Cerkvene zadeve

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.092
5.661
113
Ksz....

 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113

Kristusova oblast sta uboštvo in mir Boga, pri katerem edino lahko najdemo rešilno moč​



kokrica-cvetna-nedelja2019-foto-drago-papler-1024x784.jpg
Blagoslov butaric – gobanc – in oljčnih vejic na cvetno nedeljo leta 2019 na Kokrici, blagoslavlja župnik Jože Klun. (Foto: Drago Papler)
Ta teden bomo kristjani po vsem svetu praznovali veliko skrivnost Kristusove ljubezni do nas. Nihče nima večje ljubezni kot ta, ki da svoje življenje za svoje prijatelje. V tem tednu je Kristus uresničil resnico teh besed. Vzel je nase naše grehe in grehe vsega sveta. Tako je cvetna nedelja veličasten vstop v teden, v katerem so se uresničile skrivnosti našega odrešenja. In kaj pravzaprav se je zgodilo na cvetno nedeljo, da se vsako leto vedno znova spominjamo tega dogodka?

Jezusu so ljudje ob slovesnem vhodu v Jeruzalem radostno vzklikali, ker je prihajal kot kralj, ki oznanja mir​


Vse skupaj se je začelo po koncu judovskega Gospodovega dne, sobote, ko se je Jezus skupaj s svojimi učenci začel pripravljati za prihod v sveto mesto Jeruzalem. Zanimivo je, da dotlej še nikoli ni potoval jahaje (razen kot dojenček, ko je z Marijo in Jožefom bežal v Egipt), današnja pot pa je bila izjema. Če bi jahal na konju, bi bržkone spominjal na vojno in nekdanje kralje, ki so se vračali s teh krvavih pohodov, predvsem pa na tedanje rimske vojake, ki so se na konjih podili po podjarmljenem Jeruzalemu in celotni provinci.
Zato si je izbral žival sicer trmastega značaja, a je bila kljub temu vedno simbol miru. Izbral si je mladega osla. S tem je vsakega Juda spomnil na prerokbo iz preroka Zaharija, ki pravi: »Povejte sionski hčeri: Glej, tvoj kralj prihaja k tebi. Krotak (blag) je in jezdi na osličku – žrebetu oslice, na mladiču vprežne živali« (Zah 9,9). Namesto sedla so učenci na oslov hrbet dali svoja oblačila. Jezus ga je zajahal in se začel spuščati z Oljske gore. V mesto je prihajal kakor kralj, ki oznanja mir. On je kralj preprostosti, kralj ubogih, kralj, ki zdrobi vojne loke. Jahal je neoborožen sredi množice romarjev, ki je na ves glas vzklikala molitvene vzklike Izraelovega romarskega bogoslužja iz Ps 118, ki pravi: »Hozana! Blagoslovljen, ki prihaja v Gospodovem imenu! Blagoslovljeno prihajajoče kraljestvo našega očeta Davida! Hozana na višavah!« Ljudstvo je pod oslova kopita metalo oljčne mladike in razgrinjalo svoja oblačila, otroci so tekali za njim s palmovimi vejami v rokah in apostoli so se veselili in radovali.

Farizeji so protestirali proti vzklikom veselja Jezusu, mnogi mimoidoči niso vedeli, za kaj gre, Jezus pa je jahal do templja​




