iz te stroke, se pa da marsikaj bolj vzgojnega in prijaznejšega uredit.
 

sdpa

Fizikalc
29. mar 2012
1.377
0
36
London
Obišči stran
Zdajle sem pogledal še kako imajo to na Švedskem urejeno. Sicer na enak princip, a je vseeno prijaznejše do nadebudnih motoristov. Poznajo samo dve kategoriji, prva je kot naša A2 in potem po dveh letih oz. ob dopolnjenem 21 letu dobiš možnost voziti neomejeno močne motocikle.

Imajo pa en kup teoretičnih izpitov, od preizkusa poznavanja učinka drog, do preizkusa poznavanja obnašanja vozila v snegu in poledici, do preizkusa vzdrževanja vozila itd.
 

sdpa

Fizikalc
29. mar 2012
1.377
0
36
London
Obišči stran
Ker mi hudič ni dal miru sem še naprej brskal in ugotovil, da Slovenija celo ni edina država s takšno zakonodajo. Očitno imajo enaka pravila še v UK, na Finskem in najbrž še kje drugje. Švedi in Norvežani imajo mejo za izpit A-unlimited kategorije postavljeno pri starosti 21let.

Mogoče sem se malo prenaglil, a vseeno sem še vedno mnenja, da je taka omejitev nesmiselna..
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
Pa na EU zakonodaje (kaj že študiraš?) omili pogoje - prej so imeli celo bolj ostre omejitve pri A kategoriji. Povedano drugače - omejuje te EU (ni treba po naših "Kekcih" zaradi tega pljuvati, so za marsikaj drugega dosti bolj krivi).

Glede smiselnosti take ureditve ti pa je @mosseero podal razlago.

Pa za konec (sorry moram) - starejši kot boš, redkeje boš skočil in šele potem rekel "Hop!".
tongue-1.gif
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
No, nekaj se pa strinjam s SDPAjem - leta res niso merodajna, poznam kar nekaj motoristov v krizi srednjih let - imajo denar in kupijo hud stroj. Potem pa Darwin naredi svoje.
Omejitev po letih - vezano na moč motorja - in glede na izkušnje.
Nekoč smo mulci od malih nog preganjali motorje, pri 16 si naredil za A kategorijo, drajsal do 18 125 ccm, potem si bil izkušen za kaj močnejšega.
Danes te gradacije ni. Ne omenjajoč pri tem avtomatizem pri prestavljanju ter vožnji - avtomatik/skuter ti tega ne da. Če imaš pod ritjo 100 KW stroj te bo hitro kaznoval ko boš moral premišljati, kaj storiti v krizni situaciji.
Primer - kolega, ki je napolnil 40 let si je omislil KTMa, ker si je bil všeč na njemu. Jaz imam pa chopperja, tretji kolega pa GoldWinga. Na makadamu sva bila oba krepko hitrejša od njega.
No, potem je kolega ugotovil, da KTM ni ravno motor za njega in si je omislil GSa; na zadnjem skupnem potovanju sem bil s chopperjem v ovinkih hitrejši od njega.
Predlog - sprijazni se s predpisi, kupi nekaj lažjega in cenejšega za popravljanje po padcih - ker padci vsekakor bodo, naberi kilometre in izkušnje, prisluhni starejšim in kasneje kupi sanjski motor.
Off topic: BMW GS ni ravno sanjski stroj za potovanje. V eksotičnih pogojih se bolj kvari kot kakšen Africa Twin, Varadero ali VStrom.
Na naših cestah je pa vseeno. Pa vozi po predpisih, boš več užil od potovanja. Na koncu koncev, v eksotičnih krajih je najbolj popularen Honda CDI 125 ccm in kloni le tega. Neuničljiv, dovolj hiter in lahak, lahek za vzdrževanje.
Mater sem zabluzil... Lep da, M
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
V bistvu gre bolj za nedoslednost zakonodaje: večina tu se nas strinja, da je prav, da je pri motorjih omejitev 24 let pravilna. Po drugi strani pa zakonodaja dopušča 18-letniku voziti BMW-ja M3 - kar je za druge udeležence v prometu precej bolj nevarno od motorja. S tem da rešitev IMO ni v popuščanju zakonodaje, pač pa zaostrovanju na področju avtomobilov.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.998
10.750
113
kod Džej-Zija
Nekoč je bila tudi pri B kategoriji omejitev moči za "mladega" voznika, tako da v tem primeru M3 ne bi šel skozi. Če to še velja, pa ne vem. Če so ukinili to omejitev, se mi zdi velika škoda. Pri B kategoriji mi je všeč ravno to, da so leta omejena na tri leta od pridobitve izpita, pa še razni zahtevani treningi varne vožnje dajo svoje. Več država že težko narediti v sami regulaciji.

