zimske gume in hitrostni razred

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik DOMEK pravi:
Že že, sam v Nemčiji jo ne kršiš, če se pelješ "do konca"...pa če gume manj prenesejo...

Če te ustavijo AB Polizei boš pokasiral kazen, če boš imel obute gume z manjšim hitrostnim indexom peljal pa boš hitreje.
wink-1.gif


To je to, če misliš hitro vozit potem kupi temu namenjene gume.
tongue-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Citat:
Uporabnik DOMEK pravi:
Glede hitrosti...kaj pa, če greš v Nemčijo, kjer omejitve ni...

Če pretiravaš navzdol še ne rečem...a pri meni je v homo zapisan razred V. Jaz sem vzel H (govorim za letne) kar je do 210 km/h. Tovarniška hitrost avta je 196 km/h. Tako da...tudi če bi hotel it 210 km/h ne bi šlo..kje je še 240 km/h...
wink-1.gif


Da pa ne govorimo o omejitvah seveda..
 

alessio

Pripravnik
4. okt 2008
99
12
8
http://www.amzs.si/si/624/137/kdaj_zimska_oprema_v_sloveniji.aspx



Za zimske pnevmatike se štejejo tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako M+S ali M.S ali M&S, in morajo po velikosti in nosilnosti ustrezati pnevmatikam, ki so zapisane v izjavi o ustreznosti vozila (homologaciji) vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike«.

Spodaj je pa še en odstavek ki pravi

Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu tudi določa, da morajo biti:
vse 4 pnevmatike enake po velikosti, vrsti in zgradbi;
na isti osi pa morajo biti pnevmatike tudi istega proizvajalca, profila, hitrostnega razreda in nosilnosti
hitrostni razred zimskih pnevmatik mora ustrezati hitrosti, ki je večja od največje hitrosti vozila, ki jo določi proizvajalec vozila in je zapisana v potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji). Če je največja zapisana hitrost vozila večja od hitrosti, ki ustreza simbolu kategorije hitrosti zimskih pnevmatik, mora biti v vozilu na vidnem mestu pritrjena opozorilna nalepka z označeno določeno največjo hitrostno zmogljivostjo zimskih pnevmatik.
Uporaba pnevmatik drugačnih dimenzij in nosilnosti je mogoča le po dodatni odobritvi in vpisu v potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji)

Zimsko opremo motornih vozil določa Pravilnik o opremi in delih vozil (Ur.l.št. 44/2013).

Kategorija hitrosti zimske pnevmatike mora ustrezati zahtevam točke 3.4.2.2 Priloge IV tehnične specifikacije za vozila TSV 146/01.

http://www.mzip.gov.si/fileadm.../TSV_146-01.pdf

To imate napisano na strani 63 in 64.
 
Nazadnje urejeno:

alessio

Pripravnik
4. okt 2008
99
12
8
To se pravi da ne velja več da imaš lahko zimske gume za 2 hitrostna razreda manj kot je napisano v homologaciji.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
za letne imama W, za zimske pa V v homo kartončku. Sedaj pa ne morem pogledat , če kje piše max hitrost vozila.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Hitrostni razredi se racunajo glede na obremenitev pnevmatike. Ampak ok alter itak ni nek cvet inteligence. Iz istega kalupa pridejo tako T(190kph) kot H (210kph) pnevmatike, razlika je le v kakovosti serije. Slabse, nizje kakovosti, dobijo oznako T, boljse H, se boljse V ipd.
Tudi s T pnevmatiko se lahko vozis +200kph, le obremenitev gume ne sme biti 100% pac pa recimo max 80%. Ostalo boste ze preracunali. Gre za varnostne mehanizme.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.003
973
113
Citat:
Uporabnik alessio pravi:
http://www.amzs.si/si/624/137/kdaj_zimska_oprema_v_sloveniji.aspx



Za zimske pnevmatike se štejejo tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako M+S ali M.S ali M&S, in morajo po velikosti in nosilnosti ustrezati pnevmatikam, ki so zapisane v izjavi o ustreznosti vozila (homologaciji) vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike«.

