Beraški zdravniki

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik #488
  • Začetni datum

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
In kaj bi rekel, če bi na kleparja čakal dve leti, če bi ti nekdo, ki ima avto zavarovan pri Triglavu butnil avto? Avtomobilska odgovornost je obvezno zavarovanje tako kot zdravstveno.
ni posrečena primerjava. Recimo na prvo žogo ena zadeva samo pri organizaciji, ker se mi ne da zapletati v samo delo:

Avto zavarovalnice imajo normative za delo in cene materiala menda kar precej na spodnjo mejo izračunane.
Zato si nek lastnik kleparske delavnice ne more privoščiti prav veliko neoptimalno zastavljenih procesov da lahko preživi. Večina se jih je morala naučiti delo organizirati tako, da zadeve gladko tečejo. Znajo naročiti na uro tako, da se ne čaka in po drugi strani, da so kleparji čimbolj polno zasedeni z delom. Nekaj normalnega je, da če se vrata delavnice odprejo ob 7:00, da so takrat zaposleni na svojih delovnih mestih. Že pri prevzemu se praviloma v grobem ve kdaj gre avto v delo, kdaj bo gotov, ... Normativi so postavljeni tako, da morajo delati celo leto, da je dovolj € za redne plače in novega BMWja za lastniki vsaki 2 leti.,



V zdravstvu je pa malce drugače...
Naročanje preko portala Zvem je smeh. Vidiš termin, ki ti ustreza, potrdiš, potem dobiš PAPIRNO vabilo s popolnoma drugim terminom in zamikom skoraj 3 mesece. Ma nebi vas izbral, če bi vedel, da bom šele takrat na vrsti. In odgovor: ja zakaj pa niste poklicali. Ja hudimana, zato, ker je portal namenjen temu, da vas razbremeni in ker nimam cel dan časa čakati na prosto telefonsko linijo.

Naročanje na uro se je s korono na dosti programih vsaj približno uredilo. Na nekaterih pa kar ne. Konkretno recimo urologija Celje, če čakaš samo 3 ure na NAROČEN termin si lahko zelo srečen. Vsi to vejo, pa "tako pač je".

Potem gastro. Začetek dela recimo 8:00. Naročen termin 8:15. Vrata ordinacije so se odprla ob 9:15, ko je bila zunaj že gneča. Sicer opravičilo, ker "veste zjutraj imamo posvete z oddelčnimi zdravniki in neki neki". Ma dobro, a to urgenca in ste danes izvedeli ali kako? "ne, ne, to imamo vsak dan". Jebemtiš potem takrat NE naročaš in na vrata NE napišeš, da začneš ob 8:00. Potem začneš ob 9:30 in je to to. Tako pa sestre niso vedele kaj bi delale tisto uro in pol.

Zlomljena ključnica. Termin za operacijo torek zjutraj. Prideš na oddelek, čakaš in kar naenkrat "ja veste danes ne bo šlo". Aha, urgenca in imate polno sobo/zaseden zdravnik,...? "ne zdravnika ni danes". Aha, zbolel danes? "ne saj ga že cel teden ni". Pa to včeraj niste vedeli, da bi me obvestili? tišina... "pridite jutri zjutraj. Mogoče pa bo šlo. No če jutri ne, potem pa četrtek skoraj sigurno".

Normativov nobenih. En kupuje material po x, drugi pa x+100%. En zobozdravnik naredi letni plan (s katerim ima pokrite stroške in plače za celo leto) tam nekje septembra, drugi naredi pol manj, ker mora biti spočit za popoldan. Plača obema prileti približno enaka.

In potem naprave vredne več mio, ki so v uporabi samo eno smeno. Bemtiš amortizacija je enaka ali dela 2 uri ali 24ur/dnevno. In strošek na eno preiskavo bi kar naenkrat precej padel. Samo količina preiskav bi se povečala.

Pa ne krivim zdravnikov/medicinskih sester. Krivim nesposobno vodstvo, ki pa verjetno žal nima dovolj moči urediti določenih zadev. Pa nebi bilo potrebno veliko. Z dobro organizacijo upam trditi, da se da na določenih programih v zdravstvu dvigniti produktivnost za vsaj 30%. In s tem nič bistveno bolj obremeniti trenutnega kadra. Ko gledaš koliko je nekih nepotrebnih korakov v procesu se ti zavrti. Bi upal celo trditi, da bi na koncu imeli delavci celo manj dela.

