Cestno kolo (nakup novega)

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.529
1.119
113
Si bom drznil odpreti tole temo... Torej, nakup novega cestnega kolesa. Izbira je ogromna. Budget recimo do okoli 3.000€. Izbire je za ta denar več kot dovolj. :bonk:

Do sedaj sem bil nekaj let na Scott Foil-u 30; 20 prestav, klasična gonilka 53/39, kaseta 11-25. (Upam, da sem prav napisal)

Zelo rad se vozim po klancih. Jošt, Krvavec mi ne povzročata težav, le včasih eno lažjo prestavo pogrešam... :zardelalter: Me pa to spodbuja k temu, da moram biti v formi... :valjamse: S težo nimam težav :valjamse: Sem bolj hribolazec kot šprinter... Imam občasno kakšno težav s hrbtom, tako da se v aerodinamični pozi bolj malo vozim. Verjetno bom pa reskiral tudi za bike fitting.

Seveda imam nekaj Scottove opreme, ampak nisem privrženec... Firm je en kup, vendar ne vem kaj je boljše/slabše, če sploh je...

Kaj je danes tista osnova, nuja? Di2 najbrž kar mora biti... Dosegljiv servis je tudi kar nuja, nisem za neke eksote...

In kaj je razlika med race in endurance cestnim kolesom?

Tole mi recimo v uč pade:

Kakšno kolo se dobi celo na izposojo, vednar je tega zelo malo...

Hvala za vsak nasvet :zmaga:
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.607
1.013
113
Si bom drznil odpreti tole temo... Torej, nakup novega cestnega kolesa. Izbira je ogromna. Budget recimo do okoli 3.000€. Izbire je za ta denar več kot dovolj. :bonk:

Do sedaj sem bil nekaj let na Scott Foil-u 30; 20 prestav, klasična gonilka 53/39, kaseta 11-25. (Upam, da sem prav napisal)

Zelo rad se vozim po klancih. Jošt, Krvavec mi ne povzročata težav, le včasih eno lažjo prestavo pogrešam... :zardelalter: Me pa to spodbuja k temu, da moram biti v formi... :valjamse: S težo nimam težav :valjamse: Sem bolj hribolazec kot šprinter... Imam občasno kakšno težav s hrbtom, tako da se v aerodinamični pozi bolj malo vozim. Verjetno bom pa reskiral tudi za bike fitting.

Seveda imam nekaj Scottove opreme, ampak nisem privrženec... Firm je en kup, vendar ne vem kaj je boljše/slabše, če sploh je...

Kaj je danes tista osnova, nuja? Di2 najbrž kar mora biti... Dosegljiv servis je tudi kar nuja, nisem za neke eksote...

In kaj je razlika med race in endurance cestnim kolesom?

Tole mi recimo v uč pade:

Kakšno kolo se dobi celo na izposojo, vednar je tega zelo malo...

Hvala za vsak nasvet :zmaga:
Pa saj nisi profi za tele zobnike: 53/39, kaseta 11-25

Vzemi spredaj 50/34 in zadaj 11-30 ali pa celo 11-32/34
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.529
1.119
113
Nisem profi, slab pa tudi ne. :fredi: Je pa to klubsko kolo s katerim so trenirali (KK Sava KR), sem pred leti kupil rabljenega.

Se pa strinjam in tudi sam pogledujem proti 50/34 in kaseti 11-32. Upam, da me lažja ne bo razvadila...

Maksi kompakt 52/36 pa je redek in najbrž nesmiselen?
 

ozaz

Pripravnik
5. mar 2010
145
13
18
Endurance ima bolj sproščeno geometrijo, nudi več udobja. Pravilno nastavljen je po mojem bolj primeren za rekreatrivca, saj lažje preživiš več časa v dropih.

Gonilko bi se sam odločil za compacta 50/34, zadaj 28+ odvisno od tras, ki jih voziš in koliko te motijo večji preskoki med prestavami.
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in Yogi

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.607
1.013
113
Nisem profi, slab pa tudi ne. :fredi: Je pa to klubsko kolo s katerim so trenirali (KK Sava KR), sem pred leti kupil rabljenega.
Za tiste zobnike od prej moraš biti zelo dober za klance, ki si jih naštel...

Razen, če samo razmišljaš o njih in jih še nisi odvozil

Pa za tvoj EMŠO tudi ne vemo
 

aljoman

Majstr
16. dec 2013
2.776
-1.350
63
Extreme vital ima nekaj koles za izposojo, Šport 11/11 tudi. Predvidevam da si iz gorenjske, če voziš na Jošt in Krvavec.

Kaj pa velikost? Lahko ti posodim moje kolo za občutek, da probaš elektronsko prestavljanje.
 

