Kateri akumulator?

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Je kdo na tekočem kaj oziroma kje se trenutno splača vzet. Že lani pozimi je avto nekaj kašljal, danes je zjutraj sicer vžgal vendar je pisalo low battery. Sedaj sem ga priklopil na polnilec, da ne bo prenesečenja zjutraj, ampak bo treba čimprej zamenjat.

Gledal sem Exide EA770 in Varta Silver Dynamic 77Ah. Exide je pri silux.si 88€+poštnina=94,71€, vendar nimam izkušenj s to trgovino oziroma kupovanjem akumulatorja preko spleta nasploh. Je pa z dostavo vred skoraj 40€ ceneje kot pri Eurotonu recimo.
 

Troll

Pripravnik
25. feb 2016
136
5
18
Pri meni je bil kot prvovgradnja v avtu in je zdržal 8 let. Avto nikoli garažeran, izpostavljen mrzlemu vremenu

Trenutni je tudi Topla in deluje tretje leto brez problema. Ne kaže še nobenih znakov, da se bo vdal.

Vsakemu svoje.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik guardy pravi:
leclerc n fulmann. edini s 3 letno garancijo, ponavadi pa imajo še kako akcijo.
Kupil pred dvemi tedni. Za 72Ah (5 let stara topla) sem dal dobrih okoli 65 evrov. Za 100Ah (16 let original sdh) pa 80 evrov. (10% popusta na drive, poleg leclercovega
cheer.gif
)
 
Nazadnje urejeno:

Piccadilly

Fizikalc
22. dec 2009
1.715
68
48
Ali je kakšna prednost možnost dolivanja vode v akumulator?

Moram jutri po novega, sedaj imam Toplo 45ah 390A ki to omogoča, vzel bi pa Energizer 45Ah 400A pri Eurotonu ki je zelo poceni trenutno ampak je zaprt sistem. Razlika med 390A in 400A ne bo povzročala težav?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Smo imeli Varta v kamionih zadnjih nekaj let.
Kar precej problemov. Da ne govorim o garancijah. Ne moreš uveljavit praktično nič.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik guardy pravi:
leclerc n fulmann. edini s 3 letno garancijo, ponavadi pa imajo še kako akcijo.
Kupil pred dvemi tedni. Za 72Ah (5 let stara topla) sem dal dobrih okoli 65 evrov. Za 100Ah (16 let original sdh) pa 80 evrov. (10% popusta na drive, poleg leclercovega
cheer.gif
)
jezen.gif


Bo treba 72Ah nazaj v trgovino odnesti, ker je nekam svoh.
Kakšno napetost naj bi imel aku v standby. Enkrat je to nekdo že pisal (c&b?). A se da komu pomeriti svoj aku?
Moj ima 12,26V. Zjutraj namreč vedno "pocepne" ob vzigu. Sicer avto potem vžge, ampak....ko se mi bo najbolj mudilo pa ne bo....stos je tudi v tem da pred tednom po montaži v avto, le ta ni vžgal. Sumim da je bil že v trgovina slab.
Mogoče kdo ve , kje najti datum.proizvodnje? Na vogalu akuja pri klemi so sicer neke cifre in črke vgravirane, ampak ne znam iz tistega razbrati datuma.
Bom šel danes z multimetrom v Leclerc preveriti napetost ostalih akujev.
Al je avto kriv za taka dejanja? Čeprav po voltmertu v armaturki polni normalno .
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Na odprtih sponkah bi moral imeti poln svinčev accu 12.5V+.

