Kdaj bo dokončana avtocesta mimo Maribora?

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Po besedah DARS-a 15.7. za Dražence še drži:

Po dobrem desetletju in številnih težavah je gradnja 3,54 kilometra dolge mariborske zahodne obvoznice končno zaključena. Danes ob 15. uri bo namreč za promet odprt še zadnji, 980 metrov dolg odsek od krožišča na Cesti proletarskih brigad do novega turbokrožišča na Lackovi, s čimer se je zaključila še zadnja, četrta faza gradnje, ki je stala nekaj več kot 8,2 milijona evrov. Prometni režim sicer še ni dokončno določen. "Občina bo vztrajala pri tem, da bo po novem odseku obvoznice potekal le lokalni promet, medtem ko bo tovornemu prometu še naprej namenjena Cesta proletarskih brigad," je povedal vodja komunalne direkcije Vili Eisenhut.

Rešitev se zdi smiselna, toda številni prebivalci Borove vasi opozarjajo tudi na pomanjkljivost takšne ureditve. Veliko tovornjakov namreč ne nadaljuje poti po Cesti proletarskih brigad do križišča s Tržaško, ampak takoj za Borovo vasjo zavijejo v Ulico Pohorskega odreda. Ob tem da so v neposredni bližini dom ostarelih in dve osnovni šoli, je to moteče tudi zato, ker so deli ceste iz granitnih kock, zaradi česar naj bi bil hrup, še posebno ponoči, neznosen. Na občino naj bi bili doslej naslovili že več pobud za prepoved tovornega prometa, neuradno naj bi jih bili poslali tudi iz Doma upokojencev Danice Vogrinec in Osnovne šole Gustava Šiliha, a odgovora za zdaj še niso dobili.

Gradnjo za mesec dni ustavili neplačani aneksi

Medtem ko je otvoritev zahodne obvoznice nadvse dobrodošla, pa čeprav mnogi menijo, da se bodo do izgradnje južne obvoznice zastoji in težave zdaj pojavljali na Lackovi oziroma Streliški cesti, pa bi Maribor še veliko bolj potreboval vzhodno obvoznico. Dokončanje avtoceste od Slivnice do krožišča v Pesnici bi namreč Maribor rešilo tranzitnega prometa na relacijah Avstrija-Hrvaška, Avstrija-Ljubljana in Madžarska-Ljubljana, a se bo mesto, predvsem "bob steza", dvoetažni most, pobreška obvoznica in Ptujska cesta, v prometu utapljalo vsaj še celo poletje. Kljub temu da je bilo odprtje vzhodne obvoznice najavljeno za sredino junija, se je delo zavleklo. Neuradno zato, ker SCT naj ne bi bil dobil plačanih vseh dodatnih del oziroma aneksov k pogodbi, zaradi česar je aprila skoraj za ves mesec ustavil gradnjo. "Gradnja je bila res nekoliko upočasnjena. Zakaj, tega ne bi želel komentirati, a dela zdaj spet potekajo. Predvidoma bo gradnja končana avgusta, saj so dela zaradi terena tehnično zelo zahtevna, avtoceste pa brez dokončanja navezave na krak Maribor-Lenart tudi ne bi mogli odpreti za promet," pojasnjuje tiskovni predstavnik Darsa Marjan Koler. Ko bo dokončana, se bo vzhodna obvoznica v Slivnici navezala na obstoječo avtocesto A1 proti Ljubljani, hkrati pa tudi na okoli 20 kilometrov dolg odsek Slivnica-Draženci, ki je že skoraj dokončan in bo za promet predvidoma odprt že sredi julija. "Kdaj bo zgrajen preostanek avtoceste, od Dražencev do meje s Hrvaško, v tem trenutku ni mogoče reči, ker ni bila sprejeta še niti uredba, predvidoma pa bi se to lahko zgodilo še letos jeseni. Šele potem bomo lahko začeli odkupe zemljišč, izbor izvajalca itd. Že letos pa se bomo začeli pospešeno ukvarjati tudi z gradnjo avtoceste Hajdina-Ormož," še pojasnjuje Koler.

Pobreške obvoznice ne želi nihče

Z dokončanjem vzhodne obvoznice bo pobreška obvoznica predvidoma dobila novo vlogo. V Darsu namreč ne vidijo razloga, da bi po odprtju avtoceste Slivnica-Pesnica obdržala status hitre ceste, saj so avtoceste namenjene prvenstveno daljinskemu prometu, ta pa po pobreški obvoznici potem ne bo več potekal. "Vse ceste, ki jih upravlja Dars, so vinjetne ceste. Zato predlagamo, da po odprtju vzhodne obvoznice upravljanje pobreške obvoznice prevzame kdo drug. Ali Direkcija za ceste (DRSC) ali mesto. Če jo bo namreč še naprej upravljal Dars, bo Maribor edino mesto v državi, ki bo imelo dve vinjetni cesti, eno celo takšno, ki pelje tako rekoč v sam center mesta," pravi Koler.

