Imate občutek, da nas na bencinskih nate*ujejo?

netko

Guru
25. jul 2007
6.971
2.265
113
Razumem jaz tvoj prvi post in nikjer nisem napisal, da natočim not 10L.

In dajte si že enkrat dopovedat, da so "prevare" na ročki (skoraj) nemogoče. Goljufa se povsem drugje - če se še.
Tocno tako. Ce bi se zgodilo da bi na rocki slo narobe temu nevi bilo sploh mozno reci goljufija ampak tehnicna napaka za katero pa so moznosti zelo zelo majhne.
 

wd40

Guru
10. dec 2007
2.874
797
113
Ne trdim, da goljufajo. Zato sem dal bolj kot ne silly predlog za preverjanje. :)
Zgodnja ura potem nima veze s fiziko ampak bralnim razumevanjem ;)
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ja pi... no: kantica deklarirana za 10L drži realno 12,5L, če ga natočiš do vrha in temu se pri nas reče da ga potlačiš. :(


Saj to je v redu. Ko daš pipo noter, se bo izklopila nekje na desetih litrih, kar preostane volumna, je pa že v ročaju kante itd. Če tega volumna ne bi bilo, bi kanto razgnalo,zaradi temperaturnih raztezanj.

Tisto s stekleno menzuro. Kanta pa pač ni merodajna.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ne trdim, da goljufajo. Zato sem dal bolj kot ne silly predlog za preverjanje. :)
Zgodnja ura potem nima veze s fiziko ampak bralnim razumevanjem ;)

No, jaz imam dve pumpi, kjer sem jih zalotil da goljufajo. Kako - pa ne vem.
Ne moreš v kestel 80 L natočiti 89 litrov. Lahko natočiš kvečjemu okoli 75 litrov, razlika do 80 je zlata rezerva.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ne. Takrat v Srbiji sem to doživel prvič, pa je odlična ideja.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Lej, bom malce bolj opisal, ne bi pa rad, da bi bile čitabule predolge.

Torej, v radečah so pred sto leti imeli še staro pumpo, ki je imela eno samo pištolo, števec je bil pa na obeh straneh, torej si videl cifro iz obeh strani, od avta kjer si točil, ali pa od druge strani proti trgovini. Natočil sem ... npr. 45 litrov ter šel noter plačat, pa vmes pozabil - "koliko je že bilo?" - pogledam nazaj, tu je bila pa cifra npr. 53 litrov ! :eek:

V tem pripelje na pumpo moj brat in mu ves v afektu tole povem. Gre še on točit - jaz sem pa svoje že plačal, zanalašč. Pri njemu isto!

Potem smo imeli zgodbo s trgovcem. Še danes mi je pa žal, da je nismo rešili po uradni poti, ker je nekaj let kasneje moj svak (vmes so naredili novo pumpo, osebje je pa ostalo isto :fredi: , prišel domov in povedal, da je natočil v Pathfinderja okoli 10 litrov več kot je pa kestel sploh deklariran.

Potem sem imel nekaj podobnega tudi sam v Hrastniku.

Fantje poznajo mašine in jih znajo manipulirati. Yebeš umeritveno nalepko. Če hoče goljufat - bo goljufal.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
No, jaz imam dve pumpi, kjer sem jih zalotil da goljufajo. Kako - pa ne vem.
Ne moreš v kestel 80 L natočiti 89 litrov. Lahko natočiš kvečjemu okoli 75 litrov, razlika do 80 je zlata rezerva.
Narobe; deklariran volumen rezervoarja je tisto kar bi praviloma šlo v prazen rezervoar ko pištola prvič izklopi; ostalo je filanje v prazen del rezervarja (t.i. prostor "raztezne posode") in dolivalno cev. In povsem možno bi bilo v deklariran 80L rezervoar natočit 85+L.

