Vpliv hitrosti na porabo

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Citat:
Uporabnik alcazar pravi:
ker je ravno temo o porabi - pnevmatike imajo razrede tudi glede na porabo (kotalni upor). kako je ta kotalni upor odvisen od hitrosti ( in s tem poraba) - premosorazmerno?

Pri 400 ks in porabi 17 l/100 km te boli k za kotalni upor.
grin1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.259
1.891
113
Maš prav...sila upora (Fu) narašča s kvadratom hitrosti.

Fu =1/2 * ro * v^2 * Cu * S

Ro...gostota zraka..1,3 kgm-3
V..hitrost
Cu...koeficient upora..odvisen od oblike telesa
S...ploščina sence telesa projektirane na zaslon pravokotno na smer gibanja.

Prepisano s tule...kjer je tudi nekaj o kotalnem uporu:

www.presek.si/30/1519-Likar.pdf
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.157
1.187
113
www.adriamedia.si
Med razredi kotalnega ni tako velike razlike, da bi bilo primerljivo s hitrostjo. Se meri v %.

Kar pa se hitrosti tiče: ravno danes sem naredil enih 300 km po AC, lepo s tempomatom. Pa ne 100, sem bolj hitre sorte, raje toliko čez kot toliko pod. Sem nazajgrede malo štel, sem bremzal mislim da ene 6x (recimo vsakih 20 km enkrat), nobenkrat orenk. Pa še ene tolikokrat sem samo tempomat na off frcnil, pa potem nazaj na on. Kje je tu živčnost in utrujenost, ne vem. Poraba pa tudi ni bila kaj dosti nad 7 ...
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
relacija? čas?

od lj do kopra ali celja na večino dni ne bo šlo nestresnih 150-160.
a provide se ne bojiš?

in menda sebe ja ne steješ med navadne voznike?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.157
1.187
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
relacija? čas?

od lj do kopra ali celja na večino dni ne bo šlo nestresnih 150-160.
a provide se ne bojiš?

in menda sebe ja ne steješ med navadne voznike?

Večinoma gre (sem se pred keartkim malo več na obalo vozil, med tednom dopoldan, pa ni bilo neke panike). Ugasnit tempomat vsake toliko pa res ni stresno, za kom počakat, da se umakne, tudi ne.
Provida? Če gledaš okoli sebe, so opazni.
V kontekstu te debate sem lahko čisto povprečen voznik. Za menjat pas in prižgat/ugasnit tempomat res ne rabiš bit križanec med inštruktorjem varne vožnje in prvakom F1 ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.382
6.535
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik softi pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Jaz sem prišel sam pri sebi do zaključka da daljša kot je pot bolj u izi vozim. Sem šel na morje...vozil 180 km/h...prišel na cilj živčen, zjeban, utrujen...za nikamor. Poraba o ho ho...point pa? Ga ni...glih tako sem potem en teden ležal na plaži...res je pomembno potem žgat ga po cesti da profitiraš pol ure.

Tisti ki hodite na ZG...pojdite enkrat dol NM (drugi izvoz) in peljie za Metliko. Nato čez mejo do AC (izvoz/uvoz Novi Grad).

(Tista...ivančna...črnomelj...bosiljevo...je katastrofa).

počasi bodo tudi neizkušeni dojeli isto.
letet od LJ do KR je mala malca. od LJ do MB al KP že ne zmore 75% voznikov.
od LJ do beograda 90%, od LJ do skopja, rima pa 95% voznikov.

večina si tega ne prizna in poskuša. in pol je kar je. včasih samo mrtev utrujen, včasih pa mrtav ladan.

divjanje zarad šihta in sestankov je dovolj adrenalinsko in neumno, da ne rabiš istega v prostem času.
Po prazni cesti za bg gre najbrž res tudi 180 brez problema dlje časa. Ko pa smo se drajsal z motorji proti Dubrovniku pa smo prišli "istočasno" na cilj tisti z 20 in tisti z 200 konji. Se ni bilo Ac.
 
Nazadnje urejeno:

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik softi pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Jaz sem prišel sam pri sebi do zaključka da daljša kot je pot bolj u izi vozim. Sem šel na morje...vozil 180 km/h...prišel na cilj živčen, zjeban, utrujen...za nikamor. Poraba o ho ho...point pa? Ga ni...glih tako sem potem en teden ležal na plaži...res je pomembno potem žgat ga po cesti da profitiraš pol ure.

Tisti ki hodite na ZG...pojdite enkrat dol NM (drugi izvoz) in peljie za Metliko. Nato čez mejo do AC (izvoz/uvoz Novi Grad).