A kljub vsemu med množico niso bili samo taki, ki so se radovali nad Jezusom. Bili so tudi farizeji. Ko so slišali vzklike, so se zgrozili in se spraševali, ali to pomeni, da je vstaja naroda mogoča in lahko izbruhne vsak trenutek. Vpili so za Jezusom, naj jim prepove vzklikanje, a jim je Jezus odvrnil, da če bodo ti umolknili, bodo kamni vpili. Toda kljub veselemu vzburjenju, ki je spremljalo Jezusa na mesijanskem pohodu, je bil njegov obraz žalosten. Tisti, ki so hodili ob njim, so videli solze v njegovih očeh, kajti objokoval je mesto Jeruzalem, mesto obljube in mesto slepcev, ki ni prepoznalo časa obiskanja.
Tudi drugi so se spraševali, ko so na začetku procesije videli jahajočega človeka: Kdo je to? Temu je sledil odgovor, da je to Jezus, prerok iz Nazareta v Galileji. Veliki duhovniki in farizeji so bili zbegani, saj niso pričakovali tako glasnega izkazovanja ljubezni. Vse je odšlo za njim in kazalo je, da so bili vsi napori velikih duhovnikov zaman. A za zdaj niso smeli sprožiti nobene akcije proti Njemu, kajti to bi pomenilo, da sami silijo ljudstvo k uporu. Tega pa nikakor niso želeli, kajti v mestu, prepolnem romarjev, bi vsak napačen korak lahko sprožil veliko eksplozijo. Jezus je na oslu prejahal okrašene ulice, se ustavil pred templjem in z učenci stopil vanj. Množica je od njega vsekakor pričakovala besede ali celo znamenja, on pa si je v tišini ogledal tempelj kakor kralj, ki želi preveriti svojo posest in svojo gardo. Ko se je zvečerilo, se je skupaj z učenci vrnil v Betanijo.

Pri Jezusu kraljevski naziv pomeni božanskost, je Bog, Gospod vsega, Kralj vesolja​

Jezus svojo pot in svoje delovanje utemeljuje na temelju starozaveznih obljub, ki se uresničujejo v njem, saj se ravna in živi po Božji besedi, v pokorščini svojemu nebeškemu Očetu. In ob tem se nam zastavlja vprašanje: Kakšen kralj je vendarle Kristus? Kje je njegovo kraljestvo in kakšno rešitev nam prinaša? Od vseh nazivov, ki bi jih lahko podelili Jezusu, se zdi naziv kralja eden najbolj neprimernih. Diši po stvareh, ki jih je zavračal. Ko pomislimo na kralja, pomislimo na prestol, krono, palačo, veliko bogastvo, moč, ugled, spremstvo služabnikov in seveda vojsko.
Kaj vidimo, ko pogledamo Jezusa? Ni prestola, krone, palače niti vojske. Ne zanaša se na nasilje, ne uvaja vojaškega upora proti Rimu. V današnjem času se lahko večkrat vprašamo: kaj pa mi? Kako pa naš svet gleda na to? Kristus je tudi danes med nami preziran, preklinjan, osovražen, na drugi strani pa tudi ljubljen; a kljub vsemu Kristus vabi, vlada z ljubeznijo in daje svobodo in življenje. Nič čudnega, da mu izkazujemo zvestobo, lojalnost, ki je ne bi izkazali nobeni drugi osebi ali instituciji na zemlji. In vendar je naziv kralj primeren za Jezusa, saj pomeni nekaj resničnega v njem. Njegov naziv je uboštvo Boga, mir Boga, v katerem vidi edino rešilno moč. Njegov naziv pomeni božanskost. Bog je Gospod vsega, Kralj vesolja, tisti, ki mu vsi dolgujejo zvestobo, vladar in sodnik vseh.
Toda tudi na človeški ravni je ta naziv smiseln. Bil je največji vir dobrote, svetlobe in upanja v temnem svetu. Jezus je imel ogromno moralno in duhovno avtoriteto. Njegova navzočnost je lahko do neprepoznavnosti spremenila življenje tistih, ki so ga obkrožali. Njegov odnos do grešnikov je bil prijazen in prepričljiv.

Pomesti moramo pred svojim pragom, ne listja kar pustiti na cesti ali ga celo z vrta zmetati nanjo​

