Cestno kolo (nakup novega)

aljoman

Majstr
16. dec 2013
2.566
-1.403
63
bom... sam jaz nikol nič ne prodam. Sej vidiš, da imam gare te stare še vedno, pa že 3x sem se vmes selila...

pa tudi ni prevelik po moje, prej premali... no, sej bom kmal sk'p skočila pa se malo sesedla, pa bo ok... sem meter vzela in našla geometrijo od tega mojga kolesa. če sem prav merila, imam XS velikost...
Mah te številke. Recimo Canyon velikost xs, je enaka s pri Scotu, Orbei, Speciju...
Če bi rada probala di2, s velikost ali 51, povej, ti ga bp posodim. Kranj an?
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.490
1.078
113
Za 4 k€ investicijo v kolo se moraš pa kar daleč peljet, da zadeva dobi smisel...
Za enega, ki naredi na leto 2-3 kkm je vse skupaj malo (v resnici kar precej) precenjeno

Ne rabiš tolko investirat, da se dobro pelješ na specialki... Klasika za kakega 1,5-2 jurja je lahko čist OK. Predvsem ko kaj uspeš "zrihtat" s kakim padcem...te vsaj glava ne boli, ko menjaš poškodovane stvari...
Se strinjam. Potem tudi najbrž 99% ljudi vozi prevelike avtomobile... Pa veš kako je še, vsak ima malo svojega gušta. Vsak hobi pač nekaj stane. Nekdo da za eno reč nekaj več, nekomu drugemu se ta ista reč zdi nesmiel...
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.490
1.078
113
Ne vem, ce se midva razumeva. To kolo je od novega moje. Mer sem identicna kot pred 15 leti. Takrat je bila na voljo izbira moski vs zenski, pa zenskih ni bilo, pa so mi potem v trgovini menjali sedež na zenski bolj primernega pa fajfo nekaj krajsal ali kaj, glede na to, kako se jim je zdelo, da sem gor... Jaz se na to nisem spoznala in kot receno v spominu mi ostaja, da nisem imela pretiranih tezav prva 3 leta voznje, ko sem kolo uporabljala. In tudi naredila kar nekaj kilometrov ker je bil to takrat pac moj prvi sport. Zdaj ni in ne bi bil spet, ker ceste ne maram, gre bolj za druzbo, ker punce so se zdaj opremile in navdusile, pa bi sla zaradi druzbe kdaj zraven.

Je pa vseeno meni velika velika prednost, ce se da voznjo kaj bolj udobno naredit. In zdaj gledam... Aero, race ,endurance. Zensko, mosko... Izbrati, ce ne ves in ne poznas je torej še hujs kot 15 let nazaj... ali pa tudi ne... Saj na papirju je bilo tudi takrat nekaj izbire, pol sem pa mogla izbrat med tistim, kar je bilo. Kot sedaj....


Zdaj sem prisla na idejo, da dam pac svojo zrihtat pa vseeno malo naokol poklicem, saj imam v okolici kar nekaj stacun, ce imajo slucajno kakega za sprobat, ko bi sle naslednjic. Moja velikost, endurance varianta. Se nekaj, pri marsikateri firmi je moja velikost meja med dvema ciframa. Zadnji cm manjsega okvirja ali prvi cm naslednjega. Vecje ali manjse? Prednost in slabosti enega ali drugega?
Če so osnovne komponente OK, potem daj poservisirat. Če je kakšna zajla slaba jo ni problem zamenjat. Računaj pa, da se čaka nekje 14 dni, da dobiš termin (Npr. Valy na Kokrici). Večji servisi se tudi malo otepajo starih biciklov.

Vidim pa, da nekatere punce kar dobro vozijo in ne čvekajo preveč... Meni so rekli, da če je moški na meji - vzame rajši manjše kolo, ženska pa večjega. Za resno probo je revščina glede biciklov. Dobi se kakšen model, termini so kar zasedeni. Pač dobiš kakšen model za klasično izposojo. Če bi rada kakšno specifično kolo poizkusila, ga ne boš dobila... Pa veš kako je, prodajalci so na koncu prodajalci. Ko sva z ženo kupovala, so vsi govorili, da mora nujno imeti L velikost, potem pa ugotovijo, da ga ni na zalogi, potem je pa kar naenkrat M velikost prava. Kot vsako reč, saj to znaš, glavnino naštudiraj doma. Boš v trgovini naletela še na študenta, pa ne boš nič izvedela...
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.611
6.337
113
ok, zadeva je taka stoji pa takole... ko se cesta gor postavi, imam probleme. 17% klanec, one pedalirajo ko propeler, jaz če držim hitrost komaj nogo obrnem. posledično seveda odpovedo.

