Neumnost na kvadrat. Vsem tujcem bi častili naše ceste. Slovenijo vsako vozilo prevozi brez tankanja na našem ozemlju. Posebnega režima za tuja vozila (npr. samo za njih vinjete) pa EU ne bo dopustila.Citat:
Uporabnik darjan pravi:Naj podražijo bencin, oz namensko dajo kak % v cestni proračun, potem pa ni treba nobenih vinjet, cestnin, ipd, in vsak ki se bo več vozil, bo tudi več prispeval. Brez nekih super duper famoznih gps, galileo in podobnih jajc.
Citat:
Uporabnik keber pravi:
V Belorusiji laufa čisto normalno. Podoben sistem kot v Avstriji za tovornjake, le da je tam omogočen še osebna vozila. In ni draga reč, tehnika je pač precej napredovala v zadnjem desetletju.Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da bo rešitev draga in v realnem svetu komaj izvedljiva je pa drugotnega pomena.
Ni res. Nemci bodo imeli vinjete za vse. Res pa je, da bodo to speljali tako, da bodo znižali ostale stroške pri registraciji in strošek za lastnika vozila, ki je registrirano v Nemčiji ostane enak. Ker ne bodo imeli vinjet v obliki nalepke, temveč podoben sistem kot Madžari (registracijo zavedejo v sistem, da ima vinjeto), se nemški lastnik ne bo niti zavedal, da je kupil vinjeto. Zanj se ne spremeni nič. Ampak to se godi v državi, kjer je državna uprava v službi državljanov in naštudira EU zakonodajo, uporabi svojo moč znotraj EU in še kaj. Pri nas se to tudi ob dobri volji politike ne bi dalo speljati, ker bi nas EU takoj blokirala.Citat:
Uporabnik SimonS pravi:Nemci imajo vinjete samo za tujce...
Ne tako veliko. Iz enega na drug konec Slovenije rabiš 3 ure, v Belorusiji pa 5. Ni tako strašna razlika.Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Malo bom žleht - a si si ti sploh pogledal kolikokrat gre Slovenija po površini na Belorusijo?
To sem napisal že nekajkrat na forumu. Bi pa na ta način tujci so poceni čez lepo našo (brez tankanja in brez vinjete).Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Saj je cerar predlagal t.i. "bencinski davek", pa je naletel na val ogorčenja
Naj podražijo bencin, oz namensko dajo kak % v cestni proračun, potem pa ni treba nobenih vinjet, cestnin, ipd, in vsak ki se bo več vozil, bo tudi več prispeval. Brez nekih super duper famoznih gps, galileo in podobnih jajc.
Če voziš dnevno po štajerski avtocesti vidiš, da so tujci faktor. Velik faktor. Prav tako je nekatere odseke nujno narediti izključno zaradi tranzita (npr. odsek proti Gruškovju za kakih 8 sobot na leto). Vozilo ne rabi več/manj ceste, če porabi več ali manj ali nič fosilnega goriva. Prav tako moja kosilnica in traktor ne rabita prav nič ceste, naj bi pa zanjo plačevala. Neumnost. Pavšali so primerni samo dokler ni tehnične možnosti za plačevanje po dejanski porabi za razumen strošek plačevanja. Danes te možnosti so. S plačilom po dejanski porabi bi lahko tudi vzpodbujali ljudi, da se za pot odločijo v nekem trenutku, ko je prometa manj in bi bile v različnih obdobjih različne cene. Denimo ukinemo prepoved prometa za tovorna vozila čez praznike in vikend, samo cestnino povečamo za ta čas. Kdor nujno rabi, bo pripravljen več plačati. Odpade kontrola, če ima vozilo papirja za vožnjo ob prepovedi prometa. Nek naš prometni strokovnjak je pred kakim letom zagovarjal, da drugi karavanški predor ni potreben in da je ena cev za ta promet dovolj. Prav gotovo, če bi se vsi lepo enakomerno razporedili čez celo leto. Ampak so špice in infrastruktura mora biti za špice. Uporabo v špici bi jaz računal dodatno.Citat:
Uporabnik darjan pravi:tistim trem EV vozilom pa pač to častimo, enako tujcem.