Zadnji diski - čudna obraba

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
V priponki je slika kako izgledajo zadnji diski na moji kanti. Zakaj so tako čudno obrabljeni- ne enakomerno?
2 leti nazaj (dobrih 30k km) so bile menjane zavore - diski + ploščice spredaj in zadaj. Naknadno še zajle za ročno. Lansko leto so sprenji diski (Zimmermann) že tresli in sem jih dal postružit. Eno leto je bil mir, sedaj spet tresejo.
Očitno bo treba nekaj generalno rešit, ker tole je sranje. Na tehničnem je septembra lansko leto pokazalo 17% zavorno moč na zadnjih kolesih in enakomerno moč levo-desno.

Ali se lahko sprednje diske dvakrat struži, je sploh smiselno?
Je taka obraba zadnjih diskov posledica čudne kombinacije diski (ATE)-ploščice (pagid?) ali so morda klešče že za obnovo? BI bilo smiselno samo poravnat zadnje diske in nove ploščice, mogoče bolj mehke?

Prosim za mnenja, alter strokovnjaki! Hvala!
2435696-WP_20160602_20_16_07_Pro_LI.jpg
 

Priponke

  • 2435696-WP_20160602_20_16_07_Pro_LI.jpg
    2435696-WP_20160602_20_16_07_Pro_LI.jpg
    87,5 KB · Ogledi: 1.873

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
Se mi zdi da je bremzanja dovolj, saj se vozim tudi po mestu, večinoma pa res po avtocestah. Ta vikend sem 2x odpeljal Novo mesto-Metlika s 4 osebki in polno prtljage pa ni nobene vidnejše spremembe na diskih. Pa ni bilo malo zaviranja
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.077
10.859
113
kod Džej-Zija
Potem preveri vodila čeljusti in batke, da normalno tečejo. Ob rednem konkretnem zaviranju bi se morale ploščice poravnati in zbrusiti rjavino iz diskov.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.999
6.877
113
pri taščici
Avto mgane?
Ce ciljas na rjavino na zunanjem in notranjem robu ti bom rekel da sem imel isto na merivi. Ploscica je precej ozja od diska. Zakaj to naredijo ne vem.

Kako ti prime ročna?
Preveri pri nizki hitrosti (10-20) na makadamu da bos videl sledi.
Jaz sem imel tudi celjust zanic (prevec se je odmikal batek)
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.240
3.889
113
Smiselno je zavore servisirat preden vse skupaj odleti v pm, čeprav ti bodo na renault servisu v ljubljani (tisti, ki so ti menjali samo en feder
grin1.gif
) zagotovili da je vse še ok. Torej, daj en disk postružit, natakni nazaj in se nekaj časa vozi, če bo ok, daj postružit še drugega, če ne bo ok, vse skupaj podri in namaži, če ne bo ok, zamenjaj eno ploščico da vidiš kako se obnese, če bo ok, zamenjaj še drugo. Sprednji diski se stružijo dokler je še kaj mesa. Dokler je zavorna sila nad 0% je vse še super fino fajn, ker ustavil se je še vsak, magari v malinah, hruški ali kropilah.

Drugače pa se take diske skupaj s ploščicami fookne dol, zamenja, vse namaže in je za naslednjih 150k mir. Aja ne, raje se vsakih 5k jebem po servisih, kjer s šalabajzerji modrujem kaj bi blo še za narest oziroam preverit, da bi zavore bolje prijele, pa da nebi preveč koštal. Ah, ja.
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
Tistim majstom ki menjajo po en feder ne peljem več. Oni so še pred menjavo (3 leta nazaj) za čist rjaste diske, ki so se že luščili rekli da so OK. tko da... hvala lepa.

Prvi odstavek sem razumel
smile-1.gif
Sej ni tako hudo. Zanima me samo a je kdo imel isto sranje in je moral menjat klešče (kar bi verjetno že bil čas) ali je problem samo nesrečna kombinacija ploščic in diska. Saj pravim, da sem 2 leti nazaj vse menjal pa ni OK. Tudi serviserjem ne morem nič več zaupat, jebe se njim.

