Alternativa stari Xsari Picasso?

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
ksz:

če se lahko vmešam v vajino debato...Dosedaj še nisem doživel, da bi pri polnem pritisku na zavoro, torej, ko ABS dela na polno, da bi nos avtomobila silil ven iz ovinka ( understeer). ABS poseže v delovanje zavor in prepreči blokiranje, s tem se ne prekine trakcija, kar pomeni , da lahko krmiliš PREDNJI del avtomobila.
Zaradi same fizike, pa lahko prode pri tem do "oversteera", torej te prehiti ZADNJI del avtomobila, saj se večina teže pri močnem zaviranju prenese na prednji del.
Tu in nasploh igrajo tudi evliko vlogo dobre gume in amortizerji !
ESP sistem vključuje tudi ABS s to razliko, da lahko poseže v način delovanja ABSa. Torej je zmožen zvezno prekiniti jakost zaviranja posameznega kolesa. S tem se močno približa zakonu fizike in poiskuša vzdržati avto na svoji poti.
Gume in amortizerji so tudi tukaj bistvenega pomena !
Sam sem že dosti probaval vse te priboljške v ESP sistemu in sem ugotovil, da praktično je nemogoče, da sili nos avtomobila iz ovinka, drugo pa je če priletiš 100km/h v 90 stopinjski ovinek. Tukaj je fizika.
Največkrat pride do oversteera ampak ESP lepo poravi avto. Vsaj v moje primeru ( avtu).
lp
s
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.179
9.814
113
Bi se strinjal s tabo. Tudi lastne izkušnje so take. Ob zaviranju gre teža naprej, zadek se razbremeni in odpelje. Kaj so pa v Robertovem testu delali mi pa ni jasno. Razen, če je bila čisto drseča podlaga in gume niso imele oprijema. Potem dejansko ni moglo priti do prenosa teže in je avto "splavil".
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.011
1.905
113
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Clio ne bo več dolgo, glede pameti pa še vedno ne boš zihr
tongue-1.gif

samo ne mi rečt da boš ga menjal za tisto grdo neuporabno romunsko piksno
sprasujem se.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Bi se strinjal s tabo. Tudi lastne izkušnje so take. Ob zaviranju gre teža naprej, zadek se razbremeni in odpelje. Kaj so pa v Robertovem testu delali mi pa ni jasno. Razen, če je bila čisto drseča podlaga in gume niso imele oprijema. Potem dejansko ni moglo priti do prenosa teže in je avto "splavil".

Tudi pri čisto drseči podlagi ti odnese zadek pri vsaj malce zavoja oz. četudi zaviraš na ravnem; dejstvo je namreč da so sprednje zavore močnejše in ustavljajo delno tudi zadnji del vozila (ki je lažji), tako se tudi zgodi da na snegu samo malo pipneš zavoro v zavoju in si že počez (pri lažjih zaviranjih zadaj zavore sploh ne primejo, se lepo vidi po "zarjavelosti" diskov).

Tudi vožnja po snegu navzdol po ravnem klancu z zaviranjem je nevarna ker te vedno postavi počez (začne se pa zadaj).

Recimo te zagate se fino rešuje z kontraefektom in sicer zaviranjem zadnjega konca (ročna) in dodajanjem plina!
grims-1.gif


Sprednji konec zdrsne pa po izkušnjah pri POSPEŠEVANJU v zavoj.

ESP v vseh teh primerih pomaga z zaviranjem "diagonalno" od zdrsa .. in ja je učinkovito, čeprav se na prvo pogled in občutek zdi "čudno"!

(vsa dejstva veljajo za prednji pogon, nekaj od njih pa tudi za zadnji oz 4x pogon)
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
samo ne mi rečt da boš ga menjal za tisto grdo neuporabno romunsko piksno
sprasujem se.gif

Z nobeno romunsko piksno ne bi šel delat svoje kilometrine. Če misliš dusterja, bi bil kvečjemu za tadrugi avto.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Bi se strinjal s tabo. Tudi lastne izkušnje so take. Ob zaviranju gre teža naprej, zadek se razbremeni in odpelje. Kaj so pa v Robertovem testu delali mi pa ni jasno. Razen, če je bila čisto drseča podlaga in gume niso imele oprijema. Potem dejansko ni moglo priti do prenosa teže in je avto "splavil".

