Avtoceste nemške vs slovenske

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
http://www.dnevnik.si/tiskane_izdaje/dnevnik/118668

Na zgornjem linku je podatek, da je cena na kilometer avtoceste pri nas 9.2 milijona €.Torej če pretvorimo v ceno USD / miljo, je to 20.6 miljona $ / miljo avtoceste (z dvema pasovoma). To vključuje tudi tunele tako kot so zgornji podatki povprečje in vključujejo tunele.
Ameriško povprečje vključuje veliko večino AC, ki so narejene po ravnem. Nimajo ograj, vkopov in nadvozov je veliiiko manj ipd... Stvar ni primerljiva.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.624
208
63
Kranj
hehe shift ravno hotel napisati......tam je res že obupna pa na novo narejena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TOLIKO O DAR$ in $CT......

HRVAŠKE AC SO 100X BOLJŠE.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
100X? Pelji se do Splita pa preštej zamenjane dilatacije.
grims-1.gif

Pa tudi zamenjanega asfalta je kar veliko za 4 leta staro avtocesto.

Glede zadolženosti: Tudi Hrvati še nimajo vsega zgrajenega, daleč od tega. Oni se bodo še precej bolj zapufali kot mi. Sicer pa ne vem, kaj jamrate glede pufov, tako ali tako jih najema Dars, ne država, poplačujejo se pa iz cestnin in ne iz proračuna.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.715
113
pri taščici
Pa imajo tudi hrvatje eno leto cesto zaprto da zamenjajo dilatacijo?
saj ne da hvalim njihove ceste (ker se nisem vozil po njih) samo da naši rabijo 1 leto za zamenjavo dilatacije ( v času recesije ko so vsi brez dela), šef pa govori da rabijo 2-3 mesce ( je to še ena "napaka"?) za zamenjavo, se mi pa tudi zdi zanimivo....
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
bos povedal se kaj vec o zelezniskem tunelu iz leta 1906, ki povezuje gorenjsko s primorsko (hint: bohinjska bistrica, ki so ga v 4 letih zgradili s krampi, lopatami in kasneje z dinamitom...) v 4 letih!!

nakladas, da se kar kadi, za 1000eur po cm bi morala biti pozlacena 14 pasovnica, tako pa je od vsakega metra sct pobasal v zep 80.000eur tkole na uc...
10.gif
fak, pa tu ste sami znalci.
kot prvo, ne znaš niti računat. cena za predor šentvid ni 100 000 EUR na m'. skupna cena je 135M evrov za dve predorski cevi po 1480m in dve priključni rampi po 550m. če to podeliš, znese 33 000 EUR na m'.
kot drugo, primerjaš jabolka in krompir. primerjaš izgradnjo železniškega predora z izkopnim profilom cca 40m2 in izgradnjo AC predora z izkopnim profilom 90m2 (2 pasova), 145m2 (3 pasovi) in 330 m2 (kaverna). železniški predor je izveden v odlični hribini (apnenec?), zato ni bilo potrebne praktično nobene podgradnje. šentvid v najslabšem možnem (glina, melj), zato so ponekod vgrajevali tudi po 1 sidro/2,5m2, 15 cm torkreta, TH loki na 1m, piperoof na 7m... ali si primerjal elektrostrojno opremo enega in drugega predora? koliko kamer, luči, požarnih senzorjev, opozorilnih naprav in druge varnostne opreme je omenjenem železniškem predoru?
in ti bi šel šentvid kopati z dinamitom. svašta
bonk.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Pri nas dajejo za podlago navaden gramoz, pri njih pa ponavadi loljeno skalo.
Najpomembnejsa je dobra podlaga.
lomljeno skalo? kaj je to? lapornati, karbonatni, dolomitni lomljenec, ...? sploh veš, v čem je razlika med enim in drugim, kdaj (ne) smeš uporabljati enega ali drugega?
drugače pa se za nasipe vedno uporablja material, ki je na voljo. noben ti ne bo šel vozit materiala iz 100 km oddaljenega kamnoloma, če to ni potrebno (no so izjeme, ampak zaradi drugih razlogov). tako so npr. pri gradnji pomurske AC v nasipe vgrajevali tudi flišne zemljine iz izkopov, ker pač ni nobenih kamnolov na tistem koncu. sicer so imeli potem težave z nabrekanjem, ker niso poznali materiala, samo naj bi potem rešili.
in takšna je praksa tudi drugod, konkretno nekaj nasipov pri širitvi AC münchen - ulm
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ne jim preveč tehnikalije govorit, ker itak ne drži. Saj veš, edina zveličavna resnica se govori v gostilni za šankom.
wink-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Glede naših dilatacij je bolj ali manj kriv Dars (pa recimo še ministrstvo, ker jih očitno "boli k..."), ker pač ne naroči tistega, kar je treba, ampak se njihovi uradniki pričkajo z izvajalci (ki so še najmanj krivi), namesto da bi najprej popravili, potem bi se pa kregali kdo bo plačal. Dars je pač izjemno počasna birokratska služba, tukaj ni kaj, to je posledica večnega nastavljanja politično zaslužnih kadrov na najvišje pozicije, temu ustrezno pa je nikakršna kakovost delovanja.