KStoner

Majstr
31. dec 2007
2.131
190
63
pri Gusto-tu sigurn dobiš največ za to ceno.
Jaz bi priporočal vsaj 105 di2...ker elektronika je res zakon.
Pa dobre feltne imajo prednost pred okvirjem.
Kompakt gonike so pa zdaj itak vsepovsod.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.720
80
48
Realno res feltne največ dajo ampak jaz bi gledal da je čim boljši okvir, feltne lahko zamenjaš naknadno, kak del groupseta tudi, okvir pa ostane.
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.529
1.119
113
Za tiste zobnike od prej moraš biti zelo dober za klance, ki si jih naštel...

Razen, če samo razmišljaš o njih in jih še nisi odvozil

Pa za tvoj EMŠO tudi ne vemo
Nič bat, so kar v reali večkrat odvoženi, kolnem na začetku sezone, potem pa gre... :zmaga: To so domači klanci, in zato v začetku sezone pogrešam kompakt gonilko in kaseto 11-32. EMŠO pa je tudi še mladosten :fredi: Ne rabim gledati proti bateriji :evil: Če čase napišem, boste pa rekli, da se baham... :valjamse:

Torej kaj dela razlike na kolesu, da ni samo "šminka"?
- karbon okvir in vilice - itak
- integrirani kabli?
- elektronske prestave?
- obroči? Občutek imam, da me bočni veter krepko premakne in me živcira, tako da najbrž ne previsoki?
- Geometrije kolesa pa žal ne znam dobro prepoznati. Razen subjektivno, kar mi je pač všeč.
- za boljše krmilo je najbrž budget premajhen...
- ?

Kolo sem si tudi že hotel izposoditi, a je bil takrat vedno zaseden, ko sem imel čas...

Je pa tudi Gusto meni v uč padel. In ja, šel bom tudi v trgovino... Ampak bi si rad najprej nekaj pojmov razčistil... In morda počakal na konec sezone...
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.607
1.013
113
Nič bat, so kar v reali večkrat odvoženi, kolnem na začetku sezone, potem pa gre... :zmaga: To so domači klanci, in zato v začetku sezone pogrešam kompakt gonilko in kaseto 11-32. EMŠO pa je tudi še mladosten :fredi: Ne rabim gledati proti bateriji :evil: Če čase napišem, boste pa rekli, da se baham... :valjamse:

Torej kaj dela razlike na kolesu, da ni samo "šminka"?
- karbon okvir in vilice - itak
- integrirani kabli?
- elektronske prestave?
- obroči? Občutek imam, da me bočni veter krepko premakne in me živcira, tako da najbrž ne previsoki?
- Geometrije kolesa pa žal ne znam dobro prepoznati. Razen subjektivno, kar mi je pač všeč.
- za boljše krmilo je najbrž budget premajhen...
- ?

Kolo sem si tudi že hotel izposoditi, a je bil takrat vedno zaseden, ko sem imel čas...

Je pa tudi Gusto meni v uč padel. In ja, šel bom tudi v trgovino... Ampak bi si rad najprej nekaj pojmov razčistil... In morda počakal na konec sezone...
Jaz zaenkrat ostajam na klasiki...
Karbon gaštel, alu feltne, 40 mm, Rim breakes in prestave 2 x 12 mehanske... Spredaj 50/34 zadaj 34/11... To jaz rabim za Krvavc...

Je pa tudi finančni vložek čist drug..
Pa manj ga je škoda če se skipam...
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.720
80
48
Torej kaj dela razlike na kolesu, da ni samo "šminka"?
- karbon okvir in vilice - itak
Zakaj itak? Če kupiš poceni karbonski okvir je po teži zelo primerljiv z alu. Zakaj ne kar alu?

Pri okvirju dela razliko togost, teža in aerodinamika. Glede na to da ti je bolj všeč vožnja v hrib, aerodinamika ni tako pomembna, zanima te ravno prav tog in lahek okvir. Glede na omejen budget boš pač mogoče moral sprejeti, da so kabli zunaj (manj aero). Kar se tiče race in endurance, endurance ima bolj sproščeno lego in ponavadi manj tog okvir tako da manj boleče premaguješ daljše razdalje. Spet če ti gre za enodnevne kratke vzpone in ne vikend vožnje do Paga in nazaj.

Najbolj tipičen ne-aero, lahek top end hribolazec je s-work atheos, tvojemu budgetu primeren pa giant TCR (tukaj je na voljo več modelov, razlika med njimi je v opremi in pa mislim da sta dva nivoja okvirjv, običajen in SL).
Kej tazga npr:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Yogi in aljoman

jello

Guru
22. sep 2008
10.229
3.884
113
Nič bat, so kar v reali večkrat odvoženi, kolnem na začetku sezone, potem pa gre... :zmaga: To so domači klanci, in zato v začetku sezone pogrešam kompakt gonilko in kaseto 11-32. EMŠO pa je tudi še mladosten :fredi: Ne rabim gledati proti bateriji :evil: Če čase napišem, boste pa rekli, da se baham... :valjamse:

Torej kaj dela razlike na kolesu, da ni samo "šminka"?
- karbon okvir in vilice - itak
- integrirani kabli?
- elektronske prestave?
- obroči? Občutek imam, da me bočni veter krepko premakne in me živcira, tako da najbrž ne previsoki?
- Geometrije kolesa pa žal ne znam dobro prepoznati. Razen subjektivno, kar mi je pač všeč.
- za boljše krmilo je najbrž budget premajhen...
- ?

