A je sploh se kdo normalen

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.456
2.178
113
Saj vozila se bodo še vedno prodajala. Predvsem boš imel na voljo kratkoročne in dolgoročne najeme vozil. V bolj ali manj inovativni obliki lizinga. Pa ne boš se rabil ukvarjati s prodajo, servisi ipd.

Imaš že danes par pilotnih projektov, ko si uporabniki lahko zamenjajo vozilo na tedenskem oziroma mesečnem nivoju. Avtomatično se ti prilagodi strošek mesečnega najema. Vse urediš preko aplikacije oziroma spleta. Na voljo je celotna garnitura vozila od SUV, limuzin, karavanov itd. Nekaj časa je imel Mercedes zanimivo ponudbo car sharing vozil, samo se ni prijelo zaradi zlorab in kraje vozil. Bodo morali še dodelati. Storitev ni bila na voljo pri nas.
Seveda je pa to super uporabno za tiste s prihodki nad 5000€ neto, za Jožico ki dela na traku v Hella, verjetno to ni ravno rešitev.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.665
6.525
113
Zdaj niso časi, da se boš pri nakupu stanovanja oziral kako je zrihtano ampak predvsem, da sploh je.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.774
6.761
113
pri taščici
Na lanskoletno srecanje COP26 se je 400 vrhovnih predstavnikov pripeljalo z lastnimi turbojet avioni. 400 avioni, povecini learjet. Toliko o hinavstvu. Aja to je srecanje ekofasistov, ki odlocajo kaj je co2 izpust in, med drugim, da eko4 dizli ne smejo vec v eu mesta. Da s ne sme prodajati vec takih in taksnih vozil. Ipd..

Izbrskajte co2 learjeta
Nekaj stevilk, upam da so kolikor toliko tocne.
Razmišljanje in malo računanja:


Zadnje dni se veliko govori o požaru na Krasu in podnebnih spremembah, kar
je seveda prav, a rad bi izpostavil še eno katastrofo, ki se nam
neustavljivo približuje in na žalost ne bo le lokalna.

Politika in lobiji kljub naši Kraški tragediji svoje posle neumorno
sklepajo naprej. Požar je k sreči omejen, protesti in prehranska kriza ter
humanitarna katastrofa pa še zdaleč ne. In čeprav se o tem v zadnjih dneh
skoraj ne govori, je čedalje bližje in bo zagotovo prizadela mnogo več ljudi
kot požar.

Meni pa še vedno rojijo po glavi misli in obtožbe, da smo kmetje eni
glavnih krivcev za podnebne spremembe, suše, pomanjkanje vode itd.

Zato poglejmo nekaj številk in dejstev:

Boeing 747 za en medcelinski let (9800 km) porabi 216.000 litrov kerozina.

Za primerjavo, povprečen voznik avtomobila letno prevozi približno 10.000
km in porabi 500 litrov goriva.

S količino enega Boeingovega leta bi lahko kmet na kmetiji kot je moja
(pribl. 10x večja od povprečne slovenske kmetije) prideloval hrano 15 let in
letno pridelal vsaj 68000l mleka(43l +35kg ml. izdelkov), 10t krompirja
(67kg), 24t žita (116kg), 12t mesa (88kg), 8t zelenjave (119kg) 69700 jajc
(300jajc).

(V oklepajih so navedene količine, ki jih porabi povprečen državljan/ka
Slovenije). Sami si izračunajte, koliko ljudi prehrani ena kmetija.

Kerozin oz. petrolej se lahko uporablja v katerem koli dizelskem motorju in
stane le okoli 1,35€ na liter, v primerjavi z dizlom, ki je skoraj 2€/l.
Seveda nam ga ne dovolijo uporabljati...

Pa še en hiter izračun.

Iz enega grama kerozina nastane 3,15 g CO2. Boeing ga v enem preletu
ustvari 680 ton.

Krava v enem letu ustvari v povprečju 100 kg metana, kar je za ozračje
enako kot 2,4 tone CO2.

Torej bi morala krava, živeti 283 let, da bi ustvarila toliko CO2, kot ga
ustvari letalo v 12 urah ali 1.239.540 krav v enakem času.

Na svetu je 1,2 milijarde krav, ki proizvede 2,8 milijarde ton CO2.

V zraku je povprečno 8268 potniških letal, ki je po podatkih FlightAware
leta 2021 obsegalo le približno 46,4% vseh letov, tako da je skupno število
letal v zraku dejansko dvakrat večje – nekje med 15.500 in 17.500!

Torej 2,8 milijarde ton CO2 letno od krav proti pribl. 8,19 milijardam ton
od letal.

Še vedno mislite, da smo za podnebne spremembe krivi kmetje in naše krave?

Poglejmo še en primer:

EU pravi, da bo ruski plin nadomeščala z uvozom utekočinjenega naftnega
plina, pretežno iz ZDA.

