Kaj počnete za boljši svet

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Zgoščenost prebivalstva omogoča boljši javni potniški promet, mnogo poti lahko opraviš peš ali s kolesom. Ljudje v hišah morajo obvezno imeti avto s katerim prevozijo vsak dan lepo število kilometrov. Poleg tega ljudje v stanovanju ne potrebujejo toliko enen navlake (orodja, stroji..) kot v hišah. Dejansko tudi prostora nimajo za vse to.... Evo samo nekaj malega za začetek. Pri teh stvareh moraš videti nekoliko širšo sliko.
zakaj človek v hiši obvezno potrebuje avto? in to obvezno? lokacija hiše al pa bloka pa ni važna? če ima blokar do šihta 58 km, on iz hiše pa 200m?
orodje, stroji? ja, ko je pri elktriki nekaj fuč, popravi človek v hiši sam, ker ima orodje. on v stanovanju pa kliče električarja, kateri naredi 25km izpustov. to je recimo en primer v kontra tvoji širši sliki.
mislim, da se ljudje na vasi vozijo več s kolesi v trgovine kot pa močvirniki v btc.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
nekak se ne spomnim da bi glih on jamral

načeloma bi mi mel nove elektrarne, samo nam raznorazni "preučevalci" rib, ki žive ribe še v življenju niso vidl, ne pustijo...
Zaradi komfortizma rabimo nove elektrarne. Vsi želite biti zaviti v vato.
Žarnice smo zamenjali z ledicami, sesalci so tudi le še tisti bolj varčni ravno tako ostale naprave. Proizvodnjo smo pa itak preselili na Kitajsko.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Zaradi komfortizma rabimo nove elektrarne. Vsi želite biti zaviti v vato.
Žarnice smo zamenjali z ledicami, sesalci so tudi le še tisti bolj varčni ravno tako ostale naprave. Proizvodnjo smo pa itak preselili na Kitajsko.

ne zarad konformizma... zarad bioekozelenih teroristov, ki bi radi prepovedali avtomobile na bencin in dizl...
razen če misliš, da se bojo električni avtomobili filal na električne jegulje, ki jih bomo gojil namesto he mokrice?
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.040
996
113
ne zarad konformizma... zarad bioekozelenih teroristov, ki bi radi prepovedali avtomobile na bencin in dizl...
razen če misliš, da se bojo električni avtomobili filal na električne jegulje, ki jih bomo gojil namesto he mokrice?

U glavnem, noben se ne bi ničemur odpovedal...
Račun še pride , brez skrbi.
 
  • Haha
Reactions: jonny77

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.238
2.821
113
Lublana
Obišči stran
zakaj človek v hiši obvezno potrebuje avto? in to obvezno? lokacija hiše al pa bloka pa ni važna? če ima blokar do šihta 58 km, on iz hiše pa 200m?
orodje, stroji? ja, ko je pri elktriki nekaj fuč, popravi človek v hiši sam, ker ima orodje. on v stanovanju pa kliče električarja, kateri naredi 25km izpustov. to je recimo en primer v kontra tvoji širši sliki.
mislim, da se ljudje na vasi vozijo več s kolesi v trgovine kot pa močvirniki v btc.
Ne razburjaj se. Blokar v večjem mestu pač nima 58km do šihta ampak največ nekaj kilometrov. Blokarji v mestih se veliko vozimo s kolesom v službo, nekateri gredo lahko celo peš... Aja, pa nisem mislil bloka zgrajenega sredi ničesar od koder je 58km do prve trgovine in pošte. Mislil sem večja mesta in dokazano je, da so mesta na število prebivalcev manj potratna, kot redka poseljena razpršena naselja, kjer je za vsakih nekaj hiš potrebno vleči cesto, elektriko, vodo... V mestih je vse bližje in če je dobro urbano planirano ima tudi učinkovit javni potniški promet kjer mnogi meščani avtomobila sploh nikoli v življenju nimajo ali pa ga iporabljajo samo za občasen izlet za vikende in podobno...Pa ne se mi zdaj obešat kdo se bolj vozi s kolesom. Pa tudi tu sem prepričan, da za običajne dnevne opravke v mestih več uporabljamo kolo, kot na vaseh. Ne govorim o rekreativnem kolesarjenju brez cilja kar je mimogrede spet neekološko. Že proizvodnja in dostava vse te opreme v kateri na biciklu izgledaš, ko zadnja pederčina je neekološka. Probaj dojeti širšo sliko in ne jemlji tega tako osebno. Seveda je fajn imeti nekaj orodja, tudi v stanovanjih mnogi marsikaj sami postorimo. Ampak s hišo se poveča potreba po opravilih. Kosilnice v stanovanju recimo ne potrebuješ...pa štrajfiks...pa snežno frezo...pa kaj jaz vem kaj še vse... Lahko razumeš o čem govorim. Pa še glede avtomobila, saj je jasno, da vsi, ki živijo izven večjega urbanega naselja morajo imeti avto, če ne so enostavno odrezani od sveta....
 
