VW goljufal pri emisijah NOx v US

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Tako, električna megla se bo pocasi razkadila, sedaj pa k realnim vprasanjem:

https://siol.net/avtomoto/zgodbe/zaton-klasicnih-motorjev-zakaj-nanj-se-nismo-pripravljeni-484724

Torej, kdo bo sploh plačal "ojačano" omrežje?

Samo tale Quote je dovolj da se vidi da se dela iz muhe slona:
"Načeloma na vasi ne bi bilo težav, dokler bi polnili avtomobil z močjo do tri kilovate." dodaja Uršula Krisper, vodja službe za napredne storitve in projekte v družbi Elektro Ljubljana

3 kW * 8 ur ponoči = 24 kWh = 120 km vsak dan ali 43.800 km letno

Vse kar se potrebuje je dovolj velika baterija v EV, ki bo občasne 200 km vožnje, potem med tednom lahko dobila nazaj, na počasnem polnjenju.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Eno je hrbtenica, drugo je nizkonapetostni razvod. Problem je lahko samo na koncu, kjer pa je omrežje tudi najbolj razvejano. Dvomim, da je mačji kašelj za Slovenijo zamenjati večji del končnih transformatorskih postaj in še mogoče nekaj 10 % žic do uporabnikov.
Za začetek pa bi morali omrežnino začeti računati na dejanski maksimum porabe in čas te konice, ki jo povzroči uporabnik in ne na neko fiktivno moč preko statičnih varovalk. Če sem jaz prav razumel sorodnico v Avstriji, oziroma če je ona to vedela prav povedati, imajo to tam že dolgo časa in so v gospodinjstvu pazili, kateri porabniki delujejo hkrati. Ne dvomim, da transformator v moji bližini počepne, če se vsi odjemalci v nekem trenutku odločimo, da porabljamo toliko, kot nam varovalke dopuščajo. Torej za toliko kot po sedanjem sistemu plačujemo.
 

B81

22. jul 2007
37.307
10.676
113
Malo off...imam pa ze raje bencin ali nafto:

Willie asked if the reason the planet was destroyed was nuclear holocaust, but ALF claimed it was because every Melmacian plugged their hairdryers in at the same time.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

jest5

Guru
18. avg 2007
26.003
-8.660
113
Če imajo tako lepo prepihane ravnice, zakaj so imeli v 50 in 60ih letih take probleme s smogom ?
Glej slike na linku, ki ga je že gasper008 prilimal. https://timeline.com/la-smog-pollution-4ca4bc0cc95d

Saj imajo še vedno v LA in okolici. Ampak dosti redkeje, kot pri nas, ker je popolnoma drugačna konfiguracija terena.

tzrtztzt.jpg
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Eno je hrbtenica, drugo je nizkonapetostni razvod.

Imaš zgoraj izjavo osebe iz Elektro Ljublajna, 3 kW polnjneje ni noben problem.

Na tej točki se je treba vprašat, kaj je ceneje in enako udobno za uporabnika? Ali narediti pametno polnilnico, ki bo nadzorovala skupno porabo v hiši in upoštevala tudi trenutno moč lokalnega transformatorja. Ali je cenej kopat in polagat nove kable in inštalirat močnejše transformatorje?

Povprečen avto na dan naredi manj kot 30 km, to je bogih 6 kWh, ali 2 uri polnjenja na moči 3 kW.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.003
-8.660
113
Imaš zgoraj izjavo osebe iz Elektro Ljublajna, 3 kW polnjneje ni noben problem.

Na tej točki se je treba vprašat, kaj je ceneje in enako udobno za uporabnika? Ali narediti pametno polnilnico, ki bo nadzorovala skupno porabo v hiši in upoštevala tudi trenutno moč lokalnega transformatorja. Ali je cenej kopat in polagat nove kable in inštalirat močnejše transformatorje?