Ampak zanimivo, vsi se najbolj kregajo glede dilatacij, in to samo s Tržiško Bistrico, ki jo je delal SCT. Na Trojanah so delali drugi, pa je v medijih vse tiho, čeprav dejansko ni nobene razlike. Nekako se ta medijska gonja samo proti SCT-ju nadaljuje še od prejšne vlade, a drugi niso nič manj krive ovčke. A takšnih stvari, kot so posedajoči se viadukti, ki jih imajo v Avstriji in na Hrvaškem, pri nam nimamo.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.624
208
63
Kranj
celotno gorenjsko AC so obljubili do maja letos....je narejena ?

NI!!!!!
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
he he, SCT je vedno dežurni krivec
na trojanah je bil grasseto vodilni partner, SCT je bil podizvajalec. in za slab beton je bil kriv SCT
v šentvidu je bil SCT vodilni partner, ceramicoat podizvajalec. na koncu je bil spet kriv SCT
evil.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
in ker je asfalt delal sct je bil po kakem času že odstranjen? In temu ti praviš politični cirkus? PA to je bilo smrtno nevarno
bonk.gif
v katerem predoru pa je SCT odstranjeval asfalt?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Projekte določijo politiki, trase določijo politiki, roke določijo politiki, tudi cene pogosto določijo politiki. Ker so politiki blesavi, seveda tega in onega ni možno uresničiti tako kot so si politiki zamislili. Zato so po mnenju politikov krivi "nesposobni gradbeniki", temu pa pritrjujejo mediji, ki so prav tako enako nesposobni kot politiki oz. pogosto kar njihovi podaniki.

Raja pa seveda verjame politikom in medijem, pa smo tam.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
http://www.dnevnik.si/tiskane_izdaje/dnevnik/118668

Na zgornjem linku je podatek, da je cena na kilometer avtoceste pri nas 9.2 milijona €.Torej če pretvorimo v ceno USD / miljo, je to 20.6 miljona $ / miljo avtoceste (z dvema pasovoma). To vključuje tudi tunele tako kot so zgornji podatki povprečje in vključujejo tunele.

Pozabljaš, da imamo pri nas neprimerno več tunelov na kilometer avtoceste, kot v USA. Druga stvar je, da (vsaj po slikah sodeč) njihovi highwayi nimajo kakšnih ograj, zaščite pred divjadjo itd. Da ne govorim, da je izgradnja za 75000 kilometrov avtoceste verjetno v razmerju cena/kilometer bolj ugodna, kot izgradnja 500km avtoceste. Potem so tu še razni izvozi, ki jih je v Sloveniji neprimerno več in tudi stanejo, bolj zahteven teren, velika razlika je pa že v ceni samega asfalta, ki je v Ameriki verjetno precej cenejši, glede na to da je dokaj tesno povezan z nafto.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.715
113
pri taščici
In zakaj so zaprli TB, trojan pa še ne... oziroma vsaj zdi se mi da ne.
Sicer pa itak tudi politika določa kdaj je ogoržena prometna varnost....le zakaj imamo strokovnjake....
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Njihova omejitev je ostala iz časov naftne krize v sedemdesetih. Drugače pa so večino avtocest zgradili že preko 40 let nazaj, njihovo vzdrževanje je pa za evropske razmere precej ubogo (normalno, večinoma so brezplačne, gorivo pa praktično ni obdavčeno) in ni čudno, da se jim ponekod dobesedno rušijo. In tak izgled na njihovih avtocestah ni nič nenavadnega:


Pa glede njihovih tunelov:
Seznam najdaljših predorov v ZDA
(glede na ogromno državo jih imajo izjemno malo)

Seveda pa avtoceste obnavljajo in dograjujejo (čeprav počasi, saj je omrežje ogromno), ampak te nove avtoceste ne koštajo samo 1 milijon dolarjev po km.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
In zakaj so zaprli TB, trojan pa še ne... oziroma vsaj zdi se mi da ne.
Trojane so nedavno popravili in to po dobrem letu. Žerjav ni lani tega prav nič omenjal, ker mu je šel v nos SCT, na Trojanah pa mu drugi niso šli v nos. Kaj pa vem zakaj, mogoče Zidar ni nič prispeval v Janševo volilno kampanijo, čeprav se Zidar zelo dobro razume s cerkvenimi krogi.