in sem se vrgla zdaj v te verižnike in to in je skos ena ovira...
jaz imam 2x10; spredaj 50/34, zadaj 12/27
ne vem kok dolga kletka je zadaj - ampak, glede na tole, kratka:
https://si.shimano.com/en/pdfs/si/5VG0C/SI-5VG0C-001-ENG.pdf
na menjalniku mi piše samo RD-6600 in glede na pdf je najverjetneje kratka, ker imam spredaj samo 2 stopnji
torej, če prav razumem, lahko menjam verižnik samo na max 29 zobcev zadaj.
Koliko s tem pridobim?


pol pa gledam one propelerčke na 12rednem verižniku zadaj 11/34, in seveda ni problem.
če hočem malo več kot 29 - ali lahko menjam zadnji menjalnik na tole npr:
pa potem verižnik:
ali

je to to ali je treba menjati še ročke pa ne vem kaj vse... ker to je pa potem že pol kolesa. Od želje menjave verižnika brez kompliciranja na malo lažje prestave se mi komplicira tole.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.611
6.337
113
pol pa gledam one propelerčke na 12rednem verižniku zadaj 11/34, in seveda ni problem.
če hočem malo več kot 29 - ali lahko menjam zadnji menjalnik na tole npr:
pa potem verižnik:
ali

je to to ali je treba menjati še ročke pa ne vem kaj vse... ker to je pa potem že pol kolesa. Od želje menjave verižnika brez kompliciranja na malo lažje prestave se mi komplicira tole.

Se nekaj google kasneje... Imam kratko kletko in 27 zadaj je max, ker je spredaj, kar je...

Torej vprasanje je samo se tole v citatu.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.550
2.606
113
še v SLO - ampak komaj
Ti maš dve, no 3 težave.

Poskušaš držati korak (no - pedala) s skupino, ki je “nagonjena”.

In to v hrib s prestavami iz prejšnjega tisočletja.

Pa še v hrib gonite …

Če češ poleg držati se najprej nagoni (lahko s tem starim po ravnem), potem nabavi (ja vem - sem najprej rekel, da je stari dovolj dober) nekaj “endurance” s 105 12 redno grupo. Če kamni, delnice ozr. ono kar potrebuješ za nabavo le-teh, ni največja težava, potem še Di2 (poglej Gusto in Canyon - trenutno nekako dober price/perfomance).

Ker s tvojimi 50/34 12/27 ne boš ne po ravnem, ne v breg, mogla držati s “kolegicami” - niti s tvojo trmo ne.

Starega obdrži (dobiš itak nič zanj) - pa mogoče pozimi na trenažer v hiši in “poleti” za rezervo za zunaj.

edit:
Pozabi “nadgradnjo” starega - ne boš dosegla kar želiš. Ozr. boš gor zmetala “pol novega”, da bi vsaj približno bilo blizu novih 12 rednih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in aljoman

ozaz

Pripravnik
5. mar 2010
131
10
18
Na kratki kletki gre 28 še normalno, samo to ti ne pomaga dosti.

Menjava na 11spd ti potegne za sabo menjalnik, kaseto, prestavno/zavorne ročice, odvisno od zadnjega pesta, če ni kompatibilen z 11spd mogoče tudi feltna. Glede na to, da ima 11spd še ožjo verigo tudi sprednji zobniki ali cela gonilka. Ugl. na koncu menjaš skoraj celotno grupo, kar pa verjetno ni smiselno vlagati v to kolo.

Mogoče bi šlo s kakšno frankenstein varianto, 10spd mtb kaseta zadaj npr 11-34 + dolga kletka 10spd menjalnik cestni.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.661
1.374
113
Če boš kupovala novo preveri še https://elvesbikes.si/

Ponujajo individualno storitev, kjer se vsakemu kupcu posebej posvetijo. Naredijo osnoven bikefitting in ti na podlagi tega sestavijo kolo (velikost okvirja, širina balance, sedeža, itd...). Nekaj koles imajo na zalogi katera lahko probaš in to tako, da se greš lahko zapeljat tud 20km in ne samo 20m znotraj trgovine.

Za 2.800 dobiš,
- karbonski okvir, ki ga lahko pobarvaš po svoji želji,
- karbonske obroče Marvel od EliteWheels (sam izbereš višino) ,
- plašči Continental - širino izbereš sam,
- karbonska balanca (točno tako širino ki ti najbolj ustreza),
- karbonski sedež (enako kot pri balanci). Dobiš 3 sedeže za testirat in potem vzameš tistega, ki ti najbolj ustreza.
- mehansko 105 grupo,
- nosilec za Garmina.