Povprečen avto na dan naredi manj kot 30 km, to je bogih 6 kWh, ali 2 uri polnjenja na moči 3 kW.

Itak ja. Ko na vasi en vklopi malo močnejši elektro motor in pomežiknejo luči:evil:. Pol pa polovica vasi pride popoldan iz šihta in vklopi filanje...

Omrežje je narejeno glede na pričakovano porabo(pa še to ni povsot glih ok poštimano). S štrom vozili se bo ta poraba dvignila, nastale bodo večerne konice. Marsikje bo potrebno poštimati
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Zdaj pa ne vem, a jaz razlagam steni? Polovica ljudi ko pride iz šihta bo že vklopilo kabel v avto, filanje se bo pa zgodilo takrat ko bo to ugodno za omrežje in za denarnico (uvedeš še posebno poceni EV tarifo, takrat ko je najmanj porabnikov na omrežju).

Tako pamet je tako trivialno in poceni vgradit, da je že kar malo smešno.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Kako pa bo ta pamet vedela, da sem prišel domov za dve uri in potem rabim polno nafilan avto? Ja saj vem, vse se da (predvsem na račun cene elektrike).
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.003
-8.660
113
Polovica ljudi ko pride iz šihta bo že vklopilo kabel v avto, filanje se bo pa zgodilo takrat ko bo to ugodno za omrežje.
In če to ne bo nikoli ugodno za omrežje? Ker marsikje po vaseh je že sedaj na meji. En švoh trafo, dolgi vodi, nihanje napetosti ob obremenitvah,...
Ni vse tako zeloooo trivialno
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Ah daj no, kar cel dan, ali več dni zapored bo neugodno? Ne vem no, se boš pa preselil v civilizacijo, ker očitno potem elektrika počepne že pri navadni naključni uporabi el. porabnikov. Saj tudi ko folk pride domov iz službe tudi vsi kuhajo naenkrat na indukciji, a to pa ni problem? Ob 1h ponoči pa nihče ne uporablja ne indukcije, ne pečice, ne sušilnega stroja ...

Da se pa nekaj razume, tako "počasno" polnjenje deluje samo na EVjih ki imajo čez glavo dosega (250-400 km), pri EVjih z 20 kWh baterijo bi bil res živčen in bi hotel vedno čim prej napolnit. Pri veliki bateriji je pa baterija buffer, ki ti bo ravnala špice za tiste nenačrtovane poti, med tednom se bo pa ta buffer spet postopoma napolnil. Če ti vseeno zagusti, pa je tu hitra polnilnica, nekje na poti, kjer so tudi vodniki do te polnilnice že sedaj ustrezni.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.426
2.428
113
No ta je malo butasta da bos ti prikljucil avto na strom in da se bo zacelo filati oz. filalo takrat ko bo za omrezje ugodno. Jaz tankam takrat ko rabim? Kaj pa ce je baterija prazna in moram cez 2h dalje? Aja to pa bomo imeli "jocker" gumb ki ga bomo lahko izkoristili 3x mesecno? Skratka marsikaj bo treba porihtati ko bo dolocen delez elektricnih vozil nadomestil čiste dizle :evil:
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Zdaj pa ne vem, a jaz razlagam steni? Polovica ljudi ko pride iz šihta bo že vklopilo kabel v avto, filanje se bo pa zgodilo takrat ko bo to ugodno za omrežje in za denarnico (uvedeš še posebno poceni EV tarifo, takrat ko je najmanj porabnikov na omrežju).

Tako pamet je tako trivialno in poceni vgradit, da je že kar malo smešno.

Sem ti že enkrat napisal in razložil, da je to absolutni no-go za končne uporabnike (vse, ne samo uporabnike EV). Evedimo še par/nepar nazaj za vozila na fosilna goriva pa smo zmagali...

