Moderni avti so narejeni, da se čimbolj zmečkajo in tako prenesejo energijo na konštrukcijo ki se zvije in se zato manj sile prenese na telo udeleženca. Voila so sestavljena tak,o da se kolikor je mogoče večina sile razbije zunaj varnostne kletke vozila ( potniška kabina) ki mora ostati čimbolj v prvotnrm stanju in z čimmanj deformacijami v notranjost vozila ( stopalke, armaturna plošča, kolo).
Primerljiva vozila, recimo Passat ali Laguna imata dokaj podobne rezultate, dejtstvo je da proizvajalci preverjajo kaj naredi konkurenca na konstrukciji in poskušajo te rešitve na tak ali drugačen način vkomponirati v svoje izdelke. Ključni dejavnik
pri trku je kinetična energija ki jo ima premikajoče telo in kam se sprosti ob trku z drugim telesom. Največ se je mora sprostiti v
zmečkljivih conah, ki so razne jeklene konstrukcije in blažilni elementi ki vsrkaji določen del kinetične energije ki jo ima telo.
Prednost je če je telo lažje ker ima manjšo kinetično energijo, ampak pri avtu to tudi pomeni da je to manjše vozilo ki ima manj prostora za zmečkljive cone in prejme nase več kinetične energije iz drugega telesa če ima tisto večjo težo.
Manjše, ležje vozilo bo načeloma vedno na slabšem, najbolj pravično bi bilo da bi imeli vi enko težke avtomobile in da imamo potem iste pogoje v primeru nesreče ( če zanemarimo težo potnikov).
Kar se pa tiče plastičnih ali plehnatih blatnikov, konstrukcijsko ne prenašajo skoraj nobene omembe vredne sile, ker je vpetje na karoserijo samo na parih točkah že iz razloga kleparskih popravil, ker je menjava blatnika ena anjpogostejših opravil.
Kar se pa plastike tiče, sta pri renaultu dva razloga, prvo je manjša poškodbe ob naletu kolesarjev na bok vozila
in prihranek na teži vozila. Če je pa en WV-ov blatnik plehnat za to da bo avto zgledal bolj masiven in bo to na račun varnosti drugih udeležencev in ekologije, potem bi se pa vprašal kaj je bolj smotrno, plastika ali pleh?
Drevo vrs Avto, je najslabša varijanta dogodka, ker se sile koncentrirajo na ozki točki in drevo se ponavadi ne ukloni, tako da je penetracija v kletko neizogibna ne glede na klaso vozila.
Otrok, zgrožen sem koliko staršev nima notrok v avtu ne na otroških sedežih in ne privezane, včasih se vprašam ali jih nimajo radi ob vsej tej ozaveščenosti, ali pa so zgolj malomarni.
Drugačen primer se je zgodil pred leti, oba otroka sta bila v otroških sedežih ustrezno pripeta, vendar je prišlo do hudega čelnega trčenja, ker imajo majhni otroci prosti svojemu telesu sorazmerno veliko glavo in in ne dovolj možan vrat/mišice, lahko pride pri takem trku do zloma tilnika in prav to se je zgodilo nekim mojim znancem pred leti, tako da tudi vsa zaščitna sredctva te ne morejo popolnoma zaščititi, včasih je treba meti malo sreče. v glavnem pa je treba biti najprej odgovorne do sebe in najbližjih.
dost za danes...
Lahko noč