Sprememba poti je bila odobrena s strani matične firme Costa Crociere. Ker se je kapitan odločil zapluti še bližje od dogovorjene poti, je izklopil vse navigacijske naprave razen radarja. Zanašal se je na vid, saj bi naj te vode okrog otoka dobro poznal. Ko je videl penjenje vode na čereh je zavil v dedno in z levim bokom naredil 70m dolgo zarezo, v področju strojnice in sobe z generatorji. Odplul je naprej, dokler niso odpovedali motorji (v tem času ni poslal klica na pomoč). Ko se je ladja ustavila, jo je z premčnimi in krmnimi potisnimi motorji (bow in stern-thrusters) potisnil na obalo otoka, da se je naslonila. Ne glede na to, da je kapitan [cenzura] brez primere, je s tem manevrom rešil kakšno življenje več in preprečil popolno potopitev ladje.
Premčni in krmni motorji so neuporabni ob premikanju ladje naprej. Costa Concordia se prav tako obrne na mestu zelo hitro, ampak to ti nič ne pomaga, ko pluješ...