Cvetna nedelja pa nas obenem spominja in opominja, da Jezus ni umrl, da bi nas rešil trpljenja. Umrl je, da bi nas naučil, kako trpeti. Zato je glavno oznanilo cvetne nedelje poročilo o njegovem trpljenju. In čeprav je pot trpljenja ozka in težka, ni enaka, odkar jo je prehodil Kristus. Osvetljuje jo svetla luč. Naj pomen njegovega pasijona osvetlim z zanimivim primerom. Jeseni, ko listje odpada z dreves, več ali manj leži raztreseno po tleh. Od vsakega od nas se pričakuje, da bo svoje listje pograbil in spravil na gnoj ali med odpadke.
Pa vendarle – če uporabimo listje kot simbol greha, poglejmo, kako tečejo stvari v realnem življenju. Nekaj ljudi se s tem sploh ne ukvarja. Čeprav vidijo, da listje odpada in prekriva trate, cvetlične gredice in ceste, vsak dan hodijo čezenj, kot da ga ne bi bilo. Takšni so ljudje, za katere greh ne obstaja. Kralj Herod je bil eden izmed njih. Spet drugi ljudje svoje listje pometejo na ulico: vseeno jim je, da to predstavlja nevarnost za voznike. Naj kdo drug pospravi nered. To so ljudje, ki za svoje grehe krivijo druge. Takšni so bili Pilat, vojaki in množica.
Večina ljudi poskrbi za svoje listje, vendar jim na kraj pameti ne pade, da bi tudi s sosedovega travnika odnesli listje. Le njihovo zemljišče je njihova odgovornost. To so ljudje, ki odgovornost za svoje grehe sprejemajo, in takšen je bil Peter. Nazadnje pa je še en izjemen človek, ki ne pobira listja le s svoje trate, ampak tudi iz ulice. To počenja tiho in brez pritoževanja. Malo nas spominja na Kristusa, kajti on je umrl za grehe vseh ljudi.

»S kakšnim ponosom sem kot otrok nesel gobanco v cerkev«​

Cvetna nedelja in veliki teden tako ni teden, ko bi se skrivali za drugimi ljudmi, ampak moramo sprejeti odgovornost za svoje grehe. Če jih priznamo, se nam ni treba ničesar bati, saj jih je Kristus prišel odpravit.
In kaj meni pomeni cvetna nedelja? Ko pomislim na cvetno nedeljo, se vedno spominjam s kakšno ljubeznijo in skrbjo je moj stari ata, ki je bil tudi moj birmanski boter, izdeloval butare, pri nas doma smo jim rekli gobance, da smo jih otroci lahko nesli na blagoslov v cerkev. Gobanca je bila lepo okrašena, polna zelenja in resja, nanjo pa smo navezali pomarančo, jabolko ter na listke narisali svoja dobra dela in odpovedi, ki smo se jih držali v postnem času. S kakšnim ponosom sem kot otrok nesel gobanco v cerkev. Več ko je bilo listkov na njej, bolj sem bil vesel in ponosen. A danes, ko gledam nazaj in se spominjam teh dogodkov, ni pomembno, koliko listkov je na moji gobanci, pomembno je, da služijo Gospodu, blagoslovljenemu, ki prihaja.
In čeprav Kristus ne potrebuje niti ne želi vojakov in tankov, potrebuje bojevnike – ljudi, ki so se pripravljeni boriti za pravičnost, resnico in mir. Zato pojdimo k vsem ljudem: k ubogim v duhu, siromakom, osamljenim, brezdomcem, odvisnikom, beguncem …, kajti vsi ti in še mnogi drugi nas potrebujejo. V vsakem človeku, ki nam daje priložnost, da postanemo manjši, srečamo Jezusa Kristusa, blagoslovljenega, ki prihaja, in delujemo po njegovem zgledu. Naj naše življenje postane rodovitno za naše družine, naš narod, Cerkev in svet, v katerem živimo.
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.548
3.896
113
Ljubljana
hmpg.net
"Kristusova oblast sta uboštvo"

Kdo je največji zasebni lastnik gozdov v Sloveniji? Uboštvo? (odgovor ni znan, ker so lastniki posamezne škofije ipd in tega ne znajo sešteti, čeprav operirajo s sštevilo vernikov, ki so prav tako popisani samo v škofijah)
Od 1.12021 je podoben (isti - NVO) revež prejel kakih 13 mio € od države. Uboštvo:)
Ob Covid-19 so zaposleni zaradi uboštva prejemali plačo (nadomestilo) od državo, čeprav je bil Kristus imun na Covid
Na vprašanje koliko davka plača ta ubožec odgovor ni znan, ker so plačniki posamezne škofije, plačujejo različne davke in kljub temu, da Vatikanu ubožec poroča, kakšen je fimamčni rezultat tega ne napiše niti objavi.

