Ali prestavljate z vmesnim plinom?

I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
No, to z gumami pa je blo finale, še čudno da ni omenil ročice za prestavljanje.
Ročice za prestavljanje nisem omenil, ker se obrablja isto ali si hlod ali pa prestavljaš z izenačevanjem vrtljajev. Se pa bolj obrablja, če si ''žešči'' in imaš eno roko na ročici menjalnika, drugo pa skozi okno...
Pa preden me luka51 spet povpraša za raziskavo, mu bom že kar plasiral odgovor (poleg ročke, se obrablja tudi mehanizem):
https://youtu.be/_cbZlhduYJY?t=22s
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Začni normalno vozit pa ne bo nobenih scen.
Ko sam sebe ownaš (v tej temi si se že kolikokrat?
grims-1.gif
) in zmanjka argumentov, gremo na ''pametovanje'', a ne?

Žajfnica.press
hysterical-1.gif

Toplo vodo bi rad odkril, ker si nekje nek članek prebral.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:

Pa preden me luka51 spet povpraša za raziskavo, mu bom že kar plasiral odgovor (poleg ročke, se obrablja tudi mehanizem):
https://youtu.be/_cbZlhduYJY?t=22s

jaz sem mislil dejansko neko raziskavo kredibilno raziskavo kakega strojika, inžinarja al kar koli pač, nekoga di zna zadeve pretvorit v številke in rezultate ponovit. Youtube video teoretika tvojega tipa mi ni neko merilo
.
Zaj pa eno resno vprašanje pa prosim odgovori. Si že mel kdaj roke umazane? Pa ne mislim od menjave olja ampak od podiranja motorja ali menjalnika. Ker berem v tvojem blogu kjer si napisal: Pri tem je seveda potrebno imeti nekaj znanja in izkušenj (posebej poudarjam, da to niso ogledi posnetkov na YouTube-u) ter ustrezen prostor in osnovno orodje.
Ti meni padeš glih v ta jutub teoretični del. Torej si dejansko kdaj videl menjalnik oziroma motor raztavlen na pultu? Seveda, da potem tudi sestavil in je zadeva laufala naprej.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Pa še to. Sam sem bil nekoč blazno pameten v Yugaču, kasneje v Puntu. Pol smo pa fasal službene avte z 150 konji. To je letel, stalno na dirki, šefe je pa po enem tednu videl, da ga je usral in se ustrašil za naše zdravje. Vse je lepo napokal na trening varne vožnje z legendo SLO ralliya. Tam pa šokovi, ker so inštruktorji, sami top rejlisti govoril ravno kontra, kokr se je nam golobradežem zdel.
To me pa res zanima kateri avto s 150KM leti tolk, da bi rabil neke tečaje za njegovo upravljanje. Pa tudi če bi imel samo 1000kg, službeni so bili pa verjetno vsaj ranga Golfa.

Je pa tukaj prikaz kako ima BMW to rešeno:
https://www.youtube.com/watch?v=p4n9tMdISBg

Kdor ne prestavlja navzdol pri tako visokih obratih (pri 3000 recimo da se še splača, čeprav sam večinoma samo ko sem nad 4000), res ne bo pridobil veliko. Kakšen Clio IV z 90 konji neki, ko greš do vrtca in nazaj in avto ne vidi več kot 3000rpm.
Ne rev matchat, kot je ta BMW pri 1:02, kjer so mu šli obrati iz 3. v 2. od 5000 do 7000, je pa skrajno neumno in brezvezno matranje sklopke, to bi jo moral spuščat vsaj 5 sekund. In ponavadi, ko moraš sploh dajat v 2. pri 120km/h, ponavadi nimaš ravno 5s časa na razpolago.