Pa še glede "raztezne posode" oz. prostega prostora v kantici: moje izkušnje kažejo, da je precej bolje hraniti povsem polno kantico kot pa na pol polno. Zakaj? Volumen se povečuje na račun izhlapevanja v prazni prostor in večji je ta, večjo količino hlapov sprejme = večji tlak. Manj je tega prostora, manj je izhlapevanja in čeprav je teoretično tlak tam lahko enak, pa kantico manj napenja. ;) Lahko pa me moje izkušnje narobe učijo.


Manipulacija pumpe za prvošolčke: na starih "mehanskih" števcih (tvoj primer predvidevam) se manipulira tako, da števec litrov ne skoči na 0,00, ampak ostane na par litrov. ;) Če je odčitavanje dvostransko, zmanipuliraš tistega ki ga stranka ne gleda, se pa vidi iz trgovine.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ok, to so moje zgodbe. So pa resnične, kot vedno.

Jaz bi se v tej temi vprašal, kako je pa z energijsko vrednostjo goriva. Npr. dizel, če je slabše energijske kakovosti, ga boš pač več pokuril. Hočeš peljati 100/uro, če je gorivo slabše, pač tiščiš pedal za gas malo bolj.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ne bom pozabil časov okoli osamosvojitve (začetek 90. let), ko smo dobivali kurilno olje menda nekje iz Libije ... celo naselje je neznosno smrdelo po žveplu o_O . Ko sem menjal okoli 15 let stare peči, sem iz ene same 75 kW peči iztresel ven za dva ajmerja (vsaj 15 litrov) elementarnega žvepla ! :eek: Takrat je bil Petrol.

Letos imam pa polomijo, ko so mi v preteklih nekaj letih prodali vodo v nafti. Ni bil Petrol, bil je nek privatni dobavitelj. Škoda pa nedokazljiva, toda ogromna.
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113
Ce prav razumem pamet Alterasev na poslagi postov;

Bencinske crpalke, ki jih vsako leto umeri urad za meroslovje in so zagrozrne velike kazni, ce to ne naredijo, vas goljufajo.

To ste ugotovili na podlagi tocnih in vsako leto umerjenih BC-jih v avtu, na podlagi podatka, da poznate koliko goriva gre v vase vozilo pri cemer veste, ali je podatek z cevjo, ki pelje do rezervarja ali ne, s podatkom, ki si ga vsakih na podlagi zunanje temperature zraka narediti izracun o razstezanju in karcenju rezervarja goriva in seveda to predhodno umerite z ustreznim instrumentom.

Pod crto, goljufa vas Petrol, kjer jim inspetktorji vsak dan stojijo za vratom. Ampak ne, nek prodajalec na Petrolu ze ve, kako se jih okrog prinese.

Cakam se na debato, kako je poraba avta manjsa, ce tankas na OMV in kako bolj leti. Seveda pa je nepomembno, ga gorivo za OMV in Petrol pride iz istega skladisca, iste cisterne, btw. v Luki Koper.

Dajmo se kaksno rect o fenomenu tankanja za 20EUR in ne polnega rezervarja.
 
Nazadnje urejeno:

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113
Ne bom pozabil časov okoli osamosvojitve (začetek 90. let), ko smo dobivali kurilno olje menda nekje iz Libije ... celo naselje je neznosno smrdelo po žveplu o_O . Ko sem menjal okoli 15 let stare peči, sem iz ene same 75 kW peči iztresel ven za dva ajmerja (vsaj 15 litrov) elementarnega žvepla ! :eek: Takrat je bil Petrol.

Letos imam pa polomijo, ko so mi v preteklih nekaj letih prodali vodo v nafti. Ni bil Petrol, bil je nek privatni dobavitelj. Škoda pa nedokazljiva, toda ogromna.

Je bilo pa ceneje, kot na Petrolu, a ne? Drugace se pa skodo da dokazat. Neses gorivo na analizo in bos presenecen, kako,kvalitetne podatke bos dobil.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Tale dva tvoja posta dokazujeta, da nisi teme niti prebral. Zastopil pa še manj. Torej - popravi napako.