Ne razburjaj se. Blokar v večjem mestu pač nima 58km do šihta ampak največ nekaj kilometrov. Blokarji v mestih se veliko vozimo s kolesom v službo, nekateri gredo lahko celo peš... Aja, pa nisem mislil bloka zgrajenega sredi ničesar od koder je 58km do prve trgovine in pošte. Mislil sem večja mesta in dokazano je, da so mesta na število prebivalcev manj potratna, kot redka poseljena razpršena naselja, kjer je za vsakih nekaj hiš potrebno vleči cesto, elektriko, vodo... V mestih je vse bližje in če je dobro urbano planirano ima tudi učinkovit javni potniški promet kjer mnogi meščani avtomobila sploh nikoli v življenju nimajo ali pa ga iporabljajo samo za občasen izlet za vikende in podobno...Pa ne se mi zdaj obešat kdo se bolj vozi s kolesom. Pa tudi tu sem prepričan, da za običajne dnevne opravke v mestih več uporabljamo kolo, kot na vaseh. Ne govorim o rekreativnem kolesarjenju brez cilja kar je mimogrede spet neekološko. Že proizvodnja in dostava vse te opreme v kateri na biciklu izgledaš, ko zadnja pederčina je neekološka. Probaj dojeti širšo sliko in ne jemlji tega tako osebno. Seveda je fajn imeti nekaj orodja, tudi v stanovanjih mnogi marsikaj sami postorimo. Ampak s hišo se poveča potreba po opravilih. Kosilnice v stanovanju recimo ne potrebuješ...pa štrajfiks...pa snežno frezo...pa kaj jaz vem kaj še vse... Lahko razumeš o čem govorim. Pa še glede avtomobila, saj je jasno, da vsi, ki živijo izven večjega urbanega naselja morajo imeti avto, če ne so enostavno odrezani od sveta....

če nimaš BCS ke ne veš kaj zamujaš...nebesa na zemlji
 

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.795
6.172
113
blizu močvirne prestolnice
Ne razburjaj se. Blokar v večjem mestu pač nima 58km do šihta ampak največ nekaj kilometrov. Blokarji v mestih se veliko vozimo s kolesom v službo, nekateri gredo lahko celo peš... Aja, pa nisem mislil bloka zgrajenega sredi ničesar od koder je 58km do prve trgovine in pošte. Mislil sem večja mesta in dokazano je, da so mesta na število prebivalcev manj potratna, kot redka poseljena razpršena naselja, kjer je za vsakih nekaj hiš potrebno vleči cesto, elektriko, vodo... V mestih je vse bližje in če je dobro urbano planirano ima tudi učinkovit javni potniški promet kjer mnogi meščani avtomobila sploh nikoli v življenju nimajo ali pa ga iporabljajo samo za občasen izlet za vikende in podobno...Pa ne se mi zdaj obešat kdo se bolj vozi s kolesom. Pa tudi tu sem prepričan, da za običajne dnevne opravke v mestih več uporabljamo kolo, kot na vaseh. Ne govorim o rekreativnem kolesarjenju brez cilja kar je mimogrede spet neekološko. Že proizvodnja in dostava vse te opreme v kateri na biciklu izgledaš, ko zadnja pederčina je neekološka. Probaj dojeti širšo sliko in ne jemlji tega tako osebno. Seveda je fajn imeti nekaj orodja, tudi v stanovanjih mnogi marsikaj sami postorimo. Ampak s hišo se poveča potreba po opravilih. Kosilnice v stanovanju recimo ne potrebuješ...pa štrajfiks...pa snežno frezo...pa kaj jaz vem kaj še vse... Lahko razumeš o čem govorim. Pa še glede avtomobila, saj je jasno, da vsi, ki živijo izven večjega urbanega naselja morajo imeti avto, če ne so enostavno odrezani od sveta....
Po en stran ti dam prav ampak a veš kako je težko parkirati pred blokom ko greš tja delati? Se mi zdi da ima dandanes vsako stanovanje dva avtomobila, včasih pa tega res ni bilo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in ales85