Tudi pri čisto drseči podlagi ti odnese zadek pri vsaj malce zavoja oz. četudi zaviraš na ravnem; dejstvo je namreč da so sprednje zavore močnejše in ustavljajo delno tudi zadnji del vozila (ki je lažji), tako se tudi zgodi da na snegu samo malo pipneš zavoro v zavoju in si že počez (pri lažjih zaviranjih zadaj zavore sploh ne primejo, se lepo vidi po "zarjavelosti" diskov).

Tudi vožnja po snegu navzdol po ravnem klancu z zaviranjem je nevarna ker te vedno postavi počez (začne se pa zadaj).

Recimo te zagate se fino rešuje z kontraefektom in sicer zaviranjem zadnjega konca (ročna) in dodajanjem plina!
grims-1.gif


Sprednji konec zdrsne pa po izkušnjah pri POSPEŠEVANJU v zavoj.

ESP v vseh teh primerih pomaga z zaviranjem "diagonalno" od zdrsa .. in ja je učinkovito, čeprav se na prvo pogled in občutek zdi "čudno"!

(vsa dejstva veljajo za prednji pogon, nekaj od njih pa tudi za zadnji oz 4x pogon)

Jaz res ne vem, a se zafrkavaš , ali ti to resno....sem se spomnil nekega mehanika(!) pred leeeti, ko je trdil, da avto zavira samo na prvi par koles, zato pa pri močnem zaviranju zablokirajo samo prva kolesa !
hysterical-1.gif

Sori, na njega me spominjaš...
1. Avto ne zavira na vse 4 kolesa z enako silo. Če bi, bi potemtakem prišlo do tvoje teorije ( blokiranje zadnjih koles pri vožnji po klancu navzdol). Zavorna sila je načeloma razdeljena cca 65/35, nekje 60/40, največkrat pa nad tem bdi elektronika EBD, torej Electronic Brake Distribution ( če ima avto ESP sistem seveda ).
2. "sprednji konec zdrsne pri močnem POSPEŠEVANJU v zavoj " - seveda, če dodaš preveč moči na prednja kolesa, pri tem se pa teža razporedi na zadnji del avtomobila, ( spet fizika ).
3. Z zadnjim stavkom se pa strinjam.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ajde, koliko mandeljcev se je prijavilo na brezplačni tečaj na Vranskem?
Boste tam to teorijo preverili
wink-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
A sem kaj drugega napisal?

Pri močnem zaviranju zavirajo vsa kolesa ampak že po velikost diskov (oz. bobnov) je vidno kje je zaviranje večje .. načeloma tudi zato ker se ga spredaj več rabi (prenos težišča naprej). Pri močnem zaviranju v zavoj (bočno) zdrsne zadnji del zaradi prenosa teže (si že ti napisal).

Pri rahlem zaviranju (torej ko čisto malo pipaš zavoro) zadnje zavore skoraj nimajo vpliva - če ima avto bobne itak ne moreš tako natančno dovajati slile - če so diski pa vseeno zadaj prime čeljust malo kasneje oz. manj.

Torej nisem nič tragičnega napisal v stilu, da zavore delajo samo spredaj...
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ajde, koliko mandeljcev se je prijavilo na brezplačni tečaj na Vranskem?
Boste tam to teorijo preverili
wink-1.gif

Ne samo prijavili, tudi opravili z odliko
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ajde, koliko mandeljcev se je prijavilo na brezplačni tečaj na Vranskem?
Boste tam to teorijo preverili
wink-1.gif

Jst se nisem, ampak glede na moje izkušnje vem, da NIKOLI (več) ne zaviram na polno v zavoju. Sem že prevečkrat lovil rit po cesti!
grin1.gif


Sicer ima pa vsak svoj prav, tako da vsak vozi na podlagi svojih izkušen in reakcija voznika je prilagojena na izkušnje. V isti situaciji tako ni nujno, da je pravilna samo ena pot ampak jih je lahko več.

