Guma obrabljena na robovih

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Na sredini pa je dvakrat več profila.
Kaj je to vzrok?
Prenizke tlak?
"optika" ?
Na vseh je enako, na dveh pa bolj (ugibam, da so prednja kolesa, ker so bila že lani dol zmontirana, pogledal pa sem zdaj)
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
če je na notranjem in zunanjem robupol j prenizek tlak..
če je samo notraj ali pa samo zunaj pol optika,..
...lahko je tudi od agresivne vožnje skozi ovinke..
ali pa kaj na podvozju ni v redu..
 
Nazadnje urejeno:

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Na obeh straneh.

Pa kar bolj sem pumpal.
Nalepka na avtu pravi 2.1 , jaz sem skoz imel 2.2 bara.
Čeprav je monter priporočal celo 2.4 (en drugi pa je rekel, da je to bedarija).

Nič nisem divjal.
 
Nazadnje urejeno:

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
da se malo vmešam...

Je možno, da optike ne gre nastavit, ker je avto spuščen? In zato posledično pobira notranje robove... Vsaj tak odgovor sem dobil pri Španu, da tega z optiko ne morejo odpravit (pobrane robove), ker je avto spuščen. Res? Ali samo ne znajo?
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.358
307
83
39
Ljubljana
Citat:
Uporabnik sergio pravi:
da se malo vmešam...

Je možno, da optike ne gre nastavit, ker je avto spuščen? In zato posledično pobira notranje robove... Vsaj tak odgovor sem dobil pri Španu, da tega z optiko ne morejo odpravit (pobrane robove), ker je avto spuščen. Res? Ali samo ne znajo?

poklič Kadunca pa praš.... http://www.kadunc.si/

men je on na vseh avtih dobro naredil optiko
 

Touge

Pripravnik
8. maj 2008
130
2
18
Citat:
Uporabnik sergio pravi:
da se malo vmešam...

Je možno, da optike ne gre nastavit, ker je avto spuščen? In zato posledično pobira notranje robove... Vsaj tak odgovor sem dobil pri Španu, da tega z optiko ne morejo odpravit (pobrane robove), ker je avto spuščen. Res? Ali samo ne znajo?

Možno ja. Ko avto znižaš se poveča negativni nagib koles (camber), ki se ga pri nekaterih avtih brez dodatnih t.i. camber kitov ne da spraviti v tovarniške tolerance.
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Glede na napisano:
Pumpal +0,1 vec
Zrabljene po obeh robovih
Uniroyalke
Nic divjal


Predlagam, da najprej napolnis gume vsaj +0,5 !!!

Guma se v ovinku zvija in ce vozis po ovinkasti cesti trpi samo ?? (pravile odgovor je rob!)
Uniroyalka je mehka guma (tako povrsina kot stranica) - rezultat je zjeb..n rob !
Nic divjal - tudi jaz nisem pa sem gume podrejal do pol visine
shocked-1.gif


Torej jutri na bencinsko in napumpaj kot se gre!
Tlaki na vozilih so mnogo prenizko napisani (enkrat sem ze gledal,c e so v pravih enotah)
tongue-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik sergio pravi:
da se malo vmešam...

Je možno, da optike ne gre nastavit, ker je avto spuščen? In zato posledično pobira notranje robove... Vsaj tak odgovor sem dobil pri Španu, da tega z optiko ne morejo odpravit (pobrane robove), ker je avto spuščen. Res? Ali samo ne znajo?








možno ja, odvisno od avta in konstrukcije podvozja,
,,ker z spuščanjem spreminjaš previs in če se ne da štelat je malo kriza
..moj je spuščen za vsaj ca 7 cm, gume mi po notranjih robih ponuca do platna
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Predlagam, da najprej napolnis gume vsaj +0,5 !!!

Evo, točno to sem jaz naredil cca 3 mesece nazaj, pa naj bo kar bo. Namesto 2.2 jih sedaj pumpam na 2.7 in zaenkrat kaže dobro.