Oblast in RKC z roko v roko proti uboštvu (cerkve ne ljudstva)
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
"Kristusova oblast sta uboštvo"

Kdo je največji zasebni lastnik gozdov v Sloveniji? Uboštvo? (odgovor ni znan, ker so lastniki posamezne škofije ipd in tega ne znajo sešteti, čeprav operirajo s sštevilo vernikov, ki so prav tako popisani samo v škofijah)
Od 1.12021 je podoben (isti - NVO) revež prejel kakih 13 mio € od države. Uboštvo:)
Ob Covid-19 so zaposleni zaradi uboštva prejemali plačo (nadomestilo) od državo, čeprav je bil Kristus imun na Covid
Na vprašanje koliko davka plača ta ubožec odgovor ni znan, ker so plačniki posamezne škofije, plačujejo različne davke in kljub temu, da Vatikanu ubožec poroča, kakšen je fimamčni rezultat tega ne napiše niti objavi.

Oblast in RKC z roko v roko proti uboštvu (cerkve ne ljudstva)
A lastništvo cerkvenega gozda te skrbi?
Ne boš verjel, ampak hosta se ne da jest.
Saj v bivši Jugi, je bilo veliko državne hoste. pa se ti je zdela država zato bogata?
Je pa res, da edino cerkvena hosta se ne zafrčka in ne zapravi, ker cerkev hoste ne prodaja. Pol pa take komunistične hijene, kot si ti, samo čakajo in razmišljajo kako bi zaplenile to hosto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: s_samotar

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.185
7.050
113
A lastništvo cerkvenega gozda te skrbi?
Ne boš verjel, ampak hosta se ne da jest.
Saj v bivši Jugi, je bilo veliko državne hoste. pa se ti je zdela država zato bogata?
Je pa res, da edino cerkvena hosta se ne zafrčka in ne zapravi, ker cerkev hoste ne prodaja. Pol pa take komunistične hijene, kot si ti, samo čakajo in razmišljajo kako bi zaplenile to hosto.
No sej ni nobene tezave. Cerkev pac gospodari s svojim premozenjem (ki ga ni malo). Edino kar je smiselno je to, da ce se na eni srani obnasa trzno, da se tudi na drugi strani (financiranje duhovnikov itd) zadeva uredi kot pri ostalih poklicih. Ker nekega smisla za dvojna merila ni. Cerkev ima dovolj premozenja, da lahko s preudarnim upravljanjem preskrbi vse svoje usluzbence.
 
  • Všeč mi je
Reactions: netko

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
No sej ni nobene tezave. Cerkev pac gospodari s svojim premozenjem (ki ga ni malo). Edino kar je smiselno je to, da ce se na eni srani obnasa trzno, da se tudi na drugi strani (financiranje duhovnikov itd) zadeva uredi kot pri ostalih poklicih. Ker nekega smisla za dvojna merila ni. Cerkev ima dovolj premozenja, da lahko s preudarnim upravljanjem preskrbi vse svoje usluzbence.
Nobenih dvojnih meril ni.
Če cerkev npr oddaja svoje prostore za kakšne dejavnosti, ali s svojim premoženjem opravlja tržno dejavnost itd...od vsega tega plačuje davek tako kot to mora vsak.
Sicer pa, če ti misliš, da so župniki tako bogati, izvoli in pojdi za župnika, pa boš še ti bogat. Saj jih rabijo.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.185
7.050
113
Nobenih dvojnih meril ni.
Če cerkev npr oddaja svoje prostore za kakšne dejavnosti, ali s svojim premoženjem opravlja tržno dejavnost itd...od vsega tega plačuje davek tako kot to mora vsak.
Sicer pa, če ti misliš, da so župniki tako bogati, izvoli in pojdi za župnika, pa boš še ti bogat. Saj jih rabijo.
Seveda so dvojna merila. Duhovniki se primarno financirajo iz masnih darov. Ki so - bingo - neobdavceni. Po domace gre za solarno poslovanje oziroma pare na sunce. Ob tem drzava placuje 48% delez prispevkov za duhovnike.

