Dizlom primat tudi na dirkališčih?

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:

In kakšna je razlika med navorom in močjo ???

Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
467716-post_slo.gif

hysterical-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?

Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.

Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?

Sej se ne bi rad vtikal, ampak najprej se vsedi v kakšen tovornjak pa se recimo z njim kam zapelji (na sovoznikovem sedezu). Potem ti bo jasno do kje se zavrti kakšna 16L V8 kamionska mašina .. pa do kje se zavrti niti ni pomembno (čeprav ti trdiš da do 3000k obratov), pomembno je kje (na katerih obratih) se jo vozi in verjemi da kar je nad 1200 rpm je že ekstrem.

Se pa strinjam da motor od F1 lahko potegne 40T .. Arhimed (al je bil en drug Makendoc?) je dejal da z dovolj dolgim vzvodom lahko premakneš tudi zemljo; torej lahko tudi z motorčkom od kavnega avtomata premakneš 40 T. Pri F1 motorju in šleperju padeš na dejstvu da ni tako "močnega" vzvoda (beri: menjalnik in sklopka) da bi bilo to početje smiselno -> da pa se seveda (tako kot s kavnim mlinčkom ali pa s konjsko vprego)!
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?

Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.

Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?

Sej se ne bi rad vtikal, ampak najprej se vsedi v kakšen tovornjak pa se recimo z njim kam zapelji (na sovoznikovem sedezu). Potem ti bo jasno do kje se zavrti kakšna 16L V8 kamionska mašina .. pa do kje se zavrti niti ni pomembno (čeprav ti trdiš da do 3000k obratov), pomembno je kje (na katerih obratih) se jo vozi in verjemi da kar je nad 1200 rpm je že ekstrem.

Se pa strinjam da motor od F1 lahko potegne 40T .. Arhimed (al je bil en drug Makendoc?) je dejal da z dovolj dolgim vzvodom lahko premakneš tudi zemljo; torej lahko tudi z motorčkom od kavnega avtomata premakneš 40 T. Pri F1 motorju in šleperju padeš na dejstvu da ni tako "močnega" vzvoda (beri: menjalnik in sklopka) da bi bilo to početje smiselno -> da pa se seveda (tako kot s kavnim mlinčkom ali pa s konjsko vprego)!
Glede najvišjih vrtljajev motorja v tovornjaku - nisem šel preverjat, govoril sem na pamet.
Ampak sem preveril sedaj:
Mercedes Actros:
navor 1800 Nm / 1080 min-1
moč 440 kW / 1800 min-1
se pravi, da sem s 3000 min-1 navedel mnogo previsoko številko.
Če pogledaš moj post na prejšnji strani, ti bo jasno, da bo motor F1, ki dosega 10x višje vrtljaje pospešil mnogo hitreje.

Kako, da ni tako močnega "vzvoda"? Saj ima že tovornjak svoj prenos, ki navor iz motorja prek prestavnih razmerij do koles še ustrezno poveča - se pravi, da na izstopni strani ni težav. Če bi hotel delati predelavo, je tehnično povsem mogoče. Imaš dve možnosti:
1. uporabiš menjalnik in sklopko tovornjaka, med motorjem F1 in sklopko tovornjaka vgradiš zobniško gonilo s prestavnim razmerjem i=10.
2. uporabiš menjalnik tovornjaka in sklopko iz F1. V tem primeru med sklopko F1 in menjalnikom tovornjaka vgradiš enako zobniško gonilo s prestavnim razmerjem i = 10

Tehnično je izvedljivo. Vse kar potrebuješ je zobniško gonilo, ki zmore 1100 Nm izhodnega navora. To je za industrijska zobniška gonila "mala malica". Zadošča recimo gonilo podjetja Getriebebau NORD (www.nord.com) SK42 s prestavo 10,20; največjim dopustnim izstopnim navorom 1.167 Nm in maso 65 kg. Kar bi pri tem gonilu potreboval je posebno olje, hlajenje olja ipd, ker je gonilo standardno narejeno za največ 4000 min-1 na vstopu - ampak tudi to je tehnično rešljivo.

