Bremz klančina na Črnem kalu

Vrsho

Pripravnik
28. jan 2008
633
4
16
41
Šentvid pri Ljubljani
Obišči stran
Običajno je ročna zavora odvisna od zraka enako kot običajne zavore.

Sam pa nisem tako pogumen, da bi med vožnjo potegnil ročno.
wink-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
S tem da ima tovornjak pnevmatske zavore, ki delujejo po principu varnostne zanke. Če ni zraka zavore držijo, torej da odpove ta sistem je skoraj nemogoče. Bolj so problemi pregrevanja, sploh poleti ko razni ukrainci in poljaki, ki v življenju niso videli več kot 2% klančine dolge 50m, vozijo na polno po naših AC.

Za dolgotrajne spuste se uporablja pri tovornjakih motorna zavora oz. retarder, načeloma ta sistem ne more odpovedat je pa tudi res da ti sistemi niso namenjeni čistemu ustavljanju, niti niso namenjeni hitremu zniževanju hitrosti.

Ročne zavore ne vem če se uporablja pri sodobnih tovornjakih, vsaj ne v povezavi z zaviranjem (verjetno pa je ta zavora rešena preko blokade menjalnika).

Skratka da tovornjak pobegne je v današnjih časih lahko krivda samo na šoferju (oz. opcija je tudi tehnično totalno neizpraven tovornjak, ampak ti se ne vozijo pri nas)!
 

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
601
12
18
Vse to razumem, mogoče sem narobe zastavil vprašanje. Kaj bi se zgodilo če bi potegnil parkirno zavoro med vožnjo?
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
No retarder prav rad neha delat (al zaradi elektronike, al premal olja, kaka druga okvara). Poljaki so pa tud par klancev že videli, glede na to da jih je polno po celi evropi...
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Citat:
Uporabnik nejc111 pravi:
Vse to razumem, mogoče sem narobe zastavil vprašanje. Kaj bi se zgodilo če bi potegnil parkirno zavoro med vožnjo?


Ja kaj isto kot pri avtu, če je izpravna in kamion ok, potem blokira kolesa. Je priročno za začet drift (vem
grin1.gif
)

Če pa so zavore bolj slabe zasnove, pa med vožnjo lahko potrga zavorne obloge ali kaj drugega.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.099
455
83
45
dolenska
Pri tanovejših še nismo ročne vlekli. Pri strejših pa že
grin1.gif
. Pri cca 75 kmh lepo za drifta. Je pa imel traktor posebi ročno, prikolica posebi.
 

iii

Pripravnik
1. avg 2007
459
7
18
predvidem da je tu prikazano delovanje peska a ne? ker klančine ne vidim nobene.
confused-1.gif
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Dobr ga je razmetalo...vseeno bolje to kot pa tovornjak v kaksnem prepadu, razbit most, etc...
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.401
235
63
Citat:
Uporabnik nejc111 pravi:
Vse to razumem, mogoče sem narobe zastavil vprašanje. Kaj bi se zgodilo če bi potegnil parkirno zavoro med vožnjo?

Jaz sem jo leta nazaj med polnim zaviranjem na naloženemu MANu 19-240 kiper potegnil med reševanjem ene situacije, pa se ni zgodilo nič posebnega, le malo se je povečal zavorni učinek, ker sem prej že tako cel stal na zavornem pedalu. Aja - kolesa pri cca. 20 tonah skupne teže niso blokirala.

Je pa to bil tovorjak stare šole, z rilcem, bobnastimi zavorami in nesinhroniziranim menjalnikom.
grims-1.gif


LP,

Milan
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik der_Alte pravi:
V Franciji, tam od Mentona naprej mimo Nice, imajo take peščene pasti tudi kar na odstavnih pasovih, ko gre AC navzdol.

Zanimivo, da sem se ravno včeraj peljal od MC do Nice po AC pa jih nisem videl. Vsaj na odstavnem pasu ne ... SO kar lepo v desno (lepo rdeče belo karirasti asfalt, potem pa pesek), je pa res, da na teh delih odstavnega itak ni (ampak je počasni) ...
 

burgy

Pripravnik
18. mar 2009
223
0
16
Citat:
Uporabnik AndrejD pravi:
ksz

na tem klancu sem že srečal tovornjake, ki so jim zavore gorele. Sklepam da so srečno prispeli dol, ker pri poročilih ni bilo nobene omembe...

Si prepričan, da si srečal take, ki so jim gorele zavore ali pa si samo zaduhal močan vonj po zavornih ploščicah, od tega pa da bi se vžgale zavore je še daleč?
 

burgy

Pripravnik
18. mar 2009
223
0
16
Citat:
Uporabnik iii pravi:
predvidem da je tu prikazano delovanje peska a ne? ker klančine ne vidim nobene.
confused-1.gif


A ni na vrhu klančine na Črnem kalu pesek ravno nasut tu pa so bili kupi peska in je zato privzdignilo kamion ter ga prevrnilo. Če bi bil pesek ravno nasut bi se kamionj samo pogreznil do osovin v pesek in bi se tako ustavil?
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Citat:
Uporabnik burgy pravi:
Citat:
Uporabnik AndrejD pravi:
ksz

na tem klancu sem že srečal tovornjake, ki so jim zavore gorele. Sklepam da so srečno prispeli dol, ker pri poročilih ni bilo nobene omembe...

Si prepričan, da si srečal take, ki so jim gorele zavore ali pa si samo zaduhal močan vonj po zavornih ploščicah, od tega pa da bi se vžgale zavore je še daleč?

Imam eno izkušnjo oz sem enkrat videl, da je na prikolici vlačilca zagorela pnevmatika zaradi pregretja zavor/ploščic. Po klancu navzdol je tovornjak nenehno zaviral (itak prenaložen), ploščice so se zataknile in je zavora zavirala tudi, ko šofer ni pritiskal na bremzo. Tega na ravnem ob počasni vožnji ni opazil in pnevmatika je pričela goreti. K sreči se mu je to zgodilo praktično pred gasilnim domom v Blagovici in so zadevo tik-tak pogasili. Je pa kamion s prikolico tam stal še nekaj dni (na nekem makadamskem parkirišču).
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.237
1.396
113
Citat:
Uporabnik burgy pravi:
Citat:
Uporabnik AndrejD pravi:
ksz

na tem klancu sem že srečal tovornjake, ki so jim zavore gorele. Sklepam da so srečno prispeli dol, ker pri poročilih ni bilo nobene omembe...

Si prepričan, da si srečal take, ki so jim gorele zavore ali pa si samo zaduhal močan vonj po zavornih ploščicah, od tega pa da bi se vžgale zavore je še daleč?
je kar lepo gorelo in se kadilo vstran...