Spodaj je pa še en odstavek ki pravi

Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu tudi določa, da morajo biti:
vse 4 pnevmatike enake po velikosti, vrsti in zgradbi;
na isti osi pa morajo biti pnevmatike tudi istega proizvajalca, profila, hitrostnega razreda in nosilnosti
hitrostni razred zimskih pnevmatik mora ustrezati hitrosti, ki je večja od največje hitrosti vozila, ki jo določi proizvajalec vozila in je zapisana v potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji). Če je največja zapisana hitrost vozila večja od hitrosti, ki ustreza simbolu kategorije hitrosti zimskih pnevmatik, mora biti v vozilu na vidnem mestu pritrjena opozorilna nalepka z označeno določeno največjo hitrostno zmogljivostjo zimskih pnevmatik.
Uporaba pnevmatik drugačnih dimenzij in nosilnosti je mogoča le po dodatni odobritvi in vpisu v potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji)

Zimsko opremo motornih vozil določa Pravilnik o opremi in delih vozil (Ur.l.št. 44/2013).

Kategorija hitrosti zimske pnevmatike mora ustrezati zahtevam točke 3.4.2.2 Priloge IV tehnične specifikacije za vozila TSV 146/01.

http://www.mzip.gov.si/fileadm.../TSV_146-01.pdf

To imate napisano na strani 63 in 64.


torej kako razumem spodnje:.................po novem imam lahko zimsko gumo iste(ali višje) kategorije kot je v HOMO. kartončku predpisana za letne gume ALI nižje kategorije oz. minimalno do 160km/h(to je razred Q) AMPAK v avtu mora biti nalepka za opozorilo o najvišji dovoljeni hitrosti(glede na oznako na gumi).
Oblika nalepke očitno ni predpisana, samo da je na vidnem mestu......

3.4.2.2 vozila, ki so obi􀃾ajno opremljena z obi􀃾ajnimi pnevmatikami in ob􀃾asno z zimskimi
pnevmatikami.
V tem primeru mora simbol kategorije hitrosti zimske pnevmatike ustrezati hitrosti, ki je
ali ve􀃾ja od najve􀃾je konstrukcijsko dolo􀃾ene hitrosti vozila (ki jo dolo􀃾i proizvajalec
vozila) ali ni manjša od 160 km/h (ali oboje).
􀃽e je vseeno najve􀃾ja konstrukcijsko dolo􀃾ena hitrost vozila (ki jo dolo􀃾i proizvajalec
vozila) ve􀃾ja od hitrosti, ki ustreza simbolu kategorije hitrosti zimskih pnevmatik, mora biti
v vozilu na vidnem mestu pritrjena opozorilna nalepka z dolo􀃾eno najve􀃾jo hitrostno
zmogljivostjo zimskih pnevmatik.
 
Nazadnje urejeno:

corsol

Guru
11. mar 2010
3.003
973
113
Citat:
Uporabnik alessio pravi:
To se pravi da ne velja več da imaš lahko zimske gume za 2 hitrostna razreda manj kot je napisano v homologaciji.

ne , očitno imaš lahko več razredov nižje....minimalno 160km/h, dodatni pogoj je nalepka
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.003
973
113
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Hitrostni razredi se racunajo glede na obremenitev pnevmatike. Ampak ok alter itak ni nek cvet inteligence. Iz istega kalupa pridejo tako T(190kph) kot H (210kph) pnevmatike, razlika je le v kakovosti serije. Slabse, nizje kakovosti, dobijo oznako T, boljse H, se boljse V ipd.
Tudi s T pnevmatiko se lahko vozis +200kph, le obremenitev gume ne sme biti 100% pac pa recimo max 80%. Ostalo boste ze preracunali. Gre za varnostne mehanizme.