O porabi energije za utekočinjanje in ohlajanje raje ne bom zgubljal
besed... Kdor želi naj podatke poišče sam.

Osredotočil se bom zgolj na prevoz plina.

Utekočinjeni plin (tako imenovan LNG) prečrpajo na tanker in njegova pot se
lahko začne.

Tak tanker za omenjeno pot potrebuje približno 216 ton mazuta na dan. Tona
take nafte je približno 1190 litrov, torej potrebuje tanker 257.040 litrov
na dan.

Za prečkanje oceana potrebuje približno 20 dni, torej 5.140.800 litrov.
Povratna vožnja ni všteta!

Kmet bi s porabljenim gorivom lahko delal približno 354 let!

Aja, pa še to je treba povedati, da liter mazuta stane 0,55€/l +da je ob
izgorevanju eden najbolj strupenih produktov nafte industrije.

Letala in tovorne ladje so zgolj drobtinica, pomislite še na izpuste
industrije, termo elektrarn, cestnega prometa in astronavtskih misij.

Za konec bom dodal še to.

Niso krive korporacije, da se na veliko onesnažuje planet. Krivi ste vi, ki
s svojimi nakupi in povpraševanjem to podpirate! Je res treba jesti
argentinski steak, španske bučke, egiptovski krompir? Naše, domače ni dovolj
dobro?! Ste si ogledali že vse prečudovite skrite kotičke naše Slovenije, da
je potrebno dopustovat na oddaljenih Maldivih, Kanarskih otokih,...? Niste!
Le želja in odvisnost od Instagram všečkov je enostavno prevelika in seveda,
da se gre nekam dlje, kot gre sosed…

Skratka, nisem za popolno ukinitev prometa, ravno nasprotno! Podpiram
napredek civilizacije, le vsak posameznik se mora jasno zavedati vseh
vzrokov in posledic, ki jih njegov način življenja pušča na naši Zemlji in
zanje mora tudi odgovarjati, ne pa krivdo zvračati na druge, v tem primeru
nas kmete, ki hočete ali nočete slišati, ta svet držimo pri življenju.

Izračuni temeljijo na osnovnošolski matematiki in zdravi kmečki pameti.
Podatke transporta in kravjih plinov sem dobil na internetu, zato za napačen
izračun ne odgovarjam, a mislim, da bistvenega odstopanja ne more biti.

Če pa sta se matematika in način prehranjevanja v dobrem desetletju od
konca moje osnovne šole spremenili - da po novem letala in tankerji hranijo
človeštvo, pa se globoko opravičujem in sporočam, da je ravnokar priplul en
tanker v Luko Koper. Postrezite si ga! Pa dober tek!
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.361
9.597
113
EU
nafta je bila pred casom poceni, zdaj je draga, in pol bo zopet nazaj, kot vedno.
elektrika tudi ni tako poceni. zadnjič bral en članek, ko je bila pot na elektriko dražja kot diesel.
res nimam občutka, da posiljujejo. vedno bolj se pojavljajo v reklamah in vsak dan v oglasih, kar je razumljivo, saj je stvar nova in komaj prihaja ven.
posiljevanje si predstavljam, da mi nočejo prodat diesela, da mi nabijejo cestnino x15, da podražijo registracijo x5, kar se pa do zdaj ne dogaja.
si pa ne morem predstavljat, da mi ne bi hoteli dat poživitvenega odmerka, samo zato ker sem prišel tja z dieselom, takrat bi pa kuj šel kupit elektro.
Seveda ne posiljujejo, kot s cepljenjem za kovid tudi niso.
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.252
328
83
Hanzi: res pompozno napisano, ampak Boeing nima kam dat 216.000 litrov oz. 216 m3 goriva. Tako da če je zgornja premisa napačna je sfaljena kompletna dedukcija naprej. Ne bo nič manj pompozno če uporabiš prave cifre. Drugače: 747 ki je 75 procentov zaseden s potniki na osebo porabi manj kot če se ti potniki peljejo isto razdaljo vsak s svojim avtom :oops1:
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
Niso krive korporacije, da se na veliko onesnažuje planet. Krivi ste vi, ki
s svojimi nakupi in povpraševanjem to podpirate! Je res treba jesti
argentinski steak, španske bučke, egiptovski krompir? Naše, domače ni dovolj
dobro?!

Vedno, ampak res vedno v trgovini, če le imam izbiro vzamem izdelek/pridelek narejen v Sloveniji. Praviloma je ta nekaj dražji in me ne moti, bi pa želel, da je kvaliteta primerljiva. Pri hrani bi z veseljem dal še kak % več, če bi vedel, da je res "eko, bio, imajo živali dobre pogoje,...".
Praviloma dajem tudi prednost manjšim lokalnim izvajalcem/prodajalcem, pred večjimi korporacijami. Ampak...