Pa nisem divjak, ampak robove mi je pobiral nenormalno.
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.842
462
83
Ko je že debata o tlaku... koliko imate napumpane gume 235/40 18 (Audi A4 avant, l. 2004)? Vulkanizer mi je rekel, naj jih pumpam 2,5 bara. Ali je to dovolj?
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Isto pumpaj +0,5
wink-1.gif


Ce ti jo bo ribalo po sredini (pa ne bo!) se vedno lahko izpustis nekaj zraka pa se guma zgleda bolj ohranjena
cool-1.gif


Na Kangooju (Savske gume) s katerim se najvec prevozim polnim 2,9 - naceloma sem se sedaj malo umiril ampak vseeno se kdaj spozabim in ti v enemu tednu (cca. 1000km) napravim nerazpoznavne gume
shocked-1.gif

Na Volvotu (Bridgestone Turanza)pa polnim +0,5 ceprav je namenjen za druzinsko voznjo (pa se tam je potrebno kdaj pritisnit skozi ovinek)
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
ksz...

malo off..
mene pa zanima za koliko se skrajša zavorna pot če imaš manj tlaka v gumah.

Recimo.. bremzanje iz 100kmh na 0 pri 2.5 bar, potem pa isti test pri 1.5bar.

A je že kdo v praksi to sprobal?
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
hysterical-1.gif


.. meni po ovinkasti cesti (jebiga sem doma v rovtah) VEDNO pobere gume po robovih (notranji in zunaji rob). Tlak je vedno VSAJ 0.3 bar večji kot normalno, sem probal tudi že z ekstremi (2.8 namesto 2.1) pa ni bilo nič bolje oz. razen tega da pri vsaki luknji (aja to je pri nas vsake 5m) na cesti tako grdo strese da mi premakne vseh 34 vretenc in še kolčni sklep ... (da o držanju ceste ne govorimo)

Isto širša kot je guma manj je vidna obraba, ampak sem ugotovil da to ni ravno res .. ima širša guma ožji pas obrabe (pač pri ozki gumi ti pobere 1/4 na levi in 1/4 na desni, pri širši pa 1/8 na levi in 1/8 na desni) ampak pobira jo isto.

Isto razlike med zadnjo/prednjo osjo ni velike - pač prednja os se pobira hitreje, ampak efekt zlizanih robov je enak tudi na zadnji osi.

Zimske gume so itak ekstrem, prvič so ožje, drugič so "višje", tretjič so mehkejše ..

Najboljše izkušnje imam z športnimi gumami, samo ne vem ali zato ker jih pobere tudi po sredini zelo hitro ali zato ker je rob trši!
evil.gif


Najsalbeš izkušnjei mam z GY UG7 (zimska guma) ki ima notranji profil cca. 2-3 globlji ... to pomeni da sem gumo vrgel z avta ko je imela po sredini (tudi tam kjer so "markerji" za obrabo) 5mm profila po robu (2 cm levo in desno) pa 0,1 mm profila.

Tako da ovinkasta cesta dela svoje (tu govorim za ostre ovinke 90+) in se temu ne moreš izognit razen če voziš 15km/h; če pa ti gumo pobira tako na AC je pa nekaj narobe.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik Infernus pravi:
ksz...

malo off..
mene pa zanima za koliko se skrajša zavorna pot če imaš manj tlaka v gumah.

Recimo.. bremzanje iz 100kmh na 0 pri 2.5 bar, potem pa isti test pri 1.5bar.

A je že kdo v praksi to sprobal?
smile-1.gif

S 1.5 bar se ustaviš že brez zaviranja!
evil.gif


Neke hude razlike ni, predvsem zato ker 0.5 bar nižji tlak od predvidenega (nizkopresečna guma) pri zaviranju ustvari približno isto naležno površino. Se pa pozna pri normalni vožnji ker je guma vseeno v večjem stiku s cesto.