@Hanzi: ne, ne moti me tisto čisto na zunanjem robu, Moti me, da ni disk čist, enakomerno obrabljen ampak ima na enem delu rise, zraven pa "rjaste" dele. Ni gladko obrabljen. Ročna drugače prime. Ne vem za vožnjo ampak pri parkiranju je OK. Mogoče je posledica slabega bremzanja na zadnji osi tudi krivljenje sprednjih diskov, ne vem
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.999
6.877
113
pri taščici
Dvomim da sprednji diski vplivajo na zadnje.
Pelji k nekomu ki se spozna na bremze. Se pravi, da ve kje in s cim namazat(burne debate na alterju, tudi z linki podkrepljeni, komu za verjet?) , kaj obvezno spucat (lezisce diska, vodila ploscic....) ter da nabav neko kopatibilno preverjeno zadevo (10 evrov vec za material se ne sekiraj). Na ravnem vsaka rocna prime. Meni zaradi okvare celjusti ena ni prakticno vec prijela oziroma precej pozno. In v hudem klancu avto rocna avta ni obdrzala.
bonk.gif


Takole pa zgleda disk in ploščica po slabem letu v "smetnjaku"
2435797-20160603_095924.jpg
 

Priponke

  • 2435797-20160603_095924.jpg
    2435797-20160603_095924.jpg
    171,4 KB · Ogledi: 1.552

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.077
10.859
113
kod Džej-Zija
Čeljusti ni treba menjati, se jih obnavlja. Preveri se bat in protiprašne gumice ter po potrebi zamenja. Spotoma se vse očisti in namaže. Pa ne pozabi na menjavo zavornega olja. Tega naj bi se menjalo na 2 leti.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.240
3.889
113
Imel sem 2 meseca nazaj isti primer, na 4 leta starem avtu s 150k. Menjal sem diske in ploščice in zdaj je seveda ok, zakaj se je to zgodilo pa ne vem, ampak enako so imeli diski polno utorov in videlo se je da ploščice prijemajo samo na enem delu. BTW, malo pred menjavo je imel avto prvi tehnični pregled in je šlo BP čez, čeprav so v resnici bremze prijele za en qrac.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.999
6.877
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Čeljusti ni treba menjati, se jih obnavlja. Preveri se bat in protiprašne gumice ter po potrebi zamenja. Spotoma se vse očisti in namaže. Pa ne pozabi na menjavo zavornega olja. Tega naj bi se menjalo na 2 leti.
Kdo jih obnavlja? Kje dobis dele?
Je pa res da vecina trgovcev vzame stare nazaj in ti nove proda nekaj 10 evrov ceneje.
Dejansko se res obnavljajo, samo dvomim da se to dela masovno pod vsakim kozolcem.

Menjavo zavorne tekocine pa bi res lahko ze naredil. Obstaja kak tester ki pokaže potrebo po menjavi?
Ali se to menja random na doloceno obdobje.
rolleyes-1.gif

Kaj se zgodi ce ne menjas. Baje hitreje zavre ob dolgotrajnem zaviranju zaradi vecje vsebnosti vode.?
confused-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Prenežno zaviranje in / ali zanič disk. Enkrat sem pisal tule gor, ko so mi TRW-ji posrali takšni po enem letu. Dobil sem ene originalne, jih podrejal in so sedaj po treh letih še vedno mnogo boljši od tele slike.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
ponavadi se to zgodi zaradi premalo zaviranja (resno) in nenamazanih vodil - če dodamo še na kakem golfu 4 štekanje vzvoda zaradi oksidacije zadaj na koncu osi vzvoda in bognedaj oksidacije zavornega batka, kamor pride voda zaradi poene gumice, je rezultat točno takšen
očetu, ki se nič ne vozi, moram dvakrat letno podret in očistit zadnje zavore (vodila, naleganje ploščic na vodilo) drugače je slabo...
sedaj, ko uporabljam keramik sprej na vodilu je mnogo boljše
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.077
10.859
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Čeljusti ni treba menjati, se jih obnavlja. Preveri se bat in protiprašne gumice ter po potrebi zamenja. Spotoma se vse očisti in namaže. Pa ne pozabi na menjavo zavornega olja. Tega naj bi se menjalo na 2 leti.
Kdo jih obnavlja? Kje dobis dele?
Je pa res da vecina trgovcev vzame stare nazaj in ti nove proda nekaj 10 evrov ceneje.
Dejansko se res obnavljajo, samo dvomim da se to dela masovno pod vsakim kozolcem.