Ker je motor toliko nevarnejša oblika prevoznega sredstva, se meni zdi prav, da imamo omejitev še na leta voznika. Nekoč sem bral statistiko, da je vožnja z motorjem 55x bolj nevarna kot z avtom. Ja, 55x, pri čemer že v avtu nismo ravno v vato zaviti. Zato je treba narediti res vse, da motor dobijo v roke le odgovorni osebki. Zaradi njihove lastne varnosti, pa ostalih seveda tudi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Ker si ravno odprl temo!

Vidim, da ti glede zakonodaje stvari niso jasne, ne glede na študij na FDVju, pa čeprav mednarodnih odnosov. Zakonodajalec ne more obravnavati vsakega posameznika posebej in tako prilagajati predpisov. Zato se stroka odloči, kateri ukrepi so potrebni za zagotavljanje minimalne varnosti in postavi neke bolj ali manj smiselne omejitve. Sicer bi lahko rally voznik glede na vozniško znanje zahteval zase popolnoma drugačne pogoje in predpise kot za nekega upokojenca z utrujenimi refleksi. Vendar tako ne gre, ker
[*] je to diskriminacija;
[*] je to v praksi neizvedljivo;
[*] naredi prakso popolnoma nepredvidljivo. Kako naj posamezen udeleženec v prometu ve, kateri predpisi veljajo za ostale in kakšni so ostali vozniki? Enaka pravila za vse zagotavljajo predvidljivost ravnanja vseh udeležencev.
Zato morajo nujno veljati za vse enaki predpisi, čeprav se sam sebi zdiš že mentalno strašno dozorel in se zato postavljaš nad svoje vrstnike, ki ste mimogrede res najbolj rizična skupina v prometu.

Vse skupaj pa začiniš še z nerazumevanjem razlike med pravico in privilegijem. Vožnja ni posameznikova pravica, je privilegij, ki si ga mora vsak sam izboriti, ko z opravljenim izpitom dokaže, da je dovolj socializiran za varno funkcioniranje v skupnosti. Stroka je pri motoristih presodila, da so do določenih let zaradi splošnih lastnosti te rizične skupine potrebne dodatne omejitve. Tako kot so vsaj nekoč, nisem na tekočem, kako je s tem danes, bile omejitve tudi za mlade avtomobiliste, ko je bila predpisana maksimalna moč motorja za posamezne vozniške skupine.

Tvoja prizadetost in agresivnost, da ne rečem aroganca, te pa postavljata v rahlo nezavidljivo luč, ko sam zelo lepo dokazuješ lastno nezrelost in s tem upravičen dvom v tvoje sposobnosti. Ravno zaradi primerkov, ko si ti, so ti predpisi potrebni, zaradi tvoje in naše varnosti.
wink-1.gif
Najprej pohvale za strukturiran in kolikor toliko argumentiran komentar.

Če bi prebral moje poste natančneje bi ugotovil, da nikjer nisem zahteval individualnega obravnavanja, temveč zgolj spremenitev splošne zakonodaje.

Meni se zdi diskriminacija, da sem pri 20ih letih označen kot bolj rizičen voznik v primerjavi z 24letnikom. Se ti ne zdi, da bi potem bile potrebne podobne omejitve tudi drugje? Za začetek že kar pri izpitu B kategorije, pa potem seveda še pri mnogo drugih stvareh. Lahko bi se spomnili, da s(m)o mladi do 21ga leta nezreli sprejemati posledice pitja alkohola in bi enostavno prepovedali alkoholne pijače z več kot 10promili alkohola mlajšim od 21let. Nevem, meni se zdi ukrep enako nesmiseln in enako diskriminatoren. Da ne omenjam, avtomatska volilna pravica ob dopolnjenih 18 letih - brez kakršnegakoli preizkusa poznavanja politike in stanja v državi...?

Sicer pa še enkrat, prosim bolje beri moje prispevke v tej temi. Se popolnoma strinjam, da je potrebno sprejeti dodatne varnostne ukrepe za rizične skupine, a ne strinjam se z ukrepom popolne prepovedi vožnje določene skupine vozil. Kot omenjeno, morda bi lahko sprejeli strožje zakone za mlade voznike motoriste, morda dodali kak preizkus znanja vsako leto, nevem, nisem iz te stroke, se pa da marsikaj bolj vzgojnega in prijaznejšega uredit.