(Tista...ivančna...črnomelj...bosiljevo...je katastrofa).

počasi bodo tudi neizkušeni dojeli isto.
letet od LJ do KR je mala malca. od LJ do MB al KP že ne zmore 75% voznikov.
od LJ do beograda 90%, od LJ do skopja, rima pa 95% voznikov.

večina si tega ne prizna in poskuša. in pol je kar je. včasih samo mrtev utrujen, včasih pa mrtav ladan.

divjanje zarad šihta in sestankov je dovolj adrenalinsko in neumno, da ne rabiš istega v prostem času.

Precej odvisno tudi od avta
tongue-1.gif
žgat Megana RS LJ - KP je precej bolj utrujajoče kot Mečko E, ki je že v osnovi namenjena hitremu kruzanju po AC

110 je oviranje prometa
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.502
297
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Izteklo se je da sem se malo igral na poti do Zadra in nazaj glede porabe. Dol grede sem imel na AC tempomat nastavljen na 125 km/h (šel sem lj..nm..metlika...zadar). Temperature med 11 in 15 stopinjami, do meje je deževalo potem je bilo suho, razdalja nekje 350 km. Poraba do tja po BC.ju 5,7 litra. Klima je bila vklopljena zgolj v tunelih ob zaprtem dotoku zunanjega zraka.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
evil.gif
) sem si rekel...ajde gremo na izi in nastavim tempomat na 120 km/h. Da izvedem eksperiment kaj (če sploh kaj) pomeni minimalno znižanje potovalne hitrosti. Temperature podobne, suha cesta, klima enako skoraj skoz izklopljena ( z vidika vrtljajev motorja...nekje znižanje za 100 vrtljajev...1.900 namesto 2.000).

Dol grede je del poti deževalo in zaradi tega malo višja poraba, nazaj grede moraš pa premagat 300 mnv ...torej lahko sklepam da so bili pogoji 'izenačeni'.

Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra. Torej 10,5% manjša poraba.

Suma sumarum je bila poraba 2,5 x nižja od znižanja hitrosti.
wink-1.gif


Kaj bi se dalo izluščit? Da ima zračni upor (po moje tam nad 100 km/h) že konkretno postavko na porabi goriva in se lepo vidi kako pride do izraza četrta potenca zviševanja zračnega upora z višanjem hitrosti.

Torej si najbolj eko če voziš do 110 km/h raje pa pod 100 km/h.
grims-1.gif


Moram rečt da me je poraba kar malo presenetila (na meji je bilo 4,9 a so me Gorjanci potem malo nesli
wink-1.gif
kjer sem si dal malo duška)...glede na minimalno spremembo hitrosti. Časovno smo porabili enako...dol grede še postanek za kavo, nazaj zgolj za scanje. Torej tudi časovno minimalne razlike. Slabe štiri ure za vse skupaj.
Pavšalna trditev, da se dež in višinska poglihata je popolnoma mimo. Že pri identični relaciji (v isto smer) ob na videz enakih pogojih lahko pride do precejšnje razlike (npr. veter piha v obratno smer in je takoj 10% razlike v povprečni porabi). To da si ti enkrat šel dol, drugič pa gor in je še razlika v dežju vmes pa je, za kakršnekoli vsaj približno točne zaključke glede razlike v porabi popolnoma neuporabno. Razen tega, da lahko pavšalno rečeš, da ti pač avto pri višji hitrosti več žre
grin1.gif
.

Citat:
Uporabnik Tony_Clifton pravi:
Meni se dopust (izlet ipd.) začne, ko se odpeljem od hiše.
Zakaj bi divjal? Kam se mi mudi?
Točno to, vse je stvar perspektive, kdaj se ti dopust začne. Ali ko ves živčen prideš do morja ali pa ko ves živčen sedeš v avto in se potem do morja v miru skuliraš
wink-1.gif
. Zraven se še kje ustaviš in pogledaš kakšno zanimivo stvar in to je to.
Razumem pa tiste druge, ki morajo šibat 200 do morja in jih nič ne obtožujem, ampak ni potrebe tudi po obratnem vedenju.
tongue-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.721
6.904
113
Dol na morje se res ni problem peljat 160, 200...ker je hrvaška AC dokaj pretočna.

Problem je recimo, med tednom, relacija MB - LJ, to pa živčnega fašeš takoj. Predvsem zaradi 100kmh voznikov ki se ne dajo in tudi po prehitevalnem lepo po polžje, potem pa je tu tudi ogromna obremenitev s tranzitom, tovornim.

Gorenjska AC je že boljša, tam folk komot vozi 130kmh in še več, je pa seveda razlika, ker so tovornjaki bolj redkost kot pravilo. Podobno je tudi po dolenjski AC.

