Zanimivo razmišljanje

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Jaz vozim po CPP in repliciram komur hočem.
Lahko pa me ti ignoriraš, če mi nisi kos odgovarjat!
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ja pa je izvedljivo. Sedaj je neformalna omejitev 150 km/h. Provida te do te hitrosti le s težkim srcem kaznuje (če imaš ravno salamensko smolo, da nanjo sploh kje naletiš). Tisti stacionarni radarji so pa itak prazni, tam zabremzaš za 100 metrov in gas naprej.
Četudi imaš res smolo in dobiš položnico je polovička 40 EUR, vsaj zame je to zanemarljiv znesek ob dejstvu, dasem se prej že X let vozil 20 nad omejitvijo skoraj ves čas.

Raje bodimo toliko fair, da dovolimo 150 km/h in silno kaznujemo prekoračitve. 160 km/h. Cool - 150 EUR polovička. 170 km/h? Cool: 300 EUR polovička in 2 kazenski točki. 180 km/h? No problem. 600 EUR 4 točke. 190 km/h 1000 EUR - 9 točk. 200 in več: 2000 EUR in 18 točk - prenehanje veljave dovoljenja.

Rad bi videl junake, ki bi se vozili več kot 159 km/h. Vsekakor bi se povprečna hitrost dvignila za par km/h, ekstremov pa bi bilo manj. Zdaj jih ne manjka.

Hkrati s tem bi morali tovornjakom marsikje prepovedati prehitevanje.

Pa da se razumemo: 150 bi uvedli le na ravnih delih avtocest, npr od Lukovice do LJ ipd. Saj jih je kar nekaj in mnogi so izven prometne špice dovolj prazni.

Z malo dobre volje in preudarnosti se da mariskaj narediti. V špici itak še 130 ne gre. Izven špice pa gre in takrat je zaradi manj vozil tudi manjše tveganje pri 150 kmh.

Pa ne mi primerjati zmogljivosti Yugeca pri 130 in BMWja pri isti hitrosti. Pri 150 vozim z njim bolj varno koz Yugecom.
 

elo

Dr. Rodilnik
4. sep 2007
1.630
4
38
malo tukaj malo tam
ne moreš vozit po cpp, če še tega ne veš, koliko pasov imajo naše avtoceste.
saj veš, 2+1=3; tripasovne avtoceste imamo v večini, ja.

ko se boš v vsaki enosmerni pravilno in s smerniki razvrščal, ko boš šel do pravilne globine v križišču, ko se boš pravilno in varno ustavljal ob vsakem prehodu za pešče ter ob prehajanju iz zeleno v rumenoornažno luč, ko boš pred vsakim zagonom preveril stanje avtomobila,...
po tem se oglašaj in nam beri levite...

pa še to, naj me pride nekdo ustreliti, ko ne bom več kos tvojemu pisanju ali tvoji alterego pameti...
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Če bi kdaj bila pri nas omejitev 150 bi jih spet polovico vozilo 180.
Ne moreš ti balkancu dopovedat.
Najprej je treba pokazat, da znamo spoštovat te omejitve, ki jih imamo zdaj in ustvarit zaupanje.Ne moreš ti z prekrški izsilit večjo omejitev.
Ko bomo dokazali, da znamo upoštevat omejitve pa bi se lahko kaj popravilo na vzgor. Al pa tud na vzdol.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Problem omejitev je, da so naštelane na najmanjši skupni imenovalec.
Men se tud 0,5 promila zdi idiotska meja, pa kaj nej zdej?

Rajš se jest trezen vozim, kot da bi zagovarjal povišanje limita za vse. Recimo na 0,8 in s tem reskiral, da bojo ceste polne zadetih bab in mularije...
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Čisto teoretično. Če zvišamo ponekod omejitev na 150 na uro, ne bo nihče dobil kazni za 160 km/h, ker obstojajo varnostni odmiki pri merjenju hitrosti. Za provido mislim da velja 11% od izmerjene vrednosti, za stacionarni radar pa 10 km/h.