Če ima manj ne pomeni nujno da je zanič, ker je lahko prazen (recimo pri polovici kapacitete ima napetost okoli 12.2V). Lahko tudi ni na "odprtih sponkah" (prikjučen na porabnik) zato je napetost nižja. Accu ven iz vozila, na polnilec, ko se napolni počakat par ur ali še bolje 1 dan in potem izmerit napetost. Mora bit nad 12.5V, če je manj je fuč.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Kakšen smeh in kakšni lopovi in prasci!!!
aplauz.gif


Seveda ima napetost pod 10,5V če je pa zanič, porkamadona
cool-1.gif


To je takšna razlaga garancije, kot če bi ti za avto, ki ga na servis pripelješ z avtovleko, rekli, da garancije ne priznajo, ker avto ne vžge.
hysterical-1.gif


Takšna razlaga garancijskih pogojev je bebava, in ne bi zdržala na nobenem sodišču. Svinje...
jezen.gif
to bo ja
malo si preberi garanijske pogoje (točka 4, tukaj je celo pod 12.2 in gostota elektrolita določena)
http://www.tab.si/pdf/razno/garancija_TAB_TOPLA_V2_web.pdf

jaz ti dam za primerjavo, na primer, s karterjem zadaneš v tla, olje izteče, potem pa zahtevaš garancijo na motor
noben aku ni prazen brez razloga (!)

Evo, je precej na meji da bi topla zavrnila garancijo.
Sem pomeril starega fulmena in toplo v kurilnici, pa imata oba okoli 12,5v. Je pa res da nista priklopljena.
Ampak tudi v avtu ni bilo nicesar namerno.prizganega ob meritvi, nazadnje pa je bil v pogonu včeraj popoldne.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
stanja akumulatorja ne moreš preiskusit koliko V ima. Lahko je malo spraznjen. Pomembno je koliko se ga da obremenit. Obstajajo testerji ki ga obremenijo in potem vidiš kam pade voltaža. Lahko ima 12,5 pa ko ga obremeniš in pade na 9V. Pol seveda ne more vžgat. Luči in drugo seveda dela. Potem se še gleda gostota elektrolita...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
In do koliko voltov naj bi padla napetost ob zagonu avta?
5 let stara topla je imela podobne simptome kot nov fulmen. S tem da nov fulmen sploh ni vžgal avta. Al je že kakšno leto ležal na polici v trgovini ali pa kaj drugega.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Akumulator se polni z največ 2,65 V/celico. Ker ima 12 V akumulator 6 celic to pomeni 15.9 V. Ko doseže napetost plinjenja 2,2 V/celico (13,2 V) je potrebno napetost znižati na največ 2,4 V/celico (14,4 V). S to napetostjo ga lahko polnimo nekaj časa potem moramo znižati napetost na največ 2,25 V/celico (13,5 V). Napetost ne sme pasti pod 1,8 V/celico (10,8 V) saj je takrat akumulator zanič. Torej, če ima odklopljen akumulator več kot 11V, potem je, kar se tiče napetosti povsem v redu.
Ob zagonu motorja stečejo veliki tokovi. Ti tokovi povzročajo v akumulatorju velik padec napetosti in velike sile. Padec napetosti lahko povzroči, da napetost pade pod 1,8 V/celico, kar poškoduje celico. Električne sile pa lahko poškodujejo plošče. Vse to lahko povzroči zmanjšanje kapacitete. Na kapaciteto vpliva tudi temperatura (pri -10°C je kapacitete zgolj 50% tiste pri 20°C). Torej lahko voltmeter pokaže 13,5 V, kar pomeni povsem poln akumulator vendar pa je kapaciteta toliko okrnjena, da vžig avta ni mogoč.

Diesel motorji potrebujejo precej večji zagonski tok kot bencinski motorji, zato morajo dizlaši ob menjavi akumulatorja posvetiti posebno pozornost, kakšen zagonski tok je sposoben zagotoviti akumulator. Že isti proizvajalec za različne tipe akumulatorjev iste kapacitete deklarira različne zagonske tokove. Pri zamenjavi firme, pa je to lahko še precej bolj kompleksno. Če ne vemo kakšen zagonski tok omogoča originalni akumulator in kakšnega novi, je ob menjavi boljše vzeti toliko večjo kapaciteto akumulatorja, kot še gre v avto. To velja še zlasti za dizlaše.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Je treba za AGM polnit res kaj posebnega od polnilca? Polnim en akumulator s šrotom, pa ga ne spravi nad recimo 60%, tudi če je priklopljen 3-4 dni.

Napetosti bom še pomeril, akumulator je montiran v avtu in tako ga tudi polnim.