Da je večja poraba pri rev matchu je pa tut mal smešno, vsaj meni, ko imam porabo 13l, in tisto blipanje gasa bi to spremenilo za največ 0,02l.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Pa saj tisto na posnetku ni moj BMW, kje sem rekel da sam to delam, moj v 2. sploh ne gre do dosti več kot 100.
Seveda pa sam prestavljam navzdol, da ne stojim na zavori kot bedak. Poteraš pred ovinki do 120 v tretji, ja najbrž da boš zdaj do 60 samo stopil na zavoro. Je kdo na cesti videl koga, ki bi res dolgo stal na zavori, sam ga še nisem, tudi po klancu dol vsi znajo s prestavami, tako da ne mi zdaj, da samo jest šparam zavore.
Sam že prej stopim iz gasa, da pridem do nekje 100, potem z občutkom zavora, potem ko sem pri nekje 80 in 4000rpm, pa pritisnem sklopko, dvignem obrate in prestavim v drugo. To je neka srednja varianta, seveda prestavljam tudi pri nižjih in višjih obratih, pač odvisno od situacije in potreb.
Da motorja, ki se vrti do 7500, ne bi pustil, da se mal zvrti med prestavljanji navzdol, pa tudi ne vem kdo bi delal, potem je pač kupil zase napačni avto.
Vem pa da glede na to, da imam Brembo zavore, jih res premalo izkoriščam. Več kot na 60-80% hoda gredo samo parkrat na mesec. Samo probleme imam z njimi, ker bom moral zdaj kupit 17" zimske gume.

Ja, če bi imel denar za takega BMW-ja, ga pa res ne bi šparal in bi prestavljal enako kot ta, saj za to je M namenjen.
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:
je pa skrajno neumno in brezvezno matranje sklopke, to bi jo moral spuščat vsaj 5 sekund. In ponavadi, ko moraš sploh dajat v 2. pri 120km/h, ponavadi nimaš ravno 5s časa na razpolago.

hysterical-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
jaz sem mislil dejansko neko raziskavo kredibilno raziskavo kakega strojika, inžinarja al kar koli pač, nekoga di zna zadeve pretvorit v številke in rezultate ponovit. Youtube video teoretika tvojega tipa mi ni neko merilo
.
Najprej da nekaj pojasnim: video posnetke od EE ne limam kot DOKAZ za nekaj, temveč jih limam zato, ker se mi zdi, da na poljuden način z nestrokovnimi izrazi zelo dobro razloži določene stvari. In se mi zdi, da nek laik zelo enostavno razume te stvari in z malo logike poveže točke, da se izrazim tako. In to kar je povedal noter je morda zate teorija, ampak moja kmečka pamet mi pravi, da je pravilna teorija. Če pa rabiš raziskave, pa si jih sam najdi na netu. Je pa možno, da je to pač strokovnjakom preveč enostavno in potem tega ne razumejo.

Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
.
Zaj pa eno resno vprašanje pa prosim odgovori. Si že mel kdaj roke umazane? Pa ne mislim od menjave olja ampak od podiranja motorja ali menjalnika. Ker berem v tvojem blogu kjer si napisal: Pri tem je seveda potrebno imeti nekaj znanja in izkušenj (posebej poudarjam, da to niso ogledi posnetkov na YouTube-u) ter ustrezen prostor in osnovno orodje.
Ti meni padeš glih v ta jutub teoretični del. Torej si dejansko kdaj videl menjalnik oziroma motor raztavlen na pultu? Seveda, da potem tudi sestavil in je zadeva laufala naprej.
To, kar sedaj ti pišeš nima popolnoma nobene veze s to temo. Ti bom pa z veseljem odgovoril, da boš imel še več ''argumentov'' proti meni. Razstavil/sestavil sem nekaj motorjev od motorjev-mopedov, vsi so začuda še delali naprej
evil.gif
.
Nisem pa razstavil/sestavil še nobenega motorja od avtomobila, vzdržujem pa kar nekaj avtomobilov sam do določene meje. Recimo sklopke ne grem sam zamenjat, iz večih razlogov (med njimi je tudi tisti, ki si ga ti linkal z mojega bloga). Sem pa videl že dovolj razstavljenih menjalnikov in motorjev.
Sedaj pa potegni vzporednico, da zaradi tega nimam pojma kako kaj deluje.
evil.gif


Pa še zadnjič bom napisal, kar sem že pojasnil zgoraj Snecerju, tokrat z bolj ''plastičnim'' primerom: imaš dve enaki nogometni žogi. Eno brcaš s silo x, drugo pa s silo x krat 3. Vse ostale okoliščine so identične. Katera žoga se bo prej obrabila?
Pa da ti sam odgovorim: druga, ampak pri kvalitetni žogi jo boš verjetno prej kje predrl, kot pa da bi se obrabila do konca, pri ''nogometni'' žogi na točke od OMV-ja boš pa tudi sam v praksi doživel to obrabo. Bom kasneje prilepil fotko take žoge.

