Zeleni prehod

Robert

Guru
21. jul 2007
2.674
507
113
Tolmin

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.882
7.412
113
pri taščici
Impol v SB ima precej pokritega.
Shoping center v Craiovi v Romuniji je bil tudi vecinsko pokrit s paneli (po moje 1000+ parkingov)
 

Priponke

  • IMG_20240707_153518.jpg
    IMG_20240707_153518.jpg
    1,2 MB · Ogledi: 27

gr69

Guru
15. dec 2009
11.796
2.816
113
še v SLO - ampak komaj
Ideja v osnovi odlična - a vprašanje kam z energijo “enega lepega sončnega dne” pa še vedno ostane.

Da imaš spodaj polnilnico e-avtomobilov je sicer korak v pravo stran, a ostane potem še vprašanje, kaj ko tistega lepega sončnega dne, sonce ne sije.
Da ne omenjam, da to, z e-avti spodaj, pride prav, ko je število le-teh in njih potreba, “stabilna” - vse dni v tednu. Kar pa nekako ni ravno lahko doseči - in si spet na tem, da moraš viške nekam poriniti, oziroma manjka od nekod pokrivati.
 

Schime

Guru
22. nov 2008
2.075
846
113
Tale X zgoraj je mal bull shit. Kitajska ima inštalirane moči skupaj več kot cela Evropa (verjetno enkrat več). To se pa bere kot, da doma nima ene elektrarne in vse proda v Evropo. Edino kar je res je to, da večina panelov pride iz Kitajske.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.365
1.419
113
Ideja v osnovi odlična - a vprašanje kam z energijo “enega lepega sončnega dne” pa še vedno ostane.

Da imaš spodaj polnilnico e-avtomobilov je sicer korak v pravo stran, a ostane potem še vprašanje, kaj ko tistega lepega sončnega dne, sonce ne sije.
Da ne omenjam, da to, z e-avti spodaj, pride prav, ko je število le-teh in njih potreba, “stabilna” - vse dni v tednu. Kar pa nekako ni ravno lahko doseči - in si spet na tem, da moraš viške nekam poriniti, oziroma manjka od nekod pokrivati.
Nalboljše bi bilo zgraditi crpalne hidroelektrarne.
Ampak tako dalec zelenim idiotom ne nese pamet.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69 in Gonzo

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.882
7.412
113
pri taščici
Ideja v osnovi odlična - a vprašanje kam z energijo “enega lepega sončnega dne” pa še vedno ostane.

Da imaš spodaj polnilnico e-avtomobilov je sicer korak v pravo stran, a ostane potem še vprašanje, kaj ko tistega lepega sončnega dne, sonce ne sije.
Da ne omenjam, da to, z e-avti spodaj, pride prav, ko je število le-teh in njih potreba, “stabilna” - vse dni v tednu. Kar pa nekako ni ravno lahko doseči - in si spet na tem, da moraš viške nekam poriniti, oziroma manjka od nekod pokrivati.
Mogoce reguliras porabo z dinamicno cen polnjenja.
Danes popoldne ko je bila cena energije negativna, bi recimo dolocil cebo 5-10c za kwh polnjenja. Bližnji stanovalci bi verjetno prisli polnit avte.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.882
7.412
113
pri taščici
Paneli na parkingih ne zasedejo nic.
Koliko m2 parkirisc ima btc v Lj na soncu
Koliko elektrike porabi v soncnem dnevu (klime) BTC?
Avto bi bil v senci zasciten pred pticjimi dreki, točo, snegom...
Ce bi še obiskovalci lahko za pametno (podobna kot doma recimo, vsaj v obdobju viskov) ceno polnili potem bi mogoce celo polnil kdo od zaposlenih ki doma nima moznosti polnjenja ker zivi v bloku.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.584
1.311
113
No, to vidiš... Niso Kitajci butasti, le požvižgajo se na te zelene direktive. Pri nas pa bi fotovoltaiko dali še na jezera...
Butasti so tisti, ki take tvite pišejo (in tisti, ki jih potem širijo).
Ja, res gradijo nove nuklearke. Ampak: Kitajska ima ternutnio cca 50 GW nukleark, pa v gradnji še 30 GW. Do 2035 naj bi prišli na 200 GW.
V 2024 so postavili za 270 GW sončnih, leto pred tem cca 200 GW. V 2025 bo zgleda spet rast glede na 2024. Do 2030 ciljajo na cca 2.500 GW sončnih (torej več kot 2x več kot nukleark, pa še te bod 5 let kasneje).
Malo za perspektivo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.584
1.311
113
Ideja v osnovi odlična - a vprašanje kam z energijo “enega lepega sončnega dne” pa še vedno ostane.