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.449
2.396
113
Pomurje
Ne razburjaj se. Blokar v večjem mestu pač nima 58km do šihta ampak največ nekaj kilometrov. Blokarji v mestih se veliko vozimo s kolesom v službo, nekateri gredo lahko celo peš... Aja, pa nisem mislil bloka zgrajenega sredi ničesar od koder je 58km do prve trgovine in pošte. Mislil sem večja mesta in dokazano je, da so mesta na število prebivalcev manj potratna, kot redka poseljena razpršena naselja, kjer je za vsakih nekaj hiš potrebno vleči cesto, elektriko, vodo... V mestih je vse bližje in če je dobro urbano planirano ima tudi učinkovit javni potniški promet kjer mnogi meščani avtomobila sploh nikoli v življenju nimajo ali pa ga iporabljajo samo za občasen izlet za vikende in podobno...Pa ne se mi zdaj obešat kdo se bolj vozi s kolesom. Pa tudi tu sem prepričan, da za običajne dnevne opravke v mestih več uporabljamo kolo, kot na vaseh. Ne govorim o rekreativnem kolesarjenju brez cilja kar je mimogrede spet neekološko. Že proizvodnja in dostava vse te opreme v kateri na biciklu izgledaš, ko zadnja pederčina je neekološka. Probaj dojeti širšo sliko in ne jemlji tega tako osebno. Seveda je fajn imeti nekaj orodja, tudi v stanovanjih mnogi marsikaj sami postorimo. Ampak s hišo se poveča potreba po opravilih. Kosilnice v stanovanju recimo ne potrebuješ...pa štrajfiks...pa snežno frezo...pa kaj jaz vem kaj še vse... Lahko razumeš o čem govorim. Pa še glede avtomobila, saj je jasno, da vsi, ki živijo izven večjega urbanega naselja morajo imeti avto, če ne so enostavno odrezani od sveta....
Kaj pa te jete vi iz bloka? Če greš s pecilkom v trgovino po paradajz iz Španije, glih nisi veliko naredil.
Jaz imam 3m do paradajza, krompira, solate in 2km do domačega pujsa. Grem z avtom po njega.

To malo faušija gre vun iz tebe?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Kaj pa te jete vi iz bloka? Če greš s pecilkom v trgovino po paradajz iz Španije, glih nisi veliko naredil.
Jaz imam 3m do paradajza, krompira, solate in 2km do domačega pujsa. Grem z avtom po njega.

To malo faušija gre vun iz tebe?

Njegove nebuloze ze v osnovi ne piejjo vode... Svetovna velemesta namrec ne slovijo ravno kot oaze cistega zraka in cvetocih rozic, podezelja pa niso ravno centri pljucnih bolezni, dihlanih tezav in meglenih dni brez oblacka...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Meni je zmeraj vprašanje, zakaj je nekaj z drugega konca svet pol cenejše kot lokalno. Od paradajza naprej. Neke logike tu ni.
Verjetno so razlogi:
1. Drugje so boljši pogoji za neko pridelavo. To je povezano tudi s točko 3.
2. Pri proizvodnji krepko višje serije, večji trg.
3. Pri kmetijstvu naša generacija še mora "odslužiti" socialistične nebloze in kmetijskega maksimuma po 2. svetovni vojni. Posledica so premajhne profesionalne kmetije, kar se bo uravnavalo vsaj tako dolgo kot so omejitve prej trajale.
4. Višje zahteve glede okolja, sociale, se poznajo v celi verigi na nekem trgu.
5. Pri marsičem so odkupne cene za lokalno v Sloveniji pravzaprav nižje kot marsikje drugje, "lokalno" pa je v trgovini vseeno dražje?
EU politika stvari dodatno začini in dela lastni trg ranljiv in odprt za vdor tujih produktov. V naslednjih letih se predvidevajo drastične omejitve uporabe FFS na območju nature 2000. Če bo to vsaj približno obveljalo, se marsikje po Evropi ne bodo šli več pridelave določenih rastlinskih vrst. Poraba verjetno zaradi tega ne bo padla, bo pač lažji vdor produktov izven EU. To bi bilo smiselno, če bi EU bila sposobna doseči, da proizvodnja drugje po svetu upošteva enake okoljske in socialne kriterije kot znotraj EU. Kar pa je seveda velika iluzija.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in Hanzi