Jaz plačujem (na pamet) priklop 3x25A. In to mi mora bit na razpolago 24/7. Če se odločim, da bom zalaufal indukcijo na 3.2kW in zraven dal sušit perilo, mi mora bit to omogočeno tudi ob 22. uri zvečer, ne pa da lahko kuham med 17 - 19 uro in perem med 22 - 24 uro, ker med 19 - 22 sosedov Joža polni svoj eGolf...

Te smart polnilnice so mokre sanje elektro distributerjev, saj potem ne rabijo zmigat svoje riti ob prihodu elektromobilnosti. Vsi, ki smo kolikor toliko vpeti v elektro, se bojimo, kaj bo, ko bo prišlo do razmaha EV. ker nismo pripravljeni. Nobeden ni... Zato pa nas posiljujejo z pametnimi omrežji in polnilnicami, ki jih zapakirajo v IoT 4.0 in druge oslarije, čeprav so v osnovi hud korak nazaj...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Zagovorniki pišejo povsem enostransko in brez realne podlage. Ko bo stisnilo -25 in bodo žgale na polno toplotne črpalke neko noč, pa pač avtov ne bomo polnili?
Danes se lahko pogovarjamo samo o tem, kar je kje je že masovno narejeno, ker Slovenija doslej še nikjer v javni infrastrukturi ni bila med prvimi? Če danes nekje ni, potem tudi v Sloveniji čez 10 let ne bo. Razen, če bo elektro distribucija takrat zasebna, bomo ogromno plačali in bomo imeli še precej sreče.
Bojim se, da se bomo čez 20 let še spominjali lepih časov polne svobodne mobilnosti v začetku 21-ega stoletja. Kot v forumu parlament sanjajo, kaj je bilo v nekih preteklih časih za nekatere bolje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in McGiver

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Zakaj so skandinavci - posebej norvežani - prvi med uporabniki EV (tukaj zanemarjam njihov precej višji standard)? Ker imajo na vsakem najbolj zabačenem parkingu že sedaj infrastrukturo za (sicer zelo počasno) polnjenje - saj večina avtov pozimi rabi električni priklop za webasto grelec motorja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Nekaterim strokovnjakom je v interesu, da se celotno omrežje predimenzionara, da ne bo počepnilo pa če se vse obesi gor naenkrat (analogija s 5 rezervnimi kolesi v avtu).
Drugim strokovnjakom je v interesu, da vse ostane tako kot je in se uporabniki prilagodijo.

Resnica je verjetno nekje vmes, kakšen transformator se bo nadgradilo, kakšne 50 let stare vodnike se bo menjalo, na koncu bo pa na uporabniku ali bo za moč pripravljen plačat (beri: bo imel doma 24/7 razpoložljivo 11 kW polnilnico), ali pa se bo pripravljen prilagoditi in bo pustil avtomatiki, da v 14ih urah napolni avto takrat ko pač omrežju paše in pač imel nižje stroške.

Še enkrat, ko ima EV doseg 300 km se da marsikaj prilagajat, saj ga ni treba polnit vsako noč, tako kilometrino povprečen voznik naredi v enem tednu.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Glej celi poslovni/gospodarski svet teži k sistemu "just in time." Pomeni, da ne delaš zalog ampak naročiš/izdelaš takrat in toliko, kot rabiš. temu s(m)o se prilagodili kupci in temu s(m)o se prilagodili proizvajalci. Po eni strani so se povečale proizvodne zmogljivosti (tudi na račun modernizacije in samo povečevanja števila strojev), po drugi strani pa so se zmanjšala skladiščenja.

