Žlender & Co. vendar naredil novo raziskavo

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Meni je konec koncev vseeno, tudi ce je razlog za slabso odzivnost v prometu nosenje oblek zelene barve, samo da obstaja nacin kako zagotoviti, da so na cesti taki, ki tja sodijo, ostali pa pac ne.

Pri tvojem kriteriju je problem v tem, da ne obstaja nacin kako preveriti koliko km ima dolocen voznik narejenih. Ne mores pa zanikati, da obstaja precej mocna korelacija med starostjo in stevilom prevozenih km na leto (penzionisti se vozijo manj, kot zaposleni - torej mlajsi). Ja, z vec prevozenimi km bi se morda bolje znasli v prometu, a ni nujno, da bo nekdo s 40K na leto, ki zdravstveno ni vec v normalnem stanju, vozil bolje kot nekdo z 10K na leto, ki je normalno zdrav.

Na slabsi vid, reflekse crknjenega konja, nenatancnost gibov, pomankanje povratnih informacij od cutil itd. tudi ne vpliva premalo kilometrine, ampak v vecini primerov starost, v nekaterih pa se bolezen in zdravila (enako kot alkohol ... ampak alkohol je bavbav, zdravila pa ocitno ne, ceprav risejo tiste trikotnike gor, a jih potem nihce ne uposteva).

Bizarno je, da je po medijih polno tega kako se moramo zavedati, da se populacija (tako pri nas, kakor drugje po Evropi) nezadrzno stara, zelo redki pa pomislijo, da to vpliva se na kaj drugega kot na prenapolnjene domove za ostarele, visje stroske za zdravstvo in se vecjo obremenitev zaposlenih za izplacevanje pokojnin ... vsaj dokler jim kaksen tak, ki na cesto ne sodi, zbije otroka.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
res je kaj si napisal
a vseeno je tudi med mlajšo populacije ogromno takih , ki ne sodijo na cesto.
po moje bi moral vsak , ki ima vozniško 1 x na 5 let na psihofizičen pregled in na test cpp , pa še na preizkus praktične vožnje
verjetno pa bo tehnika šla v prohodnosti tako daleč, da boš lahko vpisal v avto samo ciljni naslov pa te bo samodejno tja odpeljal in sploh ne boš več potreboval izpita za avto
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
a vseeno je tudi med mlajšo populacije ogromno takih , ki ne sodijo na cesto.

Torej naj jih izlocijo.

@alkoholik: sicer sem ze navajen na tvoje nesmiselne komentarje, a je tale zadnji spet malce presegel tvoje povprecje. V vsaki normalni drzavi (ali druzbi, ce hoces) so se ljudje dogovorili kaj je sprejemljivo. Pri nas so se denimo glede prometa dogovorili, da mora voznik obvladati dolocene stvari in imeti dolocene psihofizicne sposobnosti. Ce jih nima, naj ne bi vozil, kar trenutno izgleda tako, da ne dobi izpita. Ce bi se dogovorili, da ne vozi nihce razen "alter mojstrov" (kdo sploh so ti tvoji "mojstri"- morda tisti genij, ki javka zgoraj, ker se mora za nekim ne-domacinom peljati malce pocasneje skozi ovinke, kot bi sicer sam lahko gonil, ce ne bi imel nikogar pred sabo ?), bi se pac dogovorili tako ... a se niso. To, kar velja, bi bilo potrebno upostevati in to se lahko naredi edino tako, da uvedejo ustrezna preverjanja, kot je bilo ze veckrat napisano v tej temi.

Sicer pa ne razumem zakaj pisaris take budalarije kot "protiargumente" v sicer cisto smiselni debati - ali morda ze sam ves, da nisi vec za na cesto in se pocutis ogrozenega, ker bi sla vozniska ali kaj ? Resno me zanima
rolleyes-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.495
5.790
113
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:
ok, potem pa spustimo vse starejše starše na cesto, da jih ne bo treba otrokom okoli prevažat. Pa kaj, če slabo vidi, nima refleksov, kakšni so še na kakšnih hudih tabletih, katere lahko pozabi vzet, itn... važno, da se sami prevažajo naokoli!
.
ena znanka nekaj čez 70 let. slepa na eno oko. avto star 2 al 3 mesece. v tem času že 4x ruknjen :D na cesti neve kaj dela. ampak izpit ji pa velja do 80leta :D
iščemo nek način kak ji odvzet izpit. ker sama noče nehat vozit
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Poznam take primere.
Onesposobite avto, če ne gre drugače. Odklopit akumulator, kak papir pod razdelilno kapo...

