Citat:
Uporabnik vincent pravi:
če se je že tema zapeljala na webasto grelce....
dajmo razjasnit na kaj pravzparav sploh deluje grelec....da ne bomo razglabljali o akumulatorjih....
Webasto grelec (in podobni) delujejo na gorivo iz avtomobilskega tanka, grelec je podoben tistemu v peči na olje, torej gorivo pride v komoro, se pomeša z zrakom, vžigalna "svečka" pa gorivo segreje do nivoja vžiga. Pricip je podoben pri dizelskih in bencinskih motorjih, pač šobe so drugačne in pa krmiljenje je drugačno zaradi specifik goriva.
Izgorelo gorivo gre skozi izpušni sistem na prosto (webasto ima svoji izpušno cev). Komora okrog gorilca je vodni toplotni izmenjevalnik, ki je vezan na bypass hladilnega sistema avtomobila.
Če je grelec avtonomen potem vsebuje še pumpo ki vodo poganja po sistemu do pečke gretja, čez motor nazaj v grelec. Grelci grejejo do nivoja ko se termostat še ne odpre zato topla voda ne kroži čez hladilnik vozila (logično ane). Ločena elektronika skrbi še za pogon ventilatorja ki greje kabino (elektronika vključi ventilator ko je voda dovolj segreta).
Neavtonomni tovarniško vgrajeni grelci delujejo po istem principu s tem da tam vodo poganja pumpa vozila. Delujejo ko vozilo obratuje.
Obstjajajo tudi "zračni" grelci, ti so bili popularni včasih ko so se dobila vozila brez gretja oz. s slabim gretjem preko pečke (tovornjaki, traktorji). Zračni grelec ne greje vode, ampak dirketno ogreva zrak in ga potiska v kabino. Koliko se ta princip danes uporablja v avtomobilih ne vem, verjetno ne več veliko, se pa v tovornih vozilih (recimo šleparjih kjer vozniki spijo v vozilu).
To je to! Obstajajo pa tudi el. grelci ki se jih priključi na 220V in grejejo vodo/zrak. To je recimo uporabno če nimaš garaže imaš pa vozilo pred hišo. Cena takih grelcev je ustrezno nižja je pa res da ne nudijo toliko konforta oz. rabijo el. prikjuček in pa na kable ne smeš pozabit. V dobi el. vozil ki kao prihaja bodo ti grelci več ali manj serijsko!