Menjavo zavorne tekocine pa bi res lahko ze naredil. Obstaja kak tester ki pokaže potrebo po menjavi?
Ali se to menja random na doloceno obdobje.
rolleyes-1.gif

Kaj se zgodi ce ne menjas. Baje hitreje zavre ob dolgotrajnem zaviranju zaradi vecje vsebnosti vode.?
confused-1.gif

Načeloma zna to narediti vsak spodoben mehanik, dele se dobi v vseh trgovinah z rezervnimi deli (Potokar, Euroton). Staro olje ima lahko veliko vsebnost vode, zato se mnogo prej pregreje in pedal dobi spužvast občutek ali v ekstremnih primerih celo pade noter. Pa še nekaj: voda v zavornem olju vpliva na oksidacijo bata v čeljusti. Zato se lahko zgodi, da začne bat štekati, v najslabšem primeru pa ostane čeljust stisnjena in ti uniči diske in ploščice.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.516
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Čeljusti ni treba menjati, se jih obnavlja. Preveri se bat in protiprašne gumice ter po potrebi zamenja. Spotoma se vse očisti in namaže. Pa ne pozabi na menjavo zavornega olja. Tega naj bi se menjalo na 2 leti.
Kdo jih obnavlja? Kje dobis dele?

Dele za obnovo čeljusti (ali tudi cele obnovljene čeljusti) prizvajalca Budweg dobiš v Avtodelih Potokar
zmaga.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zato pa naj bi se menjalo zavorno olje na določen interval... Verjamem pa, da večina tega ne stori, posebej ne pri ceni 50 EUR za vse, skupaj z materijalom (kolikor je po mnenju Alter občestva najvišja še sprejemljiva cena)...
Je pa ena stvar... če ti pooblaščenec (ali ne) potrdi kontrolo/menjavo zavornega olja s tem prevzame odgovornost ob napaki, ki je posledica nemenjave le-tega. Garažnik, ki se izogiba vsega napisanega (razen številke na bankovcu) pa se izogne obveznosti.
 

sgh

Fizikalc
19. feb 2014
2.644
0
36
Problem je rjavenje ko avto stoji nekaj dni,potem je težko to rjavino spravit dol,sploh pa če takrat nežno zaviramo. Rjavina rata tako globoka,da je potrebno stržiti. Takšni problemi so ponavadi na zadnjih,ker je zavorne sile manj kot spredaj !V kolikor se ne odpravi napak,se vsa sila prenese na prednje diske in tako uničimo še spredaj ! Po dveh letih itak niso nobene zavore ok !
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
No, sam treba je bit pošten. Eno je rja, ki nastane zaradi dežja in podobnega v nekaj dneh. Čisto drugo je pa taka obraba kot je na moji sliki, kjer se vidi da nekaj ni OK.

Dve leti bi morale vsake zavore zdržat, sej nismo na rejliju!
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Problem je, da se rja ne spuca. Iz nje nastane "sloj", ki se ne drži dobro diska in se širi potem proti sredini.
Kar se tiče trajanja - sam z zavorami nimam baš nekih težav, običajno na cca tri leta zamenjam ploščice, ko je treba pa pač tudi diske.

Skratka, zadnji diski so problematični zaradi premale rabe. Včasih, ko se pač spomnim, namenoma malo z ročno pobremzam da se spucajo in so težave mnogo manjše, kot sem pa omenil je tudi kvaliteta diskov različna, saj sem z enimi imel težave ki jih pri drugih ni.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.999
6.877
113
pri taščici
Dve leti? Prvic sem menja ploscice po 5 letih. Drugic skupaj z diski pri 10. Hkrati tudi celjust ki ni opravljala svojega dela.
Roberto: temperarament ima menjano tekocino (pa eno celjust tudi, to je lepo vidno, za tekocino pa? ) . Vsaj po racunu sodec. Ampak v mehanika nimam zaupanja, pa bi jo rad preveril.
Koliko pa stane menjava tekočine?