Kolo sem si tudi že hotel izposoditi, a je bil takrat vedno zaseden, ko sem imel čas...

Je pa tudi Gusto meni v uč padel. In ja, šel bom tudi v trgovino... Ampak bi si rad najprej nekaj pojmov razčistil... In morda počakal na konec sezone...
Odkar je na večini biciklov 30-11 kaseta je kompakt brezveze in je 52/36 čez glavo dovolj za zvozit vse. 105 di2 in kabli notr. Giant ali gusto, scott bo verjetno že predrag.
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.529
1.119
113
Se pravi je smiselno povečati budget. :zmaga: No, sedaj sem si precej bolj na jasnem...

Le razliko med samimi okvirji mi je težko prepoznati. Vem, da so razlike tudi v samem karbonu. Nekih vrednosti za togost in aerodinamiko ni. Teža je ponavadi napisana, ampak za tistih nekaj "dag" se ne bom sekiral, ker jih lahko jaz hitreje dobim :valjamse: Pa kaj veliko koles žal tudi ne moreš preizkusiti... Tudi vprašanje, če bi opazil vse razlike.

Bo pa najbrž največja razlika to, da sedem iz starega na novega :evil:
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.720
80
48
tukaj je lepo razloženo: https://opencycle.com/eu-en/open-upper, pod So many marketing claims about carbon.

Drugače kar se geometrije tiče maš pa https://99spokes.com/en-EU, baza večine koles na trgu in lahko potem primerjaš geometrijo svojega s tistimi ki jih izbiraš, tko da se lažje odločiš in najdeš ustrezno velikost. Ker neke razlike med proizvajalci so.

Če bi blo pa kej bolje zate, je pa mogoče pametno da kontaktiraš kakšnega bike fiterja, da ne kupiš nekaj mimo. Jaz sem bil na fitingu s starim kolesom in sem potem gledal da je geometrija čim bolj podobna upoštevajoč njegove nasvete.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Yogi

corsol

Guru
11. mar 2010
3.044
999
113
Se pravi je smiselno povečati budget. :zmaga: No, sedaj sem si precej bolj na jasnem...

Le razliko med samimi okvirji mi je težko prepoznati. Vem, da so razlike tudi v samem karbonu. Nekih vrednosti za togost in aerodinamiko ni. Teža je ponavadi napisana, ampak za tistih nekaj "dag" se ne bom sekiral, ker jih lahko jaz hitreje dobim :valjamse: Pa kaj veliko koles žal tudi ne moreš preizkusiti... Tudi vprašanje, če bi opazil vse razlike.

Bo pa najbrž največja razlika to, da sedem iz starega na novega :evil:

Endurance" bicikel z el.kompaktom .
Npr.Canyon, Merida scultura endurance, Giant defy(letos v prodaji updatan model).
Tudi med endu.modeli so razlike npr.scott adict je agresivneǰši od zgoraj naštrtih

Endu.bicikel lahko agresivno nastaviš,....vsekakor zgleda bolje kot dirkalna spec. s vsemi distančniki in po možnosti fajfa navzgor ker drgač križ trpi....
Vidim kar dosti takih, oni siceri bi sam telo (več) ne pusti.
Kompakt pa zato ker ne dirkaš(predvidevam), in ne postavljaš hitrostnih rekordov.

Bicikel tega ranga z di2, karbon.obroči...je cca 4k€.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Yogi

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.185
6.738
113
če povzamem - popravite me, če narobe:
- endurance geometrija je fajn za potovalne fore, brez nekih ambicij silnih pogačarskih. bolj udoben, če uporabim ta izraz. pa malo več ženskih variant, ki jih včasih ni bilo toliko
- pri prestavah di2 - nekaj elektronskega? mi zna kdo razložit, kako se to gre. tole me še najbolj zanima...
- kolesa so zdaj vidim 28"

je še kaj vrednega omembe, če prestavim iz 15 let starega cestaka z ultegro (od takrat) na 26" kolesih? Ali kaj zares pridobim, če je ta bicikel še popolnoma izpraven (to sicer še ne vem). Nekaj me je zapopadlo, da bi šla spet na cesto in sem s podstrehe tole dol privlekla. Se splača v red spravljati? Gonit bo pač treba v vsakem primeru.