Tale tema je za mene malo prevec zapletena, da bi sodeloval, ampak eno resnico pa je le treba omeniti.
NKBM je imela konec leta po uradnih revidiranih podatkih, ki jih je potrdila tudi BS kapitalski kolicnik okoli 25. To je ena cudna cifra, s katero se doloca varnost banke recimo, in je celo predpisana, BS lahko predpisano dvigne. Tako je reimo za NKBM zahtevala kolicniki okoli 15, namesto 11,5.
Torej teoreticno novi lastnik lahko banko malo dekapitalizira
. Da pride na 15, bi recimo lahko prodal 200 mio drzavnih obveznic. In od zunaj gledano, bi drzava pri tem celo zasluzila(ce bi jih odkupila nazaj), saj ji ne bi bilo treba placevati obresti od obveznic, ki so visje od trenutnih na trgu, pa se malo denarja bi zapravila, ki ga ima trenutno prevec in za katerega placuje negativne obresti. Skratka ta transakcija je win na kvadrat za drzavo.
Zakaj pa je BS tako vodila NKBM, ali ECBju dala okvirne podatke za drugi stres test, kjer je NKBM padla (niso pa pade Grske banke recimo), to je pa tisto, kar pravim, da je prevec zapleteno.
Pa da ne bi kdo rekel, da BS ne upravlja drzavnih bank, ker to ni njena naloga (dejansko ni!).