Da imaš spodaj polnilnico e-avtomobilov je sicer korak v pravo stran, a ostane potem še vprašanje, kaj ko tistega lepega sončnega dne, sonce ne sije.
Da ne omenjam, da to, z e-avti spodaj, pride prav, ko je število le-teh in njih potreba, “stabilna” - vse dni v tednu. Kar pa nekako ni ravno lahko doseči - in si spet na tem, da moraš viške nekam poriniti, oziroma manjka od nekod pokrivati.
Ta moment drži. Ko bo EV več, to ne bo težava, vedno jih bo cel kup priklopljenih.
Ta hip pa to lahko krmiliš z baterijami. Polniš, ko je poceni (če imaš SE, recimo pri negatovnih cenah sistem omeji sončno na minimum, baterijo pa raje polni iz omrežja), če je cena pozitivna, a nizka, polniš baterijo večinoma iz sonca in če je treba še kaj iz omrežja, ko je cena visoka, prodajaš iz baterije v omrežje. Čisto spodben biznis je to.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.882
7.412
113
pri taščici
Imas vec moznosti
1. Placas oddano elektriko (negativna cena).
2. Izklopis elektrarno in jemlješ elektriko iz omrezja in dobiš to placano.
3. Ce imas presvoh priklop za trenutni odjem in dobis placano elektriko od odjemalca, potem lahko se SE zalaufas.

Verjamem da bi Jabe priletela z xls.
Ce bi imela doma manjko na netmeteringu, bi raje ob soncu polnila na sluzbenem parkingu po 10c kot doma po 20c.
Zato ne rabis xls. Samo ceno elektrike rabis vedeti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Rekreacija

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.882
7.412
113
pri taščici
Ta moment drži. Ko bo EV več, to ne bo težava, vedno jih bo cel kup priklopljenih.
Ta hip pa to lahko krmiliš z baterijami. Polniš, ko je poceni (če imaš SE, recimo pri negatovnih cenah sistem omeji sončno na minimum, baterijo pa raje polni iz omrežja), če je cena pozitivna, a nizka, polniš baterijo večinoma iz sonca in če je treba še kaj iz omrežja, ko je cena visoka, prodajaš iz baterije v omrežje. Čisto spodben biznis je to.
Kot gledam ponudbe, predvsem za dobavitelje (upravljalce) tega sistema.
Ja, je c ozadju nek "AI" ki to krmili, ampak...
Koliko "pribitka" zaracunajo na borzno ceno?
Kot receno,
Da dobim za panetno ceno kogeneracijo na drva /sekance, postavim se to poleg SE in baterij .
Potem bi pozimi lahko po visoki ceni peodahal elwktriko kateri bi dobil iz kogeneracije.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.838
7.307
113
Verjamem da bi Jabe priletela z xls.
Ce bi imela doma manjko na netmeteringu, bi raje ob soncu polnila na sluzbenem parkingu po 10c kot doma po 20c.
Zato ne rabis xls. Samo ceno elektrike rabis vedeti.

Imam manjko. Sem ga imela že lani... Doma filam za 12c - kolikor to niža davčno osnovo in dohodnino V službi nimam možnosti filanja avta, ne v zastonj ne proti doplačilu. Podarjeni kwh na SUC so šli v nič.

Cena elektrike ni tok važna, ker je neizmerno poceni napram ceni mojega časa. Cena elektrike je zastonj napram moji urni postavki. To tudi razloži, zakaj so moje kwh na SUC lahko še enkrat šenkali na Brdu zadnjič, če malo demagosko ponazorim, koliko je meni vreden kwh izven domace polnilnice oziroma, ko to zahteva neko aganžma od mene. Največja dodana vrednost "tankanja" je ne v ceni goriva ampak ceni mojega časa in sitnosti s tem. Ze več kot pol leta nisem bila na pumpi.

Kamot dam to v excel, ampak mi boste morali na besedo verjeti, da se mi ne splača nikamor hodit drugam filat avta kot doma.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

gr69

Guru
15. dec 2009
11.796
2.816
113
še v SLO - ampak komaj
Ta moment drži. Ko bo EV več, to ne bo težava, vedno jih bo cel kup priklopljenih.
Ta hip pa to lahko krmiliš z baterijami. Polniš, ko je poceni (če imaš SE, recimo pri negatovnih cenah sistem omeji sončno na minimum, baterijo pa raje polni iz omrežja), če je cena pozitivna, a nizka, polniš baterijo večinoma iz sonca in če je treba še kaj iz omrežja, ko je cena visoka, prodajaš iz baterije v omrežje. Čisto spodben biznis je to.

Kakšna je cena baterije po 1 kW/h? In kako veliko baterijo potrebuješ, da ima smisel?

Da ne bo nesporazuma - se strinjam, da so SE in baterije, ter EV vozila “non-stop” na gridu “way to go” - ampak je potem tudi politiko in javnost peljati v to smer. A za to manjka pravega pristopa in tudi tehničnega znanja v sami politiki.