Sedaj pa čakam, da ponoviš:
- da mi našteješ, da nimam pojma, ker sem teoretik in nisem imel razdrtih že x motorjev in sklopk pred sabo
- da je obraba sklopke enaka, če rev-matchaš ali ne
- pa še mail napiši vsem razvojnim inženirjem pri sodobnih avtomobilih, ki samodejno rev-matchajo, da so bumbarji
grin1.gif

- vsem dirkačem, ki dajejo navodila mehanikom, kako naj nastavijo avtomobil/motor tudi piši pismo, da so bumbarji in naj pustijo strokovnjakom, da jim nastavi motor/avto tako kot je treba, ker ja niso imeli odprtih že x tisoč motorjev pred sabo na delovni mizi
grims-1.gif


In pa da razčistimo o tistem blogu zgoraj, da ne bo kdo imel napačne predstave, bom prilepil celoten odstavek (povezava do bloga Kako ustrezno servisirati avtomobil in hkrati privarčevati? :
Citat:
Navkljub splošnemu prepričanju, da so sodobni avtomobili izjemno zahtevni za servisiranje, saj vsebujejo veliko elektronskih enot, je osnovne servisne posege (menjava filtrov in olja) pri večini možno opraviti doma, večinoma tudi brez posebnega orodja ali diagnostične opreme. Pri tem je seveda potrebno imeti nekaj znanja in izkušenj (posebej poudarjam, da to niso ogledi posnetkov na YouTube-u) ter ustrezen prostor in osnovno orodje. Predvsem pa se je potrebno zavedati, da je treba pri vsakem servisu preveriti tudi delovanje vseh sistemov v avtomobilu, stanje zavornih ploščic in diskov, stanje zavorne in hladilne tekočine, podvozja, itd. saj lahko le tako pravočasno preprečimo morebitne drage okvare. Marsikateri domači mojster namreč to običajno izpusti.
In za tem sem takrat in tudi sedaj stojim 100%. Me pa veseli, če je bil to edini zadržek, ki ga je strokovnjak našel na blogu ''teoretičara''
cool-1.gif


drama.gif
poopcorn.gif
 
2. okt 2007
3.799
2.280
113

BMW ima rev-matching tudi pri dizlih, ne samo v M seriji.
Kaj je smisel tega? Ne obraba sklopke, ki je potrošni material ampak razbremenitev motorja. Prestavljate si, kakšne sile delujejo na motor, ko obrati naenkrat iz 800 skočijo npr. na 3000, pa silo na odmično gred in verigo/zobati jermen.....
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Sklopka, lamela, košara, potisni ležaj se v normalnem svetu smatra kot potrošni material... Razen pri slovenceljnih...
 
2. okt 2007
3.799
2.280
113
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Sklopka, lamela, košara, potisni ležaj se v normalnem svetu smatra kot potrošni material... Razen pri slovenceljnih...

Saj, o tem govorim. Nihče ne pomisli na motor in njegove komponente. Potem pa se čudijo, kako je lahko ketina/jermin naenkrat preskočil, nihče pa s ene zaveda sil, ki pri tem nastajajo. Zato razumem BMW, da se je odločil z elektroniko to reševat.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Pa še to. Sam sem bil nekoč blazno pameten v Yugaču, kasneje v Puntu. Pol smo pa fasal službene avte z 150 konji. To je letel, stalno na dirki, šefe je pa po enem tednu videl, da ga je usral in se ustrašil za naše zdravje. Vse je lepo napokal na trening varne vožnje z legendo SLO ralliya. Tam pa šokovi, ker so inštruktorji, sami top rejlisti govoril ravno kontra, kokr se je nam golobradežem zdel.
To me pa res zanima kateri avto s 150KM leti tolk, da bi rabil neke tečaje za njegovo upravljanje. Pa tudi če bi imel samo 1000kg, službeni so bili pa verjetno vsaj ranga Golfa.

