zimske gume in hitrostni razred

jello

Guru
22. sep 2008
10.151
3.868
113
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
Vendar clioti v homologaciji nimajo predpisan hitrostni razred V
rolleyes-1.gif

Imajo pa napisano max brzino. In ta se gleda ali rabi zimsko nalepko ali ne.

Ne vem pa kaj je s temi oznakami obremenitev, oziroma kako in koliko se to kontrolira? Imam homologirano samo 94, čeprav avto še zdaleč ne rabi XL gum. Tudi tovarniško se na ta avto natikajo 91 gume. Homologirat drugo oznako se najbrž ne da?
 

Fusionn

Majstr
5. sep 2007
2.161
479
83
ali so se zakoni kaj spremenil v tem času? gledam letne en hitrostni razred nižje, kot pa imam vpisano v homo. kartončku. Je to ok, legalno... Je že kdo imel posledice zaradi take malenkosti?
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Za zimske vem, da imaš lahko en hitrostni razred nižje kakor je to vpisano v homologaciji, za letne pa nisem prepričan.. Preveri še v tej smeri..
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.856
879
113
MB
Mislim, da to ni legalno. Letne moraš imeti takšne kot je napisano v homologaciji, zimske pa lahko imaš hitrostni razred nižje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.999
1.440
113
Mislim, da to ni legalno. Letne moraš imeti takšne kot je napisano v homologaciji, zimske pa lahko imaš hitrostni razred nižje.

Letne enako kot je v homologaciji ali višje. Če se kdo zapiči v to "malenkost" imaš lahko posledice, večje ali manjše odvisno od situacije. Najmanj to, da avto ni primeren za na cesto in boš moral na izredni tehnični. Če se pa zavarovalnica zapiši v primeru nesreče, potem se pa pripravi na mnogo večje posledice in morebine odškodnine. Malo verjetno, ampak se lahko zgodi.

Zimske imaš lahko celo dva razreda nižje.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Tole imam v glavi, ce ni prislo do sprememb v zadnjih letih.

Zimske morajo biti za hitrost 160km/h+ oz. vsaj razreda Q.Tisti razred ali dva nizje od letnih je veljalo vcasih, preden so spremenili na Q.

Za letne pa sem mogoce ze v tej temi pred leti napisal in bil spljuvan, bom napisal se enkrat: jaz pravilnika ne berem crkobralsko. Hitrostni razred mora ustrezati najvecji tovarniski hitrosti vozila. Ker pnevmatike v homologaciji so tiste, ki so bile na voljo ob lansiranju vozila. Jajcek ki z vetrom v hrbet potegne 180km/h ne rabi razreda W, ne glede na to kaj pise v homologaciji. Ce se je npr. ponudba pnevmatik v tej dimenziji razsirila na nizje razrede, lahko brez slabe vesti nataknes razred T.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Ne gre za to, kako ti bereš pravilnik, ampak kako ga bere policist, ki te ustavi, ali tehnični preglednik. Pravila so jasna, pa naj bodo še tako skregana s kmečko logiko.

Ja saj v tem je keč. Gledaš gumo, ki gre po hitristnem razredu prek 200 km/h..a ti imaš v homotu ono za 250 km/h...dovoljena hitrost na naših cestah pa 130 km/h.... Če ta del policaj razume ne bo težil.
 
Nazadnje urejeno:

Piton

Guru
11. apr 2022
1.740
-155
113
A ni bilo nekoč tako da se lahko v avto namesti nalepka ali listek kjer piše da greš lahko največ recimo 150 na uro
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
To velja za zimske gume, letne morajo bit po homologaciji. Ti pa ne morejo nič če kupiš kitajske (ali pa brandname celoletne, večina SUV gum srednjega ranga, cargo ipd., ...) gume z oznako M+S, potem so po naši zakonodaji zimske in velja pravilnik za zimske gume, ki dovoljuje izjeme pri hitrostnih razredih.
 

Fusionn

Majstr
5. sep 2007
2.161
479
83
sem kupil letne en hitrostni razred višje kot je v kartončku.
tok-tok, da se ne bom rabil še s tem kdaj ukvarjat :/