Diesel Engine runaway

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Citat:
Uporabnik boc pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik boc pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Sej traktorji (vključno s trakorskimi dizli v avtomobilih) imajo loputo za zrak in preko tiste tudi motor ugasneš. Enako bi lahko pri sodobnih motorjih naredil, pač zatlačiš nekaj v cev za vstop zraka, crkne takoj.
.... in ti potegne cunjo notri ...

ja in? bolje cunja v turbini kot hin motor. Najboljši način ti je to da blokiraš dovod zraka. Če je turbo pač žrtev jebat ga.
Ne, bo požrlo cunjo in motor bo divjal naprej ...

Čez zračni filter?
tongue-1.gif
 

Pametni

Pripravnik
2. maj 2016
144
17
18
Vzrok je v tem, da se pri dizlu hitrost vrtenja uravnava s količino doziranega goriva, dotok zraka pa je neomejen - ni zračne lopute kot pri bencinarju. Najpogostejši vzrok je, kot so napisali, puščanje olja iz turbine, ki deluje kot gorivo.

Ustaviti ga je mogoče zgolj z zaviranjem motorja - če imaš ročni menjalnik, v najvišjo prestavo, nogo na zavoro in spusti sklopko. Je pa dobro to vedeti in hitro reagirati, ker sicer se motor uniči precej hitro.
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.058
5.657
113
A nimajo vsi moderni dizli lopute (tam okol intercoolerja)...ki se zapre ko ugasnes s kljucem in med drugim poskrbi da motor lepše ugasne...in prižge...

Če gre ta potem maš grobe užige in ugašanja...se strese ves avto ko zaverglaš
 

Pametni

Pripravnik
2. maj 2016
144
17
18
Možno, vendar ne vem zakaj potem na youtubeu najdeš tudi dokaj nove avte s tem problemom. Mogoče pa imajo to samo nekateri.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Letno se srečam z vsaj 5 različnimi uporabniki dizlov, ki jim crkne turbina. Pa še nisem slišal, da bi komu motor ponorel ...
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.822
5.932
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik boc pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik boc pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Sej traktorji (vključno s trakorskimi dizli v avtomobilih) imajo loputo za zrak in preko tiste tudi motor ugasneš. Enako bi lahko pri sodobnih motorjih naredil, pač zatlačiš nekaj v cev za vstop zraka, crkne takoj.
.... in ti potegne cunjo notri ...

ja in? bolje cunja v turbini kot hin motor. Najboljši način ti je to da blokiraš dovod zraka. Če je turbo pač žrtev jebat ga.
Ne, bo požrlo cunjo in motor bo divjal naprej ...

Čez zračni filter?
tongue-1.gif
Se da, samo moraš biti hiter in odločen
od 1:33
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Pri novejših se pa ta pojav lahko naredi tudi zaradi filtra trdnih delcev in njegove regeneracije- namreč, pri regeneraciji se vbrizgavajo povečane količine goriva. Če ni vse OK, se lahko precej poveča nivo (olja in neizgorele nafte). Zato je pametno včasih tudi pogledati nivo olja. če se povečuje, je to to in lahko pride do vsesevanja te mešanice v motor in s temu do "pobega".

Preden kdo pametuje, sem videl danes na nekem servisu ta primer. Motor je bil popolnoma zanič. (Ford)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Letno se srečam z vsaj 5 različnimi uporabniki dizlov, ki jim crkne turbina. Pa še nisem slišal, da bi komu motor ponorel ...

in vsi od teh petih dajo avto popravit takoj. Maš pa zmagovalce ki jim avto kadi kot stara lokomotiva in pije liter olja na 100km ampak še vedno vozijo. Pač bo šlo dokler bo šlo. In pri takih je velika verjetnost da pride do tega.
Pol pa še kaki polovičar menja turbo, ne ščisti cevi in pusti stari intercooler, kjer je liter olja. Zalaufa motor, turbo nardi prepih, olje iz interkulerja odleti naprej in smo tam.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.456
3.556
113
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Koliko časa pa takšna reč traja? Časovno mislim?

Sklepam da dokler ne zmanjka olja. Ali potrga ojnic. Ampak če predpostavimo da bi motor zdržal, kako dolgo bi to bilo.

Zadeva se ustavi po par minutah, ne ko zmanjka olja ampak, ojnični ležaji ne dobivajo več olja za mazanje in jih enostavno zašvasa skupaj. Če veš še pravi trenutek zakaj se gre in uspeš ustavit motor, se zrihta samo turbina, škoda je minimalna, drugače sledi preša. Se dogaja tudi zelo obrabljenim motorjem, ko mimo obročkov potegne olje.