Fiat Croma (avtomatski menjalnik, gume)

bvader

Fizikalc
14. jan 2010
2.054
0
36
Zdravo,

sem lastnik Fiat Crome 1.9 JTD 16V 110 kW / 150 konjev s 6 stopenjskim Aisin AWTF-80 SC avtomatskim menjalnikom. FIat ne predpisuje menjave olja v tem menjalniku, med tem ko drugi proizvajalci (recimo Volvo, Saab) za identičen menjalnik predpisujejo menjavo olja v menjalniku na nekje 60.000 km. Avto ima prevoženih 200.000 km, kolikor jaz vem prejšnji lastniki niso menjali olja v menjalniku. Avto menja gladko, brez težav, ne cuka ali kaj podobnega. Zanima me naslednje:

1. ) Pustiti menjalnik takšen kot je in se ga ne dotikati dokler dela?

2. ) Recimo da olje v menjalniku ni bilo še nikoli menjano in je za njim 200.000 km, je menjava olja pametna oz. se lahko z menjalnikom kaj zgodi, če mu po tem času zamenjamo olje? Nekje sem zasledil da se v takšen primeru, če olje ni bilo redno menjano delovanje menjalnika lahko poslabša oz. celo pride do okvare menjalnika, kar meni osebno sicer ni logično ampak OK.

3. ) Reskirati 300€, da se olje zamenja tako kot je treba in bo potem menjalnik še veselo služil naprej? Komu dati menjati olje v menjalniku, če ima kdo kakšne osebne izkušnje toliko bolje.


Zanima me tudi okvirna cena obnove takšnega menjalnika? Upam da tega ne bom potreboval ampak vseeno, firbec pač.



Druga stvar, ki me zanima pa so pnevmatike. Kakšne pnevmatike so primerne za takšen avto, nekateri pravijo da so primerne mehkejše pnevmatike, po drugi strani pa naj bi ta avto kar pridno pobiral gume po robovih in zato nekateri priporočajo uporabo trših pnevmatik? Kakšen točno določen model pnevmatik bi bil zelo zaželjen, dimenzija pa 225/45 R18.
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Konji in kilowati ti ne štimajo
wink-1.gif


Če imaš namen avto še nekaj let vozit bi bilo modro olje zamenjat. Škodilo sigurno ne bo.
 

bvader

Fizikalc
14. jan 2010
2.054
0
36
Hvala za opozorilo, sem se zatipkal in sem že popravil kilowate
smile-1.gif


Vsekakor imam avto namen voziti kar nekaj let, zato sem ga tudi kupil. Je prostoren, udoen za vožnjo, ima polno opreme in ohranjen je kot nov, je pa to moj prvi avtomatik in bi se rad malo bolje pozanimal o teh menjalnikih kar se tiče vzdrževanja preden pride do kakšnih težav, ker je takrat po navadi že prepozno.
 
Nazadnje urejeno:

bvader

Fizikalc
14. jan 2010
2.054
0
36
Hvala za linke, si bom prebral zadeve.

No danes sem naletel že na prvo težavo. Med vožnjo po avtocesti je šel avto v varni način zaradi DPF filtra, avto nima moči in po ravnin ne gre hitreje kot 130 km/h. kot kaže bo potrebno odstraniti DPF in blokirati EGR ventil. Še kakšno drugo priporočilo mogoče? Regeneracijo lahko naredim ampak po moje ne bo nič boljše.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Obvezno menjava olja. Stručko ti bo tudi vedel povedat a celotno količino naenkrat ali delno, da ne pride do težav.
Sicer pa bo najbolje, da kar takoj zažgeš avto, ker ti je enkrat cuknil
evil.gif
.
No, sedaj pa resno. Spravi čez (prisilno) regeneracijo in očisti EGR, pa boš potem naprej reševal, če bo še težava.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.911
2.310
113
za šankom
obrni se na uporabnika tribesman na fiatforumu,bosta rešila vse težave z prisilnim načinom in dpfjem ter egrjem
 

bvader

Fizikalc
14. jan 2010
2.054
0
36
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Obvezno menjava olja. Stručko ti bo tudi vedel povedat a celotno količino naenkrat ali delno, da ne pride do težav.
Sicer pa bo najbolje, da kar takoj zažgeš avto, ker ti je enkrat cuknil
evil.gif
.
No, sedaj pa resno. Spravi čez (prisilno) regeneracijo in očisti EGR, pa boš potem naprej reševal, če bo še težava.

Hehe, saj ni cuknil menjalnik ampak razmišljam v naprej, ker sem avto kupil za daljše obdobje zato ga imam namen tudi primerno vzdrževati.

Bom kontaktiral uporabnika, ki sta ga predlagala za nasvet, hvala obema!
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Men so tud na Oplu rekli, da menjava olja v avtomatiku ni potrebna. Ampak, ker je bila akcija in sem imel material+delo zelo ugodno, sem vseen peljal na menjavo.
Mehanik mi je potem, ko sem ga prevzel, rekel še 1x, da menjava po fabrki ni potrebna.... Ampak da sem se vseeno pravilno odločil (pokazal star olje in novega; razlika nenormalna).
Menjava je bila narejena (zelo verjetno) prva, pri cca. 170k km.

