Fake or True?

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Torej, če nisem svoje faksovske fizike že pozabil preveč, mora biti centrifugalna sila večja kot sila gravitacije (pustimo razne aerodinamične efekte). F=m.g=m.omega^2.R. Mase se pokrajšajo, torej potrebna hitrost kroženja, da avto ne pade s stropa je omega=kv. koren od 9,81/R. Če je R=6m, to pomeni, da mora vozilo (lahko tudi fičo) narediti krog hitreje kot v 2,45 sekunde, da ne pade dol. Zdaj samo še vzdolžno, kaj to pomeni, v naslednjem postu.
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Franci tebe mal mede vsa zadeva, tole je izvedeno brez downforcea, tle so druge sile v igri.

Evo en prerez, ki sem ga limal v temo o trojanah:

Lahko malo zaokrožimo in rečemo da je tunel premera 10m, se pravi polmer 5m.

precni-prerez-predor.JPG

 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ok, 5 m, pomeni, da mora krog vozilo opraviti v 2,2 sekunde. Če je rampa dolga 70 metrov, to pomeni hitrost 115 km/h. Čeprav zdajle razmišljam, da bi moral upoštevati radij težišča avtomobila, ne pa oboka. Ampak vseeno, za tistole meco najbrž ne bi bil problem tudi kaj hitrejšega.

Evo, takole na brž - fake ali ne, video je "plausible".
Je pa res, da naši tuneli za to niso primerni, ker so prenizki. Tisti v videu je pa visok.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Malce off . Sem malce brskal po netu. To reklamo s Šumijem je en komentiral: "reminds me of how mika hakkinen overtook him in spa "
hysterical-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Rabimo dobrega fizika, da izračuna. Mislim pa, da pri dobri brzini centrifugana sila naredi svoje. Saj poglej tistega twingota, v kakšni cevčici je naredil skoraj popolni obrat pri komaj 60 km/h. Pri samo malo večje premeru cevi in nekoliko večji brzini bi gotovo celega.

Aja, pa saj ste kdaj bili na vlakcih smrti, na kakšnem corkscrewu? Vsaj jaz takrat nisem na obratu nobene gravitacije čutil, pa ni bila ravno raketna brzina.

Dobrega fizika? Vse kar moraš vedeti je a = v^2 / r ; če je a>g, potem avto ne pade. Malo težje boš določil radij, ker se avto po tunelu zapelje vzdolžno in v bistvu opiše elipso - iz tega lahko izračunaš potrebno hitros.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Najmanjši radij oboka tunela je na vrhu, torej tam, kjer gravitacija najbolj vpliva na avto. Avto pa opiše spiralo, katere vzdolžna os je središče tega kroga. Tisti v v tvoji formuli ni hitrost avtomobila. Radij pa poznamo.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
To bi veljalo samo v primeru, če bi vozil pravokotno na os tunela - v videu se pelje pa tudi vzdolžno. Avto terej opiše nekakšen elipsoid in na vrhu je radij krepko čez 5 m.

Zakaj "v" v formuli a = v^2 /r ni hitrost avtomobila? Kaj pa je? Seveda je obodna hitrost in nič drugega!
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
v je v tem primeru prečna komponenta hitrosti avtomobila. Torej mora avtomobil iti tako hitro, da naredi 360 stopinj spirale radija 5 m v 2,2 sekunde. Če bi šel pravokotno na vzdolžno os predora, je to 51 km/h (podobno kot tukaj). Ker pa v tej smeri ne more iti zaradi predolgega vozila, mora iti nekako podolgem, tako kot v videu. Če naredi 70 m dolg spiralni zavoj, je to pri cca 115 km/h.

(disclaimer: računam na hitro, zihr sem še kak sinus ali cosinus pozabil)
 
Nazadnje urejeno:

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik franci pravi:
Kaj pa downforce potem ko se spremeni 'globina' tal pod avtom? Namreč, 'stene' tunela niso ravne, pretok zraka pod avtom je manj kontroliran, ker gre več zraka globje pod avtom (+pomoje se pojavi še kakšna turbolenca),... to je bullshi...

mislim, da se pri takih stuntih ne zanašajo na downforce