Kateri akumulator?

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Pred par dnevi menjal na garancijo Energizerja po dobrem letu in pol. Kapaciteta na 65%. Kupil v Sparu na super akciji + minus 10% = slabih 50€ za 72 Ah.
wink-1.gif
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Med 72 in 77 ni neke razlike, pazite edino fizično velikost. Če so v avtu stock zvočniki je vrh glave. Meni je na 2.0 TDCi mondeotu že topla 70 deloval leta odlično, pa ima novi fulmen zdaj kar pošteno večjo zagonsko. V leclercu ni ista cena za 72 in 77, je bil 72 skoraj 10 eurov cenejši, drobiž čez 60 eur. Zdaj je sicer neka akcija in ne vem. Vem pa da raje zamenjam fulmena za 60 eur čez tri leta kot da kupim bosch pa ga gonim več let ker je kao bosch pa "mora zdržat", pol pa obstaneš. Porkamadona tole je ceneje kot tank bencina...in niti nočem vedet kako izgleda menjat aku pri -20 v tujini na parkingu....ker valjda pred bajto nikoli ne crkne...
grims-1.gif
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
ksz

Zakaj se res še ni uvedla 48VDC napeljava? Pri današnjih električnih porabnikih v avtomobilih so temu primerni tudi preseki kablov. Pri 48VDC bi se kabli zmanjšali na četrtino sedanje. Glede na to, da gre za baker, bi se konkretno poznalo na ceni in teži.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Že dolgo nazaj je bila debata v AM o tem... ker bi moral na novo razviti vse električne porabnike... ŽArnica potem ne bi bila več 2 EUR ampak 10, vsaj na začetku. Multimedija v avtu tudi ne bi bila več tako poceni...
Ali pa potem pred vsakega porabnika tlačit trafo... Gretje, izgube, teža
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
So še drugi razlogi, konča se v glavnem pri ekonomiki. Najverjetneje je, da bodo novejša vozila ima vzporeden 48V sistem za zaganjalnik, servo volan, ventilatorje in podobne velike porabnike energije, ostalo bo pa delovalo na običajnih 12V ... poleg tretjega visokonapetostnega omrežja pri EV.

"Trafo" pa vsekakor ne pride v poštev pri DC napetosti, ker ne deluje.
wink-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.952
-8.680
113
Poleg tega je 48V že nevarna napetost, če imaš vlažne roke.

Bi pa 24V bil soliden kompromis.
Citat:
"Trafo" pa vsekakor ne pride v poštev pri DC napetosti, ker ne deluje.
Za stikalni trafo ni ovir
wink-1.gif
 

rollingstones

800. registrirani uporabnik
3. sep 2007
514
0
16
Rožna dolina
Na zadnjem merjenju kapacitete akumulatorja je leta pokazala vrednost 40 %.
redface-1.gif


Verjetno bolj kot ne neumestno vprašanje - je po vašem mnenju že skrajni čas za zamenjavo?
grims-1.gif
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.270
113
KSZ

Kupil predlani za traktor v zadrugi Black Horse (srbski) akumulator. Ker je nekako znano, da v trgovinah akumulatorji dolgo stojijo in jih nihče vmes ne napolni sem ga pred uporabo še napolnil in delal je celo leto in 9 mesecev. Pred zimo sem ga delujočega vzel iz traktorja in ga dal v klet, da ne bi bil na mrzlem in ga priklopil na polnilec. Ker se v treh dneh ni napolnil ampak je kar naprej vlekel tok vase sem ga odklopil in pustil mesec dni pri miru. Ga testiram čez mesec dni, pa mi pokaže 2,8 Volta.
confused-1.gif


Ker ima 24 mesecev garancije ga lepo pošljemo na Avtotehno opremo na servis, kjer menjavo gladko zavrnejo, ker je napetost izpod 10,5 Volta.

Povzetek: Odsvetujem Black Horse akumulatorje in uvoznika nasploh zaradi garancijskih pogojev napisanih zgolj njim na roko.


Sem pa na drugi strani zaenkrat zelo zadovoljen z Optima akumulatorji, vendar imajo kar nekaj višjo ceno od ostalih.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Citat:
Uporabnik Daniel pravi:
Ker ima 24 mesecev garancije ga lepo pošljemo na Avtotehno opremo na servis, kjer menjavo gladko zavrnejo, ker je napetost izpod 10,5 Volta.

kaj pa ima veze kolk V ima
sprasujem se.gif

a ga nej zdej vsak dan merim
bonk.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik Daniel pravi:
Ker ima 24 mesecev garancije ga lepo pošljemo na Avtotehno opremo na servis, kjer menjavo gladko zavrnejo, ker je napetost izpod 10,5 Volta.