Trditev, da ni tako "močnega" vzvoda ne drži!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Imaš dve možnosti:
1. uporabiš menjalnik in sklopko tovornjaka, med motorjem F1 in sklopko tovornjaka vgradiš zobniško gonilo s prestavnim razmerjem i=10.
2. uporabiš menjalnik tovornjaka in sklopko iz F1. V tem primeru med sklopko F1 in menjalnikom tovornjaka vgradiš enako zobniško gonilo s prestavnim razmerjem i = 10

Sicer se toliko res ne spoznam na "strojništvo" ampak gonilo o katerem ti govoriš mora zdržati 10.000 + vrtljajev na vstopni strani in 2000 NM navora na iztopni strani, kar se meni zdi ogromno. Že ležaj takega gonila mora biti robusten (zaradi navora) in hkrati zdržati velike rotacijske hitrosti -> tukaj pomeni da ga moraš hladiti s tekočim dušikom dobesedno "na ležaj" če nočeš da se po parih obratih stopi .. isto je z zobci, ki bi morali biti iz hudičevo trdega in temperaturno odpornega materiala. Skratka ne trdim da kaj takega ne obstaja (tista tvoja stran ne obstaja oz je unavailable), je pa to "vrhunski izdelek"!
zmaga.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:

Sicer se toliko res ne spoznam na "strojništvo" ampak gonilo o katerem ti govoriš mora zdržati 10.000 + vrtljajev na vstopni strani in 2000 NM navora na iztopni strani, kar se meni zdi ogromno. Že ležaj takega gonila mora biti robusten (zaradi navora) in hkrati zdržati velike rotacijske hitrosti -> tukaj pomeni da ga moraš hladiti s tekočim dušikom dobesedno "na ležaj" če nočeš da se po parih obratih stopi .. isto je z zobci, ki bi morali biti iz hudičevo trdega in temperaturno odpornega materiala. Skratka ne trdim da kaj takega ne obstaja (tista tvoja stran ne obstaja oz je unavailable), je pa to "vrhunski izdelek"!
zmaga.gif
Ni 2000 Nm, ampak 1100 Nm in ne prvo ne drugo ni "ogromno"
2000 min-1 in 1000 Nm ni za ležaj nobena težava in še prav ogromen ni. Prav take obremenitve mora prenašati vstopni ležaj v menjalniku tovornjaka. Se ti zdi tisti ležaj ogromen?
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:

In kakšna je razlika med navorom in močjo ???

Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
467716-post_slo.gif

hysterical-1.gif

Moč in navor nikoli ne bosta eno in isto. Je pa moč produkt navora in kotne hitrosti. Ali po domače sile kolesa na podlago pomnožene s hitrostjo vrtenja slednjega. In da je veselje večje, če moči ni, tudi navora ni. In z neko močjo, je možno proizvesti POLJUBEN navor. Ja, tudi s 1 W motorčkom se da proizvesti 50000 Nm navora na kolesih, le ustrezno prestavno razmerje, oz po domače menjalnik, mora biti vmes. Konec koncev tudi človek, lahko dvigne klavir z lastno silo na 50 m višine, le nekaj tehnike mora biti vmes (izključno na pogon tega istega človeka).
wink-1.gif

Ja, nekateri so pošteno špricali šolo. Ali pa so si pač enačbe razlagali kot nekaj kar se uči na pamet za pisanje kontrolke, razumevanje je pa seveda bilo drugotnega pomena. Super SLO šolstvo press - produkcija papirja s podpisom ravnatelja in ne znanja.
stupid-1.gif
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Ne vem zakaj se v WRCju lahko vsi držijo pravil 300KM in ne vem točno česa še... No, če pomislimo tam na grupo B in kaj so delali avvti, potem turbo bencinci res verjetno pometejo z dizli. Tudi F1 so imeli turbine, pa nekih 1500ccm in kolk konjev že??? moči ki jih ni blo možno normalno na cesto spravljat.

Dizli? ne me hecat...
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:

In kakšna je razlika med navorom in močjo ???

Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
467716-post_slo.gif

hysterical-1.gif

Moč in navor nikoli ne bosta eno in isto. Je pa moč produkt navora in kotne hitrosti. Ali po domače sile kolesa na podlago pomnožene s hitrostjo vrtenja slednjega. In da je veselje večje, če moči ni, tudi navora ni. In z neko močjo, je možno proizvesti POLJUBEN navor. Ja, tudi s 1 W motorčkom se da proizvesti 50000 Nm navora na kolesih, le ustrezno prestavno razmerje, oz po domače menjalnik, mora biti vmes. Konec koncev tudi človek, lahko dvigne klavir z lastno silo na 50 m višine, le nekaj tehnike mora biti vmes (izključno na pogon tega istega človeka).
wink-1.gif

Ja, nekateri so pošteno špricali šolo. Ali pa so si pač enačbe razlagali kot nekaj kar se uči na pamet za pisanje kontrolke, razumevanje je pa seveda bilo drugotnega pomena. Super SLO šolstvo press - produkcija papirja s podpisom ravnatelja in ne znanja.
stupid-1.gif

NAČELOMA

Upam, da veš kaj sem hotel s tem povedati.

In če dobro prenvereš boš videl, da sem napisal prav, čeprav ne po definiciji.

In prosim ne sodit mojega znanja ker me ne poznaš. S takim načinom samo kažeš nivo pameti , ki jo imaš oz. nimaš.

Za razliko od tvojega bebavega teoretiziranja razumem zelo dobro teorijo in za razliko od tebe tudi naredim marsikaj tudi v praksi. Take stvari ki se tebi niti sanjajo ne , ker si preveč neumen.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
NAČELOMA

Upam, da veš kaj sem hotel s tem povedati.

In če dobro prenvereš boš videl, da sem napisal prav, čeprav ne po definiciji.

In prosim ne sodit mojega znanja ker me ne poznaš. S takim načinom samo kažeš nivo pameti , ki jo imaš oz. nimaš.

Za razliko od tvojega bebavega teoretiziranja razumem zelo dobro teorijo in za razliko od tebe tudi naredim marsikaj tudi v praksi. Take stvari ki se tebi niti sanjajo ne , ker si preveč neumen.
hysterical-1.gif

Nič načeloma!
Navor in moč nista in nikoli ne bosta eno in isto.

Poznavanje teorije
hysterical-1.gif
... in sloni letijo.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Osnovna miskoncepcija je, da je navor ključ vsega, pa ni, moč je. S poljubno močjo je možno proizvesti poljuben navor na kolesih, s poljubnim navorom pa ne poljubne moči. Moč je tista ki odreja koliko dela lahko nek stroj opravi na enoto časa.
Avtomobil z motorjem z več moči, je torej sposoben imeti boljše pospeške in dosegati višjo končno hitost. Seveda upoštevaje, da ima dober menjalnik. Idelen bi bil električno upravljan brezstopenjski CVT. Ampak slednje drži tako za dizle, bencinarje, pa tudi električne avtomobile. Visok navor na motorju sicer omogoča cel kup poenostavitev, saj motor sam lahko pospešuje - dviguje obrate tudi pri slabšem menjalniku, npr. električni avtomobili povečini sploh nimajo menjalnika, ker imajo navor tudi po 400 Nm že pri 0 obratih. Vendar za maksimalizacijo performanc je pa menjalnik ključen. Tudi električni motor ima namreč maksimalno moč le pri določenem številu vrtljajev. In če menjalnik drži motor na maksimalni moči, je ta moč posledično na voljo tudi kolesom, kar pomeni maksimalni pospešek ali hitrost. Takle pač mamo v strojništvu.
smile-1.gif
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Vem, da ni. Bolje kot ti, zagotovo.

In prosim umiri tvoje slone.

In prosim preberi še enkrat, da boš vedel kaj sem mislil.

res je ,da nisem napisal definicije, vendar vsak normalen ve kaj sem mislil.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?

Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.

Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?

Sej se ne bi rad vtikal, ampak najprej se vsedi v kakšen tovornjak pa se recimo z njim kam zapelji (na sovoznikovem sedezu). Potem ti bo jasno do kje se zavrti kakšna 16L V8 kamionska mašina .. pa do kje se zavrti niti ni pomembno (čeprav ti trdiš da do 3000k obratov), pomembno je kje (na katerih obratih) se jo vozi in verjemi da kar je nad 1200 rpm je že ekstrem.

