Citat:
Iskanja še ni konec
1
Iskanje izginulega malezijskega letala se je po novi analizi njegove poti pomaknilo za okoli 1100 kilometrov severovzhodno od trenutnega območja iskanja. Novi podatki namreč kažejo, da je letalo družbe Malaysia Airlines letelo hitreje, kot so sprva mislili, in tako prej ostalo brez goriva ter strmoglavilo.
"Novi podatki temeljijo na analizi radarskih podatkov med Južnokitajskim morjem in Malaško ožino, preden se je radarski stik izgubil," je sporočil avstralski urad za varnost v pomorstvu (Amsa). Glede na nove ugotovitve je nesrečno letalo potovalo hitreje od prvotnih ocen, zaradi česar je prej ostalo brez goriva in tudi v Indijski ocean strmoglavilo prej.
Novo območje iskanja meri približno 319.000 kvadratnih kilometrov in leži okoli 1850 kilometrov zahodno od Pertha. Pred tem so letala in ladje iz več držav razbitine iskali približno 2500 kilometrov zahodno od avstralskega mesta.
Boeing 777 z 239 ljudmi na krovu je z radarskih zaslonov izginil približno uro po vzletu iz Kuala Lumpurja 8. marca. Namenjen je bil v Peking. Iskanje skrivnostno izginulega letala se je na odmaknjen predel Indijskega oceana osredotočilo po številnih satelitskih posnetih plavajočih predmetih na območju, ki bi bili lahko povezani z letalom.
Nazadnje so v četrtek prišli na dan posnetki tajskega satelita, ki prikazujejo več sto predmetov, danes pa je še Japonska sporočila, da jih je njen satelit prav tako zaznal približno deset. Ležijo okoli 2500 kilometrov jugozahodno od Pertha, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Malezija je bila zaradi iskanja letala deležna ostre kritike s strani Kitajske, predvsem sorodnikov žrtev - na letalu je bila večina Kitajcev -, nanjo se se spravili tudi državni mediji. Sorodniki so sedaj v pismu zahtevali celo, da Kitajska začne svojo preiskavo, ameriška odvetniška pisarna pa je sporočila, da se s svojci žrtev posvetuje o morebitnem pravnem postopanju proti Malaysia Airlines.
Malezijski obrambni in prometni minister Hishammudin Hussein, ki je doslej ubiral miren ton glede kitajske kritike, se je sedaj odzval nekoliko bolj ostro. Najprej je kritiziral izgubo časa, ki so jo na začetku iskanja povzročili napačni podatki kitajskega satelita o ostankih letala v Južnokitajskem morju, nato pa je še spomnil, da nobena država "nima monopola nad žalovanjem". Na letalu je bilo namreč tudi 50 Malezijcev.