Če se nekdo iz MB vsak dan vozi v LJ na delo, ni variante, da bi imel mirno vožnjo, če želi prit dol v manj kot dobri uri. Da se, če imaš nek orenk avto in potem nonstop gas in bremza, ampak tekoča vožnja pri 150kmh+ je nemogoča.

Drugače pa...provide...a ni tako, da je kazen za +30kmh smešna..nekje 80 eur in 0 točk? In da se providam ne da s tem ukvarjat, ker skoraj delajo minus če take lovijo?
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Jaz sem prišel sam pri sebi do zaključka da daljša kot je pot bolj u izi vozim. Sem šel na morje...vozil 180 km/h...prišel na cilj živčen, zjeban, utrujen...za nikamor. Poraba o ho ho...point pa? Ga ni...glih tako sem potem en teden ležal na plaži...res je pomembno potem žgat ga po cesti da profitiraš pol ure.

Tisti ki hodite na ZG...pojdite enkrat dol NM (drugi izvoz) in peljie za Metliko. Nato čez mejo do AC (izvoz/uvoz Novi Grad).

(Tista...ivančna...črnomelj...bosiljevo...je katastrofa).

Katastrofa sta obe.Če že stara cesta potem lj-mimo zagreba in v karlovcu na staro cesto mimo plitvic.
cheer.gif


Zakaj počasi ? ker greš na dopust.
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.351
2.364
113
SV SLO
Citat:
Precej odvisno tudi od avta žgat Megana RS LJ - KP je precej bolj utrujajoče kot Mečko E, ki je že v osnovi namenjena hitremu kruzanju po AC

110 je oviranje prometa pri 120 se skoz zatikaš med počasnejše in hitrejše nekako 140 - 150 je optimalno po AC, tudi kazni za tako prekoračitev so smešno majhne v primerjavi z unimi v coni 30 in po mestu... tako da imajo daleč najslabšo strategijo "tempomat 70 vozniki", kateri v mestu furjajo, zunaj naselja so pa ovire na cesti

Tako je to. Ista so tudi moja opažanja. Je pa teh 140-150 km/h problem doseči in s tako hitrostjo konstantno voziti med MB in LJ ker imaš nonstop padalce, ki svojo končno hitrost cenijo nekje med 100 in 120 km/h pa nima veze ali se vozijo po voznem pasu ali pa po prehitevalnem. potem pa sotu še kamikaze, ki vozijo konstantno in veliko nad 150 km/h.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.382
6.535
113
pri taščici
A zdaj bi moral pa vsi peljati 140-150?
Tudi jaz sem že v KP dal cegu na gas(ga odmaknil na Kozini in Logu) in šel do Lj. In bilo je tudi obratno, da sem šel LT 100kmh....
Mtl je napisal.
Citat:
Razumem pa tiste druge, ki morajo šibat 200 do morja in jih nič ne obtožujem, ampak ni potrebe tudi po obratnem vedenju.
467716-post_slo.gif
 

corsol

Guru
11. mar 2010
2.905
914
113
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Jaz sem prišel sam pri sebi do zaključka da daljša kot je pot bolj u izi vozim. Sem šel na morje...vozil 180 km/h...prišel na cilj živčen, zjeban, utrujen...za nikamor. Poraba o ho ho...point pa? Ga ni...glih tako sem potem en teden ležal na plaži...res je pomembno potem žgat ga po cesti da profitiraš pol ure.

Tisti ki hodite na ZG...pojdite enkrat dol NM (drugi izvoz) in peljie za Metliko. Nato čez mejo do AC (izvoz/uvoz Novi Grad).

(Tista...ivančna...črnomelj...bosiljevo...je katastrofa).

Katastrofa sta obe.Če že stara cesta potem lj-mimo zagreba in v karlovcu na staro cesto mimo plitvic.
cheer.gif


Zakaj počasi ? ker greš na dopust.

Kakor za koga in kakor kdaj.
Že nekaj let zapored gremo poleti proti dalmaciji.....in v poštev mi pridejo praktično vse možne variante.
KLjub vsemu mu je osebno varianta čez Črnomelj-Bosiljevo čisto OK.Ovinkaste ceste me pač ne motijo.
Če greš dosti zgodaj zjutraj (recimo da si ob 6-7h na meji) ni dosti prometa.Lansko leto(glavna sezona) takoj ko smo prišli na AC pa je bilo prometa FULL, sicer pretočno ampak si moral biti kar pozoren kaj si delal......no hitro sem ugotovil, da v tistem prometu vozit >130km/h , čist brez veze ,...ker si lahko bil samo na gasu in bremzi.....skratka, na AC sem moral biti dosti bolj zbran in previden kot pa na magistraliki do AC.
Po drugi strani mi je osebno zanimiva jadranska Magistrala ,moraš pa bit pač pripravljen na to, da tam hitro vozil ne boš.Veliko bolj slikovita in kaj za pogledat , se u stavit,....kot pa AC. Po jadrnaski M. do dalmacje lepo umirjeno so pri meni povprečja porabe daleč najnižja....