Ker je bila lani na sporedu Slovenija, sem letos zakuril dobrih 200 litrov nafte po Italiji (Toskana, Rim, Amalfi). Pa malce gledaš cene v trgovinah, tržnicah. In se sprašuješ, kdo v Sloveniji je tisti, ki je požrešen (živilski trgovci pravite, da imajo minimalne marže). Ampak precej ISTIH (prehranskih) izdelkov je v Italiji OBČUTNO cenejših.
Siri, sadje, zelenjava? sploh ne vem kaj naj si po videnem mislim, o Luštovem paradižniku. A ga obirajo dolgolase blont device in je vsako jutro zalit z ohlajeno Radensko?
Domače že, ampak Luštov češnjev paradižnik se pri nas prodaja po 13€ za kilogram! Je res da priročno pakiran in paketek stane samo 2,59€, ampak kilogram je še vedno 13€ (pa bil je že višje, če se prav spomnim).
V italiji je izbira paradižnika res precej večja, ampak višje cene od 4€ za kilogram nisem videl. Povprečje pa vse krepko pod 2€/kilogram.

In tu potem ta "naše, domače" dobi malce grenak priokus!
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.262
4.845
113
Vedno, ampak res vedno v trgovini, če le imam izbiro vzamem izdelek/pridelek narejen v Sloveniji. Praviloma je ta nekaj dražji in me ne moti, bi pa želel, da je kvaliteta primerljiva. Pri hrani bi z veseljem dal še kak % več, če bi vedel, da je res "eko, bio, imajo živali dobre pogoje,...".
Praviloma dajem tudi prednost manjšim lokalnim izvajalcem/prodajalcem, pred večjimi korporacijami. Ampak...

Ker je bila lani na sporedu Slovenija, sem letos zakuril dobrih 200 litrov nafte po Italiji (Toskana, Rim, Amalfi). Pa malce gledaš cene v trgovinah, tržnicah. In se sprašuješ, kdo v Sloveniji je tisti, ki je požrešen (živilski trgovci pravite, da imajo minimalne marže). Ampak precej ISTIH (prehranskih) izdelkov je v Italiji OBČUTNO cenejših.
Siri, sadje, zelenjava? sploh ne vem kaj naj si po videnem mislim, o Luštovem paradižniku. A ga obirajo dolgolase blont device in je vsako jutro zalit z ohlajeno Radensko?
Domače že, ampak Luštov češnjev paradižnik se pri nas prodaja po 13€ za kilogram! Je res da priročno pakiran in paketek stane samo 2,59€, ampak kilogram je še vedno 13€ (pa bil je že višje, če se prav spomnim).
V italiji je izbira paradižnika res precej večja, ampak višje cene od 4€ za kilogram nisem videl. Povprečje pa vse krepko pod 2€/kilogram.

In tu potem ta "naše, domače" dobi malce grenak priokus!
Hja, slovenske paradižnike verjeno res obirajo dolgolase blont device, sploh če jih primerjaš za migrantskimi delavci kateri jih obirajo v Italiji, pod res izkoriščevalskimi pogoji... ampak verjetno so ti "lokalni" paradižniki iz Prekmurja verjetno vseeno malo precenjeni...

 

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
244
192
43
Zgolj za primerjavo. Slučajno sem danes opazil, ker živim na dveh koncih. V trgovini v Ljubljani nemškega porekla - gel za tuširanje 3 €, isti gel v isti trgovini v Nemčiji 1,55.
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.364
3.428
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Zgolj za primerjavo. Slučajno sem danes opazil, ker živim na dveh koncih. V trgovini v Ljubljani nemškega porekla - gel za tuširanje 3 €, isti gel v isti trgovini v Nemčiji 1,55.
Ga pač ne kupiš v Ljubljani...
Saj to je (verjetno) vsak opazil, ki kdaj gre preko meje.
Pač tako je, pohlep dela svoje...
Jaz (LJ), oziroma midva, greva vsake tolko preko meje in kupiva v trgovinah z enakim imenom pol ceneje. Pač, narediva izlet, še kaj pogledava, kako kosilo na drugi strani meje (odlične restavracije, ceneje kot pri nas), pa je stvar rešena...
Take mamo...

Edit, dodatek: Je pa res vprašanje, kateri trgovec pri nas je normalen...
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.718
113
Kupiš ombio v hoferju za 75 centov in to je to....
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Hanzi: res pompozno napisano, ampak Boeing nima kam dat 216.000 litrov oz. 216 m3 goriva. Tako da če je zgornja premisa napačna je sfaljena kompletna dedukcija naprej. Ne bo nič manj pompozno če uporabiš prave cifre. Drugače: 747 ki je 75 procentov zaseden s potniki na osebo porabi manj kot če se ti potniki peljejo isto razdaljo vsak s svojim avtom :oops1:

Google pravi takole…
1659183748267.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in tony