Se pa strinjam da motor od F1 lahko potegne 40T .. Arhimed (al je bil en drug Makendoc?) je dejal da z dovolj dolgim vzvodom lahko premakneš tudi zemljo; torej lahko tudi z motorčkom od kavnega avtomata premakneš 40 T. Pri F1 motorju in šleperju padeš na dejstvu da ni tako "močnega" vzvoda (beri: menjalnik in sklopka) da bi bilo to početje smiselno -> da pa se seveda (tako kot s kavnim mlinčkom ali pa s konjsko vprego)!

tocno to sem hotel povedati, vendar se mi osebi kot je nigel niti ne ljubi odgovarjati. brez predelav, f1 niti v sanjah ne povlece prikolice. ampak potem jo lahko tudi katrca.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja fakin hell, naslednji slovenski kliše...

Ko se enkrat dokaže glupost, je treba pa zavajat pa speljat na xyz pašnike.

pacienti.

Tle mate pa lepo razložen tudi na bebastih primerih in tudi v avtomobilizmu: vette
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Ja fakin hell, naslednji slovenski kliše...

Ko se enkrat dokaže glupost, je treba pa zavajat pa speljat na xyz pašnike.

pacienti.

Tle mate pa lepo razložen tudi na bebastih primerih in tudi v avtomobilizmu: vette

ko bos vozil kamion se oglasi, pa ne kaksen "kombi" mb 814
 

prjatu

Pripravnik
24. jul 2007
413
9
18
Citat:
Uporabnik Mis pravi:
Ne vem zakaj se v WRCju lahko vsi držijo pravil 300KM in ne vem točno česa še...

Nikakor niso omejeni na moč, ampak imajo restriktor vstopnega zraka, kar naj bi zagotavljalo, da motorji potem proizvedejo cca 300KM
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
maš res, restriktorji zraka so. Verjetno nek standard kakše le-ta mora biti, da lahko kontrolirajo....

Čeprav ti v WRCju zgleda ne pomaga ravno dobra tehnika, če nimaš Loeba
smile-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?
Treba je ločiti tudi med navorom motorja in navorom na kolesih - ne pozabi vmes je zobniški prenosnik.

Ferrarijev V12 - popolnoma druga tema. Govoriš o atmosferskem motorju. Pri atmosferskih motorjih je potek krivulje navora vse prej kot linearen. Sam sem govoril izključno o tubomotorjih. Poleg tega gre še za maso V12 motorja, razporeditev mas pri dirkalniku F1 itd.

Prosim, da mi lepo matematično dokažeš, zakaj motor F1 z 800 KM pri 19.000 min-1 vgrajen v šleparja z ustreznim menjalnikom ne more potegniti 40 t. Začni računati. Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.

Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?






Nabijas v tri krasne.
Kak navor na kolesih?Ce bos ti hotel potegnit 40t sleparja z F1 motorjem ti moras na kolesa spravt dolocen navor ki ga F1 motor ne premore, racen ce bos vgradil prenos ki si ga omenil v enem od postov im menjalnik ki bo imel 250 prestavnih razmerij da bos motor vedno drzal na 16T obratih in seveda sekvencno pretikanje sicer ti bodo obrati padali na nulo.Pa se tedaj bos se sposoben samo premikati ne pa slediti kamionu z serijskim motorjem.Poleg prenosa bi se verjetno rabil kak orenk vztrajnik da bi bilo lazje.
Loci enkrat med najvecjo nazivno mocjo in med najvecjim vrtilnim momentom ki ga F1 motor ne premore......
Tvoje formule za splosni izracun moci si ti lahko nekam zataknes, ne pozabi da je to motor z notranjim zgorevanjem ki ima le en ozek koristen pas moci ki se da koristit.Z takim motorjem bi se dalo sleperja komot peljat ko bi bil enkrat v gibanju.......
Imam pa tudi z kamioni hudicevo dosti izkusenj tako da se mi s tabo ni za debatirat..
Lahko te pa enkrat povabim da z Actrosom ki si ga navedel v enem od posov potegneva kak krog, z prazno in polno prikolico in ti bo takoj jasno...