A prevzema upravljanja pobreške obvoznice se otepajo tako na mariborski občini kot v DRSC. "Glede na višino sredstev, namenjenih vzdrževanju, občina nima posebnega interesa za prevzem hitre ceste v vzdrževanje," sporočajo z občine, medtem ko DRSC opozarja, da je cesto pripravljen prevzeti, a le obnovljeno. "Pričakovati je, da bo vlada pobreško obvoznico po dokončanju vzhodne obvoznice prekategorizirala v nižji rang, kot je hitra cesta, zaradi česar za vožnjo po njej vinjeta ne bo več potrebna, toda DRSC je cesto pripravljen prevzeti le, če bo Dars obnovil še zgornjo etažo dvoetažnega mostu in 'bob stezo'," pojasnjuje direktor DRSC Gregor Ficko, ki sicer dodaja, da je Dars cesto resda vzorno obnovil, a ne v celoti. "Res je cesta, predvsem 'bob steza', potrebna prenove, toda dokler ne odpremo vzhodne obvoznice, je prenova tako rekoč nemogoča, ker bi to za Maribor pomenilo preveliko motnjo," odgovarja Koler.

Bo južna obvoznica prekinila stik Maribora s Pohorjem?

Še več razburjenja med strokovnjaki povzroča južna obvoznica. Potem ko je bil zanjo sprejet lokacijski načrt, je DRSC kot investitor naročil projekt za izvedbo del, a so se na tej točki pojavila nasprotovanja načrtu gradnje. Ta predvideva zunajnivojsko gradnjo, dva metra nad potekom zemljišča, s tem pa bi cesta prekinila naravni stik Maribora s Pohorjem, saj bi bilo do vznožja mogoče dostopati le še po dveh podvozih. Številni strokovnjaki se zdaj zavzemajo, da bi traso južne obvoznice nekoliko prestavili, cesto pa vkopali, a temu nasprotujejo naravovarstveniki, saj bo cesta potekala po vodovarstvenem območju. Obstaja tudi tretje mnenje, po katerem južna obvoznica sploh ni potrebna, za tekoč promet v tem delu mesta naj bi primerno uredili Lackovo in Streliško, pri čemer bi bilo treba cesti razširiti in opremiti s pločnikom in kolesarsko stezo.

Zaradi različnih pogledov je DRSC od občine zahteval pisni odstop od projekta, a občina v to ni privolila. "Pri tem projektu sem imel resne pomisleke, toda če bi se odločili za revizijo projekta, bi zadržali gradnjo južne obvoznice za najmanj tri, štiri leta, česar pa si zaradi univerzijade ne moremo privoščiti. Gre za ogromen projekt, ki bo občino stal več kot 8 milijonov evrov. Aktualen tako še naprej ostaja prvotni načrt, sprejet še za časa župana Soviča, za njegovo primernost pa odgovarjajo predvsem strokovnjaki, ki za njim stojijo. Z DRSC se trenutno dogovarjamo o nakupih zemljišč. Kdaj se bo začela gradnja, pa v tem trenutku ni mogoče reči," pojasnjuje župan Franc Kangler.

O futuristični severni obvoznici, ki naj bi potekala od krožišča na Gosposvetski cesti, s številnimi vkopi, krožišči in predori skozi Kalvarijo, Mestni hrib in Piramido, prečkanjem Šentiljske in priključkom na obstoječo obvoznico v bližini Pekla, v tem trenutku ne razmišlja nihče.

Vir: Večer
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Vsi Štajerci, oz. ostali, ki imate kakšne informacije:
Kdaj bodo končno spacali in odprli tisti odsek avtoceste mimo Maribora? Da se ne bo treba na vsakem semaforju mimo Rutarja ustavljat?

Pa kak cesta neki, si boš v zastojih lahko vsaj dvorano za curling dobro nagledal
grin1.gif
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.276
4.104
113
Citat:
Uporabnik Mis pravi:
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Vsi Štajerci, oz. ostali, ki imate kakšne informacije:
Kdaj bodo končno spacali in odprli tisti odsek avtoceste mimo Maribora? Da se ne bo treba na vsakem semaforju mimo Rutarja ustavljat?