Tu moraš v račun vzeti še možne posledice. Kadar so te manjše, lahko delaš po principu "dajmo jim za probat, če bodo počeli neumnosti, jim bomo vezeli" (tak sistem zagovarjaš ti). Kadar pa so posledice lahko (ali so praviloma) zelo nevarne za vse (v tem primeru za vse udeležnce v prometu) pa je potrebo ubrati bolj previden pristop (kakršen je za A sedaj). Še posebej, ker so nesreče pri motoristih veliko pogostejše (podatki iz tujine kažejo tudi do 25x več nesreč in žrtev z motorji v primerjavi z avtom na prevoženi kilometer).

Analogija: lahko bi tudi rekli, da vozniškega izpita sploh ne rabimo delat. Damo ga vsakemu, naj vozi, kdor hoče in kadar hoče, če bo počel neumnosti, mu bomo prepovedali.

Je pa, tu ti dam prav, omejitev 24 let neumnost. Sam bi jo ne glede na starost postavil na 3 leta vozniških izkušenj (ne 3 leta od datuma ko narediš A2, ampak 3 leta tudi lastništva motorja), pogojeno tudi z 0 prekrški za pike v tem času. Pa za razmislit bi bilo o omejitvi v kW/kg, ne samo kW.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

No ja, kaj pa je falilo sistemu, v katerem sem jaz delal?

18 let neomejeno, 16 let pa 125ccm.

Ker tudi avto lahko voziš neomejeno z 18 leti.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.998
10.750
113
kod Džej-Zija
Še razmislek o športnih avtih. Tudi pri takih avtih bi bilo treba uvesti dodatno regulacijo, ker neizkušen voznik nima kaj početi za volanom 300 kW avta s pogonom zadaj in po možnosti še izklopljenim ESPjem. Videli smo, kako se je končalo za 27letnika in njegovega frenda. Za tak avto bi pred dovoljenjem za vožnjo moral vsak voznik dobiti dovolj izkušenj v varnem okolju, na pisti.

Žal je tako, da je avtomobilski/motoristični lobi tako močan, da taki ukrepi ne bojo šli nikoli skozi. Zanimivo razmišljanje je, da so avti/motorji praktično edina roba, ki omogoča uporabo izven predpisanih omejitev. Pri električnih/elektronskih napravah taka naprava sploh atesta ne bi dobila. Nekoč so celo padale ideje, da bi tehnično onemogočili vožnjo nad predpisano hitrostjo. V dobi gpsa in elektronskih komunikacij to sploh ni tako zelo komplicirano izvesti. Recimo omejitev JDM avtov na 180 km/h, ki se sprosti le, ko gps ugotovi, da se avto nahaja na pisti. Samo da so bile ideje v resnici precej bolj restriktivne. Vendar, kot že rečeno, stvar ne bi šla nikoli skozi zaradi premočnega avtomobilskega in seveda naftnega lobija. Slednjemu visoke hitrosti zelo ustrezajo, ker so porabe primerno višje.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Nekoč je bila tudi pri B kategoriji omejitev moči za "mladega" voznika, tako da v tem primeru M3 ne bi šel skozi. Če to še velja, pa ne vem. Če so ukinili to omejitev, se mi zdi velika škoda. Pri B kategoriji mi je všeč ravno to, da so leta omejena na tri leta od pridobitve izpita, pa še razni zahtevani treningi varne vožnje dajo svoje. Več država že težko narediti v sami regulaciji.

Ker je motor toliko nevarnejša oblika prevoznega sredstva, se meni zdi prav, da imamo omejitev še na leta voznika. Nekoč sem bral statistiko, da je vožnja z motorjem 55x bolj nevarna kot z avtom. Ja, 55x, pri čemer že v avtu nismo ravno v vato zaviti. Zato je treba narediti res vse, da motor dobijo v roke le odgovorni osebki. Zaradi njihove lastne varnosti, pa ostalih seveda tudi.

Koliko pod 21 letnikov pa si lahko kupi M3? Naj drugače vprašam - koliko pod 21 letnikov si lahko kupi avto s 300PS, kar je primerljivo z motorjem z recimo 80PS, ki jih dobiš za pest stotakov na avto.netu.