Dejstvo je , da so nižje hitrosti(optimum tam od 70-100km/h) pač ugodnješe glede porabe kot višje(recimo nad 130).Seveda ob priblino enaki pretočnosti, reliefu, stilu vožnje

In ja , tudi z amene je vožnja del dopusta , tako da se mi nikamor ne mudi,...
 
Nazadnje urejeno:

2CV

Pripravnik
16. avg 2012
505
12
18
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Izteklo se je da sem se malo igral na poti do Zadra in nazaj glede porabe. Dol grede sem imel na AC tempomat nastavljen na 125 km/h (šel sem lj..nm..metlika...zadar). Temperature med 11 in 15 stopinjami, do meje je deževalo potem je bilo suho, razdalja nekje 350 km. Poraba do tja po BC.ju 5,7 litra. Klima je bila vklopljena zgolj v tunelih ob zaprtem dotoku zunanjega zraka.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
evil.gif
) sem si rekel...ajde gremo na izi in nastavim tempomat na 120 km/h. Da izvedem eksperiment kaj (če sploh kaj) pomeni minimalno znižanje potovalne hitrosti. Temperature podobne, suha cesta, klima enako skoraj skoz izklopljena ( z vidika vrtljajev motorja...nekje znižanje za 100 vrtljajev...1.900 namesto 2.000).

Dol grede je del poti deževalo in zaradi tega malo višja poraba, nazaj grede moraš pa premagat 300 mnv ...torej lahko sklepam da so bili pogoji 'izenačeni'.

Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra. Torej 10,5% manjša poraba.

Suma sumarum je bila poraba 2,5 x nižja od znižanja hitrosti.
wink-1.gif


Kaj bi se dalo izluščit? Da ima zračni upor (po moje tam nad 100 km/h) že konkretno postavko na porabi goriva in se lepo vidi kako pride do izraza četrta potenca zviševanja zračnega upora z višanjem hitrosti.

Torej si najbolj eko če voziš do 110 km/h raje pa pod 100 km/h.
grims-1.gif


Moram rečt da me je poraba kar malo presenetila (na meji je bilo 4,9 a so me Gorjanci potem malo nesli
wink-1.gif
kjer sem si dal malo duška)...glede na minimalno spremembo hitrosti. Časovno smo porabili enako...dol grede še postanek za kavo, nazaj zgolj za scanje. Torej tudi časovno minimalne razlike. Slabe štiri ure za vse skupaj.
Pavšalna trditev, da se dež in višinska poglihata je popolnoma mimo. Že pri identični relaciji (v isto smer) ob na videz enakih pogojih lahko pride do precejšnje razlike (npr. veter piha v obratno smer in je takoj 10% razlike v povprečni porabi). To da si ti enkrat šel dol, drugič pa gor in je še razlika v dežju vmes pa je, za kakršnekoli vsaj približno točne zaključke glede razlike v porabi popolnoma neuporabno. Razen tega, da lahko pavšalno rečeš, da ti pač avto pri višji hitrosti več žre
grin1.gif
.

Citat:
Uporabnik Tony_Clifton pravi:
Meni se dopust (izlet ipd.) začne, ko se odpeljem od hiše.
Zakaj bi divjal? Kam se mi mudi?
Točno to, vse je stvar perspektive, kdaj se ti dopust začne. Ali ko ves živčen prideš do morja ali pa ko ves živčen sedeš v avto in se potem do morja v miru skuliraš
wink-1.gif
. Zraven se še kje ustaviš in pogledaš kakšno zanimivo stvar in to je to.
Razumem pa tiste druge, ki morajo šibat 200 do morja in jih nič ne obtožujem, ampak ni potrebe tudi po obratnem vedenju.
tongue-1.gif

Lepo povedano, vse je stvar perspektive. Tudi meni se začne dopust ko speljem z dvorišča. Mogoče hecno, samo skoraj vedno bolj uživam na poti kot na cilju.

LP
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Torej za 10km/h več na AC je poraba max. 0.5l/100km, torej privarčuješ 60-65 centov.
Če kdo dela mesečno 2000km je to dobrih 10 evrov.