No ja in sem šele pri prvem koraku, ko vstopiš v zdravstveno ustanovo.

In organizacija/optimizacija je tisto, kar v našem zdravstvu NE ŠTIMA.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.128
1.079
113
Saj nisem mislil dobesedno primerjavo z avtokleparji, ampak tisto "pritoži se pri zavarovalnici, če ti čakanje ni prav (ne težit kleparju)"

Če hočete še nekaj "pomembnih" razlik med kleparji in zdravstvom:
* pri kleparju lahko dobiš nadomestni avto.
* če je stanje res slabo, zavarovlanica prizna "totalko".
Ne enega ne drugega pri zdravstvu ne moreš ali pa ne želiš dobiti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in igi

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
Saj nisem mislil dobesedno primerjavo z avtokleparji, ampak tisto "pritoži se pri zavarovalnici, če ti čakanje ni prav (ne težit kleparju)"

Če hočete še nekaj "pomembnih" razlik med kleparji in zdravstvom:
* pri kleparju lahko dobiš nadomestni avto.
* če je stanje res slabo, zavarovlanica prizna "totalko".
Ne enega ne drugega pri zdravstvu ne moreš ali pa ne želiš dobiti.
Ampak za čakanje ni (vedno) kriva zavarovalnica. Tudi ce stresemo 3 miljarde dodatnega denarja v zdravstvo bodo se vedno vrste. To vsem, razen pacientom vec kot ustreza. S trenutno organizacijo sistem pač ne more podelati zadev (ne drži za vse programe). In ko sedis v cakalnici x ur, vidis veliko opcij ki ne zahtevajo veliko in bi bilo vsem lazje. Ampak ne… eni mislijo, da lahko vse resis z visjo placo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.128
1.079
113
Če zavarovalnica kot edini plačnik zagotovi plačilo za 100 kleparjev, se bo trg prilagodil temu. Plačilo zavarovalncie se bo porazdelilo med teh 100 kleparjev, kleparji bodo delali, kot zavarovalnica plača.
Nekaj malega avtov bodo popravili kleparji, ki niso v tem zavarovalniškem sistemu. Ampak tudi tistih je omejeno, ker jih z tem malim številom "samoplačnikov" lahko preživi le 10.

In potem zavarovalnica odloči, da bo za klepanje vrgla 3mrd€.
Ampak to ne bo nič pomagalo, ker izučenih kleparjev ni, da bo obdelali vso to pleharijo. Izobraževanje kleparja pa traja 10+ let.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Jaz ne bi toliko pljuval čez zavarovalnico čeprav ima največ prstov v marmeladi. V zadjih 2 letih se je zmetalo 150 milijonov v dodatno zmanjševanje čakalnih učinek je bil pa ravno nasproten. Zavodi so s tem denarjem pokrivali prejšnji minus.

Kot je pa že bilo omenjeno organizacija je največji problem zdravstva in pa seveda nadzor nad delom. To je povedalo že računsko sodišče ker zavodi nimajo začuda v letu 2020 nobenih evidenc koliko kateri zdravnik dejansko dela. Kdo bi si mislil. Seveda je Kuštrin in zbornica takoj v zrak skočili da to pa ne drži ampak papirja pa od sebe niso dali nobenega.

Edit. Bom prilepil dele povzetka

Glavna razloga za neučinkovito skrb pri vstopu zdravnikov na trg dela sta predvsem v tem, da ni mogoče ugotoviti dejanskih obstoječih zdravniških kapacitet niti ni mogoče oceniti potreb po dodatnih zdravnikih. Noben deležnik namreč ne ugotavlja, koliko efektivnih ur zdravniškega dela na mesec opravi posamezni zdravnik v okviru različnih oblik izvajanja zdravniške službe in pri različnih izvajalcih v mreži javne zdravstvene službe (kot na primer na podlagi pogodbe o zaposlitvi, podjemnih oziroma drugih pogodb civilnega prava ali na podlagi izstavljenih računov za opravljeno zdravstveno storitev). Podatki o tem, koliko je vsak posamezni zdravnik dejansko aktiviran v zdravniški službi, ne obstajajo, poleg tega pa ni vzpostavljen ustrezen sistem ocenjevanja potreb po zdravnikih.