Pa dovolj off; tema je o Xsari Picasso!
evil.gif
A ima kdo info do kdaj naj bi se ta fosil (še) prodajal?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
A sem kaj drugega napisal?

Pri rahlem zaviranju (torej ko čisto malo pipaš zavoro) zadnje zavore skoraj nimajo vpliva - če ima avto bobne itak ne moreš tako natančno dovajati slile - če so diski pa vseeno zadaj prime čeljust malo kasneje oz. manj.

Vidiiš, tole me je zmotilo, prej si trdil ravno obratno, torej ob rahlem zaviranju pri vožnji po klancu navzdol te prehiti zadnji del. Tako si trdil.
Sedaj pa malo drugače, da zadnje zavore skoraj nimajo vpliva. Odloči se sedaj
smile-1.gif

Pa pe nekaj je treba povedati, kar je pa bistvo...nič ti ne pomaga ABS,EBD,BAS...ESP...YXZ, če nimaš dobrih in primernih gum, dobrih amortizerjev in izpravne zavore.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
In zakaj trobijo da se je potrebno vsesti na zavoro pri zaviranju v sili? Da ne spremeniš preveč težišča...

Da ne teoretiziram: Grand Scenic brez ESP, SantaFe z ESP, Audi A6 Quatro z ESP, Fabia brez ESP in Clio brez ESP. Vsi smo se srečevali z enakim obnašanjemm ko ni bil v igri ESP.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Jaz zase vem, da ne kupim več nobenega avta brez ESPja, zadeva deluje tako dobro. Enkrat sem probaval sistem tudi na rondoju pred Rolbarom v BTCju, preden so namontirali ovire in lahko samo rečem, kapo dol ESP. Nima veze, ali je suha cesta, mokra al pa ledena.
zmaga.gif
:
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
A sem kaj drugega napisal?

Pri rahlem zaviranju (torej ko čisto malo pipaš zavoro) zadnje zavore skoraj nimajo vpliva - če ima avto bobne itak ne moreš tako natančno dovajati slile - če so diski pa vseeno zadaj prime čeljust malo kasneje oz. manj.

Vidiiš, tole me je zmotilo, prej si trdil ravno obratno, torej ob rahlem zaviranju pri vožnji po klancu navzdol te prehiti zadnji del. Tako si trdil.
Sedaj pa malo drugače, da zadnje zavore skoraj nimajo vpliva. Odloči se sedaj
smile-1.gif

To se ne izkjučuje! Govoril sem za sneg, klanec navzdol ... ko malce stopiš na zavoro se sprednji konec začne ustavljat, ampak zadnji ga "prehiti". Če bi zadnje zavore bolje prijele (ne blokirale) tega ne bi bilo ...

Če stisneš pedal do konca (kot je pravilno pri ABSju) sicer zadek zavira enako ampak še vedno se izgubi vodljivost ker je pač kalnec navzdol, teža že tako vsa spredaj, skratka zadnji del ni stabilen.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Lej, če imaš ti takšne izkušnje z odnašanjem zadka, potem ti močno predlagam, da NUJNO preveriš stanje zadnjih zavor (ploščic in batkov), ker preprosto do takega scenarija ne more in ne sme priti.
Tudi sam nimam takih izkušenj, pa sem vozil že kar lepo število avtomobilov, tako z, kot brez ABSa in ostalih pomagal.
Dopuščam pa možnost in normalno, da pride do zdrsa zadnjega dela avtomobila, če teren visi...to je spet naraven fizikalni pojav
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
In zakaj trobijo da se je potrebno vsesti na zavoro pri zaviranju v sili? Da ne spremeniš preveč težišča...

