Na lanskoletno srecanje COP26 se je 400 vrhovnih predstavnikov pripeljalo z lastnimi turbojet avioni. 400 avioni, povecini learjet. Toliko o hinavstvu. Aja to je srecanje ekofasistov, ki odlocajo kaj je co2 izpust in, med drugim, da eko4 dizli ne smejo vec v eu mesta. Da s ne sme prodajati vec takih in taksnih vozil. Ipd..
Izbrskajte co2 learjeta
Nekaj stevilk, upam da so kolikor toliko tocne.
Razmišljanje in malo računanja:
Zadnje dni se veliko govori o požaru na Krasu in podnebnih spremembah, kar
je seveda prav, a rad bi izpostavil še eno katastrofo, ki se nam
neustavljivo približuje in na žalost ne bo le lokalna.
Politika in lobiji kljub naši Kraški tragediji svoje posle neumorno
sklepajo naprej. Požar je k sreči omejen, protesti in prehranska kriza ter
humanitarna katastrofa pa še zdaleč ne. In čeprav se o tem v zadnjih dneh
skoraj ne govori, je čedalje bližje in bo zagotovo prizadela mnogo več ljudi
kot požar.
Meni pa še vedno rojijo po glavi misli in obtožbe, da smo kmetje eni
glavnih krivcev za podnebne spremembe, suše, pomanjkanje vode itd.
Zato poglejmo nekaj številk in dejstev:
Boeing 747 za en medcelinski let (9800 km) porabi 216.000 litrov kerozina.
Za primerjavo, povprečen voznik avtomobila letno prevozi približno 10.000
km in porabi 500 litrov goriva.
S količino enega Boeingovega leta bi lahko kmet na kmetiji kot je moja
(pribl. 10x večja od povprečne slovenske kmetije) prideloval hrano 15 let in
letno pridelal vsaj 68000l mleka(43l +35kg ml. izdelkov), 10t krompirja
(67kg), 24t žita (116kg), 12t mesa (88kg), 8t zelenjave (119kg) 69700 jajc
(300jajc).
(V oklepajih so navedene količine, ki jih porabi povprečen državljan/ka
Slovenije). Sami si izračunajte, koliko ljudi prehrani ena kmetija.
Kerozin oz. petrolej se lahko uporablja v katerem koli dizelskem motorju in
stane le okoli 1,35€ na liter, v primerjavi z dizlom, ki je skoraj 2€/l.
Seveda nam ga ne dovolijo uporabljati...
Pa še en hiter izračun.
Iz enega grama kerozina nastane 3,15 g CO2. Boeing ga v enem preletu
ustvari 680 ton.
Krava v enem letu ustvari v povprečju 100 kg metana, kar je za ozračje
enako kot 2,4 tone CO2.
Torej bi morala krava, živeti 283 let, da bi ustvarila toliko CO2, kot ga
ustvari letalo v 12 urah ali 1.239.540 krav v enakem času.
Na svetu je 1,2 milijarde krav, ki proizvede 2,8 milijarde ton CO2.
V zraku je povprečno 8268 potniških letal, ki je po podatkih FlightAware
leta 2021 obsegalo le približno 46,4% vseh letov, tako da je skupno število
letal v zraku dejansko dvakrat večje – nekje med 15.500 in 17.500!
Torej 2,8 milijarde ton CO2 letno od krav proti pribl. 8,19 milijardam ton
od letal.
Še vedno mislite, da smo za podnebne spremembe krivi kmetje in naše krave?
Poglejmo še en primer:
EU pravi, da bo ruski plin nadomeščala z uvozom utekočinjenega naftnega
plina, pretežno iz ZDA.
O porabi energije za utekočinjanje in ohlajanje raje ne bom zgubljal
besed... Kdor želi naj podatke poišče sam.
Osredotočil se bom zgolj na prevoz plina.
Utekočinjeni plin (tako imenovan LNG) prečrpajo na tanker in njegova pot se
lahko začne.
Tak tanker za omenjeno pot potrebuje približno 216 ton mazuta na dan. Tona
take nafte je približno 1190 litrov, torej potrebuje tanker 257.040 litrov
na dan.
Za prečkanje oceana potrebuje približno 20 dni, torej 5.140.800 litrov.
Povratna vožnja ni všteta!
Kmet bi s porabljenim gorivom lahko delal približno 354 let!
Aja, pa še to je treba povedati, da liter mazuta stane 0,55€/l +da je ob
izgorevanju eden najbolj strupenih produktov nafte industrije.
Letala in tovorne ladje so zgolj drobtinica, pomislite še na izpuste
industrije, termo elektrarn, cestnega prometa in astronavtskih misij.
Za konec bom dodal še to.
Niso krive korporacije, da se na veliko onesnažuje planet. Krivi ste vi, ki
s svojimi nakupi in povpraševanjem to podpirate! Je res treba jesti
argentinski steak, španske bučke, egiptovski krompir? Naše, domače ni dovolj
dobro?! Ste si ogledali že vse prečudovite skrite kotičke naše Slovenije, da
je potrebno dopustovat na oddaljenih Maldivih, Kanarskih otokih,...? Niste!
Le želja in odvisnost od Instagram všečkov je enostavno prevelika in seveda,
da se gre nekam dlje, kot gre sosed…
Skratka, nisem za popolno ukinitev prometa, ravno nasprotno! Podpiram
napredek civilizacije, le vsak posameznik se mora jasno zavedati vseh
vzrokov in posledic, ki jih njegov način življenja pušča na naši Zemlji in
zanje mora tudi odgovarjati, ne pa krivdo zvračati na druge, v tem primeru
nas kmete, ki hočete ali nočete slišati, ta svet držimo pri življenju.
Izračuni temeljijo na osnovnošolski matematiki in zdravi kmečki pameti.
Podatke transporta in kravjih plinov sem dobil na internetu, zato za napačen
izračun ne odgovarjam, a mislim, da bistvenega odstopanja ne more biti.
Če pa sta se matematika in način prehranjevanja v dobrem desetletju od
konca moje osnovne šole spremenili - da po novem letala in tankerji hranijo
človeštvo, pa se globoko opravičujem in sporočam, da je ravnokar priplul en
tanker v Luko Koper. Postrezite si ga! Pa dober tek!