Ta del je zanimiv

....
zdravnikov pa v 12 letih ni ugotovilo, ali in koliko ter kateri zdravniki so preobremenjeni, in ni ugotovilo realnih razlogov za domnevne preobremenitve zdravnikov. Zato ni znano, zakaj naj bi bili zdravniki ob skoraj
32-odstotnem porastu števila vseh zdravnikov, zaposlenih v mreži javne zdravstvene službe
v 12-letnem obdobju, ter ob naraščanju letnega števila specializantov v tem obdobju (v letu 2008 jih je bilo 1.174, v letu 2019 pa že 1.714) in nenazadnje ob praktično nespremenjenem številu prebivalcev v Republiki Sloveniji v tem obdobju preobremenjeni.


Se ne nanaša na družinske zdravnike o katerih preobremenjenosti je govora v nadaljevanju.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in igi

Maiden

Fizikalc
7. nov 2007
766
183
43
In organizacija/optimizacija je tisto, kar v našem zdravstvu NE ŠTIMA.
Se popolnoma strinjam! Sem se pred tremi meseci naročil na pregled, čakam dva mesec, da pridem na pregled ki to ni. Mi je zdravnik povedal, da sploh ne ve zakaj sem prišel, ker še nisem imel komisije, kar bi mi lahko povedali že ko sem se naročil in ne bi izgubljali časa vseh vpletenih.
Najbolj bizarno pa je, da me je moj osebni zdravnik pošiljal k specialistu, a ta me je pošiljal nazaj k mojemu osebnemu zdravniku.

Je res, tako težko uvesti sistem, da ko prideš do osebnega zdravnika si s papirji in iskanjem zdravnikov končal?
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in igi

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Portal zvem in enarocanje uporablja svoje algoritme narocanja, ki nimajo veze z dejanskim stanjem. Zato tudi pise da se za prave cakalne vrste obrnes na ponudnika. Tle nima primerjava z avtokleparjem popolnoma nobene veze in je najmanj debilna. Cakalne vrste se pri ponudnikih do ponudnika spreminjajo nekajkrat dnevno in enostavno pri povprecni frekvenci prometa 200 ljudi dnevno pri enemu ne mores zagotoviti tedna natancno. Velik bullshit.
Potam naj pa enostavno... portala zaprejo, ker sta neuporabna. Brez da piše, da se moraš posebej obrniti na nekoga.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Če bi inšpekcija bolj vestno kaznovala izvajalce na pa samo opozarjala teh problemov ne bi bilo. Tako pa pišejo datume samo da zadostijo pogojem čeprav potem nič ne velja od tega.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
Če zavarovalnica kot edini plačnik zagotovi plačilo za 100 kleparjev, se bo trg prilagodil temu. Plačilo zavarovalncie se bo porazdelilo med teh 100 kleparjev, kleparji bodo delali, kot zavarovalnica plača.
Nekaj malega avtov bodo popravili kleparji, ki niso v tem zavarovalniškem sistemu. Ampak tudi tistih je omejeno, ker jih z tem malim številom "samoplačnikov" lahko preživi le 10.

In potem zavarovalnica odloči, da bo za klepanje vrgla 3mrd€.
Ampak to ne bo nič pomagalo, ker izučenih kleparjev ni, da bo obdelali vso to pleharijo. Izobraževanje kleparja pa traja 10+ let.

Ja razumem to. Potrebna je sistemska rešitev. Ki pa je ne bo... Še dolgo ne. Bi se pa dalo z optimizacijo veliko narediti.