Ne vem kaj trobijo, po eni strani naj bi zaviral na polno po drugi pa naj bi bilo nenadnih pospeševanj/zaviranj čimmanj!

"V sili" pomeni ko te že postavi počez, takrat se z elektronskimi sistemi ali brez (po pravilih) stisne sklopko da se čimbolj kolesa prilagodijo cesti in jasno popravki na volanu. Zaviranja tu ni! Če zaviraš narediš v vsakme primeru slabše! (jasno odvisi od sitacije, če se pelješ v prepad je še vedno bolje zavirat in tvegat da avto zanaša kot pa poletet)

Skratka to "zaviranje" v kritičnih situacijah je namenjeno zmanjševanju škode, ki jo povzroči hitrost in je čisto statistično dognana optimalna metoda (ki se ne ozira na to da te potem malce zanese in podrsaš kakšen robnik ali pa škarpo).

Torej varna vožnja -> reševanje življenj (statistično gledano)
Optimalno reševanje -> skrbeti za čimvečjo stabilnost vozila ves čas

.. tudi da popravljaš napake z ročno in gasom je lahko pravilna izbira v kritični situaciji, ampak statistično gledano bi tak način "varne vožnje" povzročil več nesreč kot pa obesit se na zavoro in sklopko, obrnit volan ter zamižat!
evil.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.639
2.687
113
še v SLO - ampak komaj
ah joj - daj preberi kaj je napisal Roberto:

zaviranje v SILI - po domače: ne običajno, nepričakovano, nujno - cilj čimhitreje zaustaviti - edina pravilna reakcija: POLNO na bremzo (z vso težo) - tu pa potem ABS in ESP (če je) začnejo delati - ABS, da prepreči blokiranje koles (in s tem posledično izgubo kontrole nad vozilom) - ESP pa aktivno poskuša obdržati smer vožnje in v bistvu korigira napake voznika

po drugi strani, pa je seveda tudi pravilno, da za "varno" in "mirno" vožnjo vsi priporočajo umirjeno zaviranje (se pravi ko se bližaš semaforju z rdečo pravočasno nogo z gasa, "dol šaltati" in potem z občutkom še dodajti zavoro - ne pa puna do 5 m pred rdečo pa na žlajf), s pospeševnajme je enako - ni porebno speljevati kot na VN Monaca - škoda gum, vozila, porabe - in še risiko obstja, da je kdo spregeldal razmere na cesti in potem ima avto "poprek" ali v jarku
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
da se malo vrnem na temo: alternativa xsari picasso bi lahko bila ford fusion ali citroen berlingo (lahko first, torej stari model) ali pa novi berlingo. morda tudi fiatov doblo ali kaka podobna kišta na kolesih. trenutno so tudi fordovi C-maxi v akciji.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.639
2.687
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik markoman pravi:
da se malo vrnem na temo: alternativa xsari picasso bi lahko bila ford fusion ali citroen berlingo (lahko first, torej stari model) ali pa novi berlingo. morda tudi fiatov doblo ali kaka podobna kišta na kolesih. trenutno so tudi fordovi C-maxi v akciji.

se ne morem strinjati - stari Xsari Picasso je od neštetega le C-Max lahko alternativa - vsi ostali imajo pridih "tovornega" vozila - sam je pa spet vprašanje ali C-Max lahko s ceno konkurira Xsari Picasso (pa ne milsim, da mora biti 12k - ampak razmerje uporabnost-kvaliteta/cena mora ujeti - kar pa je zeelooo težko - je "stara" Xsara Picasso letvico postavila zelo visoko)
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
omenjeni "tovornjaki", ki to sploh niso (berlinga vozim tudi sam), konkurirajo predvsem po ceni (nižja), višjem sedenju (enako) in prostornosti (večja). odvisno kaj človek išče. ne picasso, ne tovornjački pa niso nek višek vozne dinamike ...

"stara" xsara picasso ne obstaja, obstajajo samo xsara picasso in pa C4 picasso ter C4 grand picasso.