Diski na cestnem kolesu

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.091
448
83
45
dolenska
Diski, diski, diski...
Včeraj sem imel ponesrečen spust. Bilo je kr nekaj kilometrov do hriba, zato sem imel malo bolj napumpane gume. Pridem na hrib, spustim mal zraka. Ja, mal spredaj skoraj čist. Ni bilo druge, kot da se spustim po cesti v dolino. No, uspelo mi je zapečt zadnji disk.
Prvo vprašanje: je potrebno disk menjat al bo uredu še naprej?
Drugo vprašanje: kaj vse morem zamenjat, če čem dat večje diske gor. Mam le veliko kilogramov + kolo in je že skoraj pol tone.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
Odvisno od kolesa ter kakšne diske imaš zdaj. Če imaš 140, potem lahko velikokrat le obrneš ploščico, kamor so pritrjene dejanske zavore, in jih s tem namestiš višje. Če pa imaš že zdaj 160 in želiš več, pa bo najbrž težka.

Zakaj si pa izpustil zrak, oziroma kaj so preveč napumpane gume zate?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Če si zapekel disk....so ploščice sigurno "posteklenele".... Ko jih pogledaš pod svetlobo se svetijo...

Vzami fin brusni papir in malo vode in jim narahlo pobrusi "svetleč" del stran.... Krožni gibi ali pa 8-ka....
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.091
448
83
45
dolenska
Odvisno od kolesa ter kakšne diske imaš zdaj. Če imaš 140, potem lahko velikokrat le obrneš ploščico, kamor so pritrjene dejanske zavore, in jih s tem namestiš višje. Če pa imaš že zdaj 160 in želiš več, pa bo najbrž težka.

Zakaj si pa izpustil zrak, oziroma kaj so preveč napumpane gume zate?
Sedaj imam 180 diske.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
To govorimo o mtb?
203 spredaj zadaj al pa vsaj 203-180, malo boljse kvalitete diske in sintrane plošcice. In neke kvalitetne bremze. Ranga vsaj deore. Fajn kake 4 batne.
Pa kak lahko zadnjo zakuriš? Večina se more dogajat spredaj.

Če je disk raven nerabis menjavat
Stalno držiš dol po hribu, brez problema :D
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Ja to mi je jasno. Ampak zakaj bi nonstop držal bremzo? Ajde na določenih odsekih, ne pa celi spust.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Pa valda ti je jasno da je pametno rotirat? Jaz vedno izmenjujem sprednja-zadnja pred ovinkom....
V ovinek pač večinoma zadnja....in pazim da ne držim predolgo za bv
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.091
448
83
45
dolenska
Ja to mi je jasno. Ampak zakaj bi nonstop držal bremzo? Ajde na določenih odsekih, ne pa celi spust.
Imam mtb. Spredaj zadaj 180 malo pa razmišljam, kot sem omenil že prej, da bi dal gor 203. Imam čez sto kil plus kolo in se pozna. Dejansko so pa 180 dovolj sam vseeno bi mel večje.
Kako sem zapekel disk zadaj? Preprosto, skoz si na bremzi. Bil je daljši spust po asfaltu, dokaj ovinkast in sf00kan. Prva guma je bila pa na meji vozna. Seveda ne bom hodil zraven kolesa tako daleč. Ker pa je bilo prvo kolo precej samosvoje in nestabilo sem visel na zadnji bremzi. Evo to je to.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Če imaš že sedaj 180/180 potem ne rabiš komplicirat.....razen če imaš "čungalunga" diske.....tiste Shimano samo za organske ploščice....

Jaz bi sel na 203/180 XT + sintrane ploscice z hladilnimi rebri... Cena je 40e+ za disk...

Sva tm tm....in ne prekurim diskov.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
To je ostal še z otroštva, k je mat vpila, ne na prvo bremzo, boš čez balanco letu :valjamse: . Sem tud mojo mogu naučit, da je prva glavna, zadnja pomožna.
Kaj naj rečem, absolutno se strinjam. Ampak defenitivno pa je res, da lahko s prvo letiš čez balanco. Vsaj, če imaš dovolj dobre (premočne?) zavore in preveč pritisneš. Potrebno se je pač naučiti in zavirati z občutkom.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Disk je ok, menjaj pa ploščice in preveri zavorno tekočino, če se je prekurila.
Ploščice se sicer da brusiti, ni pa rečeno, da se ti ne bodo delaminirale od nosilca.
Preden karkoli fizično uničiš, zavorna moč zaradi pregretja popusti in tudi zvok ti da vedeti, da naredi pavzo.

IMG_20210730_095809_copy_734x645.jpg