Zadnja kolesa na "X"?

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
Zakaj avtom zadnja kolesa stojijo na "x"? Zanič most?
sprasujem se.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
Načeloma če ni kaj mehansko narobe (gnil most....razštelano podvozje).....zato da se bolje držijo čez ovinke (sploh avti z zadnjim pogonom)
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Citat:
Uporabnik DMX pravi:
Zakaj avtom zadnja kolesa stojijo na "x"? Zanič most?
sprasujem se.gif

Težko rečt nasplošno, dej mal naštej kere avte si največkrat videl s kolesi na x.
Tam do 1,5° nagiba v negativo je kar na dosti serijskih avtih zadaj, sploh bolj športnih ali pa kakih malo višjih, saj s tem malo ppopravijo držanje riti na cesti
smile-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Citat:
Uporabnik DMX pravi:
Zakaj avtom zadnja kolesa stojijo na "x"? Zanič most?
sprasujem se.gif

Težko rečt nasplošno, dej mal naštej kere avte si največkrat videl s kolesi na x.
Tam do 1,5° nagiba v negativo je kar na dosti serijskih avtih zadaj, sploh bolj športnih ali pa kakih malo višjih, saj s tem malo ppopravijo držanje riti na cesti
smile-1.gif

fiat punto 1
berlingo 1

:D
tipična primera
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ok, ko ste ravno začeli s PSA grupo:
P405, P205, P306, Zx in Xsara imajo "enako" premo (ne povsem) in pri katerih najhitreje pride do obrabe ležajev (ponavadi zaradi vdora vode in korozije) in koles na "X" oz. na "/--\"
P106, Saxo, P206, Partner 1, Berlingo 1, Xsara Pic. imajo nekoliko drugačno konstrukcijo preme (prvi trije šibkejšo/pomanjšano verzijo, drugi trije pa malo bolj glomazno) z večjimi ležaji in nekoliko manjšimi težavami, v osnovi pa so težave prej ali slej enake zgornjim.
Pri vseh naštetih je težava v torziji in posledično v tem, da omenjeni ležaji rok nosijo celotno težo avtomobila, kar obrabo samo še pospeši.
Pri obeh zgornjih skupinah je popravilo precej zagamano in lahko tudi relativno drago (ranga 500€)
Pol imaš v PSA grupi še hidravličarje s podobno konstrukcijo prem kot zgornji, s to razliko da so ležaji tudi zaradi več prostora "malo pametneje" konstruirani (močnejši) s še dodatno prednostjo, da znaten del teže prevzamejo hidravlični cilndri. Tudi pri teh prihaja do podobnih simptomov, vendar počasneje, pa tudi obnova (menjava ležajev) je enostavnejša in cenejša (cca. 250€).
btw: ne vem sicer zakaj eni temu pravijo "most"