Pred skoraj desetletjem sem delal kot informatik v večji trgovski firmi. Zaradi velike in hitre rasti se je v enem trenutku skoraj vse ustavilo. ERP je bil "zanič", skladišče zastarelo in predvsem premajhno, premalo zaposlenih. Kljub povečanju števila zaposlenih, novim regalom, izplačilu nadur... se je situacija samo poslabševala. Zaposleni nezadovoljni. Vsi so videli izhod samo v novem skladišču z veliko zaposlenimi, kar pa ne gre "čez noč".
V tistem času je prišel na firmo (se ne spomnil naziva delovnega mesta, ampak pač nekdo, ki bi znal komunicirati med vodstvom, lastnikom, računovodstvom, zaposlenimi, znal kakšna poročila pogledati...) Tip je bil precej napreden kar se ITja tiče, obvladal je poročila, excel, grafe. Lastnik (stare šole) se je v začetku bolj kot ne nasmihal zgodbi, ker je bilo res malce hecno ga gledati cele dneve za računalnikom. Na koncu je direktno iz baze črpal podatke in izračunal stvari, ki nikomur niso niti na pamet padle. In potem smo začeli z manjšimi spremembami. Vedno rezali samo največje "špice" v grafih. Nekaj erp, nekaj organizacija dela, pa terminali v skladišče, pa lokacije, pa časovne prilagoditve prevzemov/izdaj, transportne poti, pa kaj vem kaj še vse. Vse po manjših korakih. On pa ves čas spremljal dogajanje s poročili na tisoče načinov.
In kar naenkrat je zadeva spet tekla. Več kot normalno. Celo zaposleni so bili manj obremenjeni. In kolikor poznam zgodbo so od takrat zrasli še vsaj za 100%, uporabljajo še vedno tisti "zanič" ERP, ki še vedno deluje, takratno skladišče pa je zadostovalo še vsaj za 5 let. V tem času pa so v miru postavili novega. Upam, ampak res upam, da je lastnik ugotovil, da je ta oseba ena ključnih v zgodbi.

In ker sem sam videl kaj se je uspelo narediti zgolj z optimizacijo procesov in IT podporo sem prepričam, da če bi zdravstveni sistem dobil enega takšnega mojstra, lahko za 30% povečaš kapacitete in z veliko verjetnostjo zmanjšaš obremenitev zaposlenih (seveda ne na vseh programih).
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Tega v zdravstvu ne bo, tam imajo probleme že z registracijo delovnega časa zdravnikov ker potem pač ne morejo delati na dveh mestih hkrati. Nekaj kar je že vsaj 20 let v vsaki slovenski firmi stalnica.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.427
2.584
113
Sem bil pri mojem zobarju, ki si je po dolgem času zaželel rentgen mojih zob. (Ja perverzen zobar).
OK.
ker se je obetal obisk pri zunanjem izvajalcu, mi je zobar svetoval 'hard kopijo' rendgena za zunanjega izvajalca.
Čez dva dni se vidiva z mojim zobarjem in vidim, da moj rendgen 'gleda' na PC.

Rentgen bolnice Trbovlje.
Rabim naročilo. Rentgen pokvarjen. Pridite čez 14 dni.
Drugi dan pridem osebno tja in takoj opravim slikanje. Sprejel me je 'rentgenolog', ki me je včeraj naložil, da 14 dni ne bo nič zaradi okvare.

Osebni zdravnik mi je po opisu mojih težav dejal: Pa i mene bôli!
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.128
1.079
113
Sem včeraj bil na "shodu" zdravnikov v Lj (pač preko ZOOMa), kjer so povedali mladi zdravniki svoje težave, potem pa so se začeli starejši zdravniko oglašat.

Moram rečt, da imate pacienti veliko srečo, da se zdravniki med sabo ne morejo zmenit, kako naprej.
V glavnem zdravnice: "hudo mi je, ko vidim starčke brez osebnega zdravnika, ne znajo poiskat drugega, ne morejo priti na urgenco, ... A se res ne da kaj narediti?"

Me je tako držalo da kliknem tisti mikrofonček pa rečem "pa pi*da, ni vaša naloga reševati zdravstveni sistem. To je naloga ministra in vlade." Pa me je boljša polovica zadržala.

Ko bo zdravnikom enkat kapnilo, da:
1. niso oni poklicani za reševanje zdravstvenega sistema
(to je naloga MZ in vlade)
2. ugleda si v trenutnem stanju ne morejo povrniti
(v totalni birokraciji se ne moreš ukvarjati s pacientom, ampak s papirji, vse skupaj totalno nepovezano,...)
3. edino za plače se je smiselno še boriti
(če te že jeb*jo z vseh koncev, vsaj drago prodaj češplo)
potem ste ga pa pacienti naj*bali.