Prikjučil bi ga na nek vir višje napetosti (za par sekund) ali na polnilec ki je sposoben zbudit mrtev akumulator. Ni vrag da se nebi pobral na 10.5V+, potem ga neseš na servis pa naj zmerijo pred tabo napetost in ker bo nad 10.5V (dokler ne prikjučijo nanj bremena) bo za njih ok!
cheer.gif


Sicer pa ja, če navaden svinčen akumulator izprazniš do mrtvega to skoraj gotovo pomeni poškodbe plošč. Ker potem razni neuki kmetje navadne avomobilske akumulatorje priklapljajo na el. pastirje ki nimajo regulacije vhoda se v dveh takih ciklih uspešno uničijo. To tudi po mojem ne spada pod garancijo, sem tudi sam videl servisni nalog kjer je pisalo da je bil akumulator uporabljen za poseben namen ki ni predviden in da garancija ne velja (pač kmet sam "priznal" da je imel accu na pašniku čez poletje, ene 3x ga je napolnil ko so mu krave pobegnile in drugo leto spomladi [verjetno ga še čez zimo ni napolnil] je dal od sebe totalno 0).

Kolikor sem bral garancijske pogoje itak večina daje garancijo samo če pripelješ akumulator montiran V VOZILU na pooblaščen servis kjer preverijo stanje napeljave in način uporabe preden ti ga garancijsko menjajo.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
če pade enkrat pod 8V je aku za v kanto - gre za popolno el.izpraznitev akumulatorja
prinesi novega in ti ga "zrihtam", da bo v pol ure mel pod 8V in je svinčen v bistvu poškodovan

največji trik so navadni trafo filavci brez kakršnekoli regulacije
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.270
113
Žal je ostal kar v Ljubljani in ga niso pošiljali nazaj.

Vse skupaj je čudno zaradi tega, ker je bil vzet iz traktorja, ki je do takrat povsem normalno vžigal in njegova napetost je bila tam nekje 12,4 volta. Šele potem v kleti, ko je miroval je napetost padla tako nizko. Pred mirovanjem sem ga polnil z Hoferjevim klonom Ctek polnilca, s katerim še zmeraj brez težav polnim tudi vse ostale akumulatorje pri hiši.

Kar se pa tiče menjave v vozilu pa se zagotovo ne bi vozil s traktorjem iz Prlekije v Ljubljano samo zato, da zadostim njihovi radovednosti. Taka garancija je potem vredna ravno toliko kot prazen list papirja.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Kakšen smeh in kakšni lopovi in prasci!!!
aplauz.gif


Seveda ima napetost pod 10,5V če je pa zanič, porkamadona
cool-1.gif


To je takšna razlaga garancije, kot če bi ti za avto, ki ga na servis pripelješ z avtovleko, rekli, da garancije ne priznajo, ker avto ne vžge.
hysterical-1.gif


Takšna razlaga garancijskih pogojev je bebava, in ne bi zdržala na nobenem sodišču. Svinje...
jezen.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Daniel pravi:
Pred mirovanjem sem ga polnil z Hoferjevim klonom Ctek polnilca, s katerim še zmeraj brez težav polnim tudi vse ostale akumulatorje pri hiši.

Jaz imam s temi jajci od Hoferjevega fake CTEK polnilca izredno slabe izkušnje. Ko je slednji menil, da ima akumulator 14,1 V, jih je slednji imel že preko 15 V.
Skratka prekuhal mi je akumulator, da je elektrolit šel v luft.

Na srečo preverjam nivo elektrolita v akumulatorju in sem samo dolil eno litrico destilirane vode, Hoferja pa dal na stran, da bo samo za utež.

Če pa imaš zapovrh še kak zaprt akumulator, da ne preverjaš nivoja elektrolita, pa zna biti za akumulator trajno ubitačno.
crazy1.gif
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.270
113
Saj tudi sam preverjam elektrolit, pa se mi drugje kot pri tem BlackBullu ni zgodilo, da bi mi elektrolit med polnjenjem vrel. Sem pa opazil nekaj odstopanja med podatki o napetosti, ki jo daje polnilec in multimetrom. Tudi danes polnim en akumulator na avtu, ki je že v malo slabšem stanju, pa ga drži na 12,6 V.

Pravzaprav je zanimivo, da nekatere akumulatorje drži na 12,6 V, druge pa na 13,8 V. Le kdo bi vedel...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Meni je Hofer ciklični akumulator prekuhal tik tak.

Prej sem na njem polnil navaden zagonski akumulator s kalcijevo svinčeno zlitino, ki ni tako občutljiva na "kuhanje", oz. višje napetosti polnjenja in nisem takoj skontal težave s polnilcem.

Pri cikličnem, ki uporablja drugačno zlitino svinca za čim večjo kapaciteto in življenjsko dobo, je pa hitro zavrelo in sem postal sumničav. Nato vzel še voltmeter v roke, ki je pokazal resnico o previsoki napetosti polnjenja.

Možno tudi, da gre za nek bug v polnilcu, ki se sproži pri določenih pogojih ali pa točki polnjenja. Slednjega nisem šel analizirat, ker mi je v osnovi bilo vseeno - polnilcu nisem več zaupal in adijo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Mater tole moram pa nekako preveriti. Imam tudi sam hoferjev polnilec za polniti aku ki ga imam v hiši za back up elektrike (Inverter na 230).
Kako naj preverim? Multimeter sedaj imam, sem pa bolj kot ne butelj pri njegovi uporabi. (napetost znam zmeriti, kdaj naj jo merim, da bom vedel da je polnilec fuc). Je nekje račun, ga dobijo nazaj...