EU časti tečaj varne vožnje na Vranskem

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.513
780
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Navadni ne pridejo na vrsto, ker prej nesojeni Loebi prijavijo sebe in svojih pet enojajcnih bratov.

Prijavis se lahko kadarkoli... in seveda placas ... Ce si pa zamudil to, kar EU casti... pa ti noben ne more pomagat
smile-1.gif
...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.832
113
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:Tecaj je namenjen temu, da bi cimvec ljudi "opismenili" kar se tice voznje v neugodnih razmerah, ne da se ti in par mandeljcev greste Colline McRaee.
Loool. A McRaee se pa niso opismenili? Morda je pa celo enemu padlo v glavo, da ker ima pa iber hud avto le ni pametno, da se vozi 20 km/h hitreje kot ostali, ker tudi iber hud avto ne premaga fizike in časa...
grims-1.gif

Sicer pa, kot omenjeno. Vsi so imeli enako možnost, da so dobili zadevo in če je 60 let stara bakica dobila, potem bi lahko vsi. Aja šit, tisto je bila ena od mojih ''sorodnikov'', katerim sem jaz zrihtal tečaj
tongue-1.gif
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Mene tudi zanima kaj ti ni bilo všeč, ker ko sem bil jaz kakšno leto nazaj je bilo res dobro organizirano. Še tolk bolj zakon je bilo, ker nas je bilo samo 5 v skupini
cheer.gif
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.401
235
63
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
kaj te? očitno si prvi ki z zadevo ni bil nekak zadovoljen...

Zna biti, da bo vzrok v samovšečnosti profila izvajalcev - po domače: inštruktorji navadno mislijo, da najbolj obvladajo vožnjo in znajo reagirati teritorialno, če je kdo 'preveč dober' (se je to že dogajalo in je za inštruktorje/demonstratorje/... navadno izpadlo ravno obratno, kot so pričakovali).
evil.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.030
11.154
113
to je cisto mozno, je pa res, da je 95% folka res nerodnih, vsaj tako sem sam opazil. Bi si mislil da imajo ljudje več izkušenj na cesti.

je pa tudi res, da je lahkopsihično naporno za t.i. samozvane dirkače
smile-1.gif
fizika je le ena.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
to je cisto mozno, je pa res, da je 95% folka res nerodnih, vsaj tako sem sam opazil. Bi si mislil da imajo ljudje več izkušenj na cesti.

je pa tudi res, da je lahkopsihično naporno za t.i. samozvane dirkače
smile-1.gif
fizika je le ena.

Dejstvo je tud, da recimo jaz under in oversteer poznam iz raznih dežnih in zimskih radosti, pa mi je bilo vseeno težko naštet, kaj bi naredil, ko se to zgodi, ko pa je treba reagirat pa itak ne razmišljaš, spusti gas, poravnaj volan... ampak vse gre avtomatsko, zato je dost boljš, če bi lahko šel človek najprej na poligon, pa potem vmes malo na teorijo (ker pri enih je itak potrebna) pa nazaj ven.


pa še nekaj, sem že enkrat vprašal, pa nisem dobil odgovora:
pri nas je takrat inštruktor za ploščo rekel, da bojo imeli lažje delo tisti z daljšimi avti? zakaj to? ker jih relativno glede na dolžino avta manj premakne? meni se je zdelo ravno obratno, da bi z krajšim lažje pobral rit...
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Citat:
Uporabnik naliM pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
kaj te? očitno si prvi ki z zadevo ni bil nekak zadovoljen...

Zna biti, da bo vzrok v samovšečnosti profila izvajalcev - po domače: inštruktorji navadno mislijo, da najbolj obvladajo vožnjo in znajo reagirati teritorialno, če je kdo 'preveč dober' (se je to že dogajalo in je za inštruktorje/demonstratorje/... navadno izpadlo ravno obratno, kot so pričakovali).
evil.gif

Se strinjam, jaz sem za vransko dal gor 10 let stare gume
grin1.gif
In itak je imel pridigo da je to nevarno, on se niti slučajno ne bi zapeljal na cesto z njimi, če mu ne verjamem, bom pa videl na poligonu, da guma nima več nobenega oprijema, ker je trda kot kamen...