corsol

Guru
11. mar 2010
3.040
996
113
Njegove nebuloze ze v osnovi ne piejjo vode... Svetovna velemesta namrec ne slovijo ravno kot oaze cistega zraka in cvetocih rozic, podezelja pa niso ravno centri pljucnih bolezni, dihlanih tezav in meglenih dni brez oblacka...

Problem je poraba resursov..
Kjej se jih manj porabi? Za mesto s stolpnicami in infrastrukturo ali za "podežeje" ,kjer ima vsak svojo bajto in 1000m2 zemlje.(v obeh primerih isto ljudi).
Gledat SLO in vsak svoj vrt s paradajzom je brez veze ker je vse skupa 1 vas.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Problem je poraba resursov..
Kjej se jih manj porabi? Za mesto s stolpnicami in infrastrukturo ali za "podežeje" ,kjer ima vsak svojo bajto in 1000m2 zemlje.(v obeh primerih isto ljudi).
Gledat SLO in vsak svoj vrt s paradajzom je brez veze ker je vse skupa 1 vas.

Katerih resursov? Avto? Način življenja nas je skorajda prisilil, da ima praktično vsako gospodinjstvo po 2 avtomobila. Časi, ko je praktično celotna država delala v parih firmah in z istim delavnikom (7 - 15) so že zdavnaj minili. Ce ima nekdo v mestu ali nekdo na vasi 5km do službe in se lahko pelje s kolesom, se bosta tako eden, kot drugi. Ce imata 15km do službe, se bo tisti z vasi pripeljal v parih minutah, tisti iz mesta pa v pol ure ali več zaradi gostote prometa. Kdo na koncu porabi več "resursov?" Paradajz porabi toliko in toliko litrov vode, da zraste. Ali je porabi doma na vrtu, ali jo je porabil nekje v Španiji, je povsem vseeno. Blokovci mislijo, da so 3D printani al kaj? Če na vasi nekdo zaliva travo in porabi toliko in toliko litrov vode, vode ne gre v nič. Gre nazaj v podtalnico. Poleg tega zelena trava pripomore k čiščenju zraka (CO2 pa to), medtem ko blokovec na svojih par m2 samo ustvarja CO2 (ena orhideja in en kaktus pač nista ravno generatorja kisika). Da ne omenjamo, da ko se blokovec odpravi na podeželje in tam naredi tako štalo, kot je en normalen vaščan ne uspe narediti v 5 letih, niti ne govorimo...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Jasno je, da je baterijska reja kur precej bolj optimalna glede virov. Jo pa EU hoče prepovedati, medtem ko "baterijsko" rejo ljudi spodbuja.
Po drugi strani pa se lahko jajca iz baterijske reje iz sveta uvaža.
To meni ni jasno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.081
2.850
113
Uau, vedno me preseneti naš razviti svet, kako skrbimo za obnovljive vire, recikliramo, kupujemo električne avte,… potem greš pa ven iz EU in morda pogojno še USA, kjer pač vsi naštepajo po 10 otrok, kjer kurijo kable, da ven poberejo baker, kjer serjejo v reke, iz katerih pijejo, kjer jih za ekologijo boli patak. Zakaj nihče ne reče bobu bob, da mi lahko še tako skrbimo za ekologijo, lahko še tako čuvamo naš planet ampak razviti scet al kako nej temu rečem smo pljunek v morje. Važno da ima tam v podsaharski Afriki en N’goto M’ubambe 30 otrok, kateri ne bodo deležni nobene izobrazbe in bodo pri 18 letih prišli v EU, 5 od njih bo smetarjev, 15 jih bo na sociali, 10 jih bo pa s kriminalom se ukvarjal. Ampak ja, važno, da mi ugašamo luči, kupujemo A++++ stroje in pijemo mandljevo mleko namesto kravjega. Dokler ima nerazviti svet toliko preveč otrok, katerih ne more preživeti, verjemite da njih boli p.3nis za ekologijo in recikliranje, ampak ja važno, da mi uporabljamo eco program na pralnem stroju.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Jasno je, da je baterijska reja kur precej bolj optimalna glede virov. Jo pa EU hoče prepovedati, medtem ko "baterijsko" rejo ljudi spodbuja.