Mislim, da je o tem vredno razmisliti in it malo pofirbcat v Škofja Loko ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.611
6.337
113
:jok:

Še ne tok dolg nazaj, zrihtaj starega. zdaj pa, kupi novega... A se ta starga res ne bi dal neki scarat. Tistele moje ideje o predelavah ne bi sle? Mal me matra, k jaz ce bi financirala vsak moj vzgib, nimam bajte dost velike za vso "nujno potrebno" šaro pospravit. Ce dobim veselje in se s puncam drzimo nekih tedenskih rund, budgeta nimam. Ce se pa zdele 3x peljem, se mi pa mal brez veze zdi za karkoli.
Za 2.800 dobiš,
- karbonski okvir, ki ga lahko pobarvaš po svoji želji,

Radi firbca... Mi dajo moj logo gor?
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.460
888
113
:jok:

Še ne tok dolg nazaj, zrihtaj starega. zdaj pa, kupi novega... A se ta starga res ne bi dal neki scarat. Tistele moje ideje o predelavah ne bi sle? Mal me matra, k jaz ce bi financirala vsak moj vzgib, nimam bajte dost velike za vso "nujno potrebno" šaro pospravit. Ce dobim veselje in se s puncam drzimo nekih tedenskih rund, budgeta nimam. Ce se pa zdele 3x peljem, se mi pa mal brez veze zdi za karkoli.


Radi firbca... Mi dajo moj logo gor?
Ni vrag da nebi na bel okvir kolesa smela s flumastrom dadat svoj podpis... Pol pa prozorn lak čez...
 

ozaz

Pripravnik
5. mar 2010
131
10
18
:jok:

Še ne tok dolg nazaj, zrihtaj starega. zdaj pa, kupi novega... A se ta starga res ne bi dal neki scarat. Tistele moje ideje o predelavah ne bi sle? Mal me matra, k jaz ce bi financirala vsak moj vzgib, nimam bajte dost velike za vso "nujno potrebno" šaro pospravit. Ce dobim veselje in se s puncam drzimo nekih tedenskih rund, budgeta nimam. Ce se pa zdele 3x peljem, se mi pa mal brez veze zdi za karkoli.


Radi firbca... Mi dajo moj logo gor?
Dolga kletka, npr shimano 5701gs omogoča do 32 zob zadaj:


Kaseta Tiagra 10sp, ali pa kakšna deore 10sp z 32 max zobnikom.

Dodaš še novo verigo, ki mora biti ustrezno daljša zaradi dolge kletke in večjega zobnika zadaj. S to kombinacijo mislim, da največ pridobiš z minimalnim vložkom. Tudi s prenosi si že na skoraj 1:1.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Jabe

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.611
6.337
113
Saj, a tisto iz mojega linka zgoraj ne bi šlo? Una ultegra pa veriznik 11-34? Pa se veriga ustrezna potem....

To imajo namrec, ce prav gledam, tudi na zalogi in se mi lahko hitro poštima...
 

ozaz

Pripravnik
5. mar 2010
131
10
18
Tako je, poleg sprednjih zobnikov ali gonilke pa bi morala menjati še prestavno ročico, ki bi bila v 11sp drugačne oblike, se pravi obe. V praksi to pomeni celotno grupo. Sami menjalniki 10sp in 11sp med sabo niso kompatibilni, ker imajo ročice drugačen pull ratio.

Za 34 zob zadaj potrebuješ to, mislim da ni druge opcije (105, ultegra, ... ni šlo čez 30t), ki bi bila kompatibilna z ostalimi deli generacije, katero imaš:
  1. https://www.a2u.si/zadnji-menjalnik-shimano-tiagra-rd-4700-gs-10-prestav-IRD4700GS
  2. zadnji verižnik 10 redni (odvisno kje ti bodo menjali vse skupaj in kaj bo na zalogi iščite med 10sp tiagra, deore, deore xt,... (kar je 10 rednih verižnikov shimano in ima najlažjo prestavo 34 zob)
  3. 10 redno verigo, ustrezno podaljšano glede na dolgo kletko in verižnike zadaj.
Vseeno jih tam kjer boš menjala malo pobaraj, da ne bo kakšnih presenečenj. Za zadnji menjalnik 105 5701 sem slučajno vedel, ker se je pred leti, ko se je začel parkrat pojavila ta kombinacija.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Jabe

corsol

Guru
11. mar 2010
2.904
914
113
Saj, a tisto iz mojega linka zgoraj ne bi šlo? Una ultegra pa veriznik 11-34? Pa se veriga ustrezna potem....

To imajo namrec, ce prav gledam, tudi na zalogi in se mi lahko hitro poštima...
Vprašaj na kompetentnem servisu kajšne so možnosti nadgradnje tvojega bajka.
Lahko pa teoretično goniš s sedanjim toliko da se natteniraš in predelave sploh rabila ne boš.Za hitro peljat v klanec ne rabiš zadaj 32, 34,....ampak močne noge. :fredi:
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.460
888
113
Vprašaj na kompetentnem servisu kajšne so možnosti nadgradnje tvojega bajka.
Lahko pa teoretično goniš s sedanjim toliko da se natteniraš in predelave sploh rabila ne boš.Za hitro peljat v klanec ne rabiš zadaj 32, 34,....ampak močne noge. :fredi:
Mene je bolj presenetil 17% klanec... (seveda manjka podatek o dolini klanca)... Samo, če je odsek s takim % daljši kot 100m, moraš biti že kar precej dober v nogah... Tudi s prestavo 34-34 (spredaj-zadaj)