No rezultati so bili drugačni
evil.gif
Pri zaviranju sem se ustavil pri vseh hitrostih vsaj 3 metre pred ostalimi (pri 40km/h 7 metrov, naslednji z najkrajšo 11 metrov), pri "krožnem" sem imel mislim da 2. najvišjo izstopno hitrost, edino slabši oprijem je bil pri odnašanju zadka. Med vsako vajo pohvala, na koncu vaje pa spet pridiga, da je takšna guma izredno nevarna, ker nima oprijema...
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Bil sem s svojim avto, Octavia combi. Drugi so bili (kolker sem spomnim) Lybra karavan, Mondeo karavan, Punto ali Bravo, Megane...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.030
11.154
113
seveda je daljša medosna bolj stabilna, ko ti zadek pri 5metrskem avtu (medosna cca 2,8m) zamakneš za recimo 20 cm, je to 0,04 stopinje zamika, če ima avto 1m krajšo medosno , je to 0,063 stopinje, pomeni večji kot v istem času, 1,5 krat višja hitrost uhajanja zadka, in če si malo levi. kratkega več neujameš, dolgega pa bi še mogoče..

ena (verjetno od stupota deklina
evil.gif
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Citat:
Uporabnik naliM pravi:
Zna biti, da bo vzrok v samovšečnosti profila izvajalcev - po domače: inštruktorji navadno mislijo, da najbolj obvladajo vožnjo in znajo reagirati teritorialno, če je kdo 'preveč dober' (se je to že dogajalo in je za inštruktorje/demonstratorje/... navadno izpadlo ravno obratno, kot so pričakovali).
evil.gif

Točno tole.

Glede organizacije je potekalo gladko. Se je pa glede tega zataknilo že pri teoriji v prvi uri. Inštruktor je podal eno mnenje, s katerim sva se s kolegom strinjala kaj storiti, ko ti nos sili iz ovinka. Če ti sili nos iz ovinka imaš spredaj premalo oprijema. Ko mu je kolega povedal, kako se še da prenesti težo avtomobila na sprednja kolesa in s tem povečaš oprijem je nekaj zamomljal na njegov stavek in bum njegovo naučeno teorijo dalje.
crazy1.gif
, Ampak meni je bilo kar všeč. Grem po njegovi teoriji. Buzara. Probam še 1x, spet buzara. Tretjič primešam malo svoje prakse zraven. Boljše. Četrtič grem čisto po moje (kar sem uspel ugotoviti v zimi 08/09 kako bi se jaz v panik brez ABS še najhitreje ustavil) in sem imel izmet avtomobilov v naši skupini pri določeni hitrosti najmanjšo zavorno pot, s tem, da nimam nobenih pomagal. ABS imam v levi nogi, ASR v desni in ESP v dveh rokah. Naprej se mi ne da pisat, kaj še ni štimalo. Je pa dejstvo, da tistim inštruktorjem na Vranskem, manjka veliko prakse.
 
Nazadnje urejeno:

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Citat:
Uporabnik eXHair pravi:
Ko mu je kolega povedal, kako se še da prenesti težo avtomobila na sprednja kolesa in s tem povečaš oprijem je nekaj zamomljal na njegov stavek in bum njegovo naučeno teorijo dalje.
In kako lahko preneseš težo naprej?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.030
11.154
113
ah, to je to, wanabi dirkač
smile-1.gif
ki vse zna, kaj pa tisti ki nimajo pojma? za tiste so instruktorji in ostajajo neka pravila kar je v danih siuacijah storiti najbolj preprosto itd...

Jaz sem tudi imel par svojih idej in me instruktor ni preprical, pa vseeno,vem čemu je ta tečaj bil namenjen..

recimo leva scena je tista s pnevmatikami,kam boš dal kakšne, recimo da jih rotiraš na avto. Valda da boš dal kramparce na pogonske, oz spredaj ...ampak po novi logiki temu ni tako. Se mi ni dalo kregat
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.135
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
pa še nekaj, sem že enkrat vprašal, pa nisem dobil odgovora:
pri nas je takrat inštruktor za ploščo rekel, da bojo imeli lažje delo tisti z daljšimi avti? zakaj to? ker jih relativno glede na dolžino avta manj premakne? meni se je zdelo ravno obratno, da bi z krajšim lažje pobral rit...

Pa si kdaj vozil res dolg avto in res kratek avto? Recimo po snegu!
cheer.gif


Res dolg avto gre naravnost, v zavoju (če ravno ne visi in ne pretiravaš) gre zadek normalno. Sicer je občutek precej drugačen ker dolžina potencira filing drsenja ... torej če zadnji del zapleše za 30cm to lepo čutiš na riti, na volanu pa se ne pozna nič. Skratka je boljši hendling in pa tudi filing (prej zaznaš zdrs in lažje ga je popravit)!

Kratek avto pa po snegu v zavoj kmalu prehiti lastnika, recimo po klancu navzdol se sploh ni problema obrnit za 180 stopinj!
grin1.gif
Tudi občutka je manj ker mora zadek konkretno zaplesat, se pa zato kmalu premik zadka prenese tudi na volan (čutiš kontra efekt).

Medoosje je torej pomembna lastnosti sploh pri odnašanju zadka, kot je bilo že omenjo pa je fizikalno to povezano s kotom zamika in pa silami, ki so s tem povezane.

Sicer pa bomo videli v praksi 6.3. kako se obnese!
tongue-1.gif