Po drugi strani pa se lahko jajca iz baterijske reje iz sveta uvaža.
To meni ni jasno.
Evropa je že prepovedala baterijsko rejo. 50 kur v kletki 1x1 m tebe očitno ne moti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Evropa je že prepovedala baterijsko rejo. 50 kur v kletki 1x1 m tebe očitno ne moti.
To bi me motilo, seveda. Sem pa za razliko od tebe videl to rejo in vem, koliko kur je v kletki na m2. Ko boš to vedel, se boš čudil kako krute normative imamo za otroške igralnice v vrtcu in učilnice v šoli. Ko boš upošteval še, da ima kura približno 1 kg, otrok pa nekaj več in je konec koncev človek in ne žival.
Do takrat pa boš seveda blebetal, da je EU to prepovedala, ker to ni res. Se je pa pred leti spremenil predpis, koliko mora biti kletka velika in s čim mora biti opremljena. Zato so vsi pridelovalci morali menjati opremo. Čista win-win situacija za izbrane proizvajalce opreme, ki so pač dovolj zlobirali, da se so se zahteve spremenile. Ker ni bilo dovolj, da bi bilo manj živali v kletkah, ampak je šlo za drugačno opremljenost. Nekdo ve, kako se v navezi s politiko poslu streže. Načeloma se bi temu moralo reči korupcija, ampak v EU politiki tega baje ni.

Na koncu je bistveno vprašanje, ali je v EU dovoljeno uvoziti jajca, ki so proizvedena v okolju, ki je do živali manj prijazno kot zahtevajo predpisi EU? Da bi imeli predpisi nek smisel, bi bilo to potrebno preprečevati. In seveda kontrolirati z inšpektorji iz EU. Tako pa samo prestavljamo nek problem na drug konec sveta.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Trgovine ne prodajajo več jajc kokoši iz baterijske reje, pa če je taka reja prepovedana ali ne.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Seveda :D .
In imamo situacijo kot pri mesu, denimo svinjina. Domača stopnja samooskrbe do 40 %, v vitrini trgovca pa zlepa ne bomo videli, da je meso uvoženo.
Razen tega poraba jajc v živilski industriji verjetno krepko presega neposredno porabo gospodinjstev.
Slovenska jajca verjetno postanejo lepo iz hlevske reje, če se izvozijo in potem uvozijo. Pač posrednik zasluži, butasti potrošnik, ki sploh ne razume, kaj točno je razlika med hlevsko rejo in baterijsko (predvsem problem higiene in varnosti hrane pri prvi), pa veselo plača.
Če bi jaz šel po jajca v trgovino, bi vsekakor iskal baterijsko rejo. V primeru, da se še kje dobi. Ker poznam stvari in mi je varnost in čistoča hrane v primeru velike monokulturne proizvodnje ogromna prednost in ne slabost. Brez monokulturne pridelave smo pri današnjem načinu življenja lačni. Res pa je, da spet lahko prepovemo nekaj na območju EU ali Slovenije in postanemo bolj odvisni od uvoza. Čista zmaga. Za neko skupino v politiki, ki je upam da, zato lepo nagrajena. Če ne, so samo bedaki.
Razlike med načini reje so poskusili ugotoviti tudi novinarji: Jajce je jajce
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower in 8888