Pa kak cesta neki, si boš v zastojih lahko vsaj dvorano za curling dobro nagledal
grin1.gif

Avgust bo upam, No do zime bo ziher
evil.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.726
113
juzne se niso odprli mimo qlandije, zajebavajo se na polno, pa nobene odgovornosti.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.726
113
ne, ni bila
wink-1.gif
so spet neki zajebali. so se po radiu ze norca delali.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
nigrad jih nekaj jebe z nekimi geodetskimi meritvami al koji qurac. hočejo še 15k € pobrat, ker kao nekaj ni vredu in morajo to oni sami opravit. banda zahojena
10.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.742
5.900
113
Kot zgleda je SCT spet odigral svojo umazano igro, kot vsakič, kjer se oni spravijo delat. Sredi gradnje se ustavijo, potem pa izsiljujeo denar. Zdaj so pa zajebali celo poletno sezono in se bodo Čehi spet drajsali čez bob stezo in Tezno. Banda prokleta. Edino upamo lahko da se bo napoved o 20% manj turistov na Hrvaškem uresničila.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.420
2.375
113
Pomurje
Zakaj Maribor potrebuje južno obvoznico, pa še to nadnivojsko.
Pa saj se ja norca delajo.

Le zakaj malo večja vas rabi ring okrog.

Lp
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.742
5.900
113
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Zakaj Maribor potrebuje južno obvoznico, pa še to nadnivojsko.
Pa saj se ja norca delajo.

Le zakaj malo večja vas rabi ring okrog.

Lp

A ti mogoče živiš v Los Angelesu? Daj bodi tiho drugič.

Drugače pa za druge ki ne vedo kako zgleda in kje leži Maribor. Skozi Maribor je speljan ves tranzit ki poteka proti Šentilju, še največ pa je tistega ki poteka proti Madžarski. Poleti, ko je višek sezone, pa sega kolona od Hrvaške meje pa do Šentilja. Z južno obvoznico pa se tako izogneš prometu skozi mesto.
Drugače pa imajo obvoznice tudi katera manjša mesta kot je Maribor. In zakaj jo rabijo?? Ker obstoječa cestna infrastruktuta v dotičnih mestih preprosto ne požere prometa.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.420
2.375
113
Pomurje
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Zakaj Maribor potrebuje južno obvoznico, pa še to nadnivojsko.
Pa saj se ja norca delajo.

Le zakaj malo večja vas rabi ring okrog.

Lp

A ti mogoče živiš v Los Angelesu? Daj bodi tiho drugič.

Drugače pa za druge ki ne vedo kako zgleda in kje leži Maribor. Skozi Maribor je speljan ves tranzit ki poteka proti Šentilju, še največ pa je tistega ki poteka proti Madžarski. Poleti, ko je višek sezone, pa sega kolona od Hrvaške meje pa do Šentilja. Z južno obvoznico pa se tako izogneš prometu skozi mesto.
Drugače pa imajo obvoznice tudi katera manjša mesta kot je Maribor. In zakaj jo rabijo?? Ker obstoječa cestna infrastruktuta v dotičnih mestih preprosto ne požere prometa.

Dobro jutro! Od avgusta naprej tega prometa ne bo več. Kapiš.
rolleyes-1.gif


Veliko bolj je potreben 3 pas na vpadnici v Ljubljano iz Štajerske smeri.

Lp
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.742
5.900
113
Ne od augusta naprej ne bo več turistov, bo pa še vedno obstajal tranzit.
In če malo logično razmisliš je avtocestni križ končan le če so speljane obvoznice mimo večjih mest. In če nebi bilo mariborske južne obvoznice, nebi bilo končanega avtocestnega križa. Sicer tebe boli kinta za našo obvoznico, ker je glavno da je v Ljubljani narejena, ostale dele slovenije pa ko-je-be a ne? Tipično razmišljanje enga Ljubljančana, v glavnem da se v Ljubljani vse blešči! Žal je tako prepričanje tudi v političnih krogih, kjer bučmani ne vedo da Slovenija sega tudi čez predele Ljubljanskega avtocestnega ringa.

Pa še nekaj. Koliko je stara Ljubljanska južna obvoznica? Zakaj se že prvotno ni tukaj projektiral tretji pas na vpadnici. Verjetno zato, ker so projektirali isti ljudje, ki so projektirali avtocesto mimo Murske Sobote, kjer so "čudežno" pozabili narediti ostavni pas, tako da si cesta ne zasluži imena avtocesta.
 
Nazadnje urejeno:

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.556
1.085
113
Titograd
No pol pa tak, Murska Sobota, ki je res malo večja vas, ima to kar ima še preveč. Ostalo so pa itak samo vasi. Maribor pa se žal vedno bolj utaplja v prometu.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.420
2.375
113
Pomurje
In kakšen tranzit bo šel po bodoči južni obvoznici? V Avstrijo, Madžarsko ali v Kamnico?
Daj me razsvetli.

Drugače sem štajerec, živim na desnem bregu Mure in veliko rajši imam mariborčane kot žabarje.

Bojim se takšnih idiotizmov kot se je zgodil v M.Soboti ko so za obdobje pol leta zgradili obvoznico.

Lp
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Tranzit ne ampak lokalni promet. Si se že peljal kdaj sredi dneva po Lackovi / Streliški?

Čeprav glede na pisanje Večera bodo zgleda uredili obstoječo cesto, kot zgradili še eno 50m stran.