150 konjske crome so pa znane, da majo probleme EGRom. En soforumaš ga je v (nevem točno) 1 letu že 2x rihtal, se mi zdi...
smile-1.gif


Aja, pa pri velik različnih mehankarjih sem tudi jaz slišal, da če olje dolg ni blo menjano, ga je v štartu priporočljivo menjat samo polovico in potem čez čas ponovno čisto vsega.
Imaš pa sedaj kar nekaj fantov, ki zadeve bolj poznajo (en link je nad mojim postom) in vrjemm, da ti bodo prav svetoval
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.588
466
83
polovico menjat ? - to drži le, če ne moreš zamenjat kompletnega, da ne odpre termostata za olje
če se dela pravilno, se lahko zamenja kompletnega, po Tim Eckart metodi se to tudi stori
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
Na raznih (največ BMW) forumih je mit da se olje menjava postopoma da ni prevelik šok za menjalnik in da ECU menjalnika uspe prilagodit menjavanje novemu olju primerno.....bla bla bla

Me je vedno zanimalo od kje tak mit....oz od kje bi lahko nastal.....ker če pogledaš strogo iz strojniškega vidika......menjalnik ko je nov dela v nulo....olje se pač stara......pride do sprememb viskoznosti.....nabira se nesnaga v menjalniku....ok kakor sem dojel naj bi ECU do neke mere to kompenziral....sam če ti zamenjaš olje....pa opereš menjalnik ( amerosi to delajo to celo z malo nafte v to olje)....resetiraš ECU (to govorijo da se da...nevem).......kaj ma to za obremenjevat sam menjalnik če ga povrneš v novo stanje?

Ok eventuelno če ma menjalnik kak filter ki se pri prepucavanju sistema zabaše in gre potem kaj v k.... zarad nemazanja...

Ampak strogo strojniško....kaj bi tako šokiralo dele v menjalniku če ga spucaš in naliješ not novo sveže olje?
smile-1.gif
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
974
174
43
Jaz imam Cromo z enakimi lastnostmi od leta 2010, avto je pa letnik 2006.
Na začetku sem se zanimal pri Kavčiču in Avto Triglavu, kaj naj počnem z menjalnikom in sta me oba odpravila, češ da nič.
Odtlej ga še nisem "diral", naredil sem ca 100.000 km v tem času, podlage pa je verjetno tudi kakih 200.000 (na števcu pa pol manj).

Morda se motim, ampak računalnik v avtu je učljiv in menja skladno z voznikovimi navadami. Ko sem enkrat vse resetiral (Fiat ECUscan), je kakšen teden "čudno" menjal = ni lepo menjal, oddajal nekakšne zvoke, cuknil med menjavo, potem se je pa spet unesel in odtlej spet menja ok.

EGR sem zamenjal pred tremi leti in nimam težav (po spominu strošek ca 200 EUR). Sem in tja priklopim ECU Scan in ca enkrat na leto se mi zdi, da je dpf preveč zabasan in sprožim proceduro (par minut drži gas na dobrih 3000 obratov, se mi zdi).
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
Citat:
Uporabnik mobiplavcek pravi:
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Ampak strogo strojniško....kaj bi tako šokiralo dele v menjalniku če ga spucaš in naliješ not novo sveže olje?
smile-1.gif

razlaga je tukaj, od 6:30 dalje: https://www.youtube.com/watch?v=0Qf6O0oAs7U

Ok da povzamem modela......

Lamele na sklopki se drgnejo.......in pač ta zdrgnjen material se odlaga v samem olji......spreminja njegovo vizkoznost....paca menjalnik......in pomaga tesnit eventuelne preparele semmeringe.....ostala tesnila.....

Do sem vse ok
smile-1.gif


Drugi del ki ga pa ne zastopim pa je.......ok daš not novo ATF tekočino......ki je bolj tekoča in pač vse kar mora bit ......in obenem popuca vso nesnago še vn ( al pa če to narediš že s starim oljem..... dodaš kak dodatek za pucanje ali pa pač malo nafte... ) in preventivno sčistiš/zamenjaš filtre (odvisno od vrste menjalnika al se jih da oprat al samo fizična menjava)

Kar NE ZASTOPIM v tem drugem delu je.......da naliješ not pač novo olje za katerega je bil menjalnik ETAK skonstruiran.....in ppotem kara na enkrat začnejo drset lamele
sprasujem se.gif


Ok en bo reku...ja sedaj novo olje puca usedline in pridejo med lamele in zato drsi......sam
ne-ne-1.gif


Kar se tice puščajočih tesnil.....pač ali menjaš ker etak moraš....al pa ka MAXLife Valvoline ATF ki ima poleg vsega še dodatek ki napihne stara tesnila da bolje tesnijo (sintetika kao suši tesnila na dolgi rok)
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.588
466
83
ti imaš prav:menja se KOMPLETNO olje, pri nekatrih se menja celo tip olja npr pri 6HP19 audi se menja iz zlatega 6HP v zelenega 8HP in je potrebno zamenjati SW v krmilniku menjalnika ter izvesti osnovno nastavitev

prav tako se ob menjavi z enakim tipom olja izvede osnovno nastavitev in ni nikakršnih težav zaradi same menjave olja, avto po menjavi menja bolj gladko, lepše itd.
jasno se menja olje in filter
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
pri nekatrih se menja celo tip olja npr pri 6HP19 audi se menja iz zlatega 6HP v zelenega 8HP in je potrebno zamenjati SW v krmilniku menjalnika ter izvesti osnovno nastavitev

prav tako se ob menjavi z enakim tipom olja izvede osnovno nastavitev

6HP v 8HP....zakaj to pomembno? (ozadje)....ma kakšne boljše dodatke (like MaxLife Valvoline....ker je pač star menjalnik in rabi "sweal conditionerje" ?)

Osnovna nastavitev je "reset" ECU ?