Primerna ureditev bi bila, da skofije oz redovi duhovnike in redovnike zaposlijo. Virov financiranja je dovolj, nekaj so darovi za masne namene (ter poroke, krste in pogrebe), ce a to ni dovolj pa je zelo veliko premozenja iz katerega se lahko uredi to financiranje.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Seveda so dvojna merila. Duhovniki se primarno financirajo iz masnih darov. Ki so - bingo - neobdavceni. Po domace gre za solarno poslovanje oziroma pare na sunce. Ob tem drzava placuje 48% delez prispevkov za duhovnike.

Primerna ureditev bi bila, da skofije oz redovi duhovnike in redovnike zaposlijo. Virov financiranja je dovolj, nekaj so darovi za masne namene (ter poroke, krste in pogrebe), ce a to ni dovolj pa je zelo veliko premozenja iz katerega se lahko uredi to financiranje.
Vidim, da te blazno moti to premoženje. Ampak, če bi fari ubogali tebe in bi to premoženje prodajali, pol tega premoženja že dolgo ne bi bilo več. Očitno gospodarijo dobro, če še vedno to premoženje imajo. Ti bi na njihovem mestu že vse prodal in zapravil. Kaj pa pol, ko vsega zmanjka in se vse proda?
In zanimivo je to, da ravno vi neverniki, ateisti, antikristi itd, ki sploh ne hodite v cerkev, vidite toliko bogatih župnikov. Jaz nobenga bogatega župnika ne poznam. Od tiste velike cerkve in od zlatega keliha župnik nima nič. A naj cerkev pa kelih proda in gre na morje?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Vidim, da te blazno moti to premoženje. Ampak, če bi fari ubogali tebe in bi to premoženje prodajali, pol tega premoženja že dolgo ne bi bilo več. Očitno gospodarijo dobro, če še vedno to premoženje imajo. Ti bi na njihovem mestu že vse prodal in zapravil. Kaj pa pol, ko vsega zmanjka in se vse proda?
Potem so pa zelo slabi gospodarji, če ne znajo iz tega premoženja povleči dobička(ok znajo, ampak samo za žepe tistih pri vrhu) in s tem financirati plače duhovščine.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Potem so pa zelo slabi gospodarji, če ne znajo iz tega premoženja povleči dobička(ok znajo, ampak samo za žepe tistih pri vrhu) in s tem financirati plače duhovščine.
A niste prav vi komunisti tisti, ki župnikom skoz očitate, naj se ukvarjajo z verno in verniki, ne pa z biznisom? Vam rdečkarjem ni nikoli nič prav.
Pa teb tud svetujem, pejdi za župnika, ker misliš, da so župniki tako bogati. Pa pol ti delaj profit s cerkvenim premoženjem. Boš bogat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: s_samotar

netko

Guru
25. jul 2007
6.956
2.252
113
Seveda so dvojna merila. Duhovniki se primarno financirajo iz masnih darov. Ki so - bingo - neobdavceni. Po domace gre za solarno poslovanje oziroma pare na sunce. Ob tem drzava placuje 48% delez prispevkov za duhovnike.

Primerna ureditev bi bila, da skofije oz redovi duhovnike in redovnike zaposlijo. Virov financiranja je dovolj, nekaj so darovi za masne namene (ter poroke, krste in pogrebe), ce a to ni dovolj pa je zelo veliko premozenja iz katerega se lahko uredi to financiranje.
problem, ki bi verjetno nastal je ta, da bi težko zagovotili enakost, saj recimo duhovnik v bong zombi cerkvi al kako se že imenuje nima takega ozadja in potem prideš v situacijo, ko bi država nekoga podpirala drugega pa ne, kar pa recimo naj nebi bilo, saj so vse verske ustanove enakovredne pred zakonom
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
A niste prav vi komunisti tisti, ki župnikom skoz očitate, naj se ukvarjajo z verno in verniki, ne pa z biznisom? Vam rdečkarjem ni nikoli nič prav.
Pa teb tud svetujem, pejdi za župnika, ker misliš, da so župniki tako bogati. Pa pol ti delaj profit s cerkvenim premoženjem. Boš bogat.

Dej vsaj razčisti osnove, s čim se ukvarja cerkev(s svojimi podfirmami) kot organizacija, ter kaj počne(naj bi počel) župnik.