Je pa tukaj prikaz kako ima BMW to rešeno:
https://www.youtube.com/watch?v=p4n9tMdISBg

Kdor ne prestavlja navzdol pri tako visokih obratih (pri 3000 recimo da se še splača, čeprav sam večinoma samo ko sem nad 4000), res ne bo pridobil veliko. Kakšen Clio IV z 90 konji neki, ko greš do vrtca in nazaj in avto ne vidi več kot 3000rpm.
Ne rev matchat, kot je ta BMW pri 1:02, kjer so mu šli obrati iz 3. v 2. od 5000 do 7000, je pa skrajno neumno in brezvezno matranje sklopke, to bi jo moral spuščat vsaj 5 sekund. In ponavadi, ko moraš sploh dajat v 2. pri 120km/h, ponavadi nimaš ravno 5s časa na razpolago.

Da je večja poraba pri rev matchu je pa tut mal smešno, vsaj meni, ko imam porabo 13l, in tisto blipanje gasa bi to spremenilo za največ 0,02l.

Narobe si zastopil. In če ne zastopiš še enkrat preberi. Bo šlo?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Samo to mi odgovori. Ti dejansko pri normalni civilni vožnji. Še enkrat normalna civilna vožnja me zanima, ker tu so nekateri golobradeži začel zraven mešat dirkaško vožnjo. Torej ti pri normalni vožnji med zaviranjem, ko šaltaš na dol zraven pipaš gas s peto?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Samo to mi odgovori. Ti dejansko pri normalni civilni vožnji. Še enkrat normalna civilna vožnja me zanima, ker tu so nekateri golobradeži začel zraven mešat dirkaško vožnjo. Torej ti pri normalni vožnji med zaviranjem, ko šaltaš na dol zraven pipaš gas s peto?
Ne, ker zaradi načina vožnje (predvidevanje) praktično nikoli ne zaviram in prestavljam navzdol hkrati, temveč delam ali eno ali drugo.
V kolikor pa je potrebno oboje narediti, ne delam tega. Zakaj? Ker ne šaltam iz 7 jurjev na 9 jurjev
grin1.gif
).
Če je pa panika (nevarnost na cesti, ne spomnim se, kdaj se je to nazadnje zgodilo), potem pa zaviram in hkrati (ali ko je potrebno) sklopko stisnem, prestavljanje pa počaka...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
No potem v bistvu voziš kot vsak normalen človek. Če si opazil so začel pametovat tukaj kvazidirkači in bi blo fajn, če kako napišeš da ne bodo golobradi Fitipaldiji mislili, da imajo prav.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
No potem v bistvu voziš kot vsak normalen človek. Če si opazil so začel pametovat tukaj kvazidirkači in bi blo fajn, če kako napišeš da ne bodo golobradi Fitipaldiji mislili, da imajo prav.
Dirkačev nisem hotel komentirati, ker je tema postala ''zabavna''. To ne pomeni, da v nekaterih točkah nimajo prav.
Kdor si prebere temo bo točno razumel, kaj in kako sem pisal in trdil.

Glede normalnega človeka: se recimo strinjam. Kot sem napisal sem to vprašanje postavil, ker sem precej sovoznik (z neznanci) in sem ugotovil, da nekateri (jih ni ravno malo) precej ''neudobno'' vozijo.
frown-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:Daj javi tvoje veleumje proizvajalcem avtomobilov, sigurno bodo našli rešitev, ker je do sedaj očitno niso.
Tako kot so za dnevne luči, da je 10 % vozil v poletnem nalivu na avtocesti brez luči zadaj
smirk-1.gif

V bistvu situacija (razen megle), ko so luči zadaj najbolj pomembne.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.513
892
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Daj javi tvoje veleumje proizvajalcem avtomobilov, sigurno bodo našli rešitev, ker je do sedaj očitno niso.

En lep kup proizvajalcev je to že zgruntalo. In zato en lep kup avtov samodejno dela rev-matching (da ne bo kakega zmede okoli slovenskega izraza) pri prestavljanju navzdol tudi pri ročnih menjalnikih.

lepo, da so tole spravili v življenje preko tehnike.

Bolj me moti to, da očitno (kar tule berem) večina voznikov nima pojma o tehniki vožnje. Nas so to učili v avtošoli. Če si slučajno cukal, si jih slišal! Izenačevanje obratov, hitrosti, prestavljanje, mehkoba vožnje, itd.
 

Podobne teme