Kot sem že zgoraj napisal, ljudje imajo različne definicije življenja in ti si zelo dober primer. Eluana je po tvoje živa samo zato, ker diha in ker ji utripa srce. Si prepričan, da imaš ateistične poglede na svet?
Kako je to, kar bo pisalo na njenem nagrobniku, kakorkoli povezano s to debato ali samim vprašanjem etičnosti takega početja, pa je beyond me.
@kozarec:
To ni možganska smrt. To je trajno vegetativno stanje. Dajmo prvo doreči vsaj osnovne pojme no.
Kliničnih kriterijev je sedem:
1. Ni nobenega znamenja, da bi se bolnik zavedal samega sebe ali okolja; bolnik ni zmožen nikakršnega stika z drugimi.
2. Ni nobenega znamenja ciljnega, smiselnega ali hotenega vedenjskega odziva na dotik, na vidne, slušne ali bolečinske dražljaje.
3. Ni nobenega znamenja, da bi bolnik razumel govorico ali se sam poskušal izraziti.
4. Bolnik je občasno buden, oz. ima ohranjen cikel spanja in budnosti.
5. Bolnik ima dovolj ohranjeno delovanje avtonomnih mehanizmov hipotalamusa in možganskega debla, da ob ustrezni zdravniški oskrbi in zdravstveni negi lahko ostaja živ.
6. Bolnik je inkontinenten za vodo in blato.
7. Ima različno dobro ohranjene reflekse možganskega debla in hrbtenjačne reflekse.
Potem pa so še diagnostični kriteriji v smislu EEG, FMRI, perfuzijska scintigrafija in kontrastna angiografija.
Kdo je v komisijah? Vem, da pričakuješ, da je še nekdo, ki ni zdravnik, ampak hkrati tudi upam, da se zavedaš, da bi bilo to povsem nesmiselno. Internist, nevrolog in nevrokirurg je odgovor. Kdo jih nadzira? Nimam pojma... verjetno nihče. Če pa že, pa prav tako zdravnik (verjetno spet nezadovoljiv odgovor, ne?).
Možnost vrnitve. Ljudje vse preveč gledajo na take primere skozi mistiko, fikcijo in religijo. Pričakujejo odgovor v smislu - one in a million pa se nekdo zbudi po 20 letih in je čisto ok. Mogoče bo pa to res naš bližnji... Žal ni tako. Od ljudi, ki se zbudijo po parih mesecih, jih ima nad 90% velike funkcionalne izpade.
Sam ne poznam nobenega primera, ko bi se nekdo po več kot petih ali desetih letih "zbudil".
Ravno z razlogom argumenta "what if" pa je vgrajena še zadnja varovalka. Človek v trajnem vegetativnem stanju ne more nikakor biti darovalec organov (tudi če je za časa življenja podpisal).