V vednost : leta 1990 je bil edini dobavitelj energentov zgolj Petrol. Tu in tam se je našla še kakšna Ina, v vsaj 90 % pa zgolj Petrol. Precej kasneje so začeli še Omv, Agip, Shell itd - država še danes tako trdno drži monopol nad energenti v svojih rokah, da jih je večina od teh po parih letih krvavega boja z njo pobasala in šla drugam.

Toliko.

S tem, da že takrat in tudi danes verjamem samo največjemu dobavitelju, ker ni toliko ranljiv kot mali. Če hočeš pa goljufati - pa goljufaš, vedno se da. Tisto nabijanje okoli temperature pa, otročje. Cisterno natankajo vsaj 2 x na dan in jo peljejo nekam na destinacijo. Natankajo jo iz podzemnih rezervoarjev, kjer je temperatura precej konstantna. Ko pride avto s cisterno preko cele Slo na destinacijo in se prečrpa - koliko se bo tej masi goriva temperatura spremenila, ter volumen z njo? :nigladek:
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113
Tale dva tvoja posta dokazujeta, da nisi teme niti prebral. Zastopil pa še manj. Torej - popravi napako.

V vednost : leta 1990 je bil edini dobavitelj energentov zgolj Petrol. Tu in tam se je našla še kakšna Ina, v vsaj 90 % pa zgolj Petrol. Precej kasneje so začeli še Omv, Agip, Shell itd - država še danes tako trdno drži monopol nad energenti v svojih rokah, da jih je večina od teh po parih letih krvavega boja z njo pobasala in šla drugam.

Toliko.

S tem, da že takrat in tudi danes verjamem samo največjemu dobavitelju, ker ni toliko ranljiv kot mali. Če hočeš pa goljufati - pa goljufaš, vedno se da. Tisto nabijanje okoli temperature pa, otročje. Cisterno natankajo vsaj 2 x na dan in jo peljejo nekam na destinacijo. Natankajo jo iz podzemnih rezervoarjev, kjer je temperatura precej konstantna. Ko pride avto s cisterno preko cele Slo na destinacijo in se prečrpa - koliko se bo tej masi goriva temperatura spremenila, ter volumen z njo? :nigladek:

Ce bi dobro prebral sem govoril o raztezanju rezervarja v avtomobilu. Glede na materjal iz katerega je narejen ima zunanja temperatura gotovo vpliv na volumen, ki gre v posodo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.982
6.870
113
pri taščici
Jaz sem pred cca 15 leti delal test s 25litrsko kanto. Pri približnih e nakih temperaturah (in brez sonca) sem tankal po 20l v kanto in delal črtice na kanto. Neke otipljive razlike nisem.opazil med črpalkami.
Sem pa zadnje dve leti postal sumljiv na neko lokalno staro črpalko.
Običajno tankam v "prazen" rezervoar nekje med 70 in 75 litri. Na dotični sem 2x tankal preko 75, kar sem mi drugod se na zgodilo. Zato me ima da bi spet vzel kanto in delal črtice.
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
26.058
-8.756
113
Sem pa zadnje dve leti postal sumljiv na neko lokalno staro črpalko.
Običajno tankam v "prazen" rezervoar nekje med 70 in 75 litri. Na dotični sem 2x tankal preko 75, kar sem mi drugod se na zgodilo. Zato me ima da bi spet vzel kanto in delal črtice.
Določene "pištole" pri tankanju delno odprejo pokrovček oddušnika, zato natankaš več.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Nisem gorenc, prisežem , :cheer: , pa sem vseeno nekoč opazoval zadnje kapljice, ki tečejo ven iz pištole. Je še kar nekaj časa kapljalo, potem se je pa na števcu tudi cena zvišala za en cent :D .
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Evo pa mi je propadla ideja iz onega vica: po koliko imate kapljico dizla?