Kolikor vidim, se je v zadnjih 2-3 mesecih povečalo število zasebnih zavarovanj in asistenc za faktor 10. Z novim letom pa še Triglav in Vzajemna (al Generali) prideta zraven.
In vedno več zdravnikov gre tam delat. 2 posveta na uro, denarja pa enako kot v ZD. In imaš 30 minut samo za konkretnega pacienta, lahko tudi od doma, nobenih vmesnih klicev in prekinitev. Vse naročeno preko klicnega centra, na uro, vidiš naročene za nekaj dni v naprej.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Sem včeraj bil na "shodu" zdravnikov v Lj (pač preko ZOOMa), kjer so povedali mladi zdravniki svoje težave, potem pa so se začeli starejši zdravniko oglašat.

Moram rečt, da imate pacienti veliko srečo, da se zdravniki med sabo ne morejo zmenit, kako naprej.
V glavnem zdravnice: "hudo mi je, ko vidim starčke brez osebnega zdravnika, ne znajo poiskat drugega, ne morejo priti na urgenco, ... A se res ne da kaj narediti?"

Me je tako držalo da kliknem tisti mikrofonček pa rečem "pa pi*da, ni vaša naloga reševati zdravstveni sistem. To je naloga ministra in vlade." Pa me je boljša polovica zadržala.

Ko bo zdravnikom enkat kapnilo, da:
1. niso oni poklicani za reševanje zdravstvenega sistema
(to je naloga MZ in vlade)
2. ugleda si v trenutnem stanju ne morejo povrniti
(v totalni birokraciji se ne moreš ukvarjati s pacientom, ampak s papirji, vse skupaj totalno nepovezano,...)
3. edino za plače se je smiselno še boriti
(če te že jeb*jo z vseh koncev, vsaj drago prodaj češplo)
potem ste ga pa pacienti naj*bali.

Kolikor vidim, se je v zadnjih 2-3 mesecih povečalo število zasebnih zavarovanj in asistenc za faktor 10. Z novim letom pa še Triglav in Vzajemna (al Generali) prideta zraven.
In vedno več zdravnikov gre tam delat. 2 posveta na uro, denarja pa enako kot v ZD. In imaš 30 minut samo za konkretnega pacienta, lahko tudi od doma, nobenih vmesnih klicev in prekinitev. Vse naročeno preko klicnega centra, na uro, vidiš naročene za nekaj dni v naprej.

Ti tukaj govoriš s stališča primarnega zdravstva ker očitno tvoja tam dela. Ja družinski so pač je ena stranka ampak ni to celotno zdravstvo. Praviš je naloga ministrstva. Zakaj so zdravniki na terciarju proti beleženje delovnih ur? Zakaj so tako proti uvajanju elektronskega sistema pri zdravljenju? Ker seveda ko nekaj elektronsko za pišeš v sistem ne gre več ven (na primer količina zdravila ali pa diagnoza), v primeru da to napišeš na papir se da vedno popravit pa te potem ne more noben obtoževati da si kaj zajebal
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.128
1.079
113
Še enkrat: ni naloga zdravnikov, da rešujejo/postavljajo sistem.
To mora ministrstvo al pa ZZZS rečt: če ni beleženja, ni plačila.

Ministru je pa cilj čim dlje ostati na stolčku, ne pa reševati težav.
Enako kot vsem na ministrstvih.
Kar se pa ZZZSja tiče, morajo najprej pred svojim pragom pomest, preden začnejo drugim težit za posodobitev sistemov.

Poleti so se hvalili, kako bodo uvedli birokratske razbremenitve zdravnikov. In da so jim prišli naproti pri reševanju težav. In sredi novembra pošljejo mail, da teh sprememb v programski opremi ne bo do konca novembra (kot dogovorjeno) , ampak enkrat v januarju (če bo).
Sami (na ZZZSju) pa tedensko producirajo po 10-20 okrožnic s spremembami pravil in postopkov zdravstvenega zavarovanja, pa čez en teden že veselo iščejo tiste, ki ne igrajo po novih pravilih.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Ni naloga zdravnikov da ga postavijo tako kot ni njihova naloga da se na vse pretege upirajo da ga ne bo na tak način kot je samo njim prav. Zadeva mora delovati obojestransko ne samo iz ene strani.

Tale članek izpred 3 let lepo opiše probleme administracije in vseh napak ki se dogajajo. Pa tudi kdo je odgovoren za to. In zdaleč ni to samo MZ iz ZZZS, je treba kdaj tudi prel lastnim pragom najprej pomesti.


Pa danes 3 leta kasneje ni nič drugače.
 
