Guma obrabljena na robovih

Matrix

lawyer
20. jul 2007
238
0
16
Ptuj
Verjetno prenizek tlak.

Sem ravnokar imel enak problem... na zadnjih kolesih mi je na notranjih robovih popolnoma pobralo obe gumi. Takoj pomislil na optiko, ki pa je bila popolnoma v redu. Napumpano sem imel na 2,5 (dim. 225/35/19).. očitno premalo. Vulkanizer mi je svetoval 3.0. Zdaj imam nove gume in 3.0 tlaka... bomo vidli kako se bo obneslo.


Citat:
Uporabnik stein pravi:
Na sredini pa je dvakrat več profila.
Kaj je to vzrok?
Prenizke tlak?
"optika" ?
Na vseh je enako, na dveh pa bolj (ugibam, da so prednja kolesa, ker so bila že lani dol zmontirana, pogledal pa sem zdaj)
 

Matrix

lawyer
20. jul 2007
238
0
16
Ptuj
Meni za takšno dimenzijo piše na Audiju tlak 2,6 (če prevažaš tovor). Pod 2,5 nikakor ne pumpaj te dimenzije.

Citat:
Uporabnik raners pravi:
Ko je že debata o tlaku... koliko imate napumpane gume 235/40 18 (Audi A4 avant, l. 2004)? Vulkanizer mi je rekel, naj jih pumpam 2,5 bara. Ali je to dovolj?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Zanimive so tudi razlike tlaka glede na temperaturo:
- speljem do pumpe (2 minuti vožnje) in nastavim na 2.2 bara
- drugi dan peljem do iste pumpe 15 minut: izmeri 2.4 bara

Torej za kake razmere so tiste vrednosti na ploščici? Hladne gume? Tople?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Zanimive so tudi razlike tlaka glede na temperaturo:
- speljem do pumpe (2 minuti vožnje) in nastavim na 2.2 bara
- drugi dan peljem do iste pumpe 15 minut: izmeri 2.4 bara

Torej za kake razmere so tiste vrednosti na ploščici? Hladne gume? Tople?

Naj bi ble za "hladne", ampak kaj je zate hladna guma? Recimo pozimi ima hladna guma -10 stopinj, poleti na soncu pa +50 ...

Torej tisti tlak je za idealne pogoje sobne temperature (20 stopinj).
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Ja, saj, zaradi temperature se tlak lahko spremeni , ne vem 20% ali več.

Kolko zdaj naj človek napumpa???
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Ja, saj, zaradi temperature se tlak lahko spremeni , ne vem 20% ali več.

Kolko zdaj naj človek napumpa???

Napumpaj toliko, kot imaš predpisano in se FTFS ne obremenuj s tem !
smile-1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Saj, ampak kak to izvedem?

Saj sem napumpal na 2.2, drugi dan pa sem imel 2.4

A imam zdaj prav ali preveč?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.639
2.687
113
še v SLO - ampak komaj
gume se načeloma pumpajo "hladne" - pri sobni temperaturi

ker pa je to v praksi težko izvedlkjivo (guma se med vožnjo segreva) pač vsi priporočajo od 0,1 pa do 0,5 bara večje pritiske ob toplih gumah - kaj je točno prav bi pa moral izračunati (tlak je funkcija temperature, soodvisen od volumna)

tvoje 2,4 ob toplih gumah proti 2,2 je videti normalno

mimogrede - jaz gume poskušam pumpati na domači bencinski in to v nedeljo zjutraj - lepa počasna vožnja (ca. 2 km) - pa pumpam +0,2 glede na "nalepko"
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.125
10.991
113
kod Džej-Zija
Pa ne pozabite še, da tlak ob obremenitvi precej naraste. Če vulkanizer napolni pnevmatiko, ko platišče še ni zmontirano in obremenjeno na avtu, bo tlak ob kasneje ob obremenjeni pnevmatiki višji, čeprav je pnevmatika še hladna. Zato je treba vedno polniti več kot piše na tistih nalepkah. Jaz polnim ponavadi na 0,5 bara višji tlak.

Pa ne zanemarit dejstva, da so velikokrat naprave na pumpah slabo umerjene.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
to da so slabo umerjene ne verjamm ker morajo imeti obvezne preglede, saj na vsaki piše kdaj je ibil zadnji pregled..
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja za črpalko....benz.

Zrak-a pa noben ne preverja....ali je sploh obvezen?
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
...ta tema je only in slovenia.....
bonk.gif

Se strinjam - na koncu se bo koncalo z pumpanjem gum pri pooblascenemu serviserju z vceraj kalibrirano pistolo in analizo zraka
stupid-1.gif