Slučajno mi je spet šla skozi roke revija, v kateri je članek o E30-tki z verjetno največ kilometri. Zadeva je znana, gre za bolani eksperiment ameriške oljne firme Mobil, ki je za poiskusnega zajčka vzela E30 in ga gnala do 1.000.000 milj oz. metrično 1.609.000 km.
Ker se ne spomnim, da bi na bmwslo.com kaj posebej podrobneje obravnavali ta primer, bom povzel bistvo.
Torej pred davnimi, davnimi časi (nekje okrog leta 1990) je Mobil začel z agresivnejšo prodajo redkejših sintetičnih olj. Seveda so pri tem imeli probleme, ker je bila javnost skeptična do veliko redkejšega 5w30 olja, kot pa je bilo takrat predpisano s strani proizvajalcev vozil. Zato so vzeli takrat vrhunski nemški izdelek, E30 325iA, bel z rdečim usnjem, klimo, tempomatom,...., ga privezali na rolling road in zagnali motor. Ni podatka pod kakšnim režimom je deloval motor, verjetno so simulirali neko normalno potovalno hitrost. Prvič so motor razdirali že po dobrih 80.000 km, brez veze, ker takrat motor ni bil še niti dobro utečen. Potem so določili mejo 100.000 milj, pa je tako gladko šlo, da so podaljšali na 250.000 milj, pri 500.000 pa so rekli, da se ne hecajo več in končajo pri 1.000.000 miljah. Kar je za amerikance magična številka. Avto je tekel noč in dan štiri leta in pol, ponoči brez nadzora in vsako jutro, ko so prišli v službo, so najprej šli pogledat, če je pacient še pri življenju.
Avto so ustavljali samo za servisne preglede na 12.000 km, ko so menjali olje, filtre. Svečke, tekočine, komp. hladilnega sistema so menjali by the book, katalizator in polosovine so menjalih vsakih 320.000 km, prvi diferencial je zdržal do 965.000, drugi do 1.290.000, zadnji kolesni ležaji so bili zamenjani pri dobrem milionu km, ZF 4HP22 je celo razdaljo zdržal b.p., seveda ko pa mu ni bilo treba nič prestavljat . In to je bilo to.
Po odvrteni milionti milji so motor podrli, zapakirali nekaj ključnih kompoment v kovček in jim šli v Munchen pokazat, kako dobre motorje delajo. Jasno, Hansi se drobovju z obrabo znotraj toleranc niso pretirano čudili, ker so itak vedeli, da so njihovi motorji tako dobro skonstruirani, da prenesejo take distance. Sploh pod takimi idealimi pogoji.
Amerikanci so avto sestavili nazaj (upam da z novimi deli) in ga vozili naokrog za relklamne namene. Avto je še danes pri življenju, prvotnemu milionu je dodanih kakih 50.000 normalnih milj, in jasno, notranjost je kot nova, podvozje brez zračnosti, nosek brez stone chipsov.
A Million mile E30
Vir: BMW Slo forum
Ker se ne spomnim, da bi na bmwslo.com kaj posebej podrobneje obravnavali ta primer, bom povzel bistvo.
Torej pred davnimi, davnimi časi (nekje okrog leta 1990) je Mobil začel z agresivnejšo prodajo redkejših sintetičnih olj. Seveda so pri tem imeli probleme, ker je bila javnost skeptična do veliko redkejšega 5w30 olja, kot pa je bilo takrat predpisano s strani proizvajalcev vozil. Zato so vzeli takrat vrhunski nemški izdelek, E30 325iA, bel z rdečim usnjem, klimo, tempomatom,...., ga privezali na rolling road in zagnali motor. Ni podatka pod kakšnim režimom je deloval motor, verjetno so simulirali neko normalno potovalno hitrost. Prvič so motor razdirali že po dobrih 80.000 km, brez veze, ker takrat motor ni bil še niti dobro utečen. Potem so določili mejo 100.000 milj, pa je tako gladko šlo, da so podaljšali na 250.000 milj, pri 500.000 pa so rekli, da se ne hecajo več in končajo pri 1.000.000 miljah. Kar je za amerikance magična številka. Avto je tekel noč in dan štiri leta in pol, ponoči brez nadzora in vsako jutro, ko so prišli v službo, so najprej šli pogledat, če je pacient še pri življenju.
Avto so ustavljali samo za servisne preglede na 12.000 km, ko so menjali olje, filtre. Svečke, tekočine, komp. hladilnega sistema so menjali by the book, katalizator in polosovine so menjalih vsakih 320.000 km, prvi diferencial je zdržal do 965.000, drugi do 1.290.000, zadnji kolesni ležaji so bili zamenjani pri dobrem milionu km, ZF 4HP22 je celo razdaljo zdržal b.p., seveda ko pa mu ni bilo treba nič prestavljat . In to je bilo to.
Po odvrteni milionti milji so motor podrli, zapakirali nekaj ključnih kompoment v kovček in jim šli v Munchen pokazat, kako dobre motorje delajo. Jasno, Hansi se drobovju z obrabo znotraj toleranc niso pretirano čudili, ker so itak vedeli, da so njihovi motorji tako dobro skonstruirani, da prenesejo take distance. Sploh pod takimi idealimi pogoji.
Amerikanci so avto sestavili nazaj (upam da z novimi deli) in ga vozili naokrog za relklamne namene. Avto je še danes pri življenju, prvotnemu milionu je dodanih kakih 50.000 normalnih milj, in jasno, notranjost je kot nova, podvozje brez zračnosti, nosek brez stone chipsov.
A Million mile E30
Vir: BMW Slo forum