Nazadnje urejeno:

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.128
1.079
113
Ja, lep članek, lepo popiše težave.
Ampak kaj ima to veze z zdravniki, pa da se "na vse pretege upirajo"?
Kolikor sem prebral, je računsko sodišče pohvalilo zadeve, ki so jih zdravniki sami sprogramirali. Ko jim je bilo dovolj ročnega vodena seznamov.
Kje ti tukaj vidiš, da se na vse prretege upirajo uvedbi ITja, ne vem.

Razen če mogoče misliš tisto z 15 uporabniškimi imeni in gesli.
Tega pa tudi jaz nebi hotel uporabljat. In bi se "na vse pretege upiral".
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.114
4.084
113
Problem je ker se 80 letni strici, ki so še vedno aktivni zdravniki, ne znajo niti postavit za tipkovnico (dobesedno, ne ve kje se prime miške), kaj šele da bi znali naklikat en izvid in se učiti nekaj novega v nekem lepem programu. Sej načeloma je to povsod problem (IT in stara populacija ne gre skupaj), samo v večini ostalih sfer gredo s 65 leti ljudje že v penzijo, zdravniki pa takrat šele pridejo v svoja lepa zlata leta.

Povprečna starost zdravnikov je pri nas mislim da že čez 65 let, tako da to vse pove. Pa povprečje je še lepo ker najbrž se šteje noter specializante kot protiutež metuzalemom. Zdej pa ti dopovej nekemu 70 letniku ki v življenju ni hotel delat z računalnikom (to je delo za tajnice, aka medicinske sestre) da bo sedaj moral imet zdravstveni karton pacienta v programu.

BTW, ko so pri nas mladi zdravniki enkrat testno samoiniciantivno uvedli nek open source program za vodenje zdravstva, so doživeli pogrom s strani starejših kolegov, vodstev zdr. ustanov, pravne in IT stroke ... pove veliko o tem kje vse so problemi (izvedbeni del je dejansko najmanjši problem).
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Ne upiranje ne izhaja iz revizije ampak iz tega da niti ni interesa da se zadeva spremeni. UKC npr ima svojo službo in naroča sama programe ki jih rabi. Zakaj naročajo 5 sistemov namesto enega vedo samo sami.
Ti pa lahko dam še en članek ki je nekoliko starejši o uvajanju informacijskega sistema in e.-poslovanja na primarni zdravstveni ravni. Članek je spisal zaposleni odgovoren za It v ZD Trbovlje. Po tem ko kritizira ZZZS pravi tudi

"
V Zdravstvenem domu Trbovlje imajo možnost uporabe elektron-
ske pošte tako zdravniki kot tudi del administrativnega in racuno- ˇ
vodskega osebja. Žal ugotavljamo, da zanimanja za e-pošto med
zdravniki prakticno ni, drugi pa jo uporabljajo redno, saj to zah- ˇ
teva tudi njihovo vsakodnevno delo."

V našem zdravstvenem domu smo zaceli uvajati razli ˇ cne informa- ˇ
cijske sisteme pred vec kot ˇ 10 leti, predvsem zaradi želje po zmanjša-
nju papirnate dokumentacije, boljše preglednosti in lažje sistemske ana-
lize podatkov ter lažjega arhiviranja. Sprva je informacijska tehnologija
vzbudila med zaposlenimi (zlasti med zdravniki) odpor in negodova-
nje, scasoma pa so uvideli prednosti novih tehnologij in jih postopoma ˇ
vedno bolj uporabljajo.


Zdravniki sami bolj malo sprogramirajo kvečjemu dajo navodila kaj bi radi pa še to jih lahko na prste prešteješ zanesenjake.
Še pri samem naročanju izdelave programske opreme se vidi kako jih proizvajalci vrtijo okrog prsta in cuzajo denar na polno. Pa da ne govorim o samih zdravstvenih zavodih. Primer iz UKC, proizvajalec je določene aparature pri napakah na softwaru popravljal tako da so se povezali z napravo, napaka odpravljena v pol ure in se je delalo naprej. Sedaj se to ne sme/dela več. Naprava se odklopi pošlje zastopniku, ta seveda nič ne zna pošlje naprej v tujino. Tam se priklopi odpravi napako pošlje nazaj. Ljudi pa za tiste 2 do 3 tedne ko si brez če slučajno ni nobenega na rezervi prenaročiš.
Pa takih primerov je malo morje.