To so izredno egoistični ljudje. Podobno kot mladi divjaki. Nič jih ne skrbi, čeprav so imeli že neštetokrat ogromno srečo. Ponavadi jih strezni šele huda nesreča, če jo preživijo. S tem da divjaki v večini ogrožajo sebe, taki starci pa sebe in še vse druge.
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik pediater pravi:

Citat:
Švedska študija je pokazala, da so vozniki, ki so starejši od 70 let, dvakrat bolj pogosto povzročitelji nesreč od optimalnih voznikov," nam je pojasnil Bojan Žlender

Dvakrat bolj pogosto so povzročitelji nesreč tusi tisti, ki imajo v krvi 0,5 promilov alkohola. Tako da tisti, ki radi kaj spijete, ne bit preveč pametni in pisat, kako bi vse starejše spravili s ceste. In ne se sprenevedat. Če se vam zdi 0,5 ali pa še malo več promilov povsem sprejmljvo, potem je tudi povsem sprejemljivo, da tudi stari ljudje vozijo po cesti.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:
ma ni res. ne mi govort, da ima človek po 70 letu normalne reflekse, občutek za prostor, in dober vid! takega heroja ni. če pa je, je pa redek. Danes v časopisu berem, da ima najstarejša oseba izpit še vedno pri 97 letih! pa če je to normalno, jest ne vem.

Vsako osebo po 60 letu je treba dat v simulator, pa naj tam predstavi svoje sposobnosti. Grem stavt da jih 3/4 ne bi naredilo testa. In potem tak test vsako leto...
Ti si manjak... Sedaj si star dvajset in ves paameten kot bi trenil boš 60 in nekdo ti bo vzel izpit... ne ga srat..če je že treba nekaj naredit dat rizične na simulator za tri minute in vse je jasno.
kar se pa tiče ljudi pri 97 ali sto in naprej. Ženin stari oče jih je lani imel 100 in če pri tej starosti lahko skrbi sam zase ,sledi dnevnim dogodkom bi lahko tudi vozil, če bi imel izpit...
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.624
3.078
113
v lokalni ostariji
radirko verjamem da ne moreš razumeti da nekdo ne požira pravljic o temu, da je pametno zaostrovati kazni... ker to pač ni. takile testi bi bili v večini primerov samo nov vir polnjenja proračuna... padli bi pa ipak samo tisti ki nebi poznalo nobenega...
alter mojstri ste vi, ki bi s cest spravili vse razen sebe, ker ne naredite tudi ene napakice ne... na žalost ljudje smo zmotljivi, vsi delamo napake, važno je samo da se tega zavedamo in da se napake trudimo odpraviti. itak pa naša ljuba država skrbi da se napak ne splača delati...

konec koncev bi lahko rekli, da vsi ki imajo naročnino na mobilno telefonijo so nevarni, ker lahko kličejo med vožnjo brez handsfree paketa in jih je treba odstraniti s ceste.

kar se starejših tiče: vsi bomo enkrat stari in takrat bomo izredno veseli da lahko še vozimo. res je da so nekateri predolgo za voalnom (ko nimajo več odzivnosti itd itd), večina jih pa ipak sama ve da ni več sposobna voziti... vsaj normalni se tega zavedajo... drugače pa kaj pa bi vi naredili z ljudmi ki bodo 1 leto v penziji? država hoče da delamo do 60. leta a voziti pa takrat ze nebi bili več sposobni?
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
država hoče da delamo do 70 in ne do 60.. vozniško pa bi oddali najbolje kar pri 50ih ali pa mogoče še prej. pri 40 recimo ko pa dopolniš 71 pa šus v čelo, da ne bi rabli penzije dobiti. se bolje pa pri 55ih ker po teh letih si že itak neuporaben....
ker je v sloveniji takšna miselnost se ne čudim, da nimamo nekega večjega gospodarskega uspeha ne doma kaj šele v tujini
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.624
3.078
113
v lokalni ostariji
si pogruntal kaj hočem povedati...