Poleg vsega, je pa tukaj še ekonomski vidik vožnje. Tole je čisto iz izkušenj. Ker navadno malo spremljam trenutno porabo na BC-ju, lahko rečem, da se poraba pri hitrostih nad 130 precej poveča.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Poleg vsega, je pa tukaj še ekonomski vidik vožnje. Tole je čisto iz izkušenj. Ker navadno malo spremljam trenutno porabo na BC-ju, lahko rečem, da se poraba pri hitrostih nad 130 precej poveča.
No, ker tako spremljaš porabo pa povej še, koliko se poveča poraba iz 90 km/h na 130 km/h?
grims-1.gif
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Po pravici povedano je tam nekje pri 90 ali pa 100 v peti prestavi seveda poraba pri meni najnižja, obrati so pa tam nekje pri 2000. Pri 130 je pa za kakšenega pol litra ali pa liter večja. Precej se pa poveča, ko mojmu dizlu obrati narastejo nad 2800.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
pri meni je pri 90 km/h poraba ~5L, pri 120 ~5,5L, potem pa začne strmo naraščati, pri 200 je bila ~14,5L
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Podpiram 150 km/h na večini odsekov tripasovnic. Izjema bi morala biti dež in sneg, kjer bi bila omejitev 110 km/h.
Že zdaj se premnogi veselo vozijo 150 in celo več km/h. Torej bi kvečjemu legalizirali sedanje stanje kršitev, ki je itak skoraj nesankcionirano. V najslabšem primeru sedaj za 20 prekoračitve plačaš 40 EUR kazni. Jaz na AC nisem v življenju plačal nobene kazni pa sem po njih prevozil vsaj 400.000 kilometrov, od tega zagotovo dobro polovico s prekoračeni hitrostjo.
a ni bolje zdaj, ko se "tolerira" tja do 150 km/h, nad 150 pa kaznuje?
 

ChickenBoy

Fizikalc
27. avg 2007
1.918
0
36
40
Pozabljaš na voznike, ki se že sedaj ne vozijo 130. Sej meni bi bilo čisto fino 150 se vozit, ampak moja gajba sicer gre 150 ampak preveč pije takrat. In moja potovalna hitrost na AC je 115 po števcu, pa še vedno nisem najpočasnejši voznik avtomobila na cesti. Če se dvigne meja na 150, bodo tisti ki bi toliko vozili še manj strpni do tistih, ki pa se toliko ne peljejo. S tem se zmanša tudi pretočnost, ker bi bilo veliko več bremzanja. Če je cesta prazna ni nobene panike, ampak ob koncicah ko so ljudje že tako živčni, bi bili pa sploh. "Ajde vozi, 150 je omijetev preklet bumbar..." in podobni stavki iz ust voznikov. Problem pri nas je samo eden, vozniki nismo strpni eden do drugega. Na cesti vsi živijo v svojem svetu in vsi bi se morali prilagajati njemu. Ljudje skoz nekaj divjajo, bremzajo, pospešujejo, spet bremzajo... Meni se je prov fino peljet po Avstriji, kjer se večinoma vsi peljejo po omejitvah. Ni živčnosti, okoli sebe maš skoraj konstantno en in isti avto, ni problema z vključevanjem na druge pasove. Zdej ne vem a sem samo jest imel tako srečo s prometom takrat, ali je tako vedno, vem pa da je vožnja zelo nestresna.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik ChickenBoy pravi:
S tem se zmanša tudi pretočnost, ker bi bilo veliko več bremzanja. Če je cesta prazna ni nobene panike, ampak ob koncicah ko so ljudje že tako živčni, bi bili pa sploh. "Ajde vozi, 150 je omijetev preklet bumbar..." in podobni stavki iz ust voznikov. Problem pri nas je samo eden, vozniki nismo strpni eden do drugega. Na cesti vsi živijo v svojem svetu in vsi bi se morali prilagajati njemu. Ljudje skoz nekaj divjajo, bremzajo, pospešujejo, spet bremzajo... Meni se je prov fino peljet po Avstriji, kjer se večinoma vsi peljejo po omejitvah. Ni živčnosti, okoli sebe maš skoraj konstantno en in isti avto, ni problema z vključevanjem na druge pasove. Zdej ne vem a sem samo jest imel tako srečo s prometom takrat, ali je tako vedno, vem pa da je vožnja zelo nestresna.
zmaga.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Res je zanimivo, kako so Italijani in Avstrijci kultivirali voznike. Obstaja o tem kakšna verodostojna raziskava, analiza ali vsaj kratek povzetek?
Še nekaj o omejitvah. Meni (in še komu) je verjetno vseeno, če povišajo na 150 ali ne. Jaz se itak vozim s povprečno hitrostjo 150 (zgornji max nekje okoli 170, minimum pa odvisen od romunskih šleperjev) in sem pripravljen financirati tako višjo porabo kot občasnih 40 EUR polovičke (kazni do prekoračitve 20 na AC). Pri moji relaciji se 20% večja hitrost pozna v obliki 20-25 minut dnevno, na mesec je to kakšnih sedem ur manj za volanom, na leto pa kar nekaj dni.
Sedanja višina kazni ni nekaj, kar bi voznike prestrašilo, vsaj do 150 km/h na uro je kazen zanemarljiva, še sploh ker je izjemno manjhan verjetnost, da te ujame radar ali provida. Manjša kot na regionalkah. Tam prekoračiš 10 kmh in plačaš toliko...
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Določenih ljudi NI TREBA kultivirati, določenih se pa NE DA.
Po mojem je to odgovor na tvoje vprašanje.