Ti bi pa rad pri elektriki šel v kontra smer. Optimiziral (reduciral) porabo glede na proizvodne zmogljivosti. Sicer se strinjam s tabo, marsikaj se da prilagajat, optimizirat, planirat in to za zelo malo denarja (smart grid, smart charger) ampak to ni prava pot. Ker nafookali bodo samo končni uporabniki. In tempo in način življenja je danes takšen, da je prevozno sredstvo eno izmed tistih, ki ga potrebuješ "just in time," ker nikoli ne veš kdaj in kam boš moral. In tukaj se bodo pač moral EV prilagoditi razmeram in ne obratno, da bomo spreminjali način in kvaliteto življenja nekemu kupu pleha, kaj šele, da bomo odvisni od volje in razpoloženja soseda...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Konkreten primer: garažna hiša s cca 250 parkirnimi mesti - vsako v lasti "končnih uporabnikov". Trenutno do hiše vodi električni vod, ki napaja (tako čez palec) 50 neonk oz. varčnih žarnic in dvojna "rolo" garažna vrata - mogoče še kako prisilno prezračevanje (pa sem skoraj ziher da ga ni).

Kako naj se sedaj naredi tem lastnikom polnilna mesta za EV? mogoče tako kot je predlagal en: naredimo tri, štiri polnilne parkinge. Halo, kaj pa ostalih 246 potencialnih lastnikov? Gre preprosto za to, da bo treba potegnit nove kable od trafota, ki ga bo treba tudi verjetno zamenjat in naredit razvod po vseh 250 parkirnih mestih (ajde po dva skupaj). Ko poveš ljudem da bo pa to jurja, dva tri, po parkingu pa mislijo da si na glavo padel, ker jim je že sedaj težko 10-15€ mesečno plačat za stroške garaže.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Gargy saj se strinjava, nekje bo treba nekaj dodatnih kapacitet dobit, nekaj bo naredil smart grid, nekaj pa rezervna zaloga energije v vozilu, pa imaš še vedno "just in time". Dvomim pa da se bo zgodilo kaj drastičnega na enkrat, konec koncev 30% nižanje CO2, do leta 2030, pomeni da bo tega leta komaj nekih 100.000 EVjev v slovenskih garažah, ali pa še to ne.

Ne delat panike kjer je ni.

Ma saj imam jaz tudi problem, ker imam nadstrešek na drugi strani ceste kot je hiša, pomeni da bi moral napelat ali po zraku ali pa kopat asfaltirano cesto, če hočem polnit avto. Lastniška parkirna mesta se lahko rešuje tako, da se napelje kabel iz stanovanja, če je mogoče. Za namenski priključek bo pa morala verjetno naša birokracija še marsikaj poenostavit.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
No ta je malo butasta da bos ti prikljucil avto na strom in da se bo zacelo filati oz. filalo takrat ko bo za omrezje ugodno. Jaz tankam takrat ko rabim? Kaj pa ce je baterija prazna in moram cez 2h dalje? Aja to pa bomo imeli "jocker" gumb ki ga bomo lahko izkoristili 3x mesecno? Skratka marsikaj bo treba porihtati ko bo dolocen delez elektricnih vozil nadomestil čiste dizle :evil:
DELNO lahko ti porabo mirno nadzoruješ/usmerjaš preko cene. Recimo, ko je elektrike PREVEČ je cena x/10 ali pa ti še plačajo, da jo takrat porabiš. Z razmahom EV bo tega verjetno manj. Hkrati pri največji obremenitvi naviješ ceno 5x. Oz. celo plačaš in odvzameš elektriko iz EVja. Če bo lastnik to seveda dovolil. Za to pa rabiš smart grid. In na ta način lahko precej dobro DELNO usmerjaš porabo.
Seveda pa brez nadgradnje (tako tehnološke, kot pri prenosnih zmogljivostih; to zadnje morda ne bo nujno na celotnem omrežju) omrežja ne bo šlo, ker to bi bilo isto kot če bi hišo gradil na dreku brez temeljev.

Tako da, če boš rabil elektriko takoj, boš pač jo dobil, le malo več keša bo šlo iz kreditne. Če boš pa prilagodljiv, bo pa ta strošek konkretno nižji ali pa ti bo morda še kaj ostalo v žepu.