eni pa seveda s dvignjenimi palci navijajo za tako državo se ji klanjajo in so čisto mokri ko se kazni, zakoni zaostrijo... dokler seveda ne pade po njih...
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
ksz...
Eni spet zapenjate za vabo. Kaj pa je narobe s tem, da se vsakih par let preveri zdravstveno stanje voznikov? Pri mlajših bi bila ta periodika daljša, pri starejših pač manjša. Prehitra vožnja, telefoniranje med vožnjo, prehitra vožnja, izsiljevanje,..., vse to je ŽE prepovedano, vožnja 79,9 let starih voznikov in voznic pa je popolnoma legalna. Vem, da bom tudi jaz nekoč star in da morda zdravstveno ne bom sposoben za vožnjo ter da bom zaradi odvzete pravice za vožnjo jezen na cel svet, ampak je pa že bolje to, kot da povzročim nesrečo in s tem vzamem življenje ali zdravje, sebi, svojim bližnjim ali naključno pristonim.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.624
3.078
113
v lokalni ostariji
gretzky u bistvu ni čist tko... je enako prepovedano kar preveri na zdravniškem spričevalu kaj ti piše...

in tudi če pride do spremembe zdr. stanja moraš opravljat ponoven zdr pregled...


če imaš pa očala pa ipak...
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
radirko verjamem da ne moreš razumeti da nekdo ne požira pravljic o temu, da je pametno zaostrovati kazni...

Od kje zdaj kazni ? Debata je bila o tem, da bi bilo potrebno postaviti sistem, ki bi omogocal, da kriterije, ki veljajo za pridobitev vozniskega dovoljenja, ponovno preverjajo pri voznikih, katerim se v povprecju sposobnosti slabsajo.

Si ti sploh prebral to temo ?

Citat:
ker to pač ni. takile testi bi bili v večini primerov samo nov vir polnjenja proračuna... padli bi pa ipak samo tisti ki nebi poznalo nobenega...

Razen DDV od izvedenih storitev in morda nekaj malega koncesij ne vidim kako bi to slo v proracun. Teste (preglede) vendarle izvajajo koncesionarji. Tudi ni nobene potrebe za to, da bi iz tega dodatno polnili proracun (z izjemo normalnega poslovanja), saj bi ze to, da bi bilo manj mrtvih in poskodovanih, polnilo proracun - zivi namrec lahko proizvedejo vec kakor mrtvi in jih je tudi lazje obdavciti.

Citat:
alter mojstri ste vi, ki bi s cest spravili vse razen sebe, ker ne naredite tudi ene napakice ne...

Sem kje napisal, da bi moralo navedeno veljati samo za tiste, ki niso clani Alterja ? Jaz se tega ne spomnim. Napisal sem kaksen interval se meni zdi smiseln in po tem, kar sem napisal, je jasno, da bi marsikateri od tukaj sodelujocih ze prisel na vrsto za pregled, v cemer ne vidim nic slabega.

Citat:
konec koncev bi lahko rekli, da vsi ki imajo naročnino na mobilno telefonijo so nevarni, ker lahko kličejo med vožnjo brez handsfree paketa in jih je treba odstraniti s ceste.

Spet poskus diverzije z omenjanjem irelevantnih stvari, a naj ti bo: za tiste, ki to pocnejo, je ze zdaj predvidena kazen. To naj izvajajo, pa bo mir.

Citat:
kar se starejših tiče: vsi bomo enkrat stari in takrat bomo izredno veseli da lahko še vozimo. res je da so nekateri predolgo za voalnom (ko nimajo več odzivnosti itd itd), večina jih pa ipak sama ve da ni več sposobna voziti... vsaj normalni se tega zavedajo... drugače pa kaj pa bi vi naredili z ljudmi ki bodo 1 leto v penziji? država hoče da delamo do 60. leta a voziti pa takrat ze nebi bili več sposobni?

Ce vecina sama ve, kdaj je cas, da pustijo volan pri miru, kaj jih potem gane uvedba testiranj/pregledov ? Nic, ker ne vozijo vec. Saj to ne bi bilo obvezno za vsakega, ki je star tolikointoliko, ampak za tiste, ki zelijo voziti avto in spadajo v skupino, kjer se tipiicno poveca rizicnost.

Kako kaj bo z ljudmi, ki so eno leto v penziji ? Ce so sposobni za voznjo, bodo vozili, ce niso, pa ne bodo. Pri tem ne igra nobene vloge ali so eno leto v penziji, ali pa morda 15 let pred upokojitvijo ali pa 20 let po njej. Ce niso za na cesto, potem niso za na cesto, ce pa so, potem jim dovolijo, da vozijo, odlocitev je pa njihova. To ni nic drugace, kot ce si star 18 in slaboviden - ce nisi za na cesto, nisi za na cesto.
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
gretzky u bistvu ni čist tko... je enako prepovedano kar preveri na zdravniškem spričevalu kaj ti piše...

in tudi če pride do spremembe zdr. stanja moraš opravljat ponoven zdr pregled...


če imaš pa očala pa ipak...