me prav zanima kolikoljudi to ve....
confused-1.gif
.....
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

jaz pa mislim, da to ne drzi. poznam ene par mojstrov iz goodyeara/sava/se neko ime. bom povprasal. bi rekel, da hitrejsa guma ima vec/mocnejse zicke in ostale zadeve kot "bolj pocasna guma".
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

se to mogoce: potem bi lahko kupil komplet gum "pocasnejsih" in komplet gum "hitrejsih" z cisto enakim vzorcem profilov? se isto ime modela, le z naknadno odtisnjeno vrednostjo (crko) za hitrost? in za konec: kako bi vedel katera guma je na koncu slabsa (da dolocis hitrostni razred)? ne vem, ne trdim, samo "razmisljam"....
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Hitrostni razredi se racunajo glede na obremenitev pnevmatike. Ampak ok alter itak ni nek cvet inteligence. Iz istega kalupa pridejo tako T(190kph) kot H (210kph) pnevmatike, razlika je le v kakovosti serije. Slabse, nizje kakovosti, dobijo oznako T, boljse H, se boljse V ipd.
Tudi s T pnevmatiko se lahko vozis +200kph, le obremenitev gume ne sme biti 100% pac pa recimo max 80%. Ostalo boste ze preracunali. Gre za varnostne mehanizme.

me prav zanima kolikoljudi to ve....
confused-1.gif
.....
Vsakomur, ki je malo v tehniki, je jasno da so gume označene s precejšno varnostno toleranco. Tako kot je ggg napisal - zdržati morajo svojo nazivno hitrost pri nazivni obremenitvi. Ko proizvajalci vozil predpišejo gume in največjo nosilnost, jo predpišejo tako, da guma nikoli ne bo obremenjena z nazivno obremenitvijo...

Vse to nič ne pomaga, če se v primeru nesreče pregleda ustreznost opreme; takrat velja homologacija - in prav je tako.

PS: kako naj bi z različnimi hitrostnimi razredi označevali pnevmatike iz istega kalupa mi ni povsem jasno. Mar ni v kalupu tudi že celotna oznaka pnevmatike?
 
Nazadnje urejeno:

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Drugače pa je res, kot je DOMEK napisal. V nemčiji moraš imeti obvezno nalepko v avtu, koliko lahko voziš z zimskimi gumami, če so nižjega ranga kot v homologaciji. In mislim, da dejansko nimajo navzdol omejeno, torej bi lahko recimo na Porsche 911 dal gumo s T oznako, pač ne smeš več kot 190 vozit.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Ja in svizec zavije čokolado v folijo ... vsi hitrostni razredi sigurno ne prihajajo iz istega kalupa ...
rolleyes-1.gif


Se strinjam da imajo pnevmatike še veliko rezerve, vendar v primeru nesreče ti to prav nič ne pomaga, kot je že ugotovil Nigel, ker se gleda zgolj ustreznost glede na homologacijo.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
V bistvu so švabi testirali te gume in pokazali, kaj se zgodi, če že nekaj minut pelješ čez hitrostni razred pri polni obremenitvi - gumo sleče v kosu.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Ah, kje pa, so ja vse narejene iz iste zmesi .. (pozor, ironija) ....

Valjda, drugače HP gum v hitrostnih razredih W,Y,Z sploh nebi potrebovali ... bi bile ok recimo Q ali kaj podobnega ....
zmaga.gif


Čeprav nekaj rezerve vseeno je, ni priporočljivo konstantno voziti z višjo hitrostjo, kot je za pneumatike predpisana ...
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Kupujem zimske gume ki se bodo furale tudi naslednje poletje, zanima me, ali lahko na avto ki ima v homologaciji napisano 205 55 16 89W ali 90V montiram gume 91T ozeroma 94H? Lahko katere od teh dveh dam gor? Recimo da dam H ki so do 210 km/h in če avto ne gre čez, potem ne rabim nalepke? Kaj pa če namesto 89 in 90 dam 94? To sklepam da je OK ker je višje.

In pa podvprašanje glede tujine: v Italijo s temi gumami potem ne morem? Tam bi dejansko rabil W ozeroma V?
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Za zimo bi znale biti ok, tudi H ali T, poleti pa imaš lahko probleme. Sicer pa ne vem zakaj bi poleti vozil z NOVIMI zimskimi gumami ...
tongue-1.gif