Ključen point (sicer ni zrasel na mojem zelniku, ampak vseeno) je v partnerstvu na cesti. To očitno v tujini štekajo, pri nas pa ne. Za primer si lahko kdaj, ko se boš potepal po tujini, pogledaš kako zgleda, če se kje v Nemčiji recimo dva pasova združita v enega in potem primerjaš s kaosom pri nas. Enostavno imam pri nas filing, da se ostale voznike na cesti dojema kot konkurenco, sovražnike ne pa kot partnerje, s katerimi imamo vsi skupen cilj - namreč čim hitreje, varneje in čim manj stresno priti od točke A do točke B.

Policija bo svoje delo opravila (pa seveda zakonodajalec tudi), ko bo uspela s cest spraviti tiste, ki tega ne dojamejo ali pa nočejo dojeti.
 

ChickenBoy

Fizikalc
27. avg 2007
1.918
0
36
40
Kar se pa tiče tega, da se dva pasova združita v enega ti dam pa čisto prav. Tujec se takoj postavi na vozni pas in čaka. Pri nas pa gas do konca po prehitevalnem in se štulit na koncu. A folk še ni dojel, da se tko upočasnuje celotna zadeva? Pa še pol firbcanje zakaj je odprt samo en pas!
bonk.gif
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Tisti, ki se pravočasno spravijo na pravi pas so dojeli.

Tisti, ki pa do zadnjega tiščijo svoje so pa tisti, ki bi jih bilo treba izločit iz prometa.

Je pa res tudi to, da je signalizacija v tujini tud za vikat... pr nas pa zgleda to tkole (dva dni nazaj na gorenjki)

1. delo na cesti (2 km)
2. omejitev 100 in znak za konec prehitevalnega pasu 600 m
3. omejitev 80 in znak za konec prehitevalnega pasu 300 m

Odločno premalo in v konici se je seveda naredil štoflc za 10 minut.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
S tem se ne strinjam. Pravilno bi bilo vključevanje na način verige. Da vsak spusti enega s pasu, ki je zaprt. Zato da ne nastajajo daljše kolone, kot je potrebno, je prav, da se zapolnita oba pasova, ne pa da vsi že kilometre prej rinejo na vozni pas, potem pa izgubljajo živce, ko si kdo drzne do ovire peljati po prehitevalnem in se nato vključiti. Problem je, da vozniki na voznem pasu tiste, ki se vključujejo gledajo kot sovražnike, brezobrazneže, ki se "vrivajo", oni pa tudi mislijo, da se jim morajo kar vsi umakniti.

SJTV1, daj prosim razloži to še bolj strokovno.