A res? A misliš da imam zdravniško spričevalo pri sebi? Odkar sem jaz delal izpit smo zamenjali že tri denarne valute in se res ne spomnim, kaj je pisalo na njem.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.624
3.078
113
v lokalni ostariji
u bistvu je to tudi v zvcp napisano...

pa izgovor da ne veš kaj je napisano ne obvelja... jaz tudi ne vem kaj pravi KZ o drogah... torej če me dobijo s 12kg koke ne bo nič?
 

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
23.095
1.271
113
42
Jah vse starostnike ni treba metat v isti koš ker nebi bilo fer. Moj ded s svojimi 75 leti vozi več kot odlično (bivši profesionalni voznik) a dons je en ata pred mano 2x spregledal znak. Eden za prednost , enkrat za ne prednost.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.049
450
83
tam ko se terc po tori rola
Vsi bomo enkrat stari in na tapeti pri mlajših voznikih.
Ampak zadnjič sem se pa prav zamislil. Pred zdravstvenim domom sedim v avtu, ko sem čakal na mojo, ko je šla po eno potrdilo. Pa sem imel čas malo opazovati ljudi, ki so vstopali v avte in se odpeljali. Pogled mi je pritegnil starejši par, tam enih 80 sta bila oba. Se babica spravi v avto, dedek ji je celo pomagal -pravi kavalir, nimaš kaj. Potem se pa spravi za volan. To njegovo sedanje v avto je trajalo, da ne lažem, enih par minut. Pa še nekaj takega, da se je pripasal in vžgal avto. Potem pa avto zapeljati na cesto. Če se ni ene petkrat zapeljal naprej-nazaj, da je avto dobil iz parkinga, nočem nič. Preprijemanje volana, kot bi upočasnil film. Če bi ta dedek kdaj prišel v situacijo, da bi mu pešec v mestu prečkal cesto, ziher bi ga povozil in se ustavil kakih 50 metrov naprej. Zaradi takih pa res podpiram sprejetje zakona, da bi starejši pod nujno morali delati zdravniške preglede vsako leto, pa preizkus vožnje tudi.
 

KAALman

Pripravnik
10. jan 2008
751
2
18
Prekmurje RepubliQ
Obišči stran
ksz..

ne glede na žlendrove ideje, švedske študije ali katerokoli drugo raziskavo, tako kot se zakoni in pravila CPP prirejajo ter spreminjajo,
bi bilo potrebno uvesti kontrolo teh predpisov ter ostale pogoje za dovoljenje vožnje po cesti za VSE voznike vseh kategorij ne glede na starost, saj marsikdo, pa lahko rečem, da tudi sam včasih, ni več na tekočem, kaj je novega v CPP...

če se kdo s takimi posegi na področje varnosti v CPPju počuti ogroženega, pač ni za na cesto, pa naj so to represivni ukrepi ali pa čisto banalna prilagajanja na nove predpise... ali opraviš test, ali pa doma sedi pred TVjem ali pa PCjem s simulacijo vožnje...

pa da ne bi kdo mislil, da se ne vlaga v infrastrukturo, in je to krivo za zlo na cesti,... mogoče res kdaj pa kdaj kje premalo obnavljajo infrastrukturo, pa vendar tako je, in če želimo biti na cesti, se voziti po njej in priti živi od A do B, bi morali vsi to vzeti tako kot je, ter svoje frustracije sproščati kje drugje...

vsi vemo, da se med vožnjo ne sme telefonirati, pa vendar ogromno ljud čveka po telefonu ko vozi,
prav tako vsi vemo da znak za naselje pomeni omejitev hitrosti, poznamo tudi okrogle znake za omejevanje hitrosti, pa vseeno se peljemo 10km/h več, saj nam to noben nebo kompliciral - zakaj že, če pa je omejitev npr. 50,
že več let zaporedoma poznamo situacijo o gradbenih delih na cesti, ter zastojih, ki so s temi deli povezani, pa vendar se na dopust ali pot odpravimo ravno takrat in ob taki uri ko je največja gužva, čeprav bi se temu lahko izognili...

od raje prirejeno pravilo "zakoni so zato da se kršijo" pač ne vzdrži, ne glede na to, kako močno si nekateri želijo to dopovedati...
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.624
3.078
113
v lokalni ostariji
no par tvojih teorij ne vzdrži

nesreč s smrtnimi izzidi je zagotovo manj s vsakim novim AC odsekom.
kar se pa tiče gužve na cesti: sedaj je že praktično tako da je gužva